Citaat:
Mijn ervaring met Noorderzon is dat er een heel ontvankelijk publiek rondloopt dat voor veel nieuwe dingen open staat.
Klopt, hoewel Noorderzon wel iets parade-achtigs heeft zijn de sfeer en de mensen er heel anders dan in Utrecht. Groningen is misschien wat meer een dorp en het is daardoor wat minder anoniem allemaal. Dus als wij met een groepje spelen en een stuk of 30 bekenden en belangstellenden optrommelen dan heb je zo een lekker spansfeestje aan de praat waar ook nieuwe mensen weer makkelijk bij aan kunnen haken.
Foldertjes uitdelen en contact maken en dan doe je goede zaken voor de Groningse Spansscene.
Misschien kunnen we dag voorafgaand aan het Noorderzonbal samen een balrepertoire instuderen zodat we met een stevige band los kunnen gaan die avond.
Citaat:
De vraag is dus: pionieren in de bossen bij Busloo of meeliften met een gerenommeerd festival.
Ik verwacht van beide mogelijkheden eigenlijk niet veel meer dan een leuke spansavond waarop we een aantal mensen kennis kunnen laten maken met het spansen.
"Meeliften met een gerenommeerd festival" klinkt een beetje alsof het 'de grote doorbraak' van het volksbal kan worden. Het gaat allemaal met kleine stapjes lijkt me, en dit is er weer zo één. Bovenal is het een leuk feestje voor onszelf.
Het is natuurlijk niet helemaal zo dat op Noorderzon je bedje gespreid ligt. Je krijgt een plek om te spelen maar je zult wel zelf de mensen enthousiast moeten maken. En wat te denken van het geluid? Zou dat allemaal geregeld zijn? Of wordt het onversterkt. En ben je dan hard genoeg om tegen de buren op te boksen?
Cooper mumbelt:
Citaat:
Ik bedoel dus niet dat het komende festival naar je hand gezet moet worden, maar meer dat het anders misschien te laat is voor komende jaren.
Doemdenkmumbles. Het Volksbal is net bezig op te komen. Volgend jaar zullen ze twee keer zo hard om ons vragen. En verder zijn er plekken genoeg om iets te doen.
Wat had Cooper trouwens gewild (gezien zijn absentie tijdens die Bussloo-party). Dat anderen dan Lirio daar bal zouden gaan spelen?