Kees schreef:
Maar het is een achterhoedegevecht.
Op 1 hartslag per maand overleeft een forum niet.....
Of diegenen die het leuk, vinden kunnen er zo nu en dan wat posten. Het forum is gelukkig geen commerciele onderneming die een bepaald minimum aantal posts nodig heeft om te blijven bestaan. Ik wordt een beetje moe van 'gevecht', 'fout gegaan met het forum' alsof het een of ander gefaald bedrijf met honderden gedwongen ontslagen is.
Het forum is er nog steeds. Dat blijft voorlopig ook wel zo. Als mensen behoefte voelen er iets op te posten dan kan dat, en als niet dan niet.
Ikzelf had hetzelfde gevoel als Tourke (vorige week na wageningen al), dus wellicht moeten we gewoon met de mensen die dat leuk vinden weer verslagen gaan schrijven van de bals waar we zij geweest. Gewoon voor onszelf. Tenslotte was het forum in de begindagen ook niet meer dan 10 man.
Citaat:
Ik wil wel een analyse geven waar het waarschijnlijk fout is gegaan met dit forum, maar ik denk dat niemand erop zit te wachten (want er komt toch niemand meer).
Wellicht dat met een eerdere migratie naar PHPBB3 (en meer smartphone integratie) de leegloop wat had kunnen worden afgeremd, maar dan nog denk ik dat het een verloren strijd was geweest. De kritische massa mensen die FaceBook sowieso gebruiken en dus liever daar posten is denk ik te groot.
Ik weet dat sommigen van mening zijn dat een complete reorganisatie van alle bestaande topics de oplossing was geweest. Ik geloof daar niet in (maar dat was al wel duidelijk).
Maar goed, als je het leuk vind mag je natuurlijk altijd je analyse neerschrijven, wellicht is het nog eens leerzaam. Hoewel ik zoals gezegd wat moe wordt van het negatieve gedoe. Het forum is als communicatiemiddel ietwat ingehaald. Dat gebeurt.