mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu di mei 14, 2024 4:26 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 308 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma apr 02, 2007 10:52 am 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 25, 2002 12:43 am
Berichten: 3551
Woonplaats: Beneden Veensloot
Ik wil best begrijpen dat 'Chansons sans Paroles' niks voor Fille is. De stijl staat idd heel ver af van krassende ouwe mannetjes uit Vrankrijk.

Het is lang niet traditioneel genoeg voor haar. :biggrin:

Velen van ons hebben echter die graad van purificatie nog niet bereikt dat we een onderscheid kunnen maken tussen echte, pure volksmuziek en deze commerci?le, sentimentele, galmerige, behaagzieke vioolplaat.

En daarom roepen wij dat we het mooi vinden, ook op een zonnige zondagmiddag :blush: .

_________________
Spansen is normaal


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma apr 02, 2007 11:43 am 
Offline
Reserve
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jul 24, 2003 7:13 am
Berichten: 97
Cooper schreef:
Muaraigne... Chanson sans paroles... Ambrozijn 10... Soetkin Collier... Live En Flandre...


Ik ben zo blij dat Cooper in een koopbui is, want ik profiteer lekker mee.

In Heerlen (Triskell) kreeg ik helemaal kippenvel toen Soetkin "Amsterdam" zong. Akelig mooi. De cd is even prachtig. Tom die de slang uit Junglebook zingt... :love: en het dochtertje van Soetkin zingt ook een nummertje mee :applause:

Voor het vioolspel van de vlaamse Wouter heb ik altijd een zwak gehad en ook op deze cd doet hij de mooiste dingen.
Enig nadeel is dat ik mijn eigen Lucifer niet meer durf aan te raken uit angst dat hij aangifte doet van mishandeling...

De mannen van Ambrozijn en Goze zijn altijd goed. Ambrozijn: goede wijn behoeft geen krans. Heerlijk en leuk met alle gasten. Vertrouwde nummers, maar net weer even verrassend anders.
Op Live en Flandre staat een nummer van Maarten dat heel mooi is. Het laatste nummer op de cd is een all-time favorite: de trompetmazurka! Blijkt een nummer van Gilles te zijn: l'impasse (de impasse zal zijn dat hij geen trompet speelt).

Musaraigne draait Cooper meestal in bed en daar slaap ik, dus daar kan ik geen zinnig woord over zeggen. Blijkbaar is het rustige muziek, anders was ik er wel wakker van gebleven. Ik zal er overdag ook eens naar luisteren :biggrin: .

Kortom: een goede oogst!

@


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma apr 02, 2007 11:56 am 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 20, 2003 9:39 pm
Berichten: 1232
Woonplaats: Wageningen
Cooper schreef:
Chanson sans paroles: erg mooi, maar ik heb weinig vergelijking in het genre. Melodien blijven nog niet echt hangen, misschien ook omdat ik het in bed luister ;-)

Dat lijkt me ook de gedachte achter die plaat: geen duidelijk afgebakend genre, geen herkenbare meezingbare melodietjes. Ik betwijfel of je het nog wel een folkplaat kan noemen, het gaat erg richting ge?mproviseerde muziek waarin allerlei niet-westerse klanken nagalmen. Je zou het abstracte muziek kunnen noemen, hij verhoudt zich wat mij betreft tot de traditionele folk zoals abstracte kunst zich verhoudt tot de oude meesters.

Wat weer verklaart waarom Fille, aan wiens muur ik ook eerder een Breughel zou verwachten dan een Picasso, de plaat niet kan waarderen.

Ik geef Fille overigens gelijk wat betreft het uitluisteren van platen die je bij de eerste keer horen niet leuk vindt. Als ik die enkele keer dat ik in de Xango ben elke plaat die ik hoor drie keer geheel zou beluisteren voordat ik besluit of ik 'm koop zou ik niet meer aan de leuke platen toekomen.

_________________
"Guess you only get one chance in life to play a song that goes like... (insert silly noises)" (Frank Zappa)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma apr 02, 2007 12:03 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 20, 2003 9:39 pm
Berichten: 1232
Woonplaats: Wageningen
tourdion schreef:
De stijl staat idd heel ver af van krassende ouwe mannetjes uit Vrankrijk.

OK, de kraakscene is wat op leeftijd aan het raken, maar ouwe mannetjes uit Vrankrijk???

_________________
"Guess you only get one chance in life to play a song that goes like... (insert silly noises)" (Frank Zappa)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma apr 02, 2007 12:14 pm 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
folkie schreef:
Dat lijkt me ook de gedachte achter die plaat: geen duidelijk afgebakend genre, geen herkenbare meezingbare melodietjes. Ik betwijfel of je het nog wel een folkplaat kan noemen, het gaat erg richting ge?mproviseerde muziek waarin allerlei niet-westerse klanken nagalmen.

Grappig, bij mij bleven de melodie?n vrij snel hangen. Maar ik luister zelf ook aardig wat muziek uit Mali en Senegal en hou van somber en melancholisch.
En ik heb de cd de eerste twee dagen direct al zes keer gedraaid ofzo.. :biggrin:
'k blijf het een prachtige plaat vinden, Cooper moet 'm ook maar eens goed beluisteren, zonder halfslaap ;)

_________________
If I can't dance, I don't want to be part of your revolution (Emma Goldman)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma apr 02, 2007 12:26 pm 
Offline
Superfly
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 11, 2003 2:38 pm
Berichten: 3000
Woonplaats: Nieuwegein
folkie schreef:
Cooper schreef:
Chanson sans paroles: erg mooi, maar ik heb weinig vergelijking in het genre. Melodien blijven nog niet echt hangen, misschien ook omdat ik het in bed luister ;-)

Dat lijkt me ook de gedachte achter die plaat: geen duidelijk afgebakend genre, geen herkenbare meezingbare melodietjes. Ik betwijfel of je het nog wel een folkplaat kan noemen, het gaat erg richting ge?mproviseerde muziek waarin allerlei niet-westerse klanken nagalmen. Je zou het abstracte muziek kunnen noemen, hij verhoudt zich wat mij betreft tot de traditionele folk zoals abstracte kunst zich verhoudt tot de oude meesters.

Wat weer verklaart waarom Fille, aan wiens muur ik ook eerder een Breughel zou verwachten dan een Picasso, de plaat niet kan waarderen.

Ik geef Fille overigens gelijk wat betreft het uitluisteren van platen die je bij de eerste keer horen niet leuk vindt. Als ik die enkele keer dat ik in de Xango ben elke plaat die ik hoor drie keer geheel zou beluisteren voordat ik besluit of ik 'm koop zou ik niet meer aan de leuke platen toekomen.


Helemaal mee eens; het is geen folkplaat. Dat bedoelde ik ook met "geen vergelijking in het genre". Ik wete nog niet welk genre het wel is, als er al een genrenaam voor bestaat.
Ik vind het mooi en rustgevend, de mooiste dingen vnd ik de getokkelde :-)

En ik weer niet of ik hem na een keer luisteren zou hebben gekocht. Ik heb hem blind op naam gekocht, omdat ik meestal Wouters spel en composities wel kan waarderen.
Geen spijt van.

_________________
"hoe dommer mensen zijn, hoe overtuigder ze zijn van hun eigen gelijk" Theo Maassen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma apr 02, 2007 12:44 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 25, 2002 12:43 am
Berichten: 3551
Woonplaats: Beneden Veensloot
folkie schreef:
Je zou het abstracte muziek kunnen noemen, hij verhoudt zich wat mij betreft tot de traditionele folk zoals abstracte kunst zich verhoudt tot de oude meesters.

Wat weer verklaart waarom Fille, aan wiens muur ik ook eerder een Breughel zou verwachten dan een Picasso, de plaat niet kan waarderen.


Als je dan toch een parallel wilt trekken met de schilderkunst dan zou ik Chansons s. Paroles indelen bij de impressionisten.

Bij abstracte schilderkunst stel ik me muziek voor met nog minder samenhang. Dus free-jazz of puur conceptuele muziek.

_________________
Spansen is normaal


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma apr 02, 2007 12:53 pm 
Offline
Pilot

Geregistreerd: do mei 26, 2005 7:59 am
Berichten: 261
Didier Laloy heeft weer een nieuwe. Die gast maakt 3 of 4 platen per jaar geloof ik. Deze heeft de onmogelijke titel [P?-Z]s en is weer de moeite.

Zit ook al heel de week naar de cd van de Zoete Inval te luisteren, en ik mag dat wel. Ik liet hem van de week van Cor Vanistendael (Knorrie) horen, en die mompelde iets van '30 jaar terug' of zo, en dat zal wel de algemene teneur zijn, maar nogmaals: ik vind het wel eens verfrissend tussen al dat muzikaal-prefecte geweld.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma apr 02, 2007 12:53 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 20, 2003 9:39 pm
Berichten: 1232
Woonplaats: Wageningen
tourdion schreef:
Als je dan toch een parallel wilt trekken met de schilderkunst dan zou ik Chansons s. Paroles indelen bij de impressionisten.

Grappig dat je dat zegt, toen ik een voorbeeld wilde verzinnen bedacht ik me inderdaad ook dat Chansons Sans Paroles meer weg heeft van Vincent van Gogh dan van, om maar wat te noemen, Karel Appel.

_________________
"Guess you only get one chance in life to play a song that goes like... (insert silly noises)" (Frank Zappa)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma apr 02, 2007 12:54 pm 
Offline
Star

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 8:23 pm
Berichten: 1231
folkie schreef:
Cooper schreef:

Wat weer verklaart waarom Fille, aan wiens muur ik ook eerder een Breughel zou verwachten dan een Picasso, de plaat niet kan waarderen.


Hola, daar zou ik niet zo zeker van zijn. Ik bekijk graag een schilderij van Picasso en Breughel mag voor mij in het museum blijven hangen. (Ik ben meer van de impressionisten als het op kunst aankomt).

Er zijn ook moderne (al dan niet folk) muziekopnamen die ik waardeer, maar de klankkleur van deze CD staat mij niet aan. Ze doet me qua sfeer overigens ook denken aan de Cd van Aur?lia, somige nummers van StreSS van Didier Laloy en die CD van Didier Laloy met een pianist.

Kortom, afgaand op dit radioprogramma zou ik eerder kiezen voor een CD van die Afrikanen die Flamenco spelen.

_________________
"Elle les envoie autour du monde
Pour ramener la lune"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma apr 02, 2007 12:58 pm 
Offline
Superfly
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 11, 2003 2:38 pm
Berichten: 3000
Woonplaats: Nieuwegein
Hans H schreef:
Didier Laloy heeft weer een nieuwe. Die gast maakt 3 of 4 platen per jaar geloof ik. Deze heeft de onmogelijke titel [P?-Z]s en is weer de moeite.

Zit ook al heel de week naar de cd van de Zoete Inval te luisteren, en ik mag dat wel. Ik liet hem van de week van Cor Vanistendael (Knorrie) horen, en die mompelde iets van '30 jaar terug' of zo, en dat zal wel de algemene teneur zijn, maar nogmaals: ik vind het wel eens verfrissend tussen al dat muzikaal-prefecte geweld.


Ik zag de cd van Laloy ook al liggen hier bij Xango,..is dus de moeite om te luisteren begrijp ik.

Zoete inval,...ik heb de cd 1 keer gehoord,...en dat vond ik eigenlijk wel genoeg...
W

_________________
"hoe dommer mensen zijn, hoe overtuigder ze zijn van hun eigen gelijk" Theo Maassen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma apr 02, 2007 12:59 pm 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
folkie schreef:
tourdion schreef:
Als je dan toch een parallel wilt trekken met de schilderkunst dan zou ik Chansons s. Paroles indelen bij de impressionisten.
Grappig dat je dat zegt, toen ik een voorbeeld wilde verzinnen bedacht ik me inderdaad ook dat Chansons Sans Paroles meer weg heeft van Vincent van Gogh dan van, om maar wat te noemen, Karel Appel.

Monet, het is je reinste Monet! :~)

_________________
If I can't dance, I don't want to be part of your revolution (Emma Goldman)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma apr 02, 2007 1:06 pm 
Offline
Superfly
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 11, 2003 2:38 pm
Berichten: 3000
Woonplaats: Nieuwegein
Cooper schreef:
Zoete inval,...ik heb de cd 1 keer gehoord,...en dat vond ik eigenlijk wel genoeg...

Niet mijn smaak, beetje oude muziek-achtig, maar dan door volksmuzikanten,
W

_________________
"hoe dommer mensen zijn, hoe overtuigder ze zijn van hun eigen gelijk" Theo Maassen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma apr 02, 2007 1:20 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 25, 2002 12:43 am
Berichten: 3551
Woonplaats: Beneden Veensloot
zeerover schreef:
folkie schreef:
tourdion schreef:
Als je dan toch een parallel wilt trekken met de schilderkunst dan zou ik Chansons s. Paroles indelen bij de impressionisten.
Grappig dat je dat zegt, toen ik een voorbeeld wilde verzinnen bedacht ik me inderdaad ook dat Chansons Sans Paroles meer weg heeft van Vincent van Gogh dan van, om maar wat te noemen, Karel Appel.

Monet, het is je reinste Monet! :~)


Ik vind het meer Monet dan van Gogh. Hij is te zwierig voor van Gogh. Daar stel ik me iets hoekigers bij voor. Met meer valse noten.

De pizzicato dingen vind ik erg Seurat-achtig. Elk plinkje is een stipje verf. :luck:

_________________
Spansen is normaal


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma apr 02, 2007 1:27 pm 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
tourdion schreef:
zeerover schreef:
Monet, het is je reinste Monet! :~)
Ik vind het meer Monet dan van Gogh. Hij is te zwierig voor van Gogh. Daar stel ik me iets hoekigers bij voor. Met meer valse noten.
De pizzicato dingen vind ik erg Seurat-achtig. Elk plinkje is een stipje verf. :luck:

Ja :applause: Monet en Seurat.
Of misschien nog beter: Monet en Camille Pissaro (Seurat is wel erg licht).

:~)

_________________
If I can't dance, I don't want to be part of your revolution (Emma Goldman)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 308 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 107 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling