mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu wo mei 08, 2024 4:36 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 444 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo aug 31, 2011 10:28 pm 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jan 08, 2007 6:35 pm
Berichten: 163
Woonplaats: Utrecht
Oh en even iets anders...

Op 28 oktober is er een heel leuk bal in Brussel waar ik denk ik wel heel ga.

en op 11 december viert FrisseFolk het 10-jarig bestaan met een geweldige line up! Das zeeeeeker een bezoekje waard: Naragonia Quartet (CD-voorstelling), Duo Brotto-Lopez (Fr) & Amorroma Quartet. (http://www.folkroddels.be/artikels/47890.html)

Dus... zullen we gaan? :D


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do sep 01, 2011 7:03 am 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 20, 2005 1:33 pm
Berichten: 2217
Woonplaats: Utrecht
Oei, dat klinkt inderdaad leuk!!!

_________________
"I love playing guitar pieces on the harp: it combines the beauty of the guitar and the non-transportability of the harp." (Park Stickney)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di sep 13, 2011 11:16 pm 
Offline
Star

Geregistreerd: wo jun 06, 2007 6:42 pm
Berichten: 1357
Woonplaats: Het Bosch van de Hertog
Gpvos en Gwendolyn hebben het al aangestipt, maar toch bij deze wat uitgebreider.
Op 30 september vindt in Parijs het Carambal'anniversaire plaats. Het is een speciale jubileumeditie van Carambal. Optredende artiesten zijn o.a. Naragonia Quartet en Duo Absynthe.
Er zijn al verschilllende Nederlanders en Belgen die de reis naar de Franse hoofdstad gaan wagen.
De vraag is dus wie er nog meer van plan zijn er heen te gaan.

Het zal voor mezelf het eerste Franse bal worden waar ik naar toe ga (festivals buiten beschouwing gelaten). Ik heb op Boombalfestival met verschillende Francaises gedanst, dus ik hoop natuurlijk dat ik die daar ook weer aan zal treffen.

_________________
Als leiden lijden wordt, kun je het niet meer volgen.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di sep 13, 2011 11:40 pm 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo okt 10, 2010 4:14 pm
Berichten: 168
Woonplaats: Tilburg
Het is wel verleidelijk geworden nu de workshop van Rafael niet doorgaat het weekend van te voren. Toch, praktisch gezien. Iets met werk, avondspits en vervoerskosten en overnachting... ik denk dat het 'm niet gaat worden. Ga jij al overdag Kees?

Voor de liefhebbers die nog niet van plan waren om naar een bal te gaan vrijdag a.s. (16 september), want jullie moeten natuurlijk allemaal eerst "Sous le pont" gaan beluisteren in Amsterdam... maar mocht je in het zuiden wonen en zin hebben om te dansen, speelt Naragonia Quartet in Antwerpen en doet de Té-quila Guerrilla een verrassingsinval op datzelfde bal. :cool:

Afbeelding

_________________
"If music be the food of love, play on; give me excess of it..."
-Opening Shakespeares Twelfth Night


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo sep 14, 2011 9:30 am 
Offline
Star

Geregistreerd: wo jun 06, 2007 6:42 pm
Berichten: 1357
Woonplaats: Het Bosch van de Hertog
Windwijs schreef:
Ga jij al overdag Kees?


De planning is wat dat betreft nog zeker niet rond.
Ik heb in ieder geval vrij gekregen voor de vrijdag.

Er leven ideeen om ook zaterdagavond nog naar een bal in de buurt van Parijs te gaan, maar ook Hingene staat hoog op mijn verlanglijst. Anderzijds zou ik ook wat langer in Parijs willen zijn, dus houd ik voor mezelf de optie open om op donderdag al te gaan, maar dat blijkt voor anderen weer onmogelijk te zijn.

1 ding is in mijn geval wel duidelijk: de overnachting na het bal is al geregeld.

_________________
Als leiden lijden wordt, kun je het niet meer volgen.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo sep 14, 2011 5:33 pm 
Offline
Rookie

Geregistreerd: ma sep 21, 2009 8:44 pm
Berichten: 143
Woonplaats: Utrecht
Hey Kees,

Zou ik dan met je mee kunnen rijden?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do sep 15, 2011 9:49 pm 
Offline
Star

Geregistreerd: wo jun 06, 2007 6:42 pm
Berichten: 1357
Woonplaats: Het Bosch van de Hertog
Okee, terug naar Belgiche bals.
Dit lijkt me een leuk bal: https://www.facebook.com/event.php?eid=107428452698599
Dansen in een kasteel, tja, idylischer kan je het toch niet krijgen....
Voor de non facebookers:
intiem kasteelboombal in Hingene op 28 januari.
Kaartjes worden verkocht op het bal in Hingene op 1 oktober en vanaf 3 oktober per mail bij de organisator.

_________________
Als leiden lijden wordt, kun je het niet meer volgen.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr sep 16, 2011 7:39 am 
Offline
Pilot

Geregistreerd: di jul 01, 2008 11:41 pm
Berichten: 369
Gezien er staat "Kleding, veras ons" ben ik bang voor heel veel synthetische glimjurken en foute piratenshirts. Zou sonde zijn!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr sep 16, 2011 8:43 am 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 13, 2009 11:35 am
Berichten: 390
Woonplaats: Leiden
Ben meer bang voor vurige vlammen en ashoopjes op de dansvloer :wink:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma okt 03, 2011 11:20 am 
Offline
Star

Geregistreerd: wo jun 06, 2007 6:42 pm
Berichten: 1357
Woonplaats: Het Bosch van de Hertog
Zo, het Franse weekendje is ook weer voorbij.
Carambal:
het was op een andere locatie dan gebruikelijk, heb ik begrepen.
De ruimte was eigenlijk erg vreemd: er stonden veel pilaren op de dansvloer, zodat het erg moeilijk overzicht was te krijgen. Aan het plafond hingen erg veel lichtjes, het podium stak nauwelijks boven de dansers uit. Het gevolg was dat het kon gebeuren dat aan het eind van het nummer je met je rug naar het podium stond te klappen voor de muzikanten. :blush: :laughing:
Het feest ging, net als bij 10 jaar Boombal, erg lang door. Om 5 uur 's ochtends werd iedereen naar buiten gedirigeerd, alwaar de sessie buiten gewoon doorging. Ik heb begrepen dat het tot 7 uur is doorgegaan.

Dansen aan de Seine:
aan de Seine zijn aan de oever op een gegeven moment wat halfronde cirkels. Bij elke halfronde cirkel zit een andere subcultuur. Zo is er een halfronde cirkel met percussie, met tango en dus ook met folk. De muziek en de dansjes zijn behoorlijk traditioneel, maar de sfeer is wel erg aangenaam. Bigesloten een filmpje van een paar maanden oud om een idee te krijgen:
http://www.youtube.com/watch?v=ZsP_hY8Hie8

_________________
Als leiden lijden wordt, kun je het niet meer volgen.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma okt 03, 2011 12:29 pm 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 21, 2010 2:47 pm
Berichten: 228
Woonplaats: Huizen
Afgelopen vrijdagavond naar Boombal Gent geweest, het was een kleine reünie van de half-gevorderden groep op de Boombalstage dit jaar. Het bal was in de Centrale, niet al te ver van station Dampoort. Optredende band was Follia. Daarna was er nog sessie tot 02.00 uur. Ik vond het een leuk bal.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do okt 06, 2011 9:02 pm 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 23, 2010 9:38 am
Berichten: 185
Woonplaats: Wageningen
Zaterdag naar Roeselare! Zijn er meer mensen zo gek? :blush:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma okt 10, 2011 3:51 pm 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 02, 2008 8:13 am
Berichten: 172
Woonplaats: Wageningen
Even een klein verslagje van Roeselare, want volgens mij is niemand daar ooit geweest, dus dan kunnen jullie nu een afweging maken op basis van onze verkenning daar :)

Met Jojo en Arne 3,5 uur in de auto zitten net overleefd, lekker gegeten bij onze logeerplek in Roeselare en toen naar het bal! Eerst speelde Gironef, een jongen op accordeon en een meisje op accordeon en viool, die ik verrassend goed vond! Jeff Caresse was zoals altijd leuk en af en toe verschrikkelijk. I Fratelli Tarzanelli speelden erg goed, erg leuk om naar ze te kijken en de interactie op het podium te zien.

De zaal was een buurthuis, vrij klein met een dans- en een zitgedeelte. Het zitgedeelte was vanaf het begin goed gevuld met mensen van de volksdansvereniging die het organiseerde, maar die dus niet/weinig dansten. De eerste paar dansjes hebben we vooral met elkaar gedanst, maar later kwamen er wat meer redelijke/goede dansers binnendruppelen. Er waren niet per se betere dansers dan in Nederland, maar vooral nieuwe dansers, en dat vond ik zelf erg leuk.

Ik denk dat Roeselare qua sfeer en dansers een beetje vergelijkbaar met Wageningen/Groningen is (sorry voor de generalisatie), niet zo groots als Gent/Utrecht. Wel erg leuk omdat het nieuw is, maar ik weet niet of we nog een keer zouden gaan.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma okt 10, 2011 3:55 pm 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 02, 2008 8:13 am
Berichten: 172
Woonplaats: Wageningen
Komende bals in België op rijafstand:

vr 14 okt Herk-de-Stad (Jeff Caresse, Duo Absynthe)
zo 16 okt Bal&Basta Brussel (Duo Absynthe, Toctoctoc) 16.30-22.00
vr 4 nov Herk-de-Stad (Naragonia Quartet)
vr 4 nov Boombal Intiem Gent (Milleret & Mignotte, EmBRIO, Pericoloso)

Gaan er mensen vrijdag naar Herk of zondag naar Brussel? Ik ben nog aan het twijfelen.

Verder willen Jojo, Arne en ik 4 november naar Herk of naar Gent, heeft iemand een idee wat leuker wordt? :)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma okt 10, 2011 5:00 pm 
Offline
Star

Geregistreerd: wo jun 06, 2007 6:42 pm
Berichten: 1357
Woonplaats: Het Bosch van de Hertog
Ik wil best komende vrijdag naar Herk en zoek nog medepassagiers/chauffeurs. Vanuit 's-Hertogenbosch is Herk-de-Stadt nog steeds 1 uur en drie kwartier rijden, dus dat is best wel lang als ik dat 's nachts zou moeten rijden. Maar als ik mee kan rijden en een stuk moet chauffeuren, vind ik dat ook prima.

_________________
Als leiden lijden wordt, kun je het niet meer volgen.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 444 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 141 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling