mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu do maart 28, 2024 6:59 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Gedrag op de dansvloer
BerichtGeplaatst: za aug 02, 2014 1:15 pm 
Offline
Star

Geregistreerd: wo jun 06, 2007 6:42 pm
Berichten: 1357
Woonplaats: Het Bosch van de Hertog
Eindelijk maak ik er tijd voor om eens wat topics te groeperen in een nieuw topic, dit met de bedoeling om interessante topics die als naslagwerk kunnen dienen of best nog wel aanvulling behoeven naar boven te halen en beter voor het voetlicht te krijgen.

In dit topic haal ik enkele topics naar boven, die te maken hebben met 'gedrag op de dansvloer'.
Daar is het een en ander over gezegd en misschien is dat nog eens interessant om na te lezen.
Vragen en gevraagd worden:
http://mota.spansen.nl/viewtopic.php?t= ... t=gevraagd

Etiquette op de dansvloer:
http://mota.spansen.nl/viewtopic.php?t= ... =etiquette

Kliekjesgedrag:
http://mota.spansen.nl/viewtopic.php?t= ... kjesgedrag

Mocht ik andere interessante topics vergeten zijn, die hierbij horen, voeg ze dan maar toe in een bericht hieronder.

_________________
Als leiden lijden wordt, kun je het niet meer volgen.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo aug 03, 2014 8:38 pm 
Offline
Star

Geregistreerd: vr feb 13, 2004 10:36 am
Berichten: 1110
Fijn dat je er tijd voor neemt!
Na Parkfest eens kijken of ik er nog wat 'zinnigs' aan toe te voegen heb.

_________________
ik dans dus ik besta


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr aug 15, 2014 9:24 am 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
Leuk, Kees!
Dankjewel :~)

_________________
If I can't dance, I don't want to be part of your revolution (Emma Goldman)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo nov 04, 2015 10:18 am 
Offline
Star

Geregistreerd: wo jun 06, 2007 6:42 pm
Berichten: 1357
Woonplaats: Het Bosch van de Hertog
Gisteren werd ik er weer door iemand op aangesproken dat toch maar weer eens aangestipt moest worden dat er bij een wals niet op de buitenring op de plaats gedanst wordt. Ik heb tegen diegene gezegd dat ik het dit keer tolereerde, omdat het dit keer ging om beginners die meer met hun passen bezig zijn dan met hun plek op de dansvloer. Maar idd, handig is het niet.

Wel verbaasde ik me de afgelopen weken over twee voorvallen.
1. ik vroeg iemand ten dans, diegene zei ja, die vervolgens een seconde later iemand anders vroeg.
ik heb diegene, die nog slechts enkele bals had bezocht, toch maar even gezegd dat dat etiquettetechnisch niet erg handig is. Zij heeft overigens ook gewoon met mij gedanst en ik neem het haar niet direct kwalijk (ze vroeg het aan iemand met wie ze in de spaarzame bals al eerder gedanst had en als nieuweling is het misschien wat prettiger met al bekenden te dansen, maar toch....)
2. een stelletje dat tijdens het blinddansspelletje van Louise op Cadansa continu met elkaar danst zonder van danspartner te wisselen, terwijl dat juist part of the game is. Ik vind dat nogal afbreuk doen aan het open karakter van de balfolk. Ik denk dan al gauw: als je zo graag alleen maar met elkaar wilt dansen, koop enkele CD's en ga in je huiskamer dansen.

_________________
Als leiden lijden wordt, kun je het niet meer volgen.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo nov 04, 2015 10:49 am 
Offline
Reserve

Geregistreerd: di aug 17, 2010 1:36 pm
Berichten: 53
Woonplaats: Wageningen
Kees schreef:
2. een stelletje dat tijdens het blinddansspelletje van Louise op Cadansa continu met elkaar danst zonder van danspartner te wisselen, terwijl dat juist part of the game is. Ik vind dat nogal afbreuk doen aan het open karakter van de balfolk. Ik denk dan al gauw: als je zo graag alleen maar met elkaar wilt dansen, koop enkele CD's en ga in je huiskamer dansen.

Ik zie de spelletjes niet als deel van het bal. Of je er aan meedoet, en in het algemeen met wie je danst, is toch gewoon aan jezelf? Ik ben het er mee eens dat het afbraak aan het open karakter kan doen als mensen alleen maar met elkaar dansen, maar in het geval van zo'n blinddansspelletje snap ik heel goed dat niet iedereen het comfortabel vindt om daaraan mee te doen.

_________________
Hvørjum skal eg dansa við?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo nov 04, 2015 2:35 pm 
Offline
Superfly
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 11, 2003 2:38 pm
Berichten: 3000
Woonplaats: Nieuwegein
Je klinkt zo wel een beetje als de dansetiquette-politie, Kees ;-)
W

_________________
"hoe dommer mensen zijn, hoe overtuigder ze zijn van hun eigen gelijk" Theo Maassen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo nov 04, 2015 5:16 pm 
Offline
Star

Geregistreerd: vr feb 13, 2004 10:36 am
Berichten: 1110
Invar schreef:
Ik zie de spelletjes niet als deel van het bal. Of je er aan meedoet, en in het algemeen met wie je danst, is toch gewoon aan jezelf? Ik ben het er mee eens dat het afbraak aan het open karakter kan doen als mensen alleen maar met elkaar dansen, maar in het geval van zo'n blinddansspelletje snap ik heel goed dat niet iedereen het comfortabel vindt om daaraan mee te doen.

Eens, of je eraan meedoet is aan jezelf, maar ALS je er mee meedoet denk ik dat je niet alleen met elkaar (en beiden geblindoekt ?!?) zou moeten dansen. Ik vind het in ieder geval irritant, als beiden niet kijken wat ze doen, of ze nou hun ogen dicht hebben of een blindoek voor....
(Een uitzondering, die ik op Cadansa gezien heb, waarbij 2 begeleiders 2 geblinddoekte mensen samen lieten dansen en in de gaten hielden dat ze ruimte hadden en zo...., prima)

Dansetiquette....., we zouden daar toch wat meer aandacht aan moeten geven, al weet ik ook niet goed in welke vorm.

_________________
ik dans dus ik besta


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do nov 12, 2015 9:19 am 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 07, 2003 11:43 am
Berichten: 1079
Met 1 ben ik het bijzonder eens. Vooral bij een wals. Maar bij alle dansen vind ik het jammer als je de hele tijd op de plaats moet dansen. Ook bij een slome mazurka vind ik het leuk om de band vanuit ieder hoek te horen. De wisselende verhouding tussen bandgeluid en voetengeschuifel voegt voor mij wel wat toe. En op onversterkte bals (zoals in wageningen) is het de enige manier dat iederen de band kan horen :D

Over punt 2 ben ik wat genuanceerder. Aan de ene kant moet iedereen zelf weten wat hij/zij wil doen op zijn/haar avondje uit. Aan de andere kant wil je ook niet binnenkomen op een bal waar *iedereen* alleen maar met een vaste partner wil dansen. Gelukkig is het niet echt een probleem, aangezien de meerderheid van de mensen wel met iedereen wil dansen.

Waarom je dan mee zou doen aan zo'n spelletje van Lou, waar het er toch juist om gaat dat je met eennonbekende danst, dat weet ik ook niet. Maar daar heb je dan toch vooral jezelf mee. Plenty of fish in the sea.

2 blinddoeken op 1 danspaar vind ik ook erg irritant, maar dan meer vanwege punt 1 :-)

_________________
humpa humpa humpapa humpa humpa


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do nov 12, 2015 9:28 am 
Offline
Star

Geregistreerd: vr feb 13, 2004 10:36 am
Berichten: 1110
punt 1 van Martijn ging over wel of niet van je plaats komen bij een dans....(Het duurde even .... ben ik nog niet wakker?)
De buitenrij voor de 'vooruitgang' , goed streven :biggrin:

_________________
ik dans dus ik besta


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling