mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu za apr 27, 2024 4:00 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 1 bericht ] 

Ga je mee naar Venster op het Oosten?
alleen als we mazurka's gaan spelen in de pauze 33%  33%  [ 1 ]
dat liekt mie wel apartachtig, mott'n wie moar doun! 33%  33%  [ 1 ]
daar doe ik niet aan... 33%  33%  [ 1 ]
Totaal aantal stemmen : 3
Auteur Bericht
 Berichttitel: Venster op het Oosten
BerichtGeplaatst: wo mei 30, 2007 8:41 pm 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
Geen BalFolk voor de verandering, maar Venster op het Oosten.
Het programma is bekend en staat op de SVN-site http://www.volksmuziek.nl/cursussen/svn ... rechts.htm

Na die polka in Gm-Arabische toonladder van Toon, wil ik wel eens kijken wat er nog meer op die Serenellini (GC met extra rij halve tonen) mogelijk is :~)
Dus ik zit sterk te overwegen om deze workshop te gaan doen:
Samenspelend door Oost Europa
Renske Velthuis
Voor instrumentalisten
Oost-Europese muziek, kennismaking en verbreding. Voor beginners en half-gevorderden. Uiteenlopende stijlen komen aan bod, waarbij je kunt proeven aan sferen, ritmes, beweging in de muziek, manieren van spelen, klankkleur en versieringen. Genieten van samenspel door elkaar (al spelend) te beluisteren, op elkaar te reageren en mee te denken over arrangementen die een nummer in een nieuw licht stellen. Er wordt gewerkt met bladmuziek, die wordt van te voren toegestuurd. Ter plekke komen we hier soms ook weer los van...
Renske Velthuis volgde de opleiding tot Docent Dansexpressie en Internationale dans in Tilburg en de opleiding Schoolmuziek in Amsterdam. Haar hoofdinstrument is viool, daarnaast is zij vertrouwd met diverse andere instrumenten. Zij speelt als violiste o.a. in volksorkest Yia Sou! Renske heeft zich al van jongsaf aan verdiept in de Oost-Europese volksmuziek en -dans. Zij geeft lessen, cursussen en projecten aan kinderen en volwassenen, zangers en instrumentalisten en leidt koren.
Meer informatie?
Telefoon: 0294 415522


Misschien gaat het tegenvallen. In F spelen begint ondertussen te wennen, door veel Toon-van-Mierlo-dingen te spelen. In Dm gaat ook wel, maar A en D heb ik nog niet geprobeerd.
Maar als de bladmuziek van tevoren opgestuurd wordt, kan ik vast wel iets mee doen en 'k zal er altijd wat van leren.

Maar... het lijkt me wel een stuk leuker als er nog wat mota-gangers heen gaan :hug: Zijn er mensen met die plannen of die ik nu juist op een idee breng? :idea:

_________________
If I can't dance, I don't want to be part of your revolution (Emma Goldman)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 86 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling