mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu vr nov 01, 2024 12:59 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 121 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma maart 02, 2009 5:40 pm 
Star

Ik heb wel zien in een Bommelding, dus ijs en weder (en dichte snelwegen :biggrin: ) trotserende ben ik wel aanwezig vermoed ik.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma maart 30, 2009 1:23 pm 
Reserve

Ik wil graag weten wie er allemaal willen blijven slapen 10 april!

:hug:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr apr 03, 2009 8:03 pm 
Rookie

Ik kom ook!

Ik vroeg me af of er mensen zijn die sessie gaan spelen. Ben namelijk aan het proberen om mijn vader en zijn viool mee te nemen :) Vroeger heeft ie wel ierse folk gespeeld en hij kan naar mijn idee goed improviseren, maar dan moeten er wel een aantal mensen zijn waar hij mee mee kan spelen.. (nu moet ie alleen nog durven) :D

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma apr 06, 2009 8:09 am 
Reserve

Oh er is zeker mogelijkheid voor sessie! :biggrin:

Dus vaders met violen zijn erg welkom :hug:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di apr 14, 2009 11:08 am 
Reserve

Ik vond het weer een leuk bal afgelopen vrijdag.

Helaas dat er geen sessie meer werd gespeeld met vaders met violen en moeders met blokfluiten enzo... (mijn moeder vond dat ze niet kon sessie spelen want blokfluiten was voor haar al zooo lang geleden :crying: )

Dit was wel het laatste Bommelbal op deze locatie, de meneer van de zaal is het niet eens met de zelfmeegebrachte drinkflesjes en de te weinige drankomzet.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di apr 14, 2009 1:15 pm 
Allstar

Selena schreef:
Dit was wel het laatste Bommelbal op deze locatie, de meneer van de zaal is het niet eens met de zelfmeegebrachte drinkflesjes en de te weinige drankomzet.

He dat is jammer! Waarom mogen we niet gewoon voor balfolk overal in den lande mooie zalen gebruiken voor weinig geld?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di apr 14, 2009 2:46 pm 
Star

Boehoehoe altijd hetzelfde probleem! We moeten net als in Belgie maar gauw van die cultuurcentra bouwen, enorme zalen met houten vloeren in de meest kleine dorpjes zoals Herk. Daar werkt het, dus waarom hier niet..?
Iemand met invloedrijke vrienden in de bouwsector..?!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: zalen en huur enzo
BerichtGeplaatst: di apr 14, 2009 7:44 pm 
Rookie

Lijntje schreef:
Boehoehoe altijd hetzelfde probleem! We moeten net als in Belgie maar gauw van die cultuurcentra bouwen, enorme zalen met houten vloeren in de meest kleine dorpjes zoals Herk. Daar werkt het, dus waarom hier niet..?

Op zich hebben we op 1 school waar ik werk een hele mooie aula met podium enzo en ik weet zeker dat daar voor niks wat georganiseerd zou kunnen worden. Maar wie komt er nu naar Tegelen (Limburg)? Of ja, eigenlijk ligt het denk ik vooral aan de bandjes die dan zouden spelen toch?
17 mei is er bal in Venlo, de zaal kost maar 13 euro huur voor het bal. Het is een hele mooie zaal met veel spiegels. Gemiddeld komen er zo'n 30 mensen naar het bal. Misschien dat er door mijn oproepje hier er eens wat meer mensen van de rest van het land naar Venlo komen...? O ja, wie speelt er? De huisband Allumette en het duo Helix uit Aken. Tja, een balfolkintiem zeg maar. Maar dan wel op klaarlichte dag (zondagmiddag).

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di apr 14, 2009 8:00 pm 
Champ

Louise schreef:
Selena schreef:

He dat is jammer! Waarom mogen we niet gewoon voor balfolk overal in den lande mooie zalen gebruiken voor weinig geld?

:cool: Het antwoord staat er: omdat er dan voldoende drankomzet moet zijn en geen zelf meegebrachte drinkflessen.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: zalen en huur enzo
BerichtGeplaatst: di apr 14, 2009 8:11 pm 
Hotstick

Muziekja schreef:
Lijntje schreef:

Op zich hebben we op 1 school waar ik werk een hele mooie aula met podium enzo en ik weet zeker dat daar voor niks wat georganiseerd zou kunnen worden. Maar wie komt er nu naar Tegelen (Limburg)? Of ja, eigenlijk ligt het denk ik vooral aan de bandjes die dan zouden spelen toch?
17 mei is er bal in Venlo, de zaal kost maar 13 euro huur voor het bal. Het is een hele mooie zaal met veel spiegels. Gemiddeld komen er zo'n 30 mensen naar het bal. Misschien dat er door mijn oproepje hier er eens wat meer mensen van de rest van het land naar Venlo komen...? O ja, wie speelt er? De huisband Allumette en het duo Helix uit Aken. Tja, een balfolkintiem zeg maar. Maar dan wel op klaarlichte dag (zondagmiddag).

Is daar een bar waar ik een drankje kan kopen?
Anders moet ik ook nog flessen water meeslepen. :cool:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di apr 14, 2009 8:36 pm 
Pro

Louise schreef:
Waarom mogen we niet gewoon voor balfolk overal in den lande mooie zalen gebruiken voor weinig geld?

Gymzalen met TL licht kun je krijgen!
(voor weinig)

Advanced dancer: Dances everything, especially with beginners.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di apr 14, 2009 8:51 pm 
Rookie

Is daar een bar waar ik een drankje kan kopen?
Anders moet ik ook nog flessen water meeslepen. :cool:[/quote]

op 17 mei is het bal hier:
http://www.demaagdenberg.nl/
en daar kun je genoeg kopen.
maar meenemen is geen enkel probleem.
(wat zijn die limburgers toch flexibel he...)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di apr 14, 2009 9:16 pm 
Allstar

Muziekja schreef:
(wat zijn die limburgers toch flexibel he...)

Ik geloof dat eerder de afstand het probleem is in plaats van de flexibiliteit...

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di apr 14, 2009 10:51 pm 
Star

Allereerst wil ik zeggen dat ik het superjammer dat de locatie voor het Bommelbal is afgevallen. Ik vind het persoonlijk zo ongeveer de mooiste locatie van balfolkland.

In de topic over (drank)inkomsten heb ik al een keer gezegd dat ik op het eerste Bommelbal twee meisjes aan een jongen vroegen of hij geld teveel had, omdat hij een drankje had gekocht, Dat werd gezegd terwijl hij tegen de bar aan stond geleund en de barkeeper op gehoorsafstand stond. Tja, dan scoor je ook geen punten. En als de barkeeper dergelijk gedrag bij het gros van de mensen ziet, gaat-ie toch achter zijn oren krabben.
In diezelfde topic werd gesuggereerd om bij dit soort locaties drankafspraken te maken of consumptiebonnen bij de prijs in te berekenen. Dan gaat de prijs van een kaartje weliswaar omhoog, maar behoud je wel je locatie als ballocatie. Er komt daardoor wel een groter risico te liggen bij de organisatie, maar als meerdere meedelen in de kosten, kan de pijn verdeeld worden.

Café Wilhelmina in Eindhoven is een van de weinige commerciële (misschien de enige?) gelegenheden waar sinds jaar en dag een folkbal wordt gehouden. Maar waarschijnlijk is het tijdstip hier een behoorlijke factor van belang. Woensdag is een lauwe dag voor de horeca en als je een keer in de maand gegarandeerd bent van een volle bak op woensdag is dat mooi meegenomen. En ik heb wel het idee dat hier wel de nodige consumpties doorheen gaan (her en der zie ik toch de nodige glazen in het randje staan).

Met de lage drankomzet snij je je bij (semi-)commerciële locaties constant in de vingers. Het loont daarom inderdaad de moeite om te kijken wat er mogelijk is om voor weinig geld aan een behoorlijke dansruimte te komen. En daarbij moet je je grenzen dus blijkbaar niet te hoog opschroeven.
Misschien is het ook handig om te kijken wat mogelijk is bij culturele centra of scholen. In 's-Hertogenbosch heb je wijktheaters in de zogenaamde Brede Bossche Scholen. Maar die liggen dan weer niet in het centrum en dat is voor OV-reizigers meestal wel weer een must (kijk naar bal op universiteitsterrein - fantastische locatie, maar te weinig mensen om het rendabel te maken).

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo apr 15, 2009 10:12 am 
Pro

Menno schreef:
Het antwoord staat er: omdat er dan voldoende drankomzet moet zijn en geen zelf meegebrachte drinkflessen.

Er zijn foto's te vinden op balfolk.nl van het bal.

(Op eentje ervan het bewijs dat mij niets te verwijten valt mbt meegebrachte flesjes ...)

Advanced dancer: Dances everything, especially with beginners.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 121 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur