mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu za apr 27, 2024 8:53 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Name that tune
BerichtGeplaatst: ma maart 10, 2003 11:04 am 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 20, 2003 9:39 pm
Berichten: 1232
Woonplaats: Wageningen
Ken je dat? Dat je een deuntje half kent maar je weet bij de Heere niet hoe die verder gaat, laat staan hoe die heet? Nou, ik ken dat wel. En mijn site staat vol met dat soort halfbegrepen deunen. Maar gelukkig is er zoiets als abc om via e-mail muziek uit te wisselen! Abc is een protocol om muziek in letters op te schrijven zodanig dat het op de computer kan worden bewerkt en afgespeeld. Het is erg handig voor het online uitwisselen van muziek, maar ook om muziek op de achterkant van een bierviltje te noteren. (Is dat trouwens geen gat in de markt, bierviltjes met muziekstrepen op de achterkant? Zal het goed doen in sessiekroegen) Op de abc homepage kun je meer te weten komen over de regels, software en dergelijke.

Nu heb ik een deuntje in mijn hoofd met het volgende eerste deel:
(aangenomen dat ie in D is en dat het een vierkwartsmaat is)

K: D
M: 4/4
L: 1/8
ABc |: d2 d2 d2 ed | e2 e2 e2 ef |
gfed cded | c2 A2 A2 Bc |
d2 d2 d2 ed | e2 e2 e2 ef |
gfed cdec | d8 |


Weet iemand hoe hij heet en hoe hij verder gaat?

Rolf

_________________
"Guess you only get one chance in life to play a song that goes like... (insert silly noises)" (Frank Zappa)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di maart 11, 2003 11:49 am 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo nov 24, 2002 10:55 pm
Berichten: 1373
Woonplaats: utrecht
Mmmm grappig format dat abc. Ik heb me er nooit in verdiept maar zelfs als je het niet kent dan is het nog wel te snappen.
Even op de viool gepizziet. Hij komt me wel bekend voor. Ik heb ook wel een vervolg in gedachten maar ik weet niet of dat 'm ook is...

ef gf ef gf | ef gf ed c2 | ef gf ef gf | ef gf gb a2 |

en dan weer het eerste deel.
Wellicht mix ik twee nummers maar dat kun je me moeilijk kwalijk nemen na zo'n heftig weekend achter de rug...
Gaat er een belletje rinkelen? :idea:
Welja, misschien weet er iemand meer..
Marco

PS. Die wals van Mats is geweldig mooi vind ik.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di maart 11, 2003 12:21 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 25, 2002 12:43 am
Berichten: 3551
Woonplaats: Beneden Veensloot
Inderdaad een aardig systeem dat ABC.

Ik heb me er even in verdiept en het biedt veel mogelijkheden. Vooral voor gebruik op de computer.

Als ik m'n baan nu op ga geven dan kan ik de wereld aan deunen van internet gaan halen. :biggrin:

_________________
Spansen is normaal


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di maart 11, 2003 3:02 pm 
Offline
Superfly
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 11, 2003 2:38 pm
Berichten: 3000
Woonplaats: Nieuwegein
ik heb eerlijk gezegd niet zo'n zin om me te gaan verdiepen in het ABC, maar als je me het opstuurt in notenschrift wil ik er best even naar kijken,
W

_________________
"hoe dommer mensen zijn, hoe overtuigder ze zijn van hun eigen gelijk" Theo Maassen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo maart 12, 2003 1:01 am 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 20, 2003 9:39 pm
Berichten: 1232
Woonplaats: Wageningen
Ik kwam erachter dat ik de deun op mijn MD heb staan (hihi, silly me...). Het lijkt me een pokkeding voor violisten overigens. :crying: Maar goed, de naam weet ik nog niet, maar zo te horen komt ie uit Nederland (hoekig en lomp). Zal wel iets uit Kiers zijn of zo. Je kunt de midi, noten en abc hier vinden. Let maar niet op de naam die ik eraan gegeven heb, ik had niet zo veel inspiratie.

Rolf

_________________
"Guess you only get one chance in life to play a song that goes like... (insert silly noises)" (Frank Zappa)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo maart 12, 2003 9:51 am 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo nov 24, 2002 10:55 pm
Berichten: 1373
Woonplaats: utrecht
't Is inderdaad wel een echte trekzakvlinder... (wat een gefladder) overigens ligt het aan mijn browser of zakken bij jullie die g's in de laatste notenbalk ook wel erg richting een fis. En is de slotnoot gewoon een g of een fis.. Misschien is het mijn browser wel (hoewel je van Opera toch op z'n minst wel mag verwachten dat ze notenbalken goed weer kan geven ;) ).
Over de naam niets dan goeds. Na een heftig Schierweekend zou het niet best zijn als je iets beters kon verzinnen.
Groet,
Marco


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do maart 13, 2003 1:20 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 20, 2003 9:39 pm
Berichten: 1232
Woonplaats: Wageningen
Citaat:
overigens ligt het aan mijn browser of zakken bij jullie die g's in de laatste notenbalk ook wel erg richting een fis. En is de slotnoot gewoon een g of een fis.. Misschien is het mijn browser wel


Ik zie het ja, volgens mij komt het door het programma waarmee ik de bladmuziek heb gemaakt. Ik ben hopeloos met noten lezen, dus ik schrijf het eerst uit in abc en maak daar een gifje van. Aan je browser kan het dus niet liggen, het is gewoon een bitmap-afbeelding. Ik zal nog eens kijken of ik de fout kan verbeteren.

_________________
"Guess you only get one chance in life to play a song that goes like... (insert silly noises)" (Frank Zappa)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo maart 16, 2003 10:22 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 9:46 pm
Berichten: 1691
Woonplaats: Utrecht
mooie title ! :applause:
Het klinkt als Bach trouwens. Of ligt dat aan mijn browser :idea:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 84 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling