mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu di jun 04, 2024 2:39 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 80 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo maart 09, 2003 11:52 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 25, 2002 12:43 am
Berichten: 3551
Woonplaats: Beneden Veensloot
9 maart, Zondag avond, laat,

Een poging gedaan om te slapen na het slopende Volksmuziekweekend op Schier. Maar het wil niet echt. Na twee avonden baldansen en spelen tot een uur of drie is het moeilijk om nu al de slaap te vatten. En bovendien, wat is het hier akelig stil in huis.

Geen trekzakkentonen die uit alle hoeken en gaten komen. Geen gelach en druk gepraat. Alleen in mijn hoofd galmen de deuntjes nog na. En dan al die gezichten en stemmen van al die nieuwe mensen die voor mijn geestesoog verschijnen. Het lijkt wel één grote droom te zijn geweest :cool: .

Het is een apart wereldje, maar met veel hartelijke mensen :laughing: . Ik kan me voorstellen dat je daar in wilt blijven hangen.

Marco heeft me weer helemaal verstelt doen staan. Hij heeft volgens mij amper zijn duurbetaalde hotelbedje gezien. Begon pas te leven als ik sliep. Zat toch elke ochtend weer op tijd in het muzieklokaal :biggrin: . En dat zonder koffie! Een kater van een seconde en dan kon hij er weer tegenaan. De hele nacht praten, dansen, drinken :sick: , spelen, en wandelingen maken met interessante dames en heren. Man, man wat een kerel is me dat toch.

Ik vrees dat ik nog niet van het volksmuziekwereldje af ben, en zij niet van mij. Dat begint deze maand al. Komend weekend muziekfeest in Brummen, twee weken later weer balspelen in Wageningen.

En oja, op de boot terug heb ik contacten gelegd met Niels, tuba-speler, hij is geweldig en gaat in Wageningen de baspartijen met ons (de Akoestijners) meeblazen. Dat wordt swingen geblazen. :dancing:

_________________
Spansen is normaal


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma maart 10, 2003 10:39 am 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 20, 2003 9:39 pm
Berichten: 1232
Woonplaats: Wageningen
Dat was inderdaad weer een geweldig weekend! Veel mooie Zweedse deunen geleerd van Mats Eden, en en passant 's avonds een paar mooie dingen opgepikt, tot in de boot toe. Ook nu heb ik een schottisch in mijn hoofd die ik volgens mij niet heb opgenomen, maar volgens mij heb ik hem bijna. Zo gaat dat nou altijd.

Leuk dat je naar Wageningen komt!

Rolf

_________________
"Guess you only get one chance in life to play a song that goes like... (insert silly noises)" (Frank Zappa)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di maart 11, 2003 12:03 am 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jan 08, 2003 9:01 pm
Berichten: 2650
Woonplaats: Amsterdam
folkie schreef:
Leuk dat je naar Wageningen komt!


Hoe zit dat met Wageningen?

Ik ben 27 en 28/3 in Berlijn, dus ga wat zoeken en blijk met m'n neus in de boter te vallen. Elke nacht een volksbal, gevonden in de FolksTanz Kalender. Is dat niet wat voor jullie? Een Vlaams/Frans balagenda voor NL bijhouden? Nu moet ik 't aldoor over de grens zoeken.. Zoals hoogst waarschijnlijk vrijdag naar Muziekpublique bal. Ben al eens in december geweest en dat was erg leuk. Voel me wel een kneusje tussen al die cracks, maar goed is lekker ver van huis ;)

Afbeelding
Matoufet Muziekpublique (met heele lange sluitertijd)

Cheers,

Ernie


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di maart 11, 2003 9:50 am 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 20, 2003 9:39 pm
Berichten: 1232
Woonplaats: Wageningen
Citaat:
Hoe zit dat met Wageningen?


Zaterdag 29 maart volksbal in Wageningen met o.a. Madlot, Floor Dankers en De Akoestijners/Tierelier/Gare Du Nord! (Of hoe tourdion's groepje ook mag heten.) Met om 19.00 uitleg over de dansen en om 20.00 het bal. Entree 3 Euro, kinderen 1,50. Meer info is te vinden op http://dance.to/volksbal.

_________________
"Guess you only get one chance in life to play a song that goes like... (insert silly noises)" (Frank Zappa)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di maart 11, 2003 11:36 am 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo nov 24, 2002 10:55 pm
Berichten: 1373
Woonplaats: utrecht
Tsja ik lees net dat we gaan naar Wageningen... Dat ik dat via de media moet horen ;)
Maar dat wordt wel weer lekker dansen :D
Ik heb er nu al zin in. Toch jammer dat spelen en dansen tegelijk niet zo eenvoudig is... Wel een uitdaging.

Ik vond het Schierweekend geweldig. Heb me super vermaakt en ik had zo nog uren door kunnen spelen.
Het was een mooie mix van bijkletsen, nieuwe mensen ontmoeten, dansen, spelen, lekker eten, geen kroketten, samen muziek maken, nieuwe muziek leren, zagen en subtiel, pompen en subtiel, tetteren en subtiel, lopen onder de zon, lopen in de regen, natje en droogje, nog meer dansen, nog veel meer spelen, een beetje wijn, nog wat wijn, ach wat de heck nog een fles, mooie concerten, nog mooiere sessies, wel willen dansen maar moeten spelen, niks moet behalve spelen, behalve als je danst, nieuwe mensen ontmoeten al kende je ze al een paar jaar van gezicht, groepjes vormen en vreemd gaan, nieuwe muziek in je opnemen of op MD, ook geen kroket, en geen traumahelicopter, geen tijd om moe te zijn, slapen is zonde, een sfeer die blijft hangen in je pori?n, genoeg geschreven ik ga weer viool spelen.

Saluut en tot gauw allen,
een fris uitgeslapen Marco


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di maart 11, 2003 11:50 am 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo nov 24, 2002 10:55 pm
Berichten: 1373
Woonplaats: utrecht
PS. Tourdion en andere concertgangers. Hoe was het concert op maandagavond?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di maart 11, 2003 12:18 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 25, 2002 12:43 am
Berichten: 3551
Woonplaats: Beneden Veensloot
Ik ben niet naar het concert geweest ik heb lekker liedjes gezongen met een leuk zangeresje. Wel jammer dat ik Rebecca nu heb gemist.

Ik ben lid geworden van de trekzaknieuwsgroep op Yahoo. Daar zit Sandra uit Beyum ook bij.

Verder heb ik Tubaniels@hotmail.com uitgenodigd op dit forum. Ik ben benieuwd of ie ook komt.

Nu ga ik kijken of ik bij Rolf nog een paar jigs kan scoren want 2 is eigenlijk te weinig voor de 'jig'band' bij uitstek.

Ernie is flink balverslaafd zeg, gaat zelfs helemaal naar Berlijn om te dansen.

Ik heb de indruk dat het wel eens druk kon worden in Wageningen. Hoeveel kunnen er eigenlijk in die zaal? :worried:

_________________
Spansen is normaal


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di maart 11, 2003 12:33 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 20, 2003 9:39 pm
Berichten: 1232
Woonplaats: Wageningen
Citaat:
Ik heb de indruk dat het wel eens druk kon worden in Wageningen. Hoeveel kunnen er eigenlijk in die zaal?


Dat kan inderdaad een interessante avond worden. We zijn ook al bezig de Wieledansers, de plaatselijke volksdansgroep in Wageningen, hiervoor te interesseren. Hoe dat uit gaat pakken weet ik niet - ik heb zo mijn vooroordelen tegen folkloristische dansgroepen - maar ik denk niet dat we over opkomst hoeven te klagen. Volgende keer in het Gelredome!

_________________
"Guess you only get one chance in life to play a song that goes like... (insert silly noises)" (Frank Zappa)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di maart 11, 2003 12:43 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo nov 24, 2002 10:55 pm
Berichten: 1373
Woonplaats: utrecht
En dan op naar de Kuip of nog beter het stadspark in Groningen :D (wat dichterbij voor ondergetekende)
Folkloristische dansgroepen, mensen die ervoor uit durven komen dat ze een niet-populaire hobby hebben. Wat dat over de mensen zegt? We zullen het allicht merken op de 29ste.
Maar iedereen die van Franse en Vlaamse volksdansen houdt.. :love:
Tot gauw maar weer.
PS. Rolf zijn wij de enige "en vele anderen" op de 29ste of zit er nog meer in de pijpleiding. Just curious.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di maart 11, 2003 2:45 pm 
Offline
Superfly
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 11, 2003 2:38 pm
Berichten: 3000
Woonplaats: Nieuwegein
Hoi Iedereen...

Bij deze mijn eerste post aan de nieuwsgroep...dan maar in deze thread..

Ik heb genoten het weekend (als altijd natuurlijk) en ben nog steeds niet terug op aarde...
verder heb ik eigenlijk weinig te melden...

W

_________________
"hoe dommer mensen zijn, hoe overtuigder ze zijn van hun eigen gelijk" Theo Maassen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di maart 11, 2003 3:50 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jan 08, 2003 9:01 pm
Berichten: 2650
Woonplaats: Amsterdam
tourdion schreef:
Ernie is flink balverslaafd zeg, gaat zelfs helemaal naar Berlijn om te dansen.


Valt mee, ben daar voor me werk. Dat er 2 bals zijn is puur toeval.. Heb wel me bedenkingen over die op donderdag.. Gauner- und Ganovenball.. Schurken en bandieten bal? Wat ik me daar nou bij voor moet stellen..

Wageningen wordt moeilijk.. Dan moet ik de congresmiddag (en lunch) in Berlijn overslaan (en het Xlinks festival die avond in Enschede..)

Die dance.to/volksbal link werkt bij mij trouwens niet. Is 't ver van het station? Treintaxi?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di maart 11, 2003 3:55 pm 
Offline
Superfly
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 11, 2003 2:38 pm
Berichten: 3000
Woonplaats: Nieuwegein
Als je het station Ede-Wageningen bedoelt...ja, dat is in Ede, dus dat is vrij ver...maar er gaan bussen naar Wageningen...
W

_________________
"hoe dommer mensen zijn, hoe overtuigder ze zijn van hun eigen gelijk" Theo Maassen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo maart 12, 2003 1:01 am 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 25, 2002 12:43 am
Berichten: 3551
Woonplaats: Beneden Veensloot
om terug te komen op het Volkmuziekweekend te Schiermonnikoog.

Iets nuchterder nu. Hoe was het, ietwat zakelijk bekeken.

De Workshop: Luke Daniels rende zich uit de naad voor ons, en de groep zat vol met fijnerds, maar heb ik er veel geleerd? Dat niet geloof ik.

Sessie spelen tussen de bedrijven door: wel gedaan maar het was leuk geweest als we wat meer tijd hadden gehad om dat in alle rust te doen op bijvoorbeeld onze kamer waar we toch een leuk groepje muzikanten bij elkaar hadden.

Dansen :dancing: : Nu al spijt dat ik niet nog meer gedanst heb.

Bal spelen: eindeloos diezelfde deun er uit persen en proberen het strak te doen. Een goede oefening. Maar niet erg creatief. Wel leuk als je een steeds uitdijende groep de Jig gaat dansen. Ook lekker meedrumd op de cajon van Sander.

Genoten van: De smeuige deunen (Manon en de kanarie-suite) van Willem Schot en Puck :applause: . En van de Draailier van Gertjan. En van de blauwe kijkers van de dochter van Gertjan :love:.

Het eten: wat weinig soep en kroketten :sick: maar verder v??l en lekker.

Het Eiland: door het drukke programma iets te weinig van genoten.

De lekkere fles wijn van de Aldi: door Marco opgezopen :raisedeyebrow: .

_________________
Spansen is normaal


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo maart 12, 2003 9:42 am 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo nov 24, 2002 10:55 pm
Berichten: 1373
Woonplaats: utrecht
Tourdion schreef:
De lekkere fles wijn van de Aldi: door Marco opgezopen

Kleine correctie: door Wouter, Dimitra en Marco opgezopen :D


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo maart 12, 2003 10:06 am 
Offline
Superfly
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 11, 2003 2:38 pm
Berichten: 3000
Woonplaats: Nieuwegein
ik weet van niks, ik lust geen drank
:liar:

W

_________________
"hoe dommer mensen zijn, hoe overtuigder ze zijn van hun eigen gelijk" Theo Maassen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 80 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 98 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling