Scordatura schreef:
Als kritische noot alleen nog de opmerking, dat wanneer je versterkt speelt er zich ook iemand actief met het geluid moet bemoeien (balans tussen percussie en viool was niet altijd optimaal).
Dat heb ik gister ook gemerkt, maar dan in Wageningen. Ik ging naar een optreden van
TWM, een folk-rock band waar Thomas in speelt. Ze traden op in Murphy´s, een Ierse pub aan de Markt in Wageningen. Er zou een geluidsinstallatie met geluidsman zijn. De installatie was er wel, maar de geluidsman niet.... Dus kreeg ik een stoomcursus geluid.
Net toen ik alle functies van het mengpaneel begreep, kwam er toch nog een jongen voor het geluid binnen, maar ik moest hem de functies van het mengpaneel uitleggen....
Hij heeft wat dingen ingeregeld en het eerste blokje mij wat uitleg gegeven. Daarna was de tafel voor mij.
Dat was leuk!
Zoals Scorda schreef moest ik me inderdaad constant met het geluid bemoeien om instrumentale solo´s naar voren te halen en dan de zang weer goed hoorbaar te maken. Af en toe kwam er even een ander instrument bij (fluit, schalmei, bombarde ...) en een van de zangers varieerde nogal sterk in volume. Ik was dus continu aan het schuiven en liep af en toe even een rondje om te luisteren hoe het in de rest van het cafe klonk. Ik vond het heel erg leuk om te doen!
Van de bandleden kreeg ik alleen positieve opmerkingen en ze hadden nu eindelijk de viool goed kunnen horen.
Hoe zou dat toch komen?