mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu vr apr 26, 2024 9:39 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 105 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do jan 11, 2007 5:50 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 16, 2004 8:03 pm
Berichten: 2209
Woonplaats: Den Haag
Koen laat mannen minder snel doorgaan naar een volgend niveau dan vrouwen, omdat het leiden volgens hem moeilijker is dan het volgen. :peace:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do jan 11, 2007 6:01 pm 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jan 11, 2005 8:25 pm
Berichten: 196
folkie schreef:
.. Dan zou de afspraak moeten zijn: de langste leidt...

Hier ben ik het niet mee eens. Ik vind volgen zo fijn..... :sad:: :biggrin: :hug: :tongues: :wink:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do jan 11, 2007 6:58 pm 
Offline
Rookie

Geregistreerd: wo jan 10, 2007 8:26 pm
Berichten: 145
Woonplaats: brussel
Zou het niet kunnen dat de volgersrol meer op het lijf van de gemiddelde vrouw geschreven is, net omdat ze veel subtieler zijn? De man de indruk geven dat hij leidt en hem tegelijkertijd subtiel sturen en op een dieper niveau dus de touwtjes in handen hebben...

Maar het zijn en blijven maar rollen, waar iedereen gerust van kan afstappen. Zelf leid ik graag, niet om de macht. Het gaat me gewoon vrij goed af en mijn danspartners zijn er blijkbaar tevreden over. Of je nu leidt of volgt, het blijft een kwestie van luisteren. Zal nooit zomaar wat variaties doen, maar proberen te voelen wat de ander graag heeft, en gezamenlijk van de heerlijke muziek genieten...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do jan 11, 2007 10:19 pm 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
ik dans dus ik ben schreef:
Of je nu leidt of volgt, het blijft een kwestie van luisteren. Zal nooit zomaar wat variaties doen, maar proberen te voelen wat de ander graag heeft, en gezamenlijk van de heerlijke muziek genieten...

:applause:
Met jou wil ik wel eens dansen :~)

_________________
If I can't dance, I don't want to be part of your revolution (Emma Goldman)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do jan 11, 2007 10:28 pm 
Offline
Star

Geregistreerd: vr feb 13, 2004 10:36 am
Berichten: 1110
ik dans dus ik ben schreef:
Zelf leid ik graag, niet om de macht. Het gaat me gewoon vrij goed af en mijn danspartners zijn er blijkbaar tevreden over. Of je nu leidt of volgt, het blijft een kwestie van luisteren. Zal nooit zomaar wat variaties doen, maar proberen te voelen wat de ander graag heeft, en gezamenlijk van de heerlijke muziek genieten...

:dancing: Goed plan, wanneer zie ik je? :dancing: Boschbal?

_________________
ik dans dus ik besta


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do jan 11, 2007 11:14 pm 
Offline
Rookie

Geregistreerd: wo jan 10, 2007 8:26 pm
Berichten: 145
Woonplaats: brussel
Nee, dan is het Queimada in Brussel, met KVexpres en duo bastringue; vlakbij huis voor mij, en kunnen me beter bekoren dan magister.
Het zal wel weer even duren voor ik weer in Nederland komt, er is hier zoveel...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jan 12, 2007 9:08 am 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 20, 2003 9:39 pm
Berichten: 1232
Woonplaats: Wageningen
ik dans dus ik ben schreef:
Of je nu leidt of volgt, het blijft een kwestie van luisteren. Zal nooit zomaar wat variaties doen, maar proberen te voelen wat de ander graag heeft, en gezamenlijk van de heerlijke muziek genieten...

Oef, misschien is dat juist iets waar wij mannen gemiddeld meer moeite mee hebben: non-verbale communicatie en zo. Het is niet voor niets dat Asperger's Syndrome (een lichte vorm van autisme - lees 'The Curious Incident With The Dog In The Nighttime'!) ook wel 'extreme male syndrome' wordt genoemd...

Sorry voor al die stereotypen over vrouwen en homo's die ik weer op het forum gooi... Ik zal me vanaf nu inhouden - of moeten we het nog over het ritmegevoel van onze gekleurde medemens hebben?

_________________
"Guess you only get one chance in life to play a song that goes like... (insert silly noises)" (Frank Zappa)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jan 12, 2007 10:06 am 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 17, 2005 6:41 pm
Berichten: 1031
Woonplaats: Bakkeveen
Louise schreef:

Ik zeg ook heus niet dat alle vrouwen beter dansen dan alle mannen, maar denk wel dat de subtiele motoriek vrouwen gemiddeld iets beter is ontwikkeld dan bij mannen.

zit die fijne motoriek niet vooral in de vingers?
Citaat:
Het viel mij op dat er bij de gevorderde groep meer vrouwen dan mannen meededen, en bij de halfgevorde groep meer mannen dan vrouwen. Is dat dan toeval?


Kikker schreef:
Koen laat mannen minder snel doorgaan naar een volgend niveau dan vrouwen, omdat het leiden volgens hem moeilijker is dan het volgen.


Ik denk ook dat leiden moeilijker is dan volgen, maar ik heb nog niet zo vaak gevolgd. Doe daar wat aan dames! :wink:
Ook ik denk dat het handig is als de leider langer is dan de volger; dat draait ook wat makkelijker (maar dat doe ik pas sinds afgelopen weekend :blush: )


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jan 12, 2007 10:22 am 
Offline
Star

Geregistreerd: vr feb 13, 2004 10:36 am
Berichten: 1110
collega schreef:
Louise schreef:

Ik zeg ook heus niet dat alle vrouwen beter dansen dan alle mannen, maar denk wel dat de subtiele motoriek vrouwen gemiddeld iets beter is ontwikkeld dan bij mannen.

zit die fijne motoriek niet vooral in de vingers?
Sinds wanneer is fijne motoriek hetzelfde als subtiele motoriek???

collega schreef:
Kikker schreef:
Koen laat mannen minder snel doorgaan naar een volgend niveau dan vrouwen, omdat het leiden volgens hem moeilijker is dan het volgen.


Ik denk ook dat leiden moeilijker is dan volgen, maar ik heb nog niet zo vaak gevolgd. Doe daar wat aan dames! :wink:
GRAAG. Volgende keer.
Overigens ben ik het niet eens met de stelling. Het is vooral anders....

collega schreef:
ik denk dat het handig is als de leider langer is dan de volger; dat draait ook wat makkelijker (maar dat doe ik pas sinds afgelopen weekend :blush: )
Zullen we eens uitproberen of dat klopt? Te klein is als leider wel erg lastig: als ik niet over je schouder kan kijken zie ik te weinig.....
Een leuke uitdaging :biggrin:

_________________
ik dans dus ik besta


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jan 12, 2007 10:38 am 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
h?risson schreef:
Overigens ben ik het niet eens met de stelling. Het is vooral anders....

Ik denk ook dat leiden niet pers? moeilijker is dan volgen, dat het inderdaad vooral anders is.
Toen ik voor het eerst kennis maakte met het parendansen vond ik het volgen het allermoeilijkste...

_________________
If I can't dance, I don't want to be part of your revolution (Emma Goldman)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jan 12, 2007 10:45 am 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 13, 2005 9:46 pm
Berichten: 2461
Woonplaats: Utrecht
ik dans dus ik ben schreef:
Het zal wel weer even duren voor ik weer in Nederland komt, er is hier zoveel...


Dan komen wij toch naar Belgie? :hug: Tot zondag? :dancing:

zeerover schreef:
h?risson schreef:
Overigens ben ik het niet eens met de stelling. Het is vooral anders....

Ik denk ook dat leiden niet pers? moeilijker is dan volgen, dat het inderdaad vooral anders is.
Toen ik voor het eerst kennis maakte met het parendansen vond ik het volgen het allermoeilijkste...


Ik vind leiden lastiger dan volgen. Maar dat kan komen omdat ik in het volgen toch meer geoefend ben. Als ik dans met iemand die aanzienlijk beter danst dan ik, volg ik dan ook liever, daar voel ik me toch zekerder over. Vooral als de ander zowel goed kan leiden als goed kan volgen... (Maar Egel, dat wil ik best een keertje overboord zetten hoor :hug: )

_________________
"on est là pour danser, on n'est pas là pour s'amuser!!"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jan 12, 2007 10:54 am 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 20, 2005 1:33 pm
Berichten: 2217
Woonplaats: Utrecht
oei, wat een commotie op het forum. Je hebt heel wat losgemaakt, Lou.

Ik vind het sinds dit weekend fijner om te volgen. Vooral ook omdat ik nu beter snap wate er gebeurt en wat ik dan moet/kan doen. Maar ach, leiden is natuurlijk ook leuk op z'n tijd. Al moet ik zeggen dat ik op een gegeven moment zo vaak als man had gedanst, dat ik niet meer wist wat ik als vrouw moest doen. Er is altijd het gevaar van de Freudian slip. :wink:

Afspreken wie er leidt: je hebt toch een volg-houding en een leid-houding. Dus als je wil leiden/volgen, neem je toch gewoon de houding aan die daar bij past. Al werkt dat soms ook verwarrend...weer de freudian slip: ben ik nou man of jij? Een verwarring die vaak voorkomt.

En: welkom Ik-dans-dus-ik-ben op het Forum!!! :hug: Leuk dat je d'r ook bent. We komen zondag met een Hollandse delegatie naar Brussel. Er is inderdaad veel te doen bij jullie...dus we zullen wel vaker de oversteek gaan maken...

En...eigenlijk is alles leuk, als we maar mogen dansen, toch?

_________________
"I love playing guitar pieces on the harp: it combines the beauty of the guitar and the non-transportability of the harp." (Park Stickney)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jan 12, 2007 1:32 pm 
Offline
Rookie

Geregistreerd: wo jan 10, 2007 8:26 pm
Berichten: 145
Woonplaats: brussel
telenn gwad schreef:
We komen zondag met een Hollandse delegatie naar Brussel.

Fijnfijn. Zie ernaar uit jullie terug te zien. :hug:

telenn gwad schreef:
En...eigenlijk is alles leuk, als we maar mogen dansen, toch?

Volledig mee eens.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jan 12, 2007 1:37 pm 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 17, 2005 6:41 pm
Berichten: 1031
Woonplaats: Bakkeveen
h?risson schreef:
collega schreef:
Louise schreef:

Ik zeg ook heus niet dat alle vrouwen beter dansen dan alle mannen, maar denk wel dat de subtiele motoriek vrouwen gemiddeld iets beter is ontwikkeld dan bij mannen.

zit die fijne motoriek niet vooral in de vingers?
Sinds wanneer is fijne motoriek hetzelfde als subtiele motoriek???


Wat is subtiele motoriek? en waarom zouden vrouwen er beter in zijn?
Ik weet wel dat dit het geval is bij de fijne motoriek.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jan 12, 2007 2:40 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 13, 2005 9:46 pm
Berichten: 2461
Woonplaats: Utrecht
telenn gwad schreef:
oei, wat een commotie op het forum. Je hebt heel wat losgemaakt, Lou.

:blush:

telenn gwad schreef:
Afspreken wie er leidt: je hebt toch een volg-houding en een leid-houding. Dus als je wil leiden/volgen, neem je toch gewoon de houding aan die daar bij past. Al werkt dat soms ook verwarrend...weer de freudian slip: ben ik nou man of jij? Een verwarring die vaak voorkomt.


Die volg- of leid-houding aannemen heeft ook zo z'n bezwaren... Het overkomt mij regelmatig dat ik na een aantal dansjes als man gedanst te hebben met een man ga dansen. Als soort automatisme neem ik dan weer de leid-houding aan, zonder dat ik daarmee bedoel dat ik pers? wil leiden.

_________________
"on est là pour danser, on n'est pas là pour s'amuser!!"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 105 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling