mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu vr mei 03, 2024 5:00 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 308 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 21  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr feb 20, 2004 11:43 am 
Offline
Star

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 8:23 pm
Berichten: 1231
Verse Melk! schreef:
Luister nu net de cd van we nun henk - bar -

Meer mensen een mening over deze door folkforum gehypte groep?


Ik heb ze nog nooit gehoord. De naam alleen al doet mij zo gruwelen :sick: dat ik totaal geen zin heb om eens uit te zoeken wat voor muziek dat nou is. Ik verwacht een of ander boeren hoempapa gedoe met veel dialect.

_________________
"Elle les envoie autour du monde
Pour ramener la lune"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr feb 20, 2004 12:15 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 25, 2002 12:43 am
Berichten: 3551
Woonplaats: Beneden Veensloot
mota schreef:
Op aangeven van Cooper eens een CD - recentie.

Ik luister nu met veel genoegen naar muziek uit de Poitou.
Les Pieds sur la Braise van het Duo Guerbigny Thebaut
Heerlijke pittige Franse muziek. Ik vind Franse muziek vaak wat tam. Wel mooi maar een beetje te lief. Dit heeft kracht. Heerlijk om te luisteren naar de swingende trekzak en het prachtige vioolspel. Af en toe wat gitaar.
Bij de dansworkshop op Trek er es uut hebben we zeker op 5 nummers die op deze CD staan gedanst. Een nummer kan ik al een beetje spelen.
Best rauw deze muziek. Als een bal zonder publiek. Met enthousiasme worden de dansen aangekondigd en ook tijdens het spelen worden aanwijzingen gegeven welk deel van de dans er nu aankomt. Dit is (denk ik) geheel in de oorspronkelijke traditie.

Ik ben ook benieuwd naar de andere CD van Benoit Guerbigny. Heeft iemand die ook bemachtigd. Hij was uitverkocht toen ik terugkwam van de pinautomaat :) en toen wist ook nog niet hoe mooi de muziek is.


Een klein jaartje verder: Het kwartje is bij mij ook gevallen. :applause:

Dit is geweldig!! Dansmuziek die steeds weer varieert. Lekker puur en fris opgenomen, leuk die kreten (Et Avant Deux) steeds tussendoor. Heerlijke trek en zaagklanken.

En dan dat eerste Jazzy swingnummer!

?nbegrijpelijk dat die Guerbigny vorig jaar op trek er us uut een nummer van Tesi heeft laten instuderen.

_________________
Spansen is normaal


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr feb 20, 2004 12:20 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo nov 24, 2002 10:55 pm
Berichten: 1373
Woonplaats: utrecht
Fille schreef:
Ik heb ze nog nooit gehoord. De naam alleen al doet mij zo gruwelen :sick: dat ik totaal geen zin heb om eens uit te zoeken wat voor muziek dat nou is. Ik verwacht een of ander boeren hoempapa gedoe met veel dialect.
Het zit inderdaad denk ik dichter bij boeren hoempapa dan bij verfijnd Frans.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr feb 20, 2004 12:22 pm 
Offline
Superfly
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 11, 2003 2:38 pm
Berichten: 3000
Woonplaats: Nieuwegein
mota schreef:
Fille schreef:
Ik heb ze nog nooit gehoord. De naam alleen al doet mij zo gruwelen :sick: dat ik totaal geen zin heb om eens uit te zoeken wat voor muziek dat nou is. Ik verwacht een of ander boeren hoempapa gedoe met veel dialect.
Het zit inderdaad denk ik dichter bij boeren hoempapa dan bij verfijnd Frans.


Het zijn heel van de meest bekende (oude) nederlandse liedjes (kinderliedjes) een beetje poppy gebracht, afgewisseld met de meest simpele nummertjes. (tourdion, madlot ed).

_________________
"hoe dommer mensen zijn, hoe overtuigder ze zijn van hun eigen gelijk" Theo Maassen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr feb 20, 2004 7:18 pm 
Offline
Star

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 8:23 pm
Berichten: 1231
Citaat:
En dan dat eerste Jazzy swingnummer!

?nbegrijpelijk dat die Guerbigny vorig jaar op trek er us uut een nummer van Tesi heeft laten instuderen.

Hier moet ik Benoit toch even verdedegen hoor. Hem kennende zat daar wel degelijk een gedachte achter. In Vent de Madagascar zitten namelijk bepaalde trekzak technieken die ook in de Poitou muziek erg handig zijn. Ik weet dat sommige mensen eerst niet zo gelukkig waren met die keus, maar een aantal draaiden later bij toen ze dat doorkregen. Als Benoit lesgeeft geeft hij namelijk op de eerste plaats muziekles, daarna trekzak les, en pas daarna Poitou.

Het weinige wat ik van de samenspel groep uit Borzee heb gehoord en de verhalen over kennisen die in die groep zaten doet hij dat nog beter dan harmonica workshops. Dat swong de pan uit joh! :dancing:

(Schottish a Lucien, dat "jazzy nummer", heeft hij trouwens 3 jaar geleden aangeleerd in Groesmegen. Lucien is zijn zoontje. Op de plaat vind ik het overigens niet zo mooi uitgevoerd.)

_________________
"Elle les envoie autour du monde
Pour ramener la lune"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr feb 20, 2004 7:45 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 25, 2002 12:43 am
Berichten: 3551
Woonplaats: Beneden Veensloot
Citaat:
Schottish a Lucien, dat "jazzy nummer", heeft hij trouwens 3 jaar geleden aangeleerd in Groesmegen. Lucien is zijn zoontje. Op de plaat vind ik het overigens niet zo mooi uitgevoerd.)


Bedoel je met aangeleerd dat jij het van hem geleerd hebt?

Ik wil dat nummer ook graag leren dus dan kom ik even langs.

M'n Serenellini is net gestemd en klinkt weer beter dan ooit. :biggrin:

_________________
Spansen is normaal


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr feb 20, 2004 8:41 pm 
Offline
Star

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 8:23 pm
Berichten: 1231
tourdion schreef:
Bedoel je met aangeleerd dat jij het van hem geleerd hebt?

Ik wil dat nummer ook graag leren dus dan kom ik even langs.

M'n Serenellini is net gestemd en klinkt weer beter dan ooit. :biggrin:


Nou, een vriendin zat dat jaar bij Benoit en ik heb 'm weer van haar geleerd. Langs komen kan, maar ik denk dat Schottish a Lucien nog een beeeeetje te hoog gegrepen is voor jou... :peace: (Ik kan 'm zelf ook nog niet echt helemaal goed spelen.)

_________________
"Elle les envoie autour du monde
Pour ramener la lune"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr feb 20, 2004 9:29 pm 
Offline
Star

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 8:23 pm
Berichten: 1231
:crying: :crying: :crying: :crying: :crying: :crying: :crying: :crying:
Weeeeeeeeeeeeeeeh!!! Ik ga het zo missen dat Benoit dit jaar niet in Groesmegen zal zijn. Als ze nou een super gave vervanger hadden, maar nee hoor :angry:
:crying: :crying: :crying: :crying: :crying: :crying: :crying: :crying:

_________________
"Elle les envoie autour du monde
Pour ramener la lune"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za feb 21, 2004 11:44 am 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 25, 2002 12:43 am
Berichten: 3551
Woonplaats: Beneden Veensloot
Fille schreef:
tourdion schreef:
Bedoel je met aangeleerd dat jij het van hem geleerd hebt?

Ik wil dat nummer ook graag leren dus dan kom ik even langs.

M'n Serenellini is net gestemd en klinkt weer beter dan ooit. :biggrin:


Nou, een vriendin zat dat jaar bij Benoit en ik heb 'm weer van haar geleerd. Langs komen kan, maar ik denk dat Schottish a Lucien nog een beeeeetje te hoog gegrepen is voor jou... :peace: (Ik kan 'm zelf ook nog niet echt helemaal goed spelen.)


Het is ook niet helemaal jouw stijl geloof ik......

Enfin, ik leer 'm dan wel van de ceedee. :peace:

_________________
Spansen is normaal


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo feb 22, 2004 8:57 am 
Offline
Star

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 8:23 pm
Berichten: 1231
tourdion schreef:
Het is ook niet helemaal jouw stijl geloof ik......

Enfin, ik leer 'm dan wel van de ceedee. :peace:


Oh, ik vind 'm super tof hoor! Alleen om echt mooi te laten swingen is gewoon heel lastig.

Denk je eraan dat er allemaal dubbel noten inzitten? :raisedeyebrow:

_________________
"Elle les envoie autour du monde
Pour ramener la lune"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo feb 22, 2004 12:01 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 25, 2002 12:43 am
Berichten: 3551
Woonplaats: Beneden Veensloot
Fille schreef:
tourdion schreef:
Het is ook niet helemaal jouw stijl geloof ik......

Enfin, ik leer 'm dan wel van de ceedee. :peace:


Oh, ik vind 'm super tof hoor! Alleen om echt mooi te laten swingen is gewoon heel lastig.

Denk je eraan dat er allemaal dubbel noten inzitten? :raisedeyebrow:


Denk je dat ik nog steeds volgens het 1-vinger systeem speel?

Soms leg ik m'n hele arm op die knoppen! Lekker bashen!! :dancing:

_________________
Spansen is normaal


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo feb 25, 2004 11:56 am 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jan 08, 2003 9:01 pm
Berichten: 2650
Woonplaats: Amsterdam
Verse Melk! schreef:
Luister nu net de cd van we nun henk - bar -
is dit dezelfde groep als ik op folkfestival 2003 heb gezien (en die ik toen werkelijk afschuwelijk slecht en amateuristisch vond...)????

We-nun Henk is kind aan huis in 013 en hebben ook 2x op het folkfest gespeelt. Erg leuk, maar de laatste keer (2003 dus) deden ze vooral werk van hun RUM tribute en dat was duidelijk niet genoeg geoefend en er ging wel meer fout. Die RUM cd vind ik ook niet zo geweldig. Heb hun eerste: Gist ook nog ergens liggen (leuker dan de RUM tribute).

Ik wil ze nog altijd eens in m'n folkclub uitnodigen, maar is tot nu toe aldoor mislukt (hun drummer had het nogal druk met Green Lizzard). Wellicht samen met Folluk, Melk? Misschien is Krang nog te porren voor een samenwerkingsprojektje. Ze kennen elkaar (het Bar boekje staat vol met leuke tekeningen van de Krang drummer).


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo feb 25, 2004 12:44 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 20, 2003 9:39 pm
Berichten: 1232
Woonplaats: Wageningen
?!? De drummer van We Nun Henk speelt in Green Lizzard?!?

Het moet niet veel gekker worden...

Ik heb WNH één keer gezien, waarschijnlijk hetzelfde optreden als waar jij het over hebt (RUM tribute in 013), en ik vond daar weinig aan. Verder heb ik bij hun hetzelfde gevoel als bij Rapalje. Het is veel stampwerk, veel rouwdouwen, de subtiliteit is ver te zoeken en wat ze spelen is nou niet dat je denkt: goh, die kende ik nog niet! Maar rond Rapalje is in Groningen een levendige scene ontstaan van jonge muzikale honden met een chronisch energie-overschot, reden waarom O'Kelly's twee (2) sessies per week heeft. Daarvoor dreigde de sessie in die pub in te zakken onder het puristische gezeur van de mensen die er toen vaak zaten (en jongere muzikanten afschrokken). Als WNH iets vergelijkbaars in Brabant teweeg kan brengen hebben ze mijn zegen.

_________________
"Guess you only get one chance in life to play a song that goes like... (insert silly noises)" (Frank Zappa)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo feb 25, 2004 2:41 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jan 08, 2003 9:01 pm
Berichten: 2650
Woonplaats: Amsterdam
folkie schreef:
?!? De drummer van We Nun Henk speelt in Green Lizzard?!?

Hij kan ook zachtjes spelen (anders nodigde ik ze niet uit ;)

folkie schreef:
heb ik bij hun hetzelfde gevoel als bij Rapalje. Het is veel stampwerk, veel rouwdouwen, de subtiliteit is ver te zoeken en wat ze spelen is nou niet dat je denkt: goh, die kende ik nog niet!

Kan me voorstellen, als dit allemaal op basis van het RUM-tribute optreden is.. Maar die Bar cd is bij vlagen best subtiel en veel werk kende ik als niet-brabo nog niet. Het zijn niet allemaal de beste muzikanten, en dat pretenderen ze ook niet. Maar de cd is duidelijk met liefde gemaakt en ze houden de traditie weer wat meer levend. Ik vind hun repertoire ook een stuk interessanter en minder commercieel dan dat van Rapalje (maar goed Rapalje moet er ook van leven)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo feb 29, 2004 11:03 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jan 08, 2003 9:01 pm
Berichten: 2650
Woonplaats: Amsterdam
Lekker eens een weekendje thuis.. Rondje hardlopen in de zon, echte poffertjes (da's met 50% boekweit en zurig doorgegist), mail achterstand wegwerken en.. cdtjes luisteren.

Nog in de Keltische stemming van de Schotse groep gister in m'n folkclub heb ik zomaar eens een oude Christy Moore uit 1978 opgezet. The Iron Behind the Velvet. Het begint gelijk al leuk met de Patrick was a Gentleman rap van Christy, halverwege z'n eigen bodhran erbij en afgemaakt met een polka. Veel sterke intrumentals ook met o.a. Andy Irvine en broer Barry (aka Luka Bloom). Vooral de concertina van Noal Hill sprint er af en toe prettig uit.

Een fijne afwisselende eerlijke plaat (stond nog niet op m'n mp3 speler, maar nu dus wel).

The Iron Behind the Velvet (tekst en samples)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 308 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 21  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 224 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling