mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu zo apr 28, 2024 3:27 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 308 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do mei 24, 2007 8:53 am 
Offline
Pilot

Geregistreerd: do mei 26, 2005 7:59 am
Berichten: 261
Wauw! Een jubelende recensie in OOR! Dat ik dat nog mag meemaken....

http://www.oor.nl/albums_details.asp?al ... =2&id=4227


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: "parasol"
BerichtGeplaatst: za jun 30, 2007 11:40 am 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
"De nieuwe van Parasol" is uit:
http://www.folkroddels.be/artikels/33878.html

Met mooie en zeer dansbare zang.
Ik denk dat ik 'm ga bestellen bij Appel, lijkt me wel fijne vakantiemuziek :~)

_________________
If I can't dance, I don't want to be part of your revolution (Emma Goldman)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za jun 30, 2007 1:26 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 13, 2005 9:46 pm
Berichten: 2461
Woonplaats: Utrecht
Ik heb hem al sinds pinksteren.. En hij is idd erg mooi. (Als je wil kan ik er vrijdag eentje voor je kopen, bij de muzikanten zelf. Dan krijg je hem op gooik en scheelt je verzendkosten..)

_________________
"on est là pour danser, on n'est pas là pour s'amuser!!"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za jun 30, 2007 1:35 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 13, 2005 9:46 pm
Berichten: 2461
Woonplaats: Utrecht
Louise schreef:
Ik heb hem al sinds pinksteren.. En hij is idd erg mooi. (Als je wil kan ik er vrijdag eentje voor je kopen, bij de muzikanten zelf. Dan krijg je hem op gooik en scheelt je verzendkosten..)


:cow: Even vergeten dat je daar niet zal zijn.. Nouja dan krijg je hem een ander keertje?

_________________
"on est là pour danser, on n'est pas là pour s'amuser!!"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo jul 01, 2007 9:40 am 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 16, 2004 8:03 pm
Berichten: 2209
Woonplaats: Den Haag
Louise schreef:
Ik heb hem al sinds pinksteren.. En hij is idd erg mooi.

Ik heb hem ook al sinds Pinksteren en vind 'm inderdaad erg mooi! :love:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo jul 01, 2007 11:07 am 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 18, 2005 11:00 pm
Berichten: 1372
Woonplaats: Noordeloos
Kikker schreef:
Louise schreef:
Ik heb hem al sinds pinksteren.. En hij is idd erg mooi.

Ik heb hem ook al sinds Pinksteren en vind 'm inderdaad erg mooi! :love:


:crying: louise? heb jij mijn cd nog?
hier al sinds pinksteren een liesje sans paroles :crying:

_________________
Als de nood hoog is, kun je best een vierkwartsmazurka dansen!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma sep 10, 2007 10:20 am 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
Wat vinden jullie eigenlijk van de nieuwe cd van Naragonia?

Ik ben niet zo lyrisch als bij de eerste, maar volgens mij komt dat vooral omdat bij de eerste cd alleen de ontdekking van Naragonia al lyrisch maakte. Nu weet ik al dat ze bestaan :love: dus die verrassing is er niet meer.

Verder vind ik de nummers wisselend. Sommige nummers vind ik prachtig, andere wat minder.
'k zal ze allemaal even bij langs lopen, alhoewel het me niet voor elk nummer goed lukt om te benoemen wat ik er nou precies wel en niet mooi aan vind.

Het eerste nummer, kijkverdriet (wals) vind ik een typisch Naragonia-nummer. Hele mooie dynamiek met de prachtige ritmische akkoordbegeleiding van Pascale (ga ik van uit). Heel sfeervol nummer.
Het tweede nummer, Calimero (hanter dro) is mijn favoriet van deze cd. Elke keer dat ik 'm hoor moet ik lachen. Fris, vrolijk, kuikentjes, ontzettend leuke melodie. En prachtige sax :~)
Het derde nummer, Janneke Tarzan (scottish) vind ik als dansnummer heel geslaagd en swingend, maar om te luisteren vind ik 'm in het begin wat saai. De tweede helft van het nummer is gelukkig spannender :~)
De gitaar van Maarten eronder maakt het een extra swingend nummer.
Boumboumpwetpwet (mazurka) is een gezongen nummer van Pascale. Net als op de eerste cd vind ik het leuk dat er twee gezongen nummers bij zitten. Geeft het een extra persoonlijk tintje ofzo. Mooi transparant nummer.
Borito is een die-hard doedelnummer, niet helemaal aan mij besteed.
Wat het met Ann's wals is, weet ik niet precies (te Iersige sound misschien) maar ook dat nummer is niet echt aan mij besteed.
F.C. Burns en The Mad Butcher/Mimi's Jig heb ik niet zoveel over te zeggen.
Chavirage (mazurka) vind ik weer een erg mooi, transparant nummer. Mooie melodie, mooi samenspel van de harmonica's.
Bij Magske vind ik de melodie niet echt super...
Lucs brommer/de cietersuite vind ik weer erg leuk. Vrolijk, swingend, afwisselend arrangement. Lekker nummer :~)
Ook Gustaaf/Prins Albert (jammer dat deze cd geen verhaaltjes heeft over hoe de nummers tot stand zijn gekomen) vind ik een lekker nummer. Bourr?e met spanning, dit is één van m'n favorieten van de cd.
Bourges/Bruxelles (wals) heeft een super-wals-kadans, daar kan ik bijna niet bij blijven zitten. Le Pommier, tot slot, is een gezongen mazurka. Ik vind de zang hier iets te lief, moet ik zeggen (alhoewel het ook wel iets leuks kinderliedje-achtigs heeft). Toch vooral een fijn nummer, mooie gitaar erbij.

Kortom, wat mij betreft een cd met nummers van wisselende kwaliteit. Niet alle melodie?n kunnen mij bekoren. Misschien hadden ze toch nog iets langer moeten wachten met een tweede cd uitbrengen?
Maar toch genoeg nummers die ik zo prachtig vind, dat ik jullie wel aanraad om 'm ook aan te schaffen. Je krijgt er minsten zes supernummers voor :~) En dat voor maar 15 euro:
http://www.tsmiske.be/appel/opzoekenart ... p?ID=12314

'k ben benieuwd wat de andere Naragonia-fans (en niet-fans misschien) van Janneke Tarzan vinden.

_________________
If I can't dance, I don't want to be part of your revolution (Emma Goldman)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo sep 12, 2007 7:40 pm 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
Voor de slsk-ers onder ons: 'k heb 'm op slsk staan.
(dus kom maar op met die meningen/recensies/reacties).

_________________
If I can't dance, I don't want to be part of your revolution (Emma Goldman)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za sep 22, 2007 9:49 pm 
Offline
Rookie

Geregistreerd: di jun 27, 2006 10:13 pm
Berichten: 116
Woonplaats: Leiden
Ik heb de CD van Naragonia op het Boombal-festival gekocht, ik ben er nog steeds helemaal weg van :blush: Wat mij betreft is het een volwaardige opvolger van Tandem waar ik ongeduldig op gewacht heb! Wederom is het, behalve swingende dansmuziek, een afwisselende luisterplaat geworden. Ik blijf het moeilijk te bevatten vinden hoe deze muziek op hetzelfde moment heel erg ingetogen, ?n boordevol passie kan zijn.

Leuk dat er ditkeer gekozen is voor totaal andere gastmuzikanten dan op de vorige CD: Wouter Vandenabeele en Maarten Decombel. Twee zeergoede muzikanten die zich muzikaal heel bescheiden opstellen en een hele fijne aanvulling verzorgen.
(niets ten nadele van Philip en Gr?gory, overigens :blush: Deze andere combinatie levert gewoon een heel andere sound op, dat is leuk!)

Ik wilde hier mijn favouriete tracks noemen, maar dat heeft bij nader inzien eigenlijk niet zoveel zin :biggrin: het lijstje zou te lang worden. Ik noem daarom een paar totaal willekeurig gekozen hoogtepunten:
3 Janneke Tarzan, Heerlijke swingende Scottish.
6 Anne's wals, OOooh een wals in 8!! :love: en m?t een prachige Wouter V. solo.....
9 Chavirage, Mazurka, mooie melancholische melodie.

_________________
---


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma sep 24, 2007 2:38 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 20, 2005 1:33 pm
Berichten: 2217
Woonplaats: Utrecht
Ik denk dat deze cd niet tegenvalt, maar dat de schok die de eerste teweeg bracht gewoon te groot was. Bovendien heb ik tijdens een aantal bals al wat van de nieuwe liedjes gehoord, dus helemaal nieuw voelde deze cd niet.

Maar ik zal nog eens goed luisteren en en duidelijkere mening formuleren.


Enne...wat is slsk?

_________________
"I love playing guitar pieces on the harp: it combines the beauty of the guitar and the non-transportability of the harp." (Park Stickney)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma sep 24, 2007 2:45 pm 
Offline
Superfly
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 11, 2003 2:38 pm
Berichten: 3000
Woonplaats: Nieuwegein
telenn gwad schreef:
Enne...wat is slsk?


soulseek, een muziekuitwisselprogramma (peer2peer) down te loaden op http://www.slsknet.org/

neem versie 156c

W

_________________
"hoe dommer mensen zijn, hoe overtuigder ze zijn van hun eigen gelijk" Theo Maassen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di okt 02, 2007 8:06 am 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jan 08, 2003 9:01 pm
Berichten: 2650
Woonplaats: Amsterdam
zeerover schreef:
Ben de cd die ik van Banditalia heb (al j?ren) ook helemaal opnieuw aan het ontdekken en kom er nu eigenlijk pas achter wat een geweldige cd dat is...

Welke is dat? Ik vind het concert van Tesi laatst op Brosella ook weer erg leuk (dansen! ;). Maar de cd die ik heb luister ik eigenlijk nooit naar. Is me iets te glad/commercieel/steriel.. (trekzak technisch natuurlijk wel erg interessant ;)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di okt 02, 2007 8:12 am 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
Ernie schreef:
Welke is dat? Ik vind het concert van Tesi laatst op Brosella ook weer erg leuk (dansen! ;). Maar de cd die ik heb luister ik eigenlijk nooit naar. Is me iets te glad/commercieel/steriel.. (trekzak technisch natuurlijk wel erg interessant ;)

Die heet Banditalia. En ik vind de arrangementen en de verschillende geluiden en sferen van de instrumenten super. Ik heb 'm jaren geleden gekocht, ik denk op Schier, toen ik net trekzak speelde. Ik kocht 'm toen vooral vanwege de trekzak en de meeste cd's die ik toen daarom gekocht heb, vind ik nu niks meer :~)
Maar deze heb ik een paar weken geleden weer ontdekt en luister er nu met nieuwe oren naar.

De cd heeft een beetje een sgt. Pepper-achtige voorkant. Heb je die of moet ik 'm even op slsk zetten? ;~)

_________________
If I can't dance, I don't want to be part of your revolution (Emma Goldman)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di okt 02, 2007 8:14 am 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
Ze draaiden trouwens vorige week een nummer van die cd bij een programma van LLINK over wijn en klimaatverandering :~)

_________________
If I can't dance, I don't want to be part of your revolution (Emma Goldman)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di okt 02, 2007 8:15 am 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
O nee, die was van "Colline", sorry.. :blush:
Wel Tesi in elk geval.

_________________
If I can't dance, I don't want to be part of your revolution (Emma Goldman)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 308 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 80 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling