mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu vr maart 29, 2024 12:37 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Balfolk Netwerkborrel
BerichtGeplaatst: di maart 31, 2015 10:48 am 
Offline
Star

Geregistreerd: wo jun 06, 2007 6:42 pm
Berichten: 1357
Woonplaats: Het Bosch van de Hertog
Er wordt a.s. 11 april een balfolk netwerkborrel gehouden.
Deze activiteit wordt alleen aangekondigd op facebook, maar aangezien dit deel 'overleg en gezellig gelul' heet, lijkt het mij de aankondiging hier zeer goed op zijn plek.

Lieve balfolkdanser, -organisator, -docent, -muzikant,

Heb jij altijd al meer willen doen met Balfolk dan enkel komen dansen? Wil je in je eigen stad een bal van de grond krijgen? Of heb je toffe ideeen voor workshops die je zou willen organiseren of zelf zou willen geven? Wil je als muzikant meer in contact komen met organisatoren? Of doe je dit soort dingen al en wil je je ervaring met ons delen?

Graag nodigen we je uit voor onze balfolk-netwerkborrel! Samen met jullie maken we balfolk in Nederland mogelijk, en zo willen we ook graag samen deze middag opzetten. Iedereen mag met ideeen en vragen komen, en iedereen kan er zijn ervaring delen of juist leren van de ervaringen van anderen.

Ons idee

De laatste jaren is Balfolk in Nederland enorm gegroeid. Behalve een groot aantal dansers zijn er ook veel enthousiastelingen die graag meer met balfolk (willen gaan) doen. Dat is ontzettend leuk - en er komt ook veel bij kijken. Waar de een de perfecte zaal weet maar nog nooit een muzikant heeft aangesproken, heeft de ander een band zover gekregen om te komen maar weer geen technicus...
Het doel van Stichting Balfolkfabriek is initiatieven op het gebied van Balfolk te ondersteunen. Daarom willen we mensen met ervaring én mensen met ideeen graag bij elkaar brengen. Zo is het idee van een balfolk-netwerkborrel geboren.

Invulling

Het samen uitwisselen van gedachten werkt al heel goed om mooie ideeen concreet te maken. Daarnaast komen er aanvullende workshops over praktische vragen als "Hoe vraag je subsidie aan?" en "Hoe geef je een dansworkshop voor beginners?"
Met de invulling van het programma zijn we nu bezig, dus als je zelf een aanvulling of vraag hebt, zijn we daar zeker benieuwd naar!
Na afloop is er tijd voor samen eten en gaan we naar het bal in de Doelen. http://www.balfolk.nl/agenda.php?bal=1124

Praktisch

Het vindt plaats op zaterdag 11 april in Rotterdam, vanaf 13 uur. We vragen geen bijdrage voor de netwerkborrel, wij zorgen voor drankjes, lekker eten en vooral: veel inspiratie, antwoorden op je vragen en praktische tips. ‘s Avonds gaan we samen dansen op El Peppah en Cecilia in de Doelen. Hiervoor moet je wel zelf een kaartje kopen. (Normaal 15 euro, cjp en onder de 26 jaar betalen 9 euro.)

13.00 Inloop, exacte locatie volgt - zeker centrum Rotterdam
13.30 Begin van het programma (maak het mee!), voor drankjes zorgt de Balfolkfabriek
17.00 Afsluiting en begin gezamenlijke maaltijd, ook verzorgd door de Balfolkfabriek
18.00 Dansuitleg in de Doelen
19.00 Aanvang bal in de Doelen met Cecilia en El Peppah

Om een zo goed en inspirerend mogelijk programma te maken, horen we graag van tevoren wie er komt. Stuur om je aan te melden zo snel mogelijk (en uiterlijk vóór 28 maart) een mailtje naar stichting@balfolk.nl. Zet daarin wat je op het gebied van Balfolk doet of zou willen doen, wat je ideeën zijn, wat jij misschien wel zou kunnen aanbieden tijdens de borrel en/of waar je graag meer over zou willen weten. We sturen dan aanvullende info naar je toe!


Ik zit eraan te denken om naar toe te gaan.
Welke zaken zouden daar volgens jullie aan de orde moeten komen?

_________________
Als leiden lijden wordt, kun je het niet meer volgen.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di maart 31, 2015 11:10 am 
Offline
Star

Geregistreerd: wo jun 06, 2007 6:42 pm
Berichten: 1357
Woonplaats: Het Bosch van de Hertog
Aan het facebook-event is een poll gekoppeld, waar het volgens de mensen vooral over zou moeten gaan:
- hoebereiken we mensen die nog niet weten dat ze balfolk leuk vinden.
- acquisitie-ervaring: subsidie aanvragen, sponsoren vinden. enz.
- moet balfolk groter worden, of verliest het dan zijn karakter?
- een balfolk-event organiseren: waar begin ik?
- wat kunnen we betekenen voor (amateur)balfolkmuzikanten?
- lesmogelijkheden: wie, wat, waar, wanneer, hoe?
- hoe geef je een goede dansinstructie?
- hoe programmeer je een leuk bal?
- hoe bereik je de huidige dansers?

_________________
Als leiden lijden wordt, kun je het niet meer volgen.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr apr 03, 2015 9:52 am 
Offline
Star

Geregistreerd: wo jun 06, 2007 6:42 pm
Berichten: 1357
Woonplaats: Het Bosch van de Hertog
Ik had gehoopt dat deze mededeling hier tot enige hersenspinsels had geleid, maar blijkbaar is daar geen behoefte aan.
Of komen de mensen gewoon rechtstreeks op de borrel om mee te praten. :biggrin:

_________________
Als leiden lijden wordt, kun je het niet meer volgen.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za apr 04, 2015 10:08 am 
Offline
Reserve
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 02, 2007 3:48 pm
Berichten: 93
Woonplaats: Berlin/Amsterdam
ik vind het een heel goed initiatief maar ik kom niet(Berlijn is te ver)
Maar veel plezier, en dat het maar constuctief mag zijn enzeau :)

_________________
aeLiXihr.org


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za apr 04, 2015 1:39 pm 
Offline
Pro
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 04, 2006 3:53 pm
Berichten: 642
Woonplaats: Alphen aan den Rijn
Ik kan ook niet naar de borrel komen maar ik wil even van deze gelegenheid misbruik maken om te melden dat ik het erg leuk vind om af en toe eens een les of workshop dans te geven, hint, hint.

Verder valt mij op:
Er zijn, buiten de balfolk, tientallen organisatie/verenigingen/stichtingen waarvan sommigen al meer dan 50 jaar bestaan, met dans bezig.
De meesten hiervan slagen er uitstekend in om jaar na jaar wekelijkse lessen te geven op verschillende nivo's, bals te organiseren al of niet met live muziek, week- of weekeinde festivals te organiseren met buitenlandse docenten en muzikanten, etc.
Vaak beschikken zij over een eigen danszaal of huren deze voor een symbolisch bedrag van een gemeente.

Het is misschien een idee als "de balfolk" eens met dergelijke organisaties contact zou zoeken voor overleg en om ervaringen uit te wisselen en ideeen op te doen.
Want er zijn ongetwijfeld allerlei vragen en probleempjes binnen de balfolk die zij allang hebben meegemaakt en opgelost.
Ik zie bijvoorbeeld niet in waarom de balfolk niet zou kunnen/willen beschikken over een eigen danszaal (zoals bijvoorbeeld Nitsanim).
Ben je meteen van dat gedoe met barpersoneel, reserveren, huur, sluitingstijd enzo af.

Maar het is natuurlijk ook prima om zelf je eigen wiel uit te vinden.

_________________
Beginning dancer: Knows nothing.
Intermediate dancer: Knows everything, but is too good to dance with beginners.
Hotshot dancer: Too good to dance with anyone.
Advanced dancer: Dances everything, especially with beginners.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di apr 07, 2015 8:42 am 
Offline
Star

Geregistreerd: wo jun 06, 2007 6:42 pm
Berichten: 1357
Woonplaats: Het Bosch van de Hertog
Dat is een interessant punt om in te brengen, denk ik.
Stilletjes denk ik dat die contacten er heus wel zijn, maar dat het niet gelukt is om echt aansluiting te zoeken om wat voor redenen dan ook.

_________________
Als leiden lijden wordt, kun je het niet meer volgen.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling