mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu do maart 28, 2024 12:25 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma maart 30, 2015 7:59 am 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 25, 2002 12:43 am
Berichten: 3551
Woonplaats: Beneden Veensloot
Bal Wageningen was ouwerwets gezellig. En zoals altijd onversterkt. Hard werken voor de muzikanten maar goed voor de sfeer. Hier een filmpje van de Mazurka van Sidaro: https://www.youtube.com/watch?v=UfbS6y6 ... e=youtu.be

_________________
Spansen is normaal


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma maart 30, 2015 8:50 am 
Offline
Star

Geregistreerd: vr feb 13, 2004 10:36 am
Berichten: 1110
Mooi sfeerfilmpje
Traditioneel onversterkt merk je wel aan het geluid maar de algemene indruk is prima te volgen.

ps hoort dit type mazurka bij Sidaro :biggrin:
ik hoop er gauw eens live van te genieten :dancing:

_________________
ik dans dus ik besta


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma maart 30, 2015 12:16 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 25, 2002 12:43 am
Berichten: 3551
Woonplaats: Beneden Veensloot
Dit type Mazurka hoort bij Sidaro omdat we te lui zijn om een andere in te studeren.

Youtube heeft vastgesteld dat de geluidskwaliteit slecht is omdat cameraman Menno met zijn vette vingers voor de microfoon zit. Zo ook in het volgende filmpje: de Kippenpolka: https://www.youtube.com/watch?v=6EI6keu ... e=youtu.be

Maar sfeervol is het wel.

_________________
Spansen is normaal


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma maart 30, 2015 7:06 pm 
Offline
Star

Geregistreerd: vr feb 13, 2004 10:36 am
Berichten: 1110
Zeker en vast sfeervol!
Heerlijk om te zien en te horen.

_________________
ik dans dus ik besta


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di maart 31, 2015 9:54 am 
Offline
Star

Geregistreerd: wo jun 06, 2007 6:42 pm
Berichten: 1357
Woonplaats: Het Bosch van de Hertog
Leuk om dit filmpjes te zien!
Ik was jammer genoeg bijna te laat voor de gastbands.
Het was voor mij 5 jaar geleden dat ik dit bal had bezocht en ik vond het vooral sociaal gezien erg leuk om er weer te zijn.
Het viel me op dat ik veel mensen tegenkwam, die net begonnen waren met dansen en het is leuk om de gelegenheid te nemen ze een stukje meer enthousiast te maken voor balfolk.

_________________
Als leiden lijden wordt, kun je het niet meer volgen.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di maart 31, 2015 9:58 am 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di okt 18, 2005 3:36 pm
Berichten: 3841
Woonplaats: Amsterdam
Kees schreef:
Leuk om dit filmpjes te zien!
Ik was jammer genoeg bijna te laat voor de gastbands.
Het was voor mij 5 jaar geleden dat ik dit bal had bezocht en ik vond het vooral sociaal gezien erg leuk om er weer te zijn.
Het viel me op dat ik veel mensen tegenkwam, die net begonnen waren met dansen en het is leuk om de gelegenheid te nemen ze een stukje meer enthousiast te maken voor balfolk.


Jij bent een echte missionaris, Kees.
:biggrin:

_________________
ik wil met jou wel dansen maar m'n knieën knarsen zo...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo maart 15, 2017 9:34 am 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 25, 2002 12:43 am
Berichten: 3551
Woonplaats: Beneden Veensloot
Het was een prachtig bal zondag middag en avond in de moira in het lente achtige Utrecht. Lekker gespeeld met de Grove Maling Er werd goed gedanst Al vond ik het publiek wat mat. Nu ken ik veel dansers Op De Dansvloer ook niet meer persoonlijk en dat was vroeger wel anders waardoor er toen meer sfeer was van samen een feestje bouwen Het lijkt nu wat formeler.

Enorm genoten van de prachtige muziek van KV Express. Mooie Bas solo's op de 6 snarige Bas swingend percussie werk ( en dat is ook de nieuwe cd weer minder terug te horen) en natuurlijk het prachtige trekharmonica spel van Sophie Cavez. Lekker om op te dansen en vooral ook om naar te luisteren.

Dat was een heerlijk avondje uit daar in Utrecht in de auto terug naar het noorden volop genoten van de nieuwe cd van KV Express.

_________________
Spansen is normaal


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo maart 26, 2017 8:20 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 25, 2002 12:43 am
Berichten: 3551
Woonplaats: Beneden Veensloot
Het Bal in de muziekschool, sorry bij VRIJDAG, zaterdag 25 maart 2017 was weer geweldig! :dancing:

We begonnen met een akoestische begeleide dansuitleg door 2 dansdocenten te weten Ineke en Hilko. Voor het eerst werd er in Groningen een gavotte de l'Aven uitgelegd, niet zo'n moeilijke dans al had Sidaro wat moeite met het tempo want dat ging een beetje richting Scottish.

Op de dansvloer stond een enorme Steinway vleugel klaar om bespeeld te worden door Wim te Groen. Het instrument klonk geweldig zeker zoals Wim er op speelde, met prachtige volle bassen en boven in een bijna speeldoos achtig twinkelend geluid. 
Tijdens het optreden van Wim was het fluisterstil op de dansvloer en dat maken we ook niet vaak mee. Zijn repertoire bestaat uit veel mazurkas, een aantal walsen, gavotte de l'Aven maar ook wel Scottishes.
Muziek met veel gevoel en met een meditatief karakter waar soms toch ook wel stevig uitgehaald werd op de toetsen. Tot voor kort niet gebruikelijk op balfolk: anderhalf uur lang pianomuziek maar Wim doet het prachtig en heeft voor zichzelf een eigen niche gecreëerd met veel liefhebbers. Het was prachtig! af en toe denkend aan Sati of Debussy, mooie opbouw in de arrangementen, spelen met tempowisselingen. Het zat absoluut goed in mekaar en was zowel fijn om op te dansen als om naar te luisteren. Een muzikant die zowel met gevoel als met precisie te werk gaat deze Wim te Groen. We gaan hem zeker terug zien in Groningen.

Aan goeie muzikanten trouwens geen gebrek deze avond want binnen no time na het laatste nummer van Wim stonden de vier muzikanten van Kapriol al klaar. En nu had het publiek ook wel zin om weer eens even een Cercle of een bourrée te dansen.
Mooie arrangementen met veel zang, leuke percussie en interessante instrumenten zijn altijd al een sterk punt van Kapriol geweest en deze avond kwamen er ook weer een paar prachtige nieuwe composities voorbij waarin ook af en toe flink geïmproviseerd werd; een mooie bas-solo maar ook soms een verrassend traditioneel geluid met Rutger op de viool. Verder interessante soundscapes met Marian en Marita en Ad alle drie op een selja flöte. Het kan allemaal niet op. Wat een variatie en wat een swing.

Maar omdat de wissels nogal snel waren gegaan lagen we toch wat voor op schema en was Kapriol onbedoeld om 22:45 u. eigenlijk al uitgespeeld. Terwijl het bal nog lang niet afgelopen was! Vlug werden Martijn en Auke achter hun bier vandaan geplukt en weer op het podium gevraagd om samen met Kapriol nog een zet je te spelen. Het werd een gouwe ouwe: de bekende madlot als jig met diverse variaties. Het publiek riep daarna om Wat zullen we drinken, 7 dagen lang en het kreeg waar het om vroeg. Het was me niet helemaal duidelijk wat voor dans hier op gedaan kon worden.

En toen dat ook achter de rug was kregen Martijn en Auke als Duo Cigaro nog de kans om een paar lekkere krakers te spelen waaronder een wals in acht tijden, een gevoelige Mauzrka en een swingende Scottish. Om 11:50 werd het wel erg rustig op de Dansvloer en werd de avond afgesloten met een polka.

Daarna met zijn allen opruimen en een beetje napraten Het was een top bal geweest! De kwaliteit van de muziek had zeker wat meer bezoekers verdient maar de dansers die er waren hadden niet te klagen gehad heel veel variatie en lekker de ruimte om zich uit te leven. En dat in die prachtige zaal waar we nu al zo'n 14 jaar te gast zijn. Iedereen heel erg bedankt voor het meehelpen en anders wel voor je komst en voor het enthousiasme tijdens de avond. 

Bal Folk, oftewel Spansen, in Groningen leeft. Zowel tijdens de bal Folk cafés in het oude rkz als de grotere Bals bij VRIJDAG.

_________________
Spansen is normaal


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo maart 26, 2017 8:35 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di okt 18, 2005 3:36 pm
Berichten: 3841
Woonplaats: Amsterdam
Mooi verslag door Tourdion.
Een evenement dat ik voor de helft meemaakte.

In de door Vrijdag enigszins verbouwde Stedelijke muziekschool zaten de kassameisjes gelukkig wel op hun vertrouwde plaats.
Ik miste echter wel de vertrouwde primitieve bar. Dat was ook altijd wel een sfeermakerij. Nu moest je voor een drankje een reis om de wereld maken.
Toch kan het ontbreken van de bar wel eens te maken hebben met de weldadige, wel haast Zweedse, vloerstilte tijdens de set van Wim te Groen.

_________________
ik wil met jou wel dansen maar m'n knieën knarsen zo...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo maart 26, 2017 9:10 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 25, 2002 12:43 am
Berichten: 3551
Woonplaats: Beneden Veensloot
We hebben plannen om een deel van de bar weer naar de dansvloer te verhuizen. Dat zullen de mensen van de bar ook prettig vinden want dan verkopen ze tenminste nog iets.

Maar dit keer was de vaste barman er niet en was er te weinig draagvlak onder het barpersoneel voor dit plan.

Wat trouwens ook een fijn retro-gevoel gaf was dat de 10-jaar oude Mota cd zo goed verkocht! Met als verkoopargument 'hier kun je de Slomobabes nog op horen' verkochten we er zo een stuk of 5!

_________________
Spansen is normaal


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma maart 27, 2017 10:20 am 
Offline
Superfly
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 11, 2003 2:38 pm
Berichten: 3000
Woonplaats: Nieuwegein
"vind ik leuk"

_________________
"hoe dommer mensen zijn, hoe overtuigder ze zijn van hun eigen gelijk" Theo Maassen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma maart 27, 2017 8:32 pm 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
Leuk om te lezen, Tour :kiss:
En excuus dat ik zoveel gewerkt had, dat ik toch niet kwam :blush:

Komend weekend zie ik geloof ik aardig wat mota-gangers? Tour, Campie, Cajonneke (oei wat is de forum-naam van haar wederhelft ook alweer...), Gitana?

_________________
If I can't dance, I don't want to be part of your revolution (Emma Goldman)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma maart 27, 2017 8:43 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di okt 18, 2005 3:36 pm
Berichten: 3841
Woonplaats: Amsterdam
zeerover schreef:
Leuk om te lezen, Tour :kiss:
En excuus dat ik zoveel gewerkt had, dat ik toch niet kwam :blush:

Komend weekend zie ik geloof ik aardig wat mota-gangers? Tour, Campie, Cajonneke (oei wat is de forum-naam van haar wederhelft ook alweer...), Gitana?

Ik geloof 'deconcurrent'.

_________________
ik wil met jou wel dansen maar m'n knieën knarsen zo...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma maart 27, 2017 9:33 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 25, 2002 12:43 am
Berichten: 3551
Woonplaats: Beneden Veensloot
Distel en Pajonneke zijn er ook bij hoor!

_________________
Spansen is normaal


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma maart 27, 2017 9:53 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di okt 18, 2005 3:36 pm
Berichten: 3841
Woonplaats: Amsterdam
Ik geloof dat ik Robz ook op de lijst zag.

_________________
ik wil met jou wel dansen maar m'n knieën knarsen zo...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling