Kees schreef:
Verslagen van Barcelona mogen ook.
ECHT?!? maar we hebben niet gedanst...., pas maar op anders houd ik niet meer op....
Het was heerlijk. We hebben 4 dagen een uur of 10-11 per dag gelopen en gekeken! En nog een uur of 2-4 gezeten, gegeten. Dan was de dag vol genoeg. Enkele van de vele hoogtepunten:
In Barcelona staat de mooiste kerk van de wereld (voor zover ik ze gezien heb) Sagrada Familia. Groots, bijna tengere pilaren die op een prachtige manier uit'bloeien' om de rest van het gewelf te steunen. Fantastisch licht. En dan mochten we nog niet eens de toren in wegens te veel wind. Over een paar jaar, als ze een zichtbaar begin hebben gemaakt met de hoogste toren, zeker terug.
Het Casa Milla, ontworpen door Gaudi, 48 gekke schoorstenen, bizar en prachtig. Zijn museum waardoor ik enig inzicht kreeg in zijn denkwijze. Het appartement uit de jaren 20, je zou er (bijna) zo in trekken.
De voetgangers op les Rambles, gewoon vol mensen, ook 's avonds. Met natuurlijk de prachtige versmarkt. Wat een kunstwerken maken ze van het opstapelen van allerlei soorten fruit en groente.
Het spiegelplafond aan de rand van de haven, de gekke fratsen die mensen daarmee uithalen (bijvoorbeeld een schoolklas pubers die in een hartjesvorm ging staan en maar zwaaien naar zichzelf dus naar boven).
Andere kerken, meer en minder ontroerend, het scheepvaartmuseum met een oorlogsgalei.
Natuurlijk het heerlijke eten, vers, puur en goed, menu des Dias, rond een tientje een 3 gangen menu.
Park Guëll met de eindeloze mozaiekbank van Gaudi...... En overal versieringen, beeldjes, beestjes, krullen, gek smeedwerk.
Een geweldig adres via airbenb.
Zonder enig probleem vliegen met transavia, op de terugweg net (1 min) de laatste bus naar het station gehaald.
Als je wilt kom maar een keer foto's kijken. (als ze een beetje gesorteerd zijn, geef me een paar dagen
)