mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu ma mei 13, 2024 6:12 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 308 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jan 26, 2007 12:20 pm 
Offline
Rookie

Geregistreerd: ma jan 08, 2007 12:08 pm
Berichten: 120
Woonplaats: den haag
Voor Laloy-liefhebbers, hij gaat zijn nieuwe cd Po-z voorstellen in Brussel op 7 februari, in Theatre Moliere. Was ik graag bij geweest, maar ja, Brussel, doordeweek, oef...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr maart 16, 2007 10:45 am 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 20, 2003 9:39 pm
Berichten: 1232
Woonplaats: Wageningen
En, wat vinden we van de nieuwe cd van Wouter Vandenabeele?

Ik draai al bijna een week niets anders, wat een ijzingwekkende plaat... Ik kan het geen jazz noemen, geen klassiek en geen folk, het is alsof het haaks op al die andere stijlen staat en een dimensie in slaat waarvan niemand wist dat die bestond... Vaak is er amper een herkenbare melodie in de vinden maar zijn het klanken en harmonie?n die als een griep onder je huid gaan zitten...

Niet goed voor je produktiviteit, dit soort muziek.

_________________
"Guess you only get one chance in life to play a song that goes like... (insert silly noises)" (Frank Zappa)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr maart 16, 2007 11:16 am 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
folkie schreef:
En, wat vinden we van de nieuwe cd van Wouter Vandenabeele?

Ik heb 'm helemaal grijs gedraaid na aanschaf op de cd-presentatie in Enschede. Nu hou ik even pauze, want het was een beetje te veel.
Maar hij is prachtig :applause: :love:
Sober, ingetogen, gevoelig, melancholisch, prachtige vioolklanken...

De concertzender vindt hetzelfde, want Wouter Vda komt morgenochtend op de radio met deze cd:
vpro-site schreef:
Wereldmineralen
zaterdag, 09:03 - 11:02 (Concertzender)

Wouter Vandenabeele. Begin dit jaar was de Belgische violist Wouter Vandenabeele samen met zijn muziekvrienden te gast in Enschede om daar in de Folkclub Twente folk.twente.org zijn nieuwe cd Chansons sans paroles te presenteren. Naast begaafd componist en arrangeur bleek Vandenabeele ook een aangename causeur die tussen het musiceren door het publiek vertelde over zijn eigen persoonlijke reis als muzikant. Zijn ouders vonden muziek maar iets voor boh?miens, waar je niet fatsoenlijk de kost mee kon verdienen. Hun zoon moest gaan studeren aan de universiteit. Maar het bloed kruipt waar het niet gaan kan. Wouter gooide zijn kont tegen de krib en werd noodgedwongen straatmuzikant in Gent. Daar speelde hij aanvankelijk onder het afdakje van de Sarma. Inmiddels kennen wij hem als de grote man achter Belgische formaties als Olla Vogala en Ambrozijn. Maar uit zijn vele projecten en reizen groeide de behoefte om een verhaal te vertellen zonder woorden; alleen met zijn viool. Dit keer kiest hij voor soberheid en intimiteit. Ongeveer zes jaar geleden maakt Vandenabeele kennis met de schoonheid van West-Afrikaanse muziek en ervaart dit als een openbaring. Niet vreemd dus, dat hij zich nu onder meer laat begeleiden door een percussionist en een hoddu-speler (soort fretloze gitaar) uit Senegal. In deze Wereldmineralen kunt u luisteren naar Chansons sans paroles met enkele intermezzi uit Afrika. www.musicidea.be Samenstelling: Ingeborgh van Lonkhuyzen.
Over dit programma staat een artikel in de VPRO Gids van deze week.

_________________
If I can't dance, I don't want to be part of your revolution (Emma Goldman)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr maart 16, 2007 1:26 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jan 08, 2003 9:01 pm
Berichten: 2650
Woonplaats: Amsterdam
folkie schreef:
En, wat vinden we van de nieuwe cd van Wouter Vandenabeele?

Prachtig, ook al heel vaak gedraaid. Blind geboekt, want toen was er nog niks opgenomen, maar Wouter is altijd goed ;). Grappig, met het 10 jaar Ambrozijn concert in Wormerveer hoorde ik geregeld Chanson sans Paroles terug in Wouters spel. Die is in die 10 jaar enorm gegroeid.. (Tom ook trouwens).

vpro-site schreef:
Wereldmineralen
zaterdag, 09:03 - 11:02 (Concertzender)

Leuk, Ingeborgh was erbij in Enschede.
(ze wilde toen ook een programma over Ygdrassil maken..)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za maart 17, 2007 4:14 pm 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
Voor wie het vanochtend vergeten was:
http://www.concertzender.nl/rodplayer.p ... &pid=21124

_________________
If I can't dance, I don't want to be part of your revolution (Emma Goldman)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za maart 17, 2007 6:13 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jan 08, 2003 9:01 pm
Berichten: 2650
Woonplaats: Amsterdam
Die concertzender site linkt met een ingewikkelde manier naar deze mp3 (mocht die ander link niet werken)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za maart 17, 2007 9:10 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 20, 2003 9:39 pm
Berichten: 1232
Woonplaats: Wageningen
Ernie schreef:
Die concertzender site linkt met een ingewikkelde manier naar deze mp3 (mocht die ander link niet werken)

Ik luister het nu, maar ik geloof dat Wouter niet aan het woord komt. Ze draaien alleen de cd. Jammer, de cd heb ik al.

_________________
"Guess you only get one chance in life to play a song that goes like... (insert silly noises)" (Frank Zappa)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma maart 19, 2007 9:47 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 25, 2002 12:43 am
Berichten: 3551
Woonplaats: Beneden Veensloot
folkie schreef:
En, wat vinden we van de nieuwe cd van Wouter Vandenabeele?

Ik draai al bijna een week niets anders, wat een ijzingwekkende plaat... Ik kan het geen jazz noemen, geen klassiek en geen folk, het is alsof het haaks op al die andere stijlen staat en een dimensie in slaat waarvan niemand wist dat die bestond... Vaak is er amper een herkenbare melodie in de vinden maar zijn het klanken en harmonie?n die als een griep onder je huid gaan zitten...

Niet goed voor je produktiviteit, dit soort muziek.


Ik heb de griep nu ook te pakken. Het is soms net filmmuziek. Dan weer geroep uit de bergen. Meditatief, mooi, een verademing! :love:

_________________
Spansen is normaal


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za maart 24, 2007 8:36 pm 
Offline
Pilot

Geregistreerd: do mei 26, 2005 7:59 am
Berichten: 261
Recensie van het laatste Humus plaatje (die van Nieuw Akoestich Peil-faam) op Muzzy:

http://www.musicfrom.nl/magazine/recens ... -the-night


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo apr 01, 2007 12:24 am 
Offline
Superfly
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 11, 2003 2:38 pm
Berichten: 3000
Woonplaats: Nieuwegein
tourdion schreef:
folkie schreef:
En, wat vinden we van de nieuwe cd van Wouter Vandenabeele?

Ik draai al bijna een week niets anders, wat een ijzingwekkende plaat... Ik kan het geen jazz noemen, geen klassiek en geen folk, het is alsof het haaks op al die andere stijlen staat en een dimensie in slaat waarvan niemand wist dat die bestond... Vaak is er amper een herkenbare melodie in de vinden maar zijn het klanken en harmonie?n die als een griep onder je huid gaan zitten...

Niet goed voor je produktiviteit, dit soort muziek.


Ik heb de griep nu ook te pakken. Het is soms net filmmuziek. Dan weer geroep uit de bergen. Meditatief, mooi, een verademing! :love:


Hij ligt in mijn cd speler voor bij het slapen gaan :-) Net als de net gekochte cd van Musaraigne trouwens. beide mooi.

Ben momenteel in een koopwoede:

Muaraigne: mooi. Naragonia-tandem is mooier

Chanson sans paroles: erg mooi, maar ik heb weinig vergelijking in het genre. Melodien blijven nog niet echt hangen, misschien ook omdat ik het in bed luister ;-)

Ambrozijn 10: leuk, bijna jeugdsentiment al...geen hele goede plaat, maar gewoon prettig.

Soetkin Collier: je moet van haar stem houden, en ik weet het nog niet,...maar het intrigeert me iig wel, laat een indruk achter. cd al vaak geluisterd (goed teken)

Live En Flandre: bijna remake van de cd van Paris en Chabenat, maar minder ingetogen dan toen. prachtige muziek. Had ik die oude niet doodgedraaid was dit waarschijnlijk nog mooier geweest. Zal waarschijnlijk vaak in mijn cd-speler belanden.

W

_________________
"hoe dommer mensen zijn, hoe overtuigder ze zijn van hun eigen gelijk" Theo Maassen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo apr 01, 2007 5:22 pm 
Offline
Star

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 8:23 pm
Berichten: 1231
Ernie schreef:
Die concertzender site linkt met een ingewikkelde manier naar deze mp3 (mocht die ander link niet werken)


Oef!!! Ik probeer wat stukken te luisteren maar wat is dit ZWAAR en MELANCHOLIEK. Brrrr. Je zou er ondanks het mooie zonnetje van vandaag helemaal depressief van worden! Ik heb een stuk vooruit gespoeld om te luisteren of er nog wat meer variatie in kwam, maar het lijkt me dat elk fragment zo ongeveer hetzelfde biedt. Dit is echt NIET mijn ding.

Ook de stijl van vioolspelen ligt mij niet. Geef mij maar een paar krassende oude mannetjes uit centraal Frankrijk.

Ben ik de enige die hier niets aan vindt?

_________________
"Elle les envoie autour du monde
Pour ramener la lune"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo apr 01, 2007 8:31 pm 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 17, 2005 6:41 pm
Berichten: 1031
Woonplaats: Bakkeveen
Fille schreef:
Ernie schreef:
Die concertzender site linkt met een ingewikkelde manier naar deze mp3 (mocht die ander link niet werken)


Oef!!! Ik probeer wat stukken te luisteren maar wat is dit ZWAAR en MELANCHOLIEK. Brrrr. Je zou er ondanks het mooie zonnetje van vandaag helemaal depressief van worden! Ik heb een stuk vooruit gespoeld om te luisteren of er nog wat meer variatie in kwam, maar het lijkt me dat elk fragment zo ongeveer hetzelfde biedt. Dit is echt NIET mijn ding.

Ook de stijl van vioolspelen ligt mij niet. Geef mij maar een paar krassende oude mannetjes uit centraal Frankrijk.

Ben ik de enige die hier niets aan vindt?


Lekker kort door de bocht: even een paar stukjes luisteren, even vooruit skippen en dan concluderen dat je het niks vindt en het afschrijven. Als je echt een cd wilt be(ver)oordelen dan zul je hem toch minstens één keer helemaal beluisterd moeten hebben (is mij ook nog niet gelukt bij deze :biggrin:, maar één ding weet ik zeker; het is geen simpele volksmuziek ).


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo apr 01, 2007 8:53 pm 
Offline
Star

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 8:23 pm
Berichten: 1231
collega schreef:


Lekker kort door de bocht: even een paar stukjes luisteren, even vooruit skippen en dan concluderen dat je het niks vindt en het afschrijven. Als je echt een cd wilt be(ver)oordelen dan zul je hem toch minstens één keer helemaal beluisterd moeten hebben (is mij ook nog niet gelukt bij deze :biggrin:, maar één ding weet ik zeker; het is geen simpele volksmuziek ).[/quote]

Ik veroordeel de CD niet, want die heb ik nooit gehoord. Maar de stukken die ik in dit radio programma heb beluisterd vind ik inderdaad niets en ze geven mij geenszins zin om de CD in haar geheel te gaan beluisteren.

_________________
"Elle les envoie autour du monde
Pour ramener la lune"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma apr 02, 2007 8:01 am 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 17, 2005 6:41 pm
Berichten: 1031
Woonplaats: Bakkeveen
Fille schreef:

Ik veroordeel de CD niet, want die heb ik nooit gehoord. Maar de stukken die ik in dit radio programma heb beluisterd vind ik inderdaad niets en ze geven mij geenszins zin om de CD in haar geheel te gaan beluisteren.


En daarmee diskwalificeer je hem dus bij voorbaat. Sommige muziek vereist een intensievere beluistering voordat je haar kunt waarderen, laat staan beoordelen/diskwalificeren. Daar komt natuurlijk bij dat je in de juiste stemming moet zijn. Zwaarmoedige muziek op een zonnige zondagmiddag werkt voor mij meestal ook niet.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma apr 02, 2007 9:37 am 
Offline
Star

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 8:23 pm
Berichten: 1231
collega schreef:

En daarmee diskwalificeer je hem dus bij voorbaat. Sommige muziek vereist een intensievere beluistering voordat je haar kunt waarderen, laat staan beoordelen/diskwalificeren. Daar komt natuurlijk bij dat je in de juiste stemming moet zijn. Zwaarmoedige muziek op een zonnige zondagmiddag werkt voor mij meestal ook niet.


Klopt. Maar als potenti?le luisteraar moet je toch om één of andere reden besluiten of je er wel of niet het geld aan uit wilt geven...

_________________
"Elle les envoie autour du monde
Pour ramener la lune"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 308 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 19 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling