mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu do maart 28, 2024 5:25 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 66 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Is daar iemand ?
BerichtGeplaatst: zo feb 08, 2015 7:56 am 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di okt 18, 2005 3:36 pm
Berichten: 3841
Woonplaats: Amsterdam
Ik ben weer even op het kerkhof geweest.

_________________
ik wil met jou wel dansen maar m'n knieën knarsen zo...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Is daar iemand ?
BerichtGeplaatst: zo feb 08, 2015 10:06 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jan 08, 2003 9:01 pm
Berichten: 2650
Woonplaats: Amsterdam
Ik ook :peace:

Laatst nog voorgesteld in een FB discussie om 'm duurzaam op onze eigen TradZone te voeren en te linken vanuit FB, maar dat had weinig bijval..
Op FB kan ik vaak een dag later al niks meer terug vinden of zie het nooit omdat het verdrinkt in m'n newsfeed..


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Is daar iemand ?
BerichtGeplaatst: ma feb 09, 2015 3:37 pm 
Offline
Star

Geregistreerd: wo jun 06, 2007 6:42 pm
Berichten: 1357
Woonplaats: Het Bosch van de Hertog
Enige tijd geleden probeerde Jolanda een discussie over een overzicht van balfolkdansen naar dit forum te transporteren, maar dat lukte toen ook al niet echt.
De poging van Ernie om naar dit forum was moedig, maar had een hoog Don Quichotte-gehalte, zeker gezien de bijna beschuldigende reacties die hij kreeg.

_________________
Als leiden lijden wordt, kun je het niet meer volgen.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Is daar iemand ?
BerichtGeplaatst: ma feb 09, 2015 3:46 pm 
Offline
Superfly
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 11, 2003 2:38 pm
Berichten: 3000
Woonplaats: Nieuwegein
Tsja,..
W

_________________
"hoe dommer mensen zijn, hoe overtuigder ze zijn van hun eigen gelijk" Theo Maassen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Is daar iemand ?
BerichtGeplaatst: di feb 10, 2015 2:13 pm 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 23, 2010 9:38 am
Berichten: 185
Woonplaats: Wageningen
:dancing:

Ik zie overal om me heen fora sterven. Een trieste zaak, dus blijven we gewoon vechten tegen de windmo... Facebook! Wacht maar, als iedereen straks daar z'n account opzegt, dan komen ze met hangende hoofdjes wel weer terug. :mota:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Is daar iemand ?
BerichtGeplaatst: di feb 10, 2015 2:25 pm 
Offline
Star

Geregistreerd: wo jun 06, 2007 6:42 pm
Berichten: 1357
Woonplaats: Het Bosch van de Hertog
Ik ken een uitzondering.
Degene die een forum had opgestart, gaf eind 2013 te kennen dat hij ermee wilde stoppen.
Toen hebben enkele mensen een werkgroep gevormd, die een vereniging hebben opgericht.
Enkele maanden geleden was de oprichtingsvergadering.
Dat forum is nog steeds zeer actief, zelfs zo actief dat er niet eens een facebook-community is ontstaan en dat dat niet nodig wordt geacht (ik had een idee geopperd om een smoelenboek aan te leggen).
Ikzelf kom al vanaf het begin (eind 2003/begin 2004) op dat forum en de mensen van het eerste uur zijn er nog steeds zeer sterk bij betrokken.

_________________
Als leiden lijden wordt, kun je het niet meer volgen.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Is daar iemand ?
BerichtGeplaatst: zo maart 22, 2015 2:05 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 25, 2002 12:43 am
Berichten: 3551
Woonplaats: Beneden Veensloot
Eens in de zoveel tijd voel ik de behoefte om weer eens wat met het Motaforum te doen. Zoals na dat schitterende Spansbal gisteren met Trio Dhoore in Groningen. Nakletsen over de nieuwe locatie, het aantal bezoekers, het geluid, nieuwe dansen.

Ervaringen uitwisselen met wat forumvrienden. En niet een vluchtig berichtje op Facebook wat meteen weer weg is.

Zijn jullie er nog? :dancing:

_________________
Spansen is normaal


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Is daar iemand ?
BerichtGeplaatst: zo maart 22, 2015 3:01 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di okt 18, 2005 3:36 pm
Berichten: 3841
Woonplaats: Amsterdam
tourdion schreef:
Eens in de zoveel tijd voel ik de behoefte om weer eens wat met het Motaforum te doen. Zoals na dat schitterende Spansbal gisteren met Trio Dhoore in Groningen. Nakletsen over de nieuwe locatie, het aantal bezoekers, het geluid, nieuwe dansen.

Ervaringen uitwisselen met wat forumvrienden. En niet een vluchtig berichtje op Facebook wat meteen weer weg is.

Zijn jullie er nog? :dancing:

Ik ben nu hier maar was niet daar...

_________________
ik wil met jou wel dansen maar m'n knieën knarsen zo...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Is daar iemand ?
BerichtGeplaatst: ma maart 23, 2015 9:21 am 
Offline
Star

Geregistreerd: wo jun 06, 2007 6:42 pm
Berichten: 1357
Woonplaats: Het Bosch van de Hertog
Mooi gezegd, Campie.
Bedankt voor het bericht, Tourdion.
Maar het is een achterhoedegevecht.
Op 1 hartslag per maand overleeft een forum niet.....
Ik wil wel een analyse geven waar het waarschijnlijk fout is gegaan met dit forum, maar ik denk dat niemand erop zit te wachten (want er komt toch niemand meer).

_________________
Als leiden lijden wordt, kun je het niet meer volgen.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Is daar iemand ?
BerichtGeplaatst: ma maart 23, 2015 9:48 am 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 25, 2002 12:43 am
Berichten: 3551
Woonplaats: Beneden Veensloot
Kees: Ik denk dat er wel weer eens behoefte komt aan een plek als deze om met een kleine groep gelijkgestemden over muziek en dans te praten.

Campie: jammer dat je het bal in 't Heerenhuis gemist hebt. Maar er was niet echt een rookplek en ook geen soeppannen om in te roeren dus je had je waarschijnlijk doodverveeld (of je had je oude stiel als balfotograaf weer moeten oppakken maar maar daarvoor was er te weinig licht).

_________________
Spansen is normaal


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Is daar iemand ?
BerichtGeplaatst: ma maart 23, 2015 9:51 am 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 07, 2003 11:43 am
Berichten: 1079
Kees schreef:
Maar het is een achterhoedegevecht.
Op 1 hartslag per maand overleeft een forum niet.....

Of diegenen die het leuk, vinden kunnen er zo nu en dan wat posten. Het forum is gelukkig geen commerciele onderneming die een bepaald minimum aantal posts nodig heeft om te blijven bestaan. Ik wordt een beetje moe van 'gevecht', 'fout gegaan met het forum' alsof het een of ander gefaald bedrijf met honderden gedwongen ontslagen is.

Het forum is er nog steeds. Dat blijft voorlopig ook wel zo. Als mensen behoefte voelen er iets op te posten dan kan dat, en als niet dan niet.

Ikzelf had hetzelfde gevoel als Tourke (vorige week na wageningen al), dus wellicht moeten we gewoon met de mensen die dat leuk vinden weer verslagen gaan schrijven van de bals waar we zij geweest. Gewoon voor onszelf. Tenslotte was het forum in de begindagen ook niet meer dan 10 man.

Citaat:
Ik wil wel een analyse geven waar het waarschijnlijk fout is gegaan met dit forum, maar ik denk dat niemand erop zit te wachten (want er komt toch niemand meer).


Wellicht dat met een eerdere migratie naar PHPBB3 (en meer smartphone integratie) de leegloop wat had kunnen worden afgeremd, maar dan nog denk ik dat het een verloren strijd was geweest. De kritische massa mensen die FaceBook sowieso gebruiken en dus liever daar posten is denk ik te groot.

Ik weet dat sommigen van mening zijn dat een complete reorganisatie van alle bestaande topics de oplossing was geweest. Ik geloof daar niet in (maar dat was al wel duidelijk).

Maar goed, als je het leuk vind mag je natuurlijk altijd je analyse neerschrijven, wellicht is het nog eens leerzaam. Hoewel ik zoals gezegd wat moe wordt van het negatieve gedoe. Het forum is als communicatiemiddel ietwat ingehaald. Dat gebeurt.

_________________
humpa humpa humpapa humpa humpa


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Is daar iemand ?
BerichtGeplaatst: ma maart 23, 2015 10:52 am 
Offline
Star

Geregistreerd: wo jun 06, 2007 6:42 pm
Berichten: 1357
Woonplaats: Het Bosch van de Hertog
Tipje van de sluier van een mogelijke analyse:
alles wordt op facebook gegooid, maar toen ik op dit forum kwam, in 2007, merkte ik al dat de oude garde zich niet meer echt thuis voelde op dit forum en dat die al veel minder postte dan vroeger.
Er ontstond een '' wij muzikanten, zij dansers' sfeertje, die niet echt bevorderlijk is voor de attractiviteit.
Er is toen wel geknutseld aan het forum met een eigen muzikantenforum om de oude garde hun zin te geven, maar dat heeft ze er niet van kunnen weerhouden dit forum definitief achter zich te laten.
Een noodzakelijke duidelijke structuur van het forum die het voor nieuwelingen allemaal een stuk duidelijker zou maken, bleef achterwege.

Ik ben nog steeds van mening dat de schuld geven aan facebook een wel erg makkelijke is. Dan plaats je lekker de schuld buiten jezelf en hoef je zelf niets te veranderen, want de schuld ligt bij anderen. Het gaat erom dat dit forum bol stond van het conservatisme (ik denk aan de belachelijke discussie rond emoticons en mogelijkheden om je eigen berichten te kunnen aanpassen, toen ik op dit forum kwam) en daar red je het niet mee.

Zoals ik al zei, ik ken een forum dat nog steeds zeer actief is en geen community heeft op facebook (en dat ook niet wil), maar dat forum voldoet, omdat de actievelingen van het eerste uur er nog altijd met hart en ziel bij betrokken zijn.

_________________
Als leiden lijden wordt, kun je het niet meer volgen.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Is daar iemand ?
BerichtGeplaatst: ma maart 23, 2015 11:31 am 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di okt 18, 2005 3:36 pm
Berichten: 3841
Woonplaats: Amsterdam
tourdion schreef:
Kees: Ik denk dat er wel weer eens behoefte komt aan een plek als deze om met een kleine groep gelijkgestemden over muziek en dans te praten.

Campie: jammer dat je het bal in 't Heerenhuis gemist hebt. Maar er was niet echt een rookplek en ook geen soeppannen om in te roeren dus je had je waarschijnlijk doodverveeld (of je had je oude stiel als balfotograaf weer moeten oppakken maar maar daarvoor was er te weinig licht).

Ik had zelf al het gevoel dat ik niet echt zou passen in het Heerenhuis (andere heersoort?).
Ik heb mij overigens prima vermaakt met het draaien van de tongplaten van knop 1 binnenrij voor een langdurige vriendin. En daarna veel over muziek en de grafische kunsten gepraat en gesamenspeeld.
Kortom: het was een uitstekende zaterdag. Men moet soms kiezen.

_________________
ik wil met jou wel dansen maar m'n knieën knarsen zo...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Is daar iemand ?
BerichtGeplaatst: di maart 24, 2015 9:45 am 
Offline
Star

Geregistreerd: vr feb 13, 2004 10:36 am
Berichten: 1110
Ja, verslagen van bals, leuk om te lezen!!
En stimulerend om weer wat vaker naar het noorden af te reizen
Soms moet je kiezen, ik heb genoten van een lang weekend Barcelona :biggrin:

_________________
ik dans dus ik besta


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Is daar iemand ?
BerichtGeplaatst: di maart 24, 2015 9:45 am 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 25, 2002 12:43 am
Berichten: 3551
Woonplaats: Beneden Veensloot
t Heerenhuis heeft achter een stijlvolle danszaal en voor een groot cafégedeelte waar je ook goed kunt eten. Er hingen toen het bal afgelopen was een paar vrolijke zatlappen aan de bar. En die hadden een goede tijd gehad want er wordt een aantal lekkere bieren geschonken in 't Heerenhuis. Ze proberen zich te profileren als Biercafé.

Ik heb niet gezien of er een aparte rookruimte was. Maar je kon ook naar buiten. En in het halletje voor de dansruimte kon je zitten uitpuffen.

Eigenlijk vond ik het wel een Campie tent. :biggrin:

_________________
Spansen is normaal


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 66 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling