mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu wo jun 05, 2024 7:26 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 44 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo aug 25, 2004 9:33 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 9:46 pm
Berichten: 1691
Woonplaats: Utrecht
Scordatura schreef:
Voor de forumleden die het verhaal niet kennen:

Stadsschouwburg Groningen op illegale wijze verbouwd
Bij onderhoud aan de Stadsschouwburg in Groningen zijn werkzaamheden uitgevoerd waarvoor een bouw- en monumentenvergunning waren vereist. Die waren echter niet aangevraagd, is uit een bouwinspectie gebleken. Volgens het college van burgemeester en wethouders is daardoor sprake geweest van illegale bouwwerkzaamheden in de uit 1883 daterende Groningse Schouwburg. Een gemeentewoordvoerder heeft gezegd dat de gemeente de zaak hoog opneemt. B en W hebben een onderzoek gelast naar de toedracht. Mogelijk moeten de werkzaamheden worden teruggedraaid.

Nevenruimten
Bij de werkzaamheden die de afgelopen weken in de schouwburg werden uitgevoerd, ging het in hoofdzaak om schilderwerk, vervanging van vloerbedekking en vernieuwingen aan de brandbeveiligingsinstallatie. Het betrof onderhoud in de nevenruimten, niet in de theaterzaal zelf.

Vide
Bij inspectie werd echter vastgesteld dat niet al deze werkzaamheden zonder monumentenvergunning uitgevoerd mogen worden. Zo werd geconstateerd dat de vide in de entreehal was dichtgemaakt. Dat is een bouwkundige verandering waarvoor een bouwvergunning is vereist en ook een monumentenvergun-ning, omdat de Stadsschouwburg een rijksmonument is.

Maatregelen
Op basis van de resultaten van het onderzoek zal het college van B en W besluiten tot maatregelen die herhaling moeten voorkomen, aldus de woordvoerder. Bovendien zullen de vereiste vergunningen alsnog moeten worden aangevraagd. Mocht straks blijken dat bepaalde werkzaamheden niet door die vergunningen worden toegestaan, dan zullen ze moeten worden teruggedraaid.

Grote waarde
De Rijksdienst voor de Monumentenzorg houdt de resultaten van het onderzoek in de gaten. “De architectuur van het gebouw is historisch van grote waarde. De kwaliteit van het ontwerp van de architecten Van Gendt en Vogel uit 1883 is zeer goed en het gebouw is van grote sociale en culturele betekenis voor Groningen. Mocht er door de verbouwing sprake zijn van schade, dan zal zeker overwogen moeten worden de werkzaamheden terug te draaien”, aldus woordvoerder Ben de Vries.
Een medewerker van de Rijksdienst is betrokken bij het overleg over eventueel te nemen maatregelen.

Bron: ANP


Scordatura


Ik julie melden dat ik vanochtend de schouwburg heb bekeken samen met 2 collega's. Leuk gebouwtje mag ik wel zeggen.
Helaas kan ik op deze plek geen uitspraken doen over de aangetroffen wijzigingen, maar ik kan wel melden dat de boel behoorlijk is opgeblazen door de media. En ik maar denken dat die noorderlingen zo nuchter waren.... :raisedeyebrow:

Binnenkort meer in dit theater! :biggrin:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo aug 25, 2004 9:39 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo nov 24, 2002 10:55 pm
Berichten: 1373
Woonplaats: utrecht
Gromit schreef:
Ik julie melden dat ik vanochtend de schouwburg heb bekeken samen met 2 collega's. Leuk gebouwtje mag ik wel zeggen.
Helaas kan ik op deze plek geen uitspraken doen over de aangetroffen wijzigingen, maar ik kan wel melden dat de boel behoorlijk is opgeblazen door de media. En ik maar denken dat die noorderlingen zo nuchter waren.... :raisedeyebrow:

Binnenkort meer in dit theater! :biggrin:
Ejjj Grompie. Ik was al benieuwd of jij er mee van doen had. Leuk om te horen dat er een verbinding bestaat en fijn dat de media het heeft opgeblazen. :)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo aug 25, 2004 10:21 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 16, 2004 8:03 pm
Berichten: 2209
Woonplaats: Den Haag
Waar was iedereen nou????


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo aug 25, 2004 10:36 pm 
Offline
Star

Geregistreerd: vr feb 13, 2004 10:36 am
Berichten: 1110
Kikker schreef:
Waar was iedereen nou????


Van een aantal kan ik wel verzinnen waar ze waren, maar stond je daar helemaal alleen? :crying:
Blij dat ik niet de moeite heb genomen om zo ver te reizen :devilish:
Nee hoor, het is een slechte zaak!!!! Ik hoop dat het de volgende keer beter werkt.

_________________
ik dans dus ik besta


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do aug 26, 2004 9:24 am 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo apr 13, 2003 3:11 pm
Berichten: 199
Het was klein (met kikker, tourke, gitana, de vriendin van kikker en ikzelf) maar zeker fijn. :rose:

Wegens gebrek aan dansers evolueren groepsdansen in het hoge Noorden momenteel in parendansen - de jig voor twee...niets mis mee.

We hebben ook nog gezongen ; "Zeg kwezelken wilde gij spansen" :biggrin:

:rose: Tilia


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do aug 26, 2004 9:57 am 
Offline
Star

Geregistreerd: vr feb 13, 2004 10:36 am
Berichten: 1110
Tilia schreef:
Het was klein (met kikker, tourke, gitana, de vriendin van kikker en ikzelf) maar zeker fijn. :rose:



Gelukkig (en een beetje jammer dat ik er niet bij kon zijn).

_________________
ik dans dus ik besta


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do aug 26, 2004 10:33 am 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 25, 2002 12:43 am
Berichten: 3551
Woonplaats: Beneden Veensloot
Tilia schreef:
Het was klein (met kikker, tourke, gitana, de vriendin van kikker en ikzelf) maar zeker fijn. :rose:

Wegens gebrek aan dansers evolueren groepsdansen in het hoge Noorden momenteel in parendansen - de jig voor twee...niets mis mee.

:rose: Tilia


Het was een Cercle voor 2 en dat leverde inderdaad een boeiende paardans op met bourr?e en scottisch-achtige elementen.

Wat betreft de lage opkomst van muzikanten en dansers: de spansbasis is ook in het Hoge Noorden toch wel erg smal. Er hoeven maar een paar mensen niet op te komen dagen en je staat er alleen voor.

Maar niet getreurd want we hebben weer nuttige contacten gelegd. Terwijl we zaten te spelen kwam Hielke, die de hele muziekprogrammering voor noorderzon doet, langs en hij deed ons de suggestie om a.s. zondagmiddag op de culturele uitmarkt nog een spansdemonstratie te gaan geven.

En volgend jaar wil hij ons dolgraag hebben voor een mega-spansbal in de spiegeltent!! :liar:

Zeg kwezelken wilde gij spansen, ik zal er u geven 'n mobiel,
welnee zo sprak dat kwezelken van spansen word ik labiel!

_________________
Spansen is normaal


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do aug 26, 2004 11:06 am 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo apr 13, 2003 3:11 pm
Berichten: 199
tourdion schreef:
Zeg kwezelken wilde gij spansen, ik zal er u geven 'n mobiel,
welnee zo sprak dat kwezelken van spansen word ik labiel!


Zeg kwezelken wilde gij spansen, ik zal er u geven een pint
ach nee zo sprak dat kwezelken van spansen krijgt men een kind :rose:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do aug 26, 2004 11:26 am 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 25, 2002 12:43 am
Berichten: 3551
Woonplaats: Beneden Veensloot
Tilia schreef:
tourdion schreef:
Zeg kwezelken wilde gij spansen, ik zal er u geven 'n mobiel,
welnee zo sprak dat kwezelken van spansen word ik labiel!


Zeg kwezelken wilde gij spansen, ik zal er u geven een pint
ach nee zo sprak dat kwezelken van spansen krijgt men een kind :rose:


Zeg kwezelken wilde gij spansen, ik zal er u geven een hoed
ach nee zo sprak dat kwezelken van spansen wordt ik niet goed :sick:

_________________
Spansen is normaal


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do aug 26, 2004 12:59 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 16, 2004 8:03 pm
Berichten: 2209
Woonplaats: Den Haag
:biggrin:
Het was in ieder geval wel leuk!!!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do aug 26, 2004 1:59 pm 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo apr 13, 2003 3:11 pm
Berichten: 199
zeerover schreef:
Sorry, ik moet me ook afmelden..
Ben ziek naar huis gegaan vanuit m'n werk.

Duik weer m'n bed in.


Ben je alweer wat beter?

:hug:

tilia


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do aug 26, 2004 11:18 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 25, 2002 12:43 am
Berichten: 3551
Woonplaats: Beneden Veensloot
Ik denk niet dat het wat wordt zondag met spansen op Noorderzon.

al heel veel afmeldingen gehad.

Maar a la, luisteren naar anderen is ook wel eens leuk. Vandaag ben ik naar een optredentje van het trio Nuages geweest in de Spiegeltent. Gypsy Swing. Het was vrij goed. Vooral genoten van de glasheldere Reinhardt-achtige soli van gitarist Mark Lubbers.

Toch ook erg fijne muziek hoor. Je kon er ook lekker op Scottischen al hebben we dat niet gedaan :biggrin: .

_________________
Spansen is normaal


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za aug 28, 2004 2:36 pm 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
Tilia schreef:
Ben je alweer wat beter?

:hug:

tilia


Ja, nu wel weer. :happy:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo aug 29, 2004 9:32 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 25, 2002 12:43 am
Berichten: 3551
Woonplaats: Beneden Veensloot
Vanmiddag afscheid genomen van Noorderzon.

Geen bal meer gespeeld (niemand wilde mee). Maar ik was ook gevraagd om muzikale opluistering te verlenen bij de illegale stand van Food not Bombs (Gratis Eten Groningen). Een groepje sympathieke softies die gratis gaarkeukensoep en fruitsalades uitdeelt, gemaakt van weggegooid ooft van de zaterdagmarkt. Erg lekker!

Leuk samengespeeld met een jonge gast op djemb? en misc. percussion. Hij vulde mijn banjo, mondharmonica en kazoo leuk aan. Ik vertelde hem dat ik zelf een cajon had gebouwd. Vertelde hij dat hij iemand in Friesland kende die ook die dingen maakte, onwijs goeie, maar dan stond je wel een tijdje op een wachtlijst. Die iemand bleek natuurlijk Pajonneke te zijn. Het is een kleine wereld.

Misschien kan ik dit jongmens (zijn naam is Jorris) nog strikken als percussionist voor een opvolgproject van het terzielegegane 'Bru'. :biggrin:

_________________
Spansen is normaal


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 44 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 26 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling