Heerlijk spansmaal was dat gisteravond gevolgd door kroegbezoek:).
Ik zit nog na te genieten van de druifjes die Tilia meebracht. De pompoen en de gierst en de kiwi's....lekker buiten zitten op het platje.....luchtballonnen vlogen over..novieten hieven eeuwenoude gezangen aan.......tuinslangen bleven echter binnen..... bourgondisch was het
.
Terugdenkend aan de rondspansende Mota (vioolspelen en dansen op het zelfde moment) schiet ik weer in de lach. Iemand die het ene moment streng en principieel is en zich het volgende moment zo n?et serieus neemt dat moet wel een tweeling zijn
.
Die oefenavonden van ons beginnen meer op open buurtcaf? te lijken. Zo'n Betty die ineens na negenen nog binnenspanst en niet eens meer een instrument bij zich blijkt te hebben. Verder een geblesseerde marathon-loper, Marius , die de scottisch, de wals en de mazurka goed kan dansen maar allemaal wel precies hetzelfde. Pas bij de Jig gaat hij helemaal los alsof ie een circuittraining moet afwerken
.
Tilia die met contra-bassen slaapt en met violen danst en nu ook al naar mijn trekzak zit te lonken. Verder versuft ze ons met theorie?n over de fatale kringloop van suiker-, koffie- en koolhydratengebruik die tot een afmattende candida-kwaal zal lijden. Hoe kan je in hemelsnaam nog adequaat repeteren met zo'n stelletje.
Het Folkie-bal op 11 oktober nadert met rasse schreden en wij kunnen nog geen enkel nieuw nummer gezamelijk uitspelen terwijl de oude nummers al weer aan het vervagen zijn in onze oude muzikantenkwabben
.
Het wordt dan ook hoog tijd om de spans- en schransavonden tot nader orde op te schorten en een paar pittige spoedrepetities in te lassen
.