mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu wo mei 15, 2024 4:50 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 74 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma jun 25, 2007 2:38 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo nov 24, 2002 10:55 pm
Berichten: 1373
Woonplaats: utrecht
Hallo allemaal,

Het mota forum voor gezellig gebabbel over alles wat met balfolk en spansen te maken heeft gaat mota verlaten. Al enige tijd geleden hield de forumcomputer er spontaan mee op. Ik heb nu mijn eigen computer met daarin de harde schijf met het forum als forumcomputer ingezet maar daarvan werken de ventilatoren nu niet goed meer dus die kan ook niet meer tegen de hitte. Het is een aflopende zaak met de computers hier.
Daarbij komt dat ik naast mijn werk zo min mogelijk meer doe met computers. Het zijn interessante dingen maar er is zo veel meer in de wereld. Daarom ben ik benieuwd of iemand het forum wil overnemen. Ik vind het eigenlijk ook een beetje zonde om het op een aparte computer te draaien dus het lijkt me het beste om het bij een website erbij op te zetten. Ik wil wel helpen met het overzetten. Zijn er gegadigden. Je mag reageren op dit onderwerp of via een pb'tje.


Laatst bijgewerkt door mota op vr jul 20, 2007 6:49 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jun 25, 2007 4:46 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma maart 14, 2005 8:55 am
Berichten: 1169
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Misschien kan het forum wel over geheveld worden naar Balfolk.nl ? Lijkt me wel een toepasselijke plaats...
Maar dan moet daar natuurlijk wel ruimte ect zijn...
Met 'n MySQL-export kunnen we dan verder gaan waar we hier gebleven zijn... :idea: (sorry, geek taal)

_________________
¡Hell Yeah!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jun 25, 2007 6:28 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jul 04, 2004 9:20 pm
Berichten: 1214
Woonplaats: Nijmegen
GoofusInsanius schreef:
Misschien kan het forum wel over geheveld worden naar Balfolk.nl ? Lijkt me wel een toepasselijke plaats...
Maar dan moet daar natuurlijk wel ruimte ect zijn...
Met 'n MySQL-export kunnen we dan verder gaan waar we hier gebleven zijn... :idea: (sorry, geek taal)

Er is nu geen ruimte meer op balfolk.nl... (maar een database aanwezig) Maar als dit abbonement afloopt (per feb 2008) gaan we verhuizen, en dan zijn er meer databases beschikbaar.
Ik vind het prima als het forum samen in het pakket gaat met balfolk, alleen zie ik het niet zo zitten om het forum te gaan beheren (echt geeeen tijd...), maar dat kunnen prima ander mensen doen natuurlijk!

er is eventueel ook nog plek op de boschbal server, maar daar gaat balloot over!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jun 25, 2007 7:42 pm 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
Ernie? :hug:

_________________
If I can't dance, I don't want to be part of your revolution (Emma Goldman)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jun 25, 2007 10:14 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jan 08, 2003 9:01 pm
Berichten: 2650
Woonplaats: Amsterdam
zeerover schreef:
Ernie? :hug:

;) Ik zou best een test server op de universiteit kunnen misbruiken (lekker snel T3 en ruimte ook geen probleem), maar als het goed is heb ik binnenkort een ander werkgever in het westen en dan is het een aflopende zaak :(

Het schijnt dat je tegenwoordig heel goedkope providers hebt met standaard phpBB geinstalleerd, maar heb er nooit onderzoek naar gedaan. Weet wel iemand met ervaring met mysql prividers, zal morgen vragen. Maarja wie gaat het betalen? Potje maken, of is er al een fonds waar uit te putten valt? Ik zou iig wel iets willen betalen voor behoud..


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jun 25, 2007 11:59 pm 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 07, 2003 11:43 am
Berichten: 1079
Ernie schreef:
zeerover schreef:
Ernie? :hug:

;) Ik zou best een test server op de universiteit kunnen misbruiken (lekker snel T3 en ruimte ook geen probleem), maar als het goed is heb ik binnenkort een ander werkgever in het westen en dan is het een aflopende zaak :(

Het schijnt dat je tegenwoordig heel goedkope providers hebt met standaard phpBB geinstalleerd, maar heb er nooit onderzoek naar gedaan. Weet wel iemand met ervaring met mysql prividers, zal morgen vragen. Maarja wie gaat het betalen? Potje maken, of is er al een fonds waar uit te putten valt? Ik zou iig wel iets willen betalen voor behoud..


Ik wil wat hosting dingen gaan regelen voor de website van sidaro + prive dingen. Een beetje extra voor het forum is dan niet heel duur denk ik. Voor het beheer is het misschien dan wel weer handiger als iemand met enige phpbb ervaring daar weer mee helpt, aangezien ik helemaal niets van php weet (en dat liever ook zo hou ;-) )

_________________
humpa humpa humpapa humpa humpa


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jun 26, 2007 7:26 am 
Offline
Rookie

Geregistreerd: di jun 27, 2006 10:13 pm
Berichten: 116
Woonplaats: Leiden
heb goeie ervaringen met http://www.domeinhuis.nl. ze bieden webhosting vanaf 25 euri p/j (100mb; 200 mb voor 35E.) en een stapel gratis scripts om op je site te installeren, waaronder natuurlijk phpBB.

_________________
---


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jun 26, 2007 9:15 am 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jan 08, 2003 9:01 pm
Berichten: 2650
Woonplaats: Amsterdam
Mijn kritische collega ICTers zijn nogal te spreken over http://www.alfahosting.be/ Hier is de database space en webspace gedeeld, aantal databases onbeperkt, goede performance (in NL gehost), heb je veel vrijheid en ze zijn zeer hulpvaardig bij extra wensen. Schijnt bij andere nogal eens tegen te vallen.

Mota: hoe groot is de database nu? En wat is de prognose over een jaar? ;)

WirteX: Met tabel prefixes kun je meerder databases mixen in 1 tablespace. Zo te zien werkt phpBB met prefixes. Verder weet ik niks van php, maar vermoed dat dit wel kan werken.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jun 26, 2007 9:25 am 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
Ik ben al een paar jaar in het geheime bezit van www.spansen.nl :~)
Had ik een keer vastgelegd om eens iets leuks mee te doen.

'k wil er bijvoorbeeld binnenkort wat workshops op zetten die hier in Groningen gaan komen (heeele leuke, maar dat terzijde ;~) ).
Daarom had ik er net vorige week al wat ruimte op genomen ('k had eerst alleen een zogenaamd parkeerpakket).
Maar misschien zou dat een mooie plek zijn voor het forum, of in elk geval om er via die link te komen.

_________________
If I can't dance, I don't want to be part of your revolution (Emma Goldman)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jun 26, 2007 9:58 am 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
Maar balfolk.nl is natuurlijk ook een superlogische plaats :~)
(dat spansen.nl krijg ik nog wel eens vol met iets leuks)

Als ik ergens mee kan helpen, hoor ik het wel.

_________________
If I can't dance, I don't want to be part of your revolution (Emma Goldman)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jun 26, 2007 10:24 am 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di okt 18, 2005 3:36 pm
Berichten: 3841
Woonplaats: Amsterdam
Ik hoop dat Mota wel af en toe nog eens van zich laat horen op het Forum.

Bij de keuze voor de toekomst moet - mijns inziens - vooral gekeken worden naar betrouwbaarheid en bestendigheid. De kosten komen dan op de tweede plaats. Gebruiksgemak voor de verantwoordelijke beheerder(s) is heel belangrijk om de moed er in te houden.

Net als Ernie ben ik bereid om mijn plezier in dit Forum uit te drukken in geldelijke bijdragen.

_________________
ik wil met jou wel dansen maar m'n knieën knarsen zo...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jun 26, 2007 10:37 am 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr feb 16, 2007 4:45 pm
Berichten: 163
Woonplaats: Den Haag en Chazelles (F)
campie schreef:
Net als Ernie ben ik bereid om mijn plezier in dit Forum uit te drukken in geldelijke bijdragen.


helemaal mee eens

_________________
danser (folklore), muzikant (klarinet en chabrette) en genieter (van veel dingen).
*** Als je niet wilt blazen, zul je moeten pompen. ***


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jun 26, 2007 11:10 am 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo nov 24, 2002 10:55 pm
Berichten: 1373
Woonplaats: utrecht
Even een (technisch) blikje achter de schermen.

Het forum draait nu op phpBB 2.0.22, OpenBSD met Apache 1.3 en php4. Verder draait het op een postgresql database (ik vind postgresql leuker dan mysql :D). Gecomprimeerd is de backup 15MB. Een SQL export (van postgresql) is 56MB.

Het beheer dat ik nu doe is vrij eenvoudig en hieronder redelijk uitputtend beschreven:
- Als iemand me een mailtje stuurt activeer ik z'n user (bij nieuw aangemelde gebruikers)
- Als iemand op het forum baalt van z'n geschreven stuk tekst (bijv. onbedoeld iemand anders gekwetst) dan wil ik in zeldzame gevallen de geschreven tekst wel aanpassen
- Als er een nieuwe subversie (phpBB 2.0.x) is dan zet ik die er neer (vervangen van een aantal bestanden en het uitvoeren van een upgrade script).
- Omdat de tijd niet lekker meegaat met de tijdzones pas ik handmatig in de database twee keer per jaar (als ik het niet vergeet) de tijdzone van iedereen aan.
- Ik heb nog een tijdje spammers die aangemeld zijn verwijderd maar ze melden zich sneller aan dan ik ze kan verwijderen ;) dus daar ben ik mee opgehouden.

Dit alles neemt vrij weinig tijd. Ik heb zelf het servertje ook onderhouden (omdat ik het leuk vond) maar dat hoeft bij een hosting provider niet.

Daarnaast houd ik een de volgende (tot nu toe) ongeschreven regels in acht.
- Ik vind het leuk dat je de eerste berichtjes en alle berichtjes die ooit zijn geschreven kunt lezen. Ik heb dus nooit berichtjes opgeschoond.
- Prive berichtjes staan in ook in de database maar ik heb in al die jaren nog nooit een prive berichtje uit de database gelezen (en zal dat ook nooit doen). Prive berichtjes zijn prive (het wordt zegt het al) en alleen voor mijn ogen bedoeld als ze aan mij gericht zijn.
- Het wijzigen van berichtjes door jezelf geschreven staat uit. Op deze manier kun je goed een discussie volgen en natuurlijk mag je van mening veranderen maar het is ook mooi dat je dat kunt zien gebeuren.

De CPU fan, piept en kraakt maar krakende fans lopen het langst :)
Fijn alle reacties over ideetjes ter overname. Tot februari 2008 wachten kan ik (en de computer) niet maar wat ook een mogelijkheid is, is dat er ergens anders gehost worden en dat er dan via www.balfolk.nl/forum naar de URL waar het forum staat wordt geproxied (bijv. via modproxy).

Wat Ernie schreef over de prefix klopt. Alle tabellen beginnen met phpbb (of een andere te kiezen prefix). Tot slot heb ik wel ergens een artikel gezien op internet waar staat hoe je van postgresql naar mysql kunt met phpBB 2.0.22.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jun 26, 2007 12:51 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jan 08, 2003 9:01 pm
Berichten: 2650
Woonplaats: Amsterdam
mota schreef:
Een SQL export (van postgresql) is 56MB.

Ok, maar zo'n export staat stijf van de overhead (insert statements), maarja de indexen zitten er weer niet bij en postgresql is inderdaad geen mysql.

Eigenlijk kun je alleen zeggen dat 100MB voorlopig voldoende is, waarschijnlijk ;)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jun 26, 2007 3:11 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma maart 14, 2005 8:55 am
Berichten: 1169
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Als webtex een referer maakt naar een andere locatie, weet ik nog wel een tijdelijke plek (OrfeO space) waar we het forum kunnen draaien.
In februari kunnen we het dan definitief overzetten naar balfolk.nl , maar daar hoeft met deze opzet niemand iets van te merken.
Het enige wat daarvoor nodig is, is de backup vanuit deze PHPbb en een zelfde PHPbb versie op de nieuwe locatie plaatsen.

Wbtr het beheer wil ik wel 'n stukje op me nemen, metname op het technische vlak. Dat zou al voldoende kunnen zijn.. en anders schakelen we de hulp van moderators in.

Plan?

_________________
¡Hell Yeah!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 74 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 209 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling