mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu za mei 04, 2024 10:40 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 100 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Close (klein) dansen is de trend?
Hoe kom je erbij? 23%  23%  [ 9 ]
Ja, eindelijk! 54%  54%  [ 21 ]
Daar zit ik niet op te wachten.. 23%  23%  [ 9 ]
Totaal aantal stemmen : 39
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za sep 19, 2009 11:21 am 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 07, 2003 11:43 am
Berichten: 1079
WirteX schreef:
Ik geef deze tips tijdens het dansen omdat ik in mijn beginjaren hier juist heel veel aan gehad heb! Workshops zijn natuurlijk ook heel belangrijk, maar iemand die ervarener is dan jijzelf kan heel waardevolle dingen zeggen op het moment dat je het meteen kunt toepassen.

Misschien dat ik het daarom ook niet zo'n probleem vindt. Mijn eerste danslessen waren 's-nachts op de dansvloertjes van st chartier. En hoewel dat geen workshop was, was ik blij met alle tips die ik kreeg ;-)

_________________
humpa humpa humpapa humpa humpa


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma sep 21, 2009 12:53 pm 
Offline
Reserve
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 29, 2008 8:26 am
Berichten: 61
Woonplaats: Waalwijk/Tilburg/Etten-leur
Ik zal ook maar eens een bijdrage leveren aan deze discussie.
(mijn verontschuldigen vooraf voor het Engels in mijn post. Ik praat bijna standaard half Engels, maar niet iedereen doet hetzelfde.)

Zoals sommigen weten kom ik van oorsprong uit het stijldanswereldje (aangezien mijn voeten de hakken niet leuk meer vonden, vonden ze balfolk heerlijk).
Zeker aangezien een van mijn lievelingsdansen de rumba en de paso doble is, is het voor mij al vrij normaal om dichterbij te dansen.
Bij het balfolk heb ik een voorliefde voor de mazurka(lijkt immers ook op rumba) wat meestal toch best een close dans is.
Bij tijd en wijle ben ik nogal flirterig aangelegd (which is noticed by some... :blush: ) en dat heeft ook z'n uitingen in de dans.

Zolang het klikt met mijn danspartner (wat tot nu toe toch redelijk wat is gebeurd) dans ik gerust cheek to cheek(or sometimes ear to ear). Voel ik me daar wat oncomfortabeler bij dan houd ik het bij de latin danshouding die toch ook redelijk close is.

As to the breasts-question. Mijn voorgevel is niet dusdanig groot dat ik daar last van heb. Maar ik denk dat als de dame aangeeft dat ze geen probleem heeft tegen close dansen dat ze er dan ook minder problemen mee heeft als de partner dat vervolgens ook doet. Het ligt aan de manier waarop de partner dit doet of dit prettig gevonden wordt door de dame.

_________________
'There are three rules for writing a novel. Unfortunately no-one knows what they are..' Somerset Maugham


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma sep 21, 2009 2:00 pm 
Offline
Pro

Geregistreerd: ma sep 21, 2009 1:18 pm
Berichten: 526
Woonplaats: Amsterdam
Zoals in het Mokum-bal topic te lezen is ben ik afgelopen zaterdag voor het eerst gaan balfolken, en ik merkte duidelijk verschil bij de heren: de ervaren dansers stonden een stuk dichterbij dan de onervaren dansers, en natuurlijk had je ook daar gradaties in.

Ik heb uiteindelijk geconcludeerd dat ik 'close' dansen het prettigst vond. Je krijgt duidelijke leiding en juist doordat je dichtbij staat, sta je minder snel op elkaars tenen. Gelukkig hadden mijn partners een frisse geur en een integer karakter, want dat is natuurlijk ook belangrijk. :cool:

Nu scheelt het misschien dat ik bij mijn thuisfront stijldansen óók aangesloten dans en het dus niet raar vind om wat dichter bij de man te staan. Ik heb me dan ook geen moment ongemakkelijk gevoeld, ook niet bij de Mazurka (ik geloof dat dit een schuivel-mazurka was) waarbij ik toch vrij dicht op mijn partner stond. Met de ongewenste danshoudingen waar ik in dit topic over lees heb ik dus nog geen ervaring.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma sep 21, 2009 2:38 pm 
Offline
Rookie

Geregistreerd: ma aug 03, 2009 9:43 pm
Berichten: 148
ik heb ook nog s extra opgelet, en ik dans wel zo close dat het bovenlichaam aanraking heeft bij de veerpas en de voeten zet ik ook gewoon netjes ertussen in , en voor mij ook ideaal ivm niet op elkaars voeten staan ;) maar qua gezicht hou ik het meestal nog wel veraf... hoogstens dat je net beetje de straling voelt maar niet aanraking....
ook geen idee of ik dat fijn zou vinden dansen, t is net hoe je uitkomt door combinatie met de ander...en veel van mijn mazurka's worden laatste tijd door zelfde dame geclaimd, omdat die mijn dansstijl blijkbaar prettig vindt.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma sep 21, 2009 4:07 pm 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do maart 05, 2009 2:02 pm
Berichten: 191
Woonplaats: Amersfoort
Wat is close?
Ik ben zelf een behoorlijk blijf-van-mijn-lijf persoon, al van baby af aan. En zweetuitwisselingen op de dansvloer hoeft voor mij niet zo nodig. Maar er is een verschil tussen face-to-face close en op minder dan armlengte afstand staan. ;-)

In dansen kan ik een hoop hebben zolang het duidelijk is dat de partner niet gewoon probeert tegen je op te rijden. :P Het gaat dus om te intentie.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo sep 23, 2009 2:24 pm 
Offline
Pro

Geregistreerd: ma sep 21, 2009 1:18 pm
Berichten: 526
Woonplaats: Amsterdam
Brenda schreef:
In dansen kan ik een hoop hebben zolang het duidelijk is dat de partner niet gewoon probeert tegen je op te rijden. :P Het gaat dus om te intentie.


Dit vind ik heel goed verwoord. Zolang mannen zichzelf charmant en eerbaar opstellen heb ik geen problemen met "close" dansen.
Ik kan daarom dus nooit met mijn vriend dansen, want daar heb ik zeker geen eerbare intenties mee... :biggrin:

Ik vraag me wel af of er nooit problemen ontstaan door vriendjes op de dansvloer... bij stijldansen kwam er eens een partner boos de vloer op omdat zijn vriendin "te aangesloten danste". Geen leuke situatie! Ik ben blij dat mijn eigen vriend erg relaxed is en weet dat je moet aansluiten om goed te kunnen dansen. Bovendien weet hij dat ik aan het eind van de avond naast hém in bed lig, en niet naast m'n danspartner. :peace:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo sep 23, 2009 8:58 pm 
Offline
Rookie

Geregistreerd: ma aug 03, 2009 9:43 pm
Berichten: 148
ik heb het tot nu toe nog nooit ergens gezien dat er iemand boos werd om die reden, en denk dat je ook vantevoren voor je samen naar een bal gaat het erover moet hebben wat wel en niet kan.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo sep 23, 2009 11:05 pm 
Offline
Star

Geregistreerd: wo jun 06, 2007 6:42 pm
Berichten: 1357
Woonplaats: Het Bosch van de Hertog
Ik moet zeggen dat ik zelf niet het initiatief neem tot close dansen. Dat laat ik aan de danspartner over, in mijn geval dus meestal een vrouw.
Mijn idee was ook dat je eerder close danst met iemand die je al een tijdje kent, maar na het boombalfestival kan ik die theorie in de ijskast zetten. Verschillende dames die ik eigenlijk niet kende, dansten close. En dat terwijl dat eigenlijk op het vorige BBF helemaal niet gebeurde.
Wel vond ik het apart dat het ook een keertje gebeurde bij een workshop. In een dergelijke setting was ik het nog minder gewoon dan tijdens een bal.
Dus ik heb wel het idee dat wat closer dansen steeds meer in zwang begint te raken.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do sep 24, 2009 9:49 am 
Offline
Pilot

Geregistreerd: di jul 01, 2008 11:41 pm
Berichten: 369
Ja, na afgelopen dinsdag weer tangoles te hebben gehad weet ik weer precies wat ik wil zeggen.

Mijn tangodocent gaat zo op in de muziek dat ook wanneer hij iets voor moet doen hij zo 'echt' aan het dansen is dat hij er vanalles tussendoor gooit. Lastig voor de les, want hij laat niet alleen zien wat we moeten zien maar tegelijkertijd ook heerlijk omdat hij écht aan het dansen is!

Dat is iets wat ik ook tracht te doen, en sorry, maar als er een prachtige mazurka word gespeeld dan kan ik maar eigenlijk maar 1 ding, en dat is close (wat ook door sommige als een tikkeltje sensueel geinterpreteerd kan/zal worden) dansen. En ja, dans ik dan met iemand waar ik enige afgunst tegen heb (omdat je in geen enkele mate aantrekkelijk bent of omdat je bijvoorbeeld stinkt) dan dans ik gewoon minder fijn. Dan ben ik er met mijn kop ook gewoon niet bij en ga ik rete saai dansen.

Dit is misschien echt een hele platte post maar so be it. En aantrekkelijk zijn heeft niet altijd met uiterlijk of leeftijd te maken, hier heb ik het al een keer met anita over gehad en ja ik voel me tot haar aangetrokken in de dans. Niet omdat ik op haar val of omdat ik haar heel erg knap vind maar omdat er gewoon een klik is.

Zo, nu is het plat genoeg geweest.

Hippies!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do sep 24, 2009 1:56 pm 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
Bart schreef:
En ja, dans ik dan met iemand waar ik enige afgunst tegen heb (omdat je in geen enkele mate aantrekkelijk bent of omdat je bijvoorbeeld stinkt) dan dans ik gewoon minder fijn. Dan ben ik er met mijn kop ook gewoon niet bij en ga ik rete saai dansen.

Het lijkt me vrij normaal dat je niet fijn danst met iemand waarbij je je niet prettig voelt. Zo schokkend vind ik dat niet, hoor... :raisedeyebrow:

En ik neem aan dat je "afkeer" bedoelt en geen "afgunst". Of dans je niet graag met mensen waar je jaloers op bent? (kan ook natuurlijk...)

_________________
If I can't dance, I don't want to be part of your revolution (Emma Goldman)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do sep 24, 2009 2:38 pm 
Offline
Pilot

Geregistreerd: di jul 01, 2008 11:41 pm
Berichten: 369
Afkeer inderdaad, bedankt voor de correctie :)

En het is niet zozeer niet prettig, want voordat ik me niet prettig voel bij iemand moet er wel heel erg veel aan de hand zijn. Maar er moet echt enige man/vrouw aantrekkingskracht zijn wil ik fijn een mazurka kunnen dansen.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di sep 29, 2009 8:40 am 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jul 04, 2004 9:20 pm
Berichten: 1214
Woonplaats: Nijmegen
Bart, wat bende toch een lekker ding! :)

_________________
Mevrouw bij de biomarktkraam: Zijn die tomaten lekker? Wat denkt U zelf, zegt de verkoper, het is december, ze komen uit spanje en ze zijn oranje...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di sep 29, 2009 9:14 am 
Offline
Pilot

Geregistreerd: di jul 01, 2008 11:41 pm
Berichten: 369
:D

Niet minder lekker dan dat jij bent!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za okt 03, 2009 6:31 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di okt 18, 2005 3:36 pm
Berichten: 3841
Woonplaats: Amsterdam
Volgens mij hebben jullie niet eens een taart nodig. :laughing:

_________________
ik wil met jou wel dansen maar m'n knieën knarsen zo...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma okt 05, 2009 2:50 pm 
Offline
Pilot

Geregistreerd: di jul 01, 2008 11:41 pm
Berichten: 369
Jawel! Jawel!

Het is niet alsof wij zonder taart kunnen!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 100 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 183 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling