mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu ma mei 13, 2024 3:01 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 500 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 34  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do dec 28, 2006 11:45 pm 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 27, 2006 11:14 am
Berichten: 856
Woonplaats: Nijmegen
tourdion schreef:
Vermoedelijk staat er dan dus een wieg naast de bedstee. :worried: Spanscel Noord breidt uit als het ware.


:biggrin: kijk, als mijn uitspraken geherinterperteerd worden doe ik gaarne mee: want wat leest mijn oog nu? Biecht je hier iets op?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr dec 29, 2006 11:26 am 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 25, 2002 12:43 am
Berichten: 3551
Woonplaats: Beneden Veensloot
Ach je moet toch iets doen om die stoffige museumoptredentjes een beetje boeiend te houden.

Ik heb gisteren overigens ook veel positieve reacties op je doedelzakspel gehoord! :applause:

_________________
Spansen is normaal


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr dec 29, 2006 2:30 pm 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 07, 2003 11:43 am
Berichten: 1079
tourdion schreef:
Ach je moet toch iets doen om die stoffige museumoptredentjes een beetje boeiend te houden.

Ik heb gisteren overigens ook veel positieve reacties op je doedelzakspel gehoord! :applause:

denk je een gezellie familieoptreden in een knus museumpje te hebben gespeeld, blijkt het achteraf toch sax,drums en rollebol te zijn geweest :laughing: . Toch maar weer de zwarte zonnebrillen op volgende keer ? :devilish:

_________________
humpa humpa humpapa humpa humpa


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr dec 29, 2006 3:51 pm 
Offline
Pro
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo okt 17, 2004 2:57 pm
Berichten: 563
Woonplaats: Lasbordes FR-11400
Dit is toch het 'optreden van' topic?
Ja?

Mooi, maak ik daar (eventjes) 'het NIET optreden van' topic van (Rare zin..)
Concert/bal op 21 Jan. (in Brussel) van Stéphane Delicq gaat dus (zoals jullie maybe al weten) NIET door.
Die eikel is met het auto-wassen-met-de-kärcher finaal op z'n bek gegaan op een bevroren plas, en heeft dus zijn bekken gebroken... en kan niet lopen t/m 19 maart of zo...
Er is een nieuwe datum geprikt: (Einde 'het NIET optreden van' topic )
20 mei 2007...

tot dan dan !

B/bster

_________________
"Alles wat schuift doen we naar boven, alles wat draait naar rechts"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr dec 29, 2006 4:34 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 13, 2005 9:46 pm
Berichten: 2461
Woonplaats: Utrecht
Shit zeg...

Wie gaat er dan ook z'n auto wassen terwijl het vriest? 20 mei? We zullen eens zien.. Is het dan geen hemelvaart ofzo?

_________________
"on est là pour danser, on n'est pas là pour s'amuser!!"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr dec 29, 2006 4:45 pm 
Offline
Star

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 8:23 pm
Berichten: 1231
Louise schreef:
Shit zeg...

Wie gaat er dan ook z'n auto wassen terwijl het vriest? 20 mei? We zullen eens zien.. Is het dan geen hemelvaart ofzo?


Jep. Op donderdag 17 mei is het hemelvaart... en dus TEEU :hug:

Voor de genen die naar Brussel wilden in januari: het wordt nu Naragonia die zondag aan het eind van de middag in Boisfort zal spelen (met workshops vooraf). En vrijdag dus nog steeds Queimada met Duo Bastringue en KVExpress en zaterdag CD-presentatie van Paris, Chabenat, Decombel en Claeys. Ik ben er zelf niet dat week-end want op wintersport. Soms is het moeilijk kiezen tussen alle leuke dingen.

_________________
"Elle les envoie autour du monde
Pour ramener la lune"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr dec 29, 2006 8:41 pm 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
Zo, de Slomobabes hebben ook hun steentje bij gedragen aan het vermaak en de sfeer in het Drents museum. :cool:
Het was leuk, maar nu ben ik bekaf... Vier uur lang spelen en glimlachen is niet niks... :sick: Hoe doe je dat Tour?

Huathe kwam ook nog langs :~) en zou misschien nog een dansje bij de ingang wagen als slot van de middag.
Maar tegen vijfen werden de Slomobabes door de organisatie bruusk door de achterdeur weg gebonjourd, dus dat is er niet meer van gekomen. :cow:

_________________
If I can't dance, I don't want to be part of your revolution (Emma Goldman)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za dec 30, 2006 12:48 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 25, 2002 12:43 am
Berichten: 3551
Woonplaats: Beneden Veensloot
zeerover schreef:
Zo, de Slomobabes hebben ook hun steentje bij gedragen aan het vermaak en de sfeer in het Drents museum. :cool:
Het was leuk, maar nu ben ik bekaf... Vier uur lang spelen en glimlachen is niet niks... :sick: Hoe doe je dat Tour?

Huathe kwam ook nog langs :~) en zou misschien nog een dansje bij de ingang wagen als slot van de middag.
Maar tegen vijfen werden de Slomobabes door de organisatie bruusk door de achterdeur weg gebonjourd, dus dat is er niet meer van gekomen. :cow:


Het is een hele kunst om op tijd je pauzes te nemen. En staand spelen in een ruimte waar van alles om je heen gebeurd is inderdaad een vermoeiende bezigheid. Kwamen jullie een beetje toe met je repertoire?

Heb je nog leuke reacties gehad? Kaartjes uitgedeeld? Of dachten ze dat jullie bij het museum hoorden?

Leuk dat Huathe nog langskwam. Die wou natuurlijk even checken wat er waar was van die wilde verhalen. :devilish:

Zijn er al foto's van dit optreden online? :dancing:

_________________
Spansen is normaal


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za dec 30, 2006 1:07 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di okt 18, 2005 3:36 pm
Berichten: 3841
Woonplaats: Amsterdam
tourdion schreef:
Het is een hele kunst om op tijd je pauzes te nemen. En staand spelen in een ruimte waar van alles om je heen gebeurd is inderdaad een vermoeiende bezigheid. Kwamen jullie een beetje toe met je repertoire?

Bij alle optredens houd ik mij aan het schema van 20 minuten spelen 10 minuten pauze (ook als ik voor 4 uur was ingehuurd). Halverwege kan je gewoon gaan herhalen hoor. De meeste mensen "luisteren" toch als een goudvis. En altijd ingaan op vragen uit het publiek (met uitzondering van verzoeknummers).
Toen ik voor de 4-daagse speelde, deed ik het met 5 nummers. :biggrin: Of je wisselt je repertoire of je wisselt het publiek. :biggrin:

_________________
ik wil met jou wel dansen maar m'n knieën knarsen zo...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za dec 30, 2006 1:51 pm 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
tourdion schreef:
Het is een hele kunst om op tijd je pauzes te nemen. En staand spelen in een ruimte waar van alles om je heen gebeurd is inderdaad een vermoeiende bezigheid. Kwamen jullie een beetje toe met je repertoire?

We hadden één pauze genomen.
We kwamen zeker toe met ons repertoire :~)

Tour schreef:
Heb je nog leuke reacties gehad? Kaartjes uitgedeeld? Of dachten ze dat jullie bij het museum hoorden?

Geen kaartjes nodig gehad, maar wel positieve reacties.
En mensen die een tijdje bleven staan luisteren, da's ook positief :~)
Vooral de wat oudere mensen en kinderen leken het leuk te vinden, of die toonden het meer.
Maar ik speel liever voor dansers en/of mensen die het genre gewend zijn. :hug:
Je kon nu erg merken dat de makkelijk-in-het-gehoor-liggende nummers het meest aansloegen, terwijl dat wel wat saai is om steeds te spelen.
Maar we hebben maar een balans gezocht in wat voor het publiek leuk was en wat voor ons leuk was.

Tour schreef:
Zijn er al foto's van dit optreden online? :dancing:

We hadden een videoboodschap opgenomen die naar m'n emailadres gestuurd zou worden, maar ik heb nog niks ontvangen...

_________________
If I can't dance, I don't want to be part of your revolution (Emma Goldman)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di jan 02, 2007 12:16 am 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 14, 2006 8:45 pm
Berichten: 325
Woonplaats: Nijmegen
zeerover schreef:
Zo, de Slomobabes hebben ook hun steentje bij gedragen aan het vermaak en de sfeer in het Drents museum. :cool:
Het was leuk, maar nu ben ik bekaf... Vier uur lang spelen en glimlachen is niet niks... :sick: Hoe doe je dat Tour?

Huathe kwam ook nog langs :~) en zou misschien nog een dansje bij de ingang wagen als slot van de middag.
Maar tegen vijfen werden de Slomobabes door de organisatie bruusk door de achterdeur weg gebonjourd, dus dat is er niet meer van gekomen. :cow:


Ik was in hoge mate ontsteld! Als ik dat had geweten was ik natuurlijk meteen aan het dansen geslagen en niet meer naar de veenlijken gaan kijken. Wat dan weer bizar was, dat de dames bij de ingang hoogst verbaasd waren, want ik hoorde toch bij de muzikantes. Of ik ook via de artiestenuitgang wilde vertrekken. Jaja, alsof ik de manager van de slomobabes ben :biggrin: ik heb dan ook heel vakkundig op de knop gedrukt bij het opnemen van de videaoboodschap.

Dat spansen in de bedstee viel wel tegen hoor. Daarvoor had ik natuurlijk ook moeten komen toen al die knappe ventjes gingen optreden. Naar mijn idee deden de Slomobabes niet onder voor al die kerels met groupies. Ik ben blij dat ik even ben langsgepiept. :hug:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di jan 09, 2007 12:21 pm 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
Huathe schreef:
Jaja, alsof ik de manager van de slomobabes ben :biggrin: ik heb dan ook heel vakkundig op de knop gedrukt bij het opnemen van de videaoboodschap.

Hij is aangekomen :laughing: :laughing:
http://rijksmuseumd_video.bitmove.tv/bi ... 2653091EC7
We hebben echt talent voor TV :biggrin:

_________________
If I can't dance, I don't want to be part of your revolution (Emma Goldman)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di jan 09, 2007 12:54 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 25, 2002 12:43 am
Berichten: 3551
Woonplaats: Beneden Veensloot
zeerover schreef:
Huathe schreef:
Jaja, alsof ik de manager van de slomobabes ben :biggrin: ik heb dan ook heel vakkundig op de knop gedrukt bij het opnemen van de videaoboodschap.

Hij is aangekomen :laughing: :laughing:
http://rijksmuseumd_video.bitmove.tv/bi ... 2653091EC7
We hebben echt talent voor TV :biggrin:


:laughing: :laughing: :laughing:

_________________
Spansen is normaal


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do jan 11, 2007 5:30 pm 
Offline
Pro
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 28, 2003 11:50 am
Berichten: 645
Woonplaats: De Bilt
Voor iemand uit (de buurt van) Utrecht:
Ik heb een kaartje over voor een concert oude muziek in de Pieterskerk, donderdag a.s., de 18e dus, om 20.15 uur.
Damestrio Mediaeval.
zie http://www.oudemuziek.nl/dutch/home?more=8562564083748598460.
Als je met me mee wilt, stuur even een PB'tje.

groet,
Peter

_________________
T+


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: chansons sans paroles
BerichtGeplaatst: ma jan 15, 2007 9:11 am 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
Gisteren met een uitgebreide delegatie van Spanscel Noord naar Enschede afgezakt om de cd-presentatie van de prachtige nieuwe cd van Wouter Vandenabeele te zien en te horen.
Afbeelding
Helaas had kennelijk niet iedereen door dat het een prachtige cd is, want er zaten maar zo'n dertig mensen in de zaal.
Jammer voor de organisatie, maar het concert werd er niet minder van.
Mooie melancholische klanken van viool in de hoofdrol, harmonica (Anne Niepold), contrabas (Arne van Dongen), percussie (Serigne C.M. Gueye) en odu (Malick Pathé Sow). Wouter Vandenabeele heeft veel en ver gereisd en daarover vertelt hij zonder woorden allelei verhalen op de cd "Chansons sans paroles". Ik vind de cd een aanrader: rustig, sober en toch vol gevoel en melancholiek :love:

Na afloop van het concert nog wat in de bar zitten spelen met Edith en Martijn en daarna genoten van een heerlijke maaltijd, bereid door Ernie en Duracel :hug: Erg lekker en erg gezellig.

_________________
If I can't dance, I don't want to be part of your revolution (Emma Goldman)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 500 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 34  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 154 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling