mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu wo mei 08, 2024 4:31 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Lirio op tournee dit weekend, kom je ook?
Natuurlijk ben ik erbij in 't Ey, maar Amsterdam is zo'n grote stad, dat durf ik niet 0%  0%  [ 0 ]
't Ey of Gent? kom nou, Wageningen is veel dichterbij,..en ik ga toch geen Nederlanders bekijken in België? 50%  50%  [ 5 ]
Eindelijk een goede reden om eens naar Gent te gaan! Maar de rest is mij te kleinschalig... 10%  10%  [ 1 ]
Alle optredens die Lirio in België speelt kom ik zeker! 0%  0%  [ 0 ]
Gent hoef ik niet heen, maar die andere twee zijn lekker klein, daar ben ik bij! 0%  0%  [ 0 ]
Natuurlijk kom ik naar alledrie, ik wil jullie toch nooit missen 10%  10%  [ 1 ]
Ik kom naar geen van drie-en, want ik heb een slechte reden zoals het kopen van een nieuwe serenellini :-) 30%  30%  [ 3 ]
Totaal aantal stemmen : 10
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do okt 19, 2006 12:51 pm 
Offline
Superfly
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 11, 2003 2:38 pm
Berichten: 3000
Woonplaats: Nieuwegein
Als Madlot op tournee gaat, kunnen wij natuurlijk niet achterblijven!
Goed voorbeeld doet goed volgen, en beter goed gejat dan slecht zelf bedacht, toch?

:-)

Zaterdag: Nederlandse avond in 't Ey (Belsele, bij Antwerpen) met

Innerstrength
Lister
en bal met Lirio

Zondag:
Dat wist niemand nog natuurlijk, maar dan spelen we in Amsterdam in 't Meertens instituut ;-) Samen met Madlot.

Dinsdag:
Boombal in Gent, behoeft dat nog uitleg? :biggrin:

_________________
"hoe dommer mensen zijn, hoe overtuigder ze zijn van hun eigen gelijk" Theo Maassen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do okt 19, 2006 12:59 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 20, 2003 9:39 pm
Berichten: 1232
Woonplaats: Wageningen
[Daffy Duck mode]

You'rrrre deFFFpicable...

[/Daffy Duck mode]

_________________
"Guess you only get one chance in life to play a song that goes like... (insert silly noises)" (Frank Zappa)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do okt 19, 2006 1:00 pm 
Offline
Superfly
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 11, 2003 2:38 pm
Berichten: 3000
Woonplaats: Nieuwegein
folkie schreef:
[Daffy Duck mode]

You'rrrre deFFFpicable...

[/Daffy Duck mode]
:laughing: :laughing: :laughing:
:peace: ?

_________________
"hoe dommer mensen zijn, hoe overtuigder ze zijn van hun eigen gelijk" Theo Maassen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do okt 19, 2006 1:14 pm 
Offline
Pro
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo apr 02, 2003 11:10 am
Berichten: 681
Woonplaats: Utrecht
Nu ga ik helemaal naar Amsterdam : dat wordt knokken !!


Ach, een beetje gezonde rivaliteit kan nooit kwaad. Zoals een vorige baas ooit eens zei: zonder wrijving geen glans.


Scordatura

_________________
Wer tanzt hat bloss kein Geld zum Saufen - oud Schwaebisch spreekwoord


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do okt 19, 2006 1:39 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di okt 18, 2005 3:36 pm
Berichten: 3841
Woonplaats: Amsterdam
Slechte Poll.
Geen vraag die op mij van toepassing was. :angry:

_________________
ik wil met jou wel dansen maar m'n knieën knarsen zo...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do okt 19, 2006 1:45 pm 
Offline
Superfly
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 11, 2003 2:38 pm
Berichten: 3000
Woonplaats: Nieuwegein
campie schreef:
Slechte Poll.
Geen vraag die op mij van toepassing was. :angry:


ah ja,



Nog een Poll optie erbij, dat moet je dan maar gewoon in de thread zetten:

"Ik kom alleen naar Amsterdam, want ik ben een beetje provinciefoob"
;-)

W

_________________
"hoe dommer mensen zijn, hoe overtuigder ze zijn van hun eigen gelijk" Theo Maassen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do okt 19, 2006 4:48 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di okt 18, 2005 3:36 pm
Berichten: 3841
Woonplaats: Amsterdam
Cooper schreef:
campie schreef:
Slechte Poll.
Geen vraag die op mij van toepassing was. :angry:

ah ja,
Nog een Poll optie erbij, dat moet je dan maar gewoon in de thread zetten:
"Ik kom alleen naar Amsterdam, want ik ben een beetje provinciefoob"
;-)
W


Als ik "kom", is het naar de provincie, als ik "ben", is het in Amsterdam. :biggrin:

_________________
ik wil met jou wel dansen maar m'n knieën knarsen zo...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do okt 19, 2006 5:06 pm 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jan 11, 2005 8:25 pm
Berichten: 196
spelen jullie samen met Lister uit groningen?? Zie ik dat goed? Vroeger was dat een hele leuke band ;)....
Jammer, maar gent is een beetje ver weg voor een noorderling zoals ik.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do okt 19, 2006 5:13 pm 
Offline
Superfly
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 11, 2003 2:38 pm
Berichten: 3000
Woonplaats: Nieuwegein
jip schreef:
spelen jullie samen met Lister uit groningen?? Zie ik dat goed? Vroeger was dat een hele leuke band ;)....
Jammer, maar gent is een beetje ver weg voor een noorderling zoals ik.

Volgens mij komen ze uit het noorden ja, is dat jouw oude bandje?

Het is niet in Gent trouwens, maar in Belsele, bij Antwerpen,

W

_________________
"hoe dommer mensen zijn, hoe overtuigder ze zijn van hun eigen gelijk" Theo Maassen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do okt 19, 2006 6:48 pm 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jan 11, 2005 8:25 pm
Berichten: 196
Ja dat is mijn oude bandje, en het is nog steeds een leuk bandje geloof ik. Maar ik ben niet zo goed meer op de hoogte. Waarschijnlijk (nog steeds) een beetje balkan-pop-achtig, wat sommigen een nadeel vinden en sommigen een voordeel :) :hug:
Cooper schreef:
Het is niet in Gent trouwens...


Ja ik zag het al, maar evengoed een beetje ver..... (tjee, dat ik dit argument als groninger ook eens mag gebruiken)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma okt 23, 2006 1:38 pm 
Offline
Pro
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo apr 02, 2003 11:10 am
Berichten: 681
Woonplaats: Utrecht
Erg leuk optreden, vooral nu Squeek er weer bij is en voor deze gelegenheid ook nog aangevuld met Bram Jorissen op percussie. Helemaal fantastisch was de eigen bewerking van een nieuwe deun die zeer traditioneel begon, maar als snel uitbarste in een woeste polka. Binnenkort (?) is dit nummer ook te beluisteren op de SVN- CD met materiaal uit diverse Nederlandse bundels. Vertel er eens wat over, Peter

Als kritische noot alleen nog de opmerking, dat wanneer je versterkt speelt er zich ook iemand actief met het geluid moet bemoeien (balans tussen percussie en viool was niet altijd optimaal).

Verder een mooie mix van bekend Lirio repertoire, vaak in een nieuw jasje en een paar nieuwe (of in ieder geval voor mij nog niet bekende) stukken.


Scordature

_________________
Wer tanzt hat bloss kein Geld zum Saufen - oud Schwaebisch spreekwoord


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma okt 23, 2006 2:41 pm 
Offline
Pro
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 28, 2003 11:50 am
Berichten: 645
Woonplaats: De Bilt
[quote="Scordatura" m.b.t. optreden Lirio in het Meertsensinstituut] Helemaal fantastisch was de eigen bewerking van een nieuwe deun die zeer traditioneel begon, maar als snel uitbarste in een woeste polka. Binnenkort (?) is dit nummer ook te beluisteren op de SVN- CD met materiaal uit diverse Nederlandse bundels. Vertel er eens wat over, Peter
[quote]

De planning is nog niet rond en wij moeten nog nadenken over de PR voor het hele project. Maar goed, voor jullie alvast een tipje van de sluier:

De SVN geeft een aantal oude muziekmanuscripten opnieuw uit. Járen geleden gebeurde dat voor het eerst met het vioolboek van Visser. Dat was uitverkocht en wordt nu opnieuw geredigeerd en herdrukt. Intussen zijn de handschriften van Hanekuijk en Balmer de afgelopen jaren verschenen. Van het muziekboek van Andries Kiers bestond alleen een harmonikabewerking van Anneke Goudkuil, binnenkort zal dit boek ook integraal beschikbaar zijn.
Tegelijkertijd wordt, op initiatief van en in samenwerking met de FUAIME-studio van Guy Roelofs, gewerkt aan een bijbehorende CD. Hierop laten vier, behoorlijk van elkaar verschillende, groepen horen wat je met dit materiaal kunt doen. Die groepen zijn: Twee violen en een bas, Tjane, Madlot en Lirio; zij maken alle vier hun eigen keuze uit de diverse boeken. De opnamen gaan plaatsvinden vanaf half november.

Naar mijn idee is dit hele project een grote aanwinst voor de actieve folkmuzikanten in Nederland (en daar buiten). Houdt de nadere aankondigingen dus in de gaten!

gegroet,
Peter

_________________
T+


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma okt 23, 2006 2:58 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 16, 2004 8:03 pm
Berichten: 2209
Woonplaats: Den Haag
Scordatura schreef:
Als kritische noot alleen nog de opmerking, dat wanneer je versterkt speelt er zich ook iemand actief met het geluid moet bemoeien (balans tussen percussie en viool was niet altijd optimaal).

:biggrin: Dat heb ik gister ook gemerkt, maar dan in Wageningen. Ik ging naar een optreden van TWM, een folk-rock band waar Thomas in speelt. Ze traden op in Murphy´s, een Ierse pub aan de Markt in Wageningen. Er zou een geluidsinstallatie met geluidsman zijn. De installatie was er wel, maar de geluidsman niet.... Dus kreeg ik een stoomcursus geluid. :biggrin: Net toen ik alle functies van het mengpaneel begreep, kwam er toch nog een jongen voor het geluid binnen, maar ik moest hem de functies van het mengpaneel uitleggen.... :raisedeyebrow: Hij heeft wat dingen ingeregeld en het eerste blokje mij wat uitleg gegeven. Daarna was de tafel voor mij. :biggrin: Dat was leuk! :dancing: Zoals Scorda schreef moest ik me inderdaad constant met het geluid bemoeien om instrumentale solo´s naar voren te halen en dan de zang weer goed hoorbaar te maken. Af en toe kwam er even een ander instrument bij (fluit, schalmei, bombarde ...) en een van de zangers varieerde nogal sterk in volume. Ik was dus continu aan het schuiven en liep af en toe even een rondje om te luisteren hoe het in de rest van het cafe klonk. Ik vond het heel erg leuk om te doen! :dancing: Van de bandleden kreeg ik alleen positieve opmerkingen en ze hadden nu eindelijk de viool goed kunnen horen. :wink: Hoe zou dat toch komen? :liar: :peace:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma okt 23, 2006 3:29 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jan 08, 2003 9:01 pm
Berichten: 2650
Woonplaats: Amsterdam
Ik geloof eigenlijk meer in goed afstellen en (na het eerste nummer) afblijven. Wel bij blijven natuurlijk als er iets fout gaat.. Bij een goede band werkt dat in mijn ervaring ook prima, dynamiek is de verantwoording van de band. Maarja, bij slechte microfoontechniek van een muzikant en vooral zanger, blijf je inderdaad aan de gang. En bij zang doe ik ook vaak een beetje reverb (galm) en dat moet ik dan telkens uit zetten als er tussen de nummers door wat gepraat wordt (zou ze een voetpedaal geven om het zelf te schakelen ;)

Maarja, ik versterk ook altijd folk bands en die zijn natuurlijk al in evenwicht ;)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma okt 23, 2006 3:32 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 16, 2004 8:03 pm
Berichten: 2209
Woonplaats: Den Haag
Ernie schreef:
Maarja, ik versterk ook altijd folk bands en die zijn natuurlijk al in evenwicht ;)

Tsja, met een drumstel erbij moet je de rest opkricken om de boel in evenwicht te krijgen. :peace: Helaas was de galm kapot. :sad::


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 161 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling