mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu vr mei 03, 2024 10:14 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 308 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 21  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do maart 20, 2003 3:35 am 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 25, 2002 12:43 am
Berichten: 3551
Woonplaats: Beneden Veensloot
Tapage? Dedale? Lirio?

Volgens mij komt 't allemaal indirect of direct bij jou vandaan. :laughing:

_________________
Spansen is normaal


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do maart 20, 2003 10:28 am 
Offline
Superfly
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 11, 2003 2:38 pm
Berichten: 3000
Woonplaats: Nieuwegein
tourdion schreef:
Tapage? Dedale? Lirio?

Volgens mij komt 't allemaal indirect of direct bij jou vandaan. :laughing:


:-)
dat zou kunnen...maar volgens mij hebben je een andere cd van Tapage, wat vind je daarvan? (en wat je van Fungus vind weet ik ook nog niet)
W

_________________
"hoe dommer mensen zijn, hoe overtuigder ze zijn van hun eigen gelijk" Theo Maassen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do maart 20, 2003 10:24 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 9:46 pm
Berichten: 1691
Woonplaats: Utrecht
Dedale Live heb ik van Cooper via Mota geloof ik :hug: en ik vind het erg swingend. Draailier blijft een krachtig instrument. Zeer dansbaar als je op je werk achter je bureau zit. Zelfs mijn collega vond het leuk.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do maart 20, 2003 11:26 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo nov 24, 2002 10:55 pm
Berichten: 1373
Woonplaats: utrecht
Dimitra schreef:
Dedale Live(...) Zeer dansbaar als je op je werk achter je bureau zit.

Wat voor werk doe jij... Baldansen op het werk.. Mmmm klinkt goed!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do maart 20, 2003 11:43 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 9:46 pm
Berichten: 1691
Woonplaats: Utrecht
ja ik dans wat af :dancing: en ik krijg er nog voor betaald ook :luck:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jun 02, 2003 9:47 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo nov 24, 2002 10:55 pm
Berichten: 1373
Woonplaats: utrecht
Op aangeven van Cooper eens een CD - recentie.

Ik luister nu met veel genoegen naar muziek uit de Poitou.
Les Pieds sur la Braise van het Duo Guerbigny Thebaut
Heerlijke pittige Franse muziek. Ik vind Franse muziek vaak wat tam. Wel mooi maar een beetje te lief. Dit heeft kracht. Heerlijk om te luisteren naar de swingende trekzak en het prachtige vioolspel. Af en toe wat gitaar.
Bij de dansworkshop op Trek er es uut hebben we zeker op 5 nummers die op deze CD staan gedanst. Een nummer kan ik al een beetje spelen.
Best rauw deze muziek. Als een bal zonder publiek. Met enthousiasme worden de dansen aangekondigd en ook tijdens het spelen worden aanwijzingen gegeven welk deel van de dans er nu aankomt. Dit is (denk ik) geheel in de oorspronkelijke traditie.

Verder nog iets over de eerste CD van Matoufet.
Heerlijke muziek. Trekzak en viool en dan al zo lang samen (ze spelen al zo'n 10 jaar samen). Het is leuk om te luisteren als achtergrondmuziek maar als je je oren iets verder openzet dan hoor je de nuances, het prachtige spel. De subtiele klanken van de twee mooiste instrumenten die er bestaan.
Ik ben er blij mee. Maar Poitou wint het op het moment. Mede ook omdat ik samen met het eekhoorntje en Raymond (de Matoufet violist) een van de nummers van de CD heb gespeeld. En muziek maken blijft leuker dan muziek luisteren :D
Saluut

Ik ben ook benieuwd naar de andere CD van Benoit Guerbigny. Heeft iemand die ook bemachtigd. Hij was uitverkocht toen ik terugkwam van de pinautomaat :) en toen wist ook nog niet hoe mooi de muziek is.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jul 16, 2003 6:17 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo nov 24, 2002 10:55 pm
Berichten: 1373
Woonplaats: utrecht
Ik heb veel mensen met nieuwe CD's gezien in St-Chartier. Zijn het CD's die de moeite waard zijn of was de gok toch niet zo'n hele goeie? (je kon ze daar niet luisteren)

Zelf heb ik net als folkie de CD van Trio Violon gekocht. Dat was extra leuk omdat we (Squirl and me) voor het festival een 3-daagse workshop hebben gevolgd bij een van de drie violisten van deze groep. Er staan best wel wat nummers op van die workshop. Dat maakt het wel extra leuk.
Verder vind ik muziek mooi, virtuoos, swingend en klinkend als een geheel.
Onder het eerste nummer zit wel erg veel galm maar als ik de titel bekijk (visite du chateau) dan snap ik ineens waarom :)

Deze CD is een aanrader die van Franse volksmuziek en vioolmuziek houdt. Helaas bestaat de groep niet meer dus een vervolg zal ik niet op komen. Maar hopelijk inspireert deze CD en de herinnering aan deze voortreffelijke pioniers spelers van nu om de traditie op te pakken en eigen tuin te creeeren.

Ik ben benieuwd wat Folkie ervan vindt en wat Squirl ervan vindt.
Groeten,
---mota---


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jul 16, 2003 10:40 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 25, 2002 12:43 am
Berichten: 3551
Woonplaats: Beneden Veensloot
De ceedee van Dames Dubbel hoeft niet door de plee gespoeld te worden (itt wat Verse Melk er mede wilde doen).

Vooral het nummer Luilak, Beddezak is van ongekende kwaliteit. Bijna La?s avant la lettre.

En dan het heerlijke basale draailierspel van Marita Kruiswijk. Zo hoort Folkmuziek te klinken.

Een dikke 9- derhalve voor DD. :biggrin:

_________________
Spansen is normaal


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do jul 17, 2003 11:35 pm 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 12:16 pm
Berichten: 176
Woonplaats: Tilburg
:sick: :sick: :sick: :sick: :sick: :sick: :sick: :sick: :sick: :sick: :sick: :sick: :sick: :sick: :sick: :sick: :sick: :sick: :sick: :sick: :sick: :sick: :sick: :sick: :sick: :sick: :sick: :sick: :sick: :sick: :sick: :sick: :sick: :sick: :sick: :sick: :sick: :sick: :sick: :sick: :sick: :sick: :sick: :sick: :sick: :sick: :sick: :sick: :sick: :sick: :sick: :sick: :sick: :sick: :sick: :sick: :sick: :sick: :sick: :sick: :sick: :sick: :sick: :sick: :sick: :sick: :sick: :sick: :sick: :sick: :sick: :sick: :sick: :sick: :sick: :sick: :sick: :sick: :sick: :sick: :sick: :sick: :sick: :sick: :sick: :sick: :sick: :sick: :sick: :sick: :sick: :sick: :sick: :sick: :sick: :sick: :sick: :sick: :sick: :sick: :sick: :sick: :sick: :sick: :sick: :sick: :sick: :sick: :sick: :sick: :sick: :sick: :sick: :sick: :sick: :sick: :sick: :sick: :sick: :sick: :sick: :sick: :sick: :sick: :sick: :sick: :sick: :sick: :sick: :sick: :sick: :sick: :sick: :sick: :sick: :sick: :sick: :sick: :sick:

_________________
Keep the good stuff flowing!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jul 18, 2003 10:22 am 
Offline
Superfly
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 11, 2003 2:38 pm
Berichten: 3000
Woonplaats: Nieuwegein
ok, ik heb er ook nog wel een voor jullie:

Lang Linken: Lyst

Met de bekende trekzakspeler Carl Erik.
Deens.

Een erg belangrijke eigenschap van balmuziek is dat het dansbaar moet zijn. Dat is deze cd zeker.
't is alleen erg jammer dat ik er niet op zou durven dansen zonder klompen. Wat een VRESELIJKE hoempa muziek.
Goede muzikanten, maar waarom moeten ze nou deze muziek op een cd zetten? en waarom zo?

Een cd die ik liefst ergens achter in mijn kast leg, zodat, als ik mensen zeg zomaar iets op te zetten, dat ze niet deze cd pakken.

W

_________________
"hoe dommer mensen zijn, hoe overtuigder ze zijn van hun eigen gelijk" Theo Maassen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jul 18, 2003 12:42 pm 
Offline
Ballgirl

Geregistreerd: vr dec 27, 2002 11:56 am
Berichten: 12
Erg flauw om een ceedee met pure Deense volksmuziek die met hart voor de zak gemaakt is af te doen als klompendans muziek. :angry:

Beetje snobby ook. Valsen fir Kristinen vindt iedereen een prachtig nummer, de trekzakhit van het jaar, maar er zijn dan juist weer lui die het af moeten kraken. :raisedeyebrow:

Het lijkt mij een goed idee als die cd verhuist van et aflegplankje in jouw cdkast naar het ererekje bij mijn ceedee speler. En je hoeft niet eens een copietje te branden, gewoon het origineel sturen, dus dat is ook weer fijn geregeld voor iedereen.

Branden is broodroof, hoe je het ook went of keert. :angry:

Mijn tante speelt wel eens mee met Dames Dubbel en zij zegt dat dankzij groepen als Dammes Dubbel de echte Nederlandse volksmuziek een kans krijgt om te overleven. :hug:

Zo, dat moest ik even kwijt :devilish:

_________________
zagen zagen wiedewiedewagen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jul 18, 2003 1:05 pm 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 12:16 pm
Berichten: 176
Woonplaats: Tilburg
KOREN OP DE MOLEN!

STEEK ONDER DE RIEM!

POOK OP DAT VUUR!

:biggrin: :biggrin: :biggrin: :biggrin:

Ieder zijn soort muziek, er zijn gelukkig ook heel veel mensen die van duitsche schlagers, denny christian en frans bauer houden... zij kopen de ceedees tenminste...

ik koop alleen ceedees van hele goede muziek...

overigens, hou toch op met dat broodroof (hoezo broodroof)

commercie is de dood van goede (folk)muziek!!!

daarnaast is het een grote humeurverpester en wordt je alleen maar sjacherijnig als je denkt en volhoudt dat al die mensen die naar jouw mooie muziek willen luisteren en de ceedee niet in de winkel of op internet kunnen krijgen eigenlijk dieven en broodrovers zijn.

Viva la brander, spread the word en baptize the world with the holy sound of folk!

_________________
Keep the good stuff flowing!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jul 18, 2003 1:08 pm 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 12:16 pm
Berichten: 176
Woonplaats: Tilburg
krassende knar schreef:
Mijn tante speelt wel eens mee met Dames Dubbel en zij zegt dat dankzij groepen als Dammes Dubbel de echte Nederlandse volksmuziek een kans krijgt om te overleven.


Als dit de echte nederlandse volksmuziek is dan laat ik me maar snel tot fransman naturaliseren... :crying: :crying: :crying:

_________________
Keep the good stuff flowing!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jul 18, 2003 1:19 pm 
Offline
Superfly
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 11, 2003 2:38 pm
Berichten: 3000
Woonplaats: Nieuwegein
krassende knar schreef:
Erg flauw om een ceedee met pure Deense volksmuziek die met hart voor de zak gemaakt is af te doen als klompendans muziek. :angry:
:


Ieder z'n mening natuurlijk, maar dat is nu precies wat ik vervelend vind in de volksmuziek wereld. Of ik iets mooie muziek vind heeft helemaal niet in een 1-op-1 relatie te maken met of het met hart gemaakt is.
Er wordt veel bagger gemaakt, en er zijn er maar weinig die het zeggen...heb jij wel eens in een of ander blad een slechte cd recensie gelezen? Iedereen is veel te lief voor elkaar.

krassende knar schreef:
Beetje snobby ook. Valsen fir Kristinen vindt iedereen een prachtig nummer, de trekzakhit van het jaar, maar er zijn dan juist weer lui die het af moeten kraken. :raisedeyebrow:
:


Wals voor Christine staat niet op deze cd, en vond ik (door hem gespeeld) ook een erg mooi nummer. Dat heeft alleen niks met deze cd te maken. (ik moet zeggen dat een nummer ook doodgespeeld kan worden,( f?r elise?))
Zoals ik al zei, de muzikanten zijn goed, ze hebben alleen geen goede cd gemaakt naar mijn mening.

krassende knar schreef:
Het lijkt mij een goed idee als die cd verhuist van et aflegplankje in jouw cdkast naar het ererekje bij mijn ceedee speler. En je hoeft niet eens een copietje te branden, gewoon het origineel sturen, dus dat is ook weer fijn geregeld voor iedereen.:


Lijkt me een prima idee, ruilen? Heb je nog iets leuks?

krassende knar schreef:
Branden is broodroof, hoe je het ook went of keert. :angry:
:


Andere thread.

krassende knar schreef:
Mijn tante speelt wel eens mee met Dames Dubbel en zij zegt dat dankzij groepen als Dammes Dubbel de echte Nederlandse volksmuziek een kans krijgt om te overleven. :hug:

Zo, dat moest ik even kwijt :devilish:


En wat je tante zegt is waar natuurlijk
:blush:

Ik ken de muziek niet (of het heeft geen indruk gemaakt, ik ben het vaak met Milky eens)
maar uhm, wat is "de echte Nederlandse volksmuziek"?
(zie ook andere threads)

W

_________________
"hoe dommer mensen zijn, hoe overtuigder ze zijn van hun eigen gelijk" Theo Maassen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jul 18, 2003 1:22 pm 
Offline
Superfly
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 11, 2003 2:38 pm
Berichten: 3000
Woonplaats: Nieuwegein
Cooper schreef:
Ieder z'n mening natuurlijk, maar dat is nu precies wat ik vervelend vind in de volksmuziek wereld. Of ik iets mooie muziek vind heeft helemaal niet in een 1-op-1 relatie te maken met of het met hart gemaakt is.
Er wordt veel bagger gemaakt, en er zijn er maar weinig die het zeggen...heb jij wel eens in een of ander blad een slechte cd recensie gelezen? Iedereen is veel te lief voor elkaar.



Even ter verduidelijking, Goede muziek is altijd met het hart gemaakt, maar als het met het hart gemaakt is wil niet zeggen dat ik het goede muziek vind.
Een hond is een dier, maar een dier is niet perse een hond.
W

_________________
"hoe dommer mensen zijn, hoe overtuigder ze zijn van hun eigen gelijk" Theo Maassen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 308 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 21  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 195 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling