mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu ma mei 06, 2024 9:24 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 154 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Volgende

Wat is de leukste dans?
Bourree 2%  2%  [ 1 ]
Jig 7%  7%  [ 3 ]
cercle/tovercirkel 12%  12%  [ 5 ]
wals (3/4 of 5/4) 10%  10%  [ 4 ]
scottisch 20%  20%  [ 8 ]
mazurka 34%  34%  [ 14 ]
polka 5%  5%  [ 2 ]
bretons (andro/hanterdro) 5%  5%  [ 2 ]
polska 5%  5%  [ 2 ]
Totaal aantal stemmen : 41
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Kost er Hoet
BerichtGeplaatst: vr maart 14, 2003 6:41 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 9:46 pm
Berichten: 1691
Woonplaats: Utrecht
Fille schreef:
Wat de regel over 'on les tiens par les jeux' betreft... misschien zijn meiden verlegener? :blush:


daar geloof ik helemaal niets van, er zijn genoeg verlegen mannen die ook niet durven kijken :cow:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr maart 14, 2003 7:03 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 9:46 pm
Berichten: 1691
Woonplaats: Utrecht
tourdion schreef:
Elke dans heeft z'n sterke punten zoals Marco al opmerkte :blush: .


Marco heeft gelijk


tourdion schreef:
De Scottisch vergt volgens mij het meeste leiderschap.


Kwestie van een goeie partner hebben die dat leiderschap goed aanvoelt.
Vooral als er onverwachte variaties ontstaan. Het is een goed gevoel om met iemand te dansen die durft te leiden.


tourdion schreef:
Een snelle wals met bier op is, zo heb ik op Schier nog gemerkt, erger dan wurgsex :sick: .


Wel eens een sot kieken gedanst met veel bier op? Is nog erger.

tourdion schreef:
De Mazurka heeft iets verfijnds. Iets voor snobs :raisedeyebrow: . misschien zelfs. Voor mij nog een uitdaging.


Mazurka vind ik een van de mooiste dansen, vooral als je hem heel zwierig danst, niet al te snel. En ik ben geen snob.


tourdion schreef:
De Bourrée is een paardans waar bij je elkaar niet vasthoudt met de handen :hug: maar met de ogen :battingeyelashes:. Helaas weten veel dames dit niet of veinzen ze dit niet te weten.


Ik heb af en toe dezelfde ervaring met mannen. Die kijken dan heel stiekem, zo van: ik durf wel hoor , ojee! ze kijkt terug, help :sick: en kijken dan ergens naar voren of langs je heen.
Kwestie van wennen.


tourdion schreef:
Ik als leek vraag mij af of het overdreven buigen voor de dame niet eigenlijk heel erg fout is.


nee, is juist charmant

tourdion schreef:
In Gooik heb ik op mijn eerste dansavond ooit een Polka gedaan waarbij in 3 en halve seconde de hele tent van achteren tot aan de orkestbak werd genomen. Dit alles in een wervelende serpentine-achtige beweging. Een dergelijke sensatie is mij sindsdien helaas nooit meer overkomen. Ik weet niet meer wie de dame was. Vermoedelijk was het een Duitse.
Het is jammer dat de Polka in het verdomhoekje zit :sad:: . Vooral de Duitse Polka. De Franse Polka wordt door de fijnproevers geprefereerd. Op overvolle dansvloeren is die inderdaad menslievender. Wat mij betreft wordt er in Wageningen weer gepolkaad :dancing:.


Polka is leuk, maar vermoeiend. Ik word er meestal wel heel vrolijk van.


tourdion schreef:
De Polska klinkt naar de Ska-variant van de Polka. Als dat zo is, ben ik er voor. Anders vind ik het een overbodige toevoeging aan het toch al overvolle bal arsenaal.


Is er iemand die mijj de polska kan leren? Er zit zo'n moooie kadans in.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr maart 14, 2003 8:53 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 25, 2002 12:43 am
Berichten: 3551
Woonplaats: Beneden Veensloot
Fijn dat mijn oude bijdragen nog even afgestoft worden :biggrin:

Tsja het Zot Kieken. Dat is zeker erger dan wurg-sex :devilish:

Hij wordt niet genoemd hier in de Poll want de puristen vinden 'm niet relevant. En dat is ie ook niet. Maar hij is wel geinig.

Bedankt ook voor je bijval voor de Polka :love: . Ik hou wel van een beetje vaart.

Door de vele opmerkingen erover realiseer ik me wel dat de Mazurka een heerlijke dans moet zijn. Op Schier heb ik 'm even gedaan. Met een dame die er niks van kon. En toch ging ie al leuk. Maar ik krijg nu wel heel veel goesting om 'm te doen. Wanneer kennie weer. Wordt er bij Iris nog gezwierd? :raisedeyebrow:

_________________
Spansen is normaal


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr maart 14, 2003 9:36 pm 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
Ik heb net m'n stem uitgebracht op de tovercirkel. Afgelopen weekend op schier heb ik voor het eerst in mijn leven gevolksdanst (of gebaldanst?)
De Jig en de circle heb ik geleerd, een vreselijke poging tot een mazurka en Auke heeft me nog een dans geleerd waarvan ik de naam niet meer weet.
Ik vond het errug leuk, dank aan Marco die me de dansvloer op heeft gepraat. :cool:

Maar ik ben wel blij dat ik toen nog niet wist wat ik nu weet over flirten en over het uittesten van danspartners! :cow: Ik hoop dat ik deze nieuwe kennis kan vergeten als ik (hopenlijk binnenkort) weer een poging doe om te leren dansen.

(rare lui zijn jullie...maar wel aardig geloof ik...) :biggrin:

De circle vond ik heel leuk. het naar binnen lopen is COOL :cool:

Groeten Sandra (uit Beijum!)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr maart 14, 2003 10:56 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo nov 24, 2002 10:55 pm
Berichten: 1373
Woonplaats: utrecht
zeeroversandra schreef:
Ik vond het errug leuk, dank aan Marco die me de dansvloer op heeft gepraat. :cool:

Graag gedaan, je hebt gevoel voor dansen!

zeeroversandra schreef:
Maar ik ben wel blij dat ik toen nog niet wist wat ik nu weet over flirten en over het uittesten van danspartners! :cow: Ik hoop dat ik deze nieuwe kennis kan vergeten als ik (hopenlijk binnenkort) weer een poging doe om te leren dansen.

Het gaat om de lol en het plezier. Als sommige mensen daar zo nodig voor moeten flirten, dan moet dat maar :) Verder vind ik het volksdansen vrij onschuldig...

zeeroversandra schreef:
(rare lui zijn jullie...maar wel aardig geloof ik...) :biggrin:

Mmmmmmmm :love:

zeeroversandra schreef:
Beijum

de muziekwijk van Groningen :D

PS. Is het geen leuk idee om in de Wiershoeck wat volksmuziek op de achtergrond te draaien :)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr maart 14, 2003 11:36 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 25, 2002 12:43 am
Berichten: 3551
Woonplaats: Beneden Veensloot
zeeroversandra schreef:
Citaat:
(rare lui zijn jullie...maar wel aardig geloof ik...)


Klopt, we zijn schatten :happy: . En dat over dat flirten is helemaal niet waar. Dat kun je gerust vergeten.

Macho-praatjes en anders niet. :wink:

_________________
Spansen is normaal


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo maart 16, 2003 3:15 pm 
Offline
Superfly
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 11, 2003 2:38 pm
Berichten: 3000
Woonplaats: Nieuwegein
tourdion schreef:
En dat over dat flirten is helemaal niet waar. Dat kun je gerust vergeten.



Klopt, ik flirt nooit
:-)
W

_________________
"hoe dommer mensen zijn, hoe overtuigder ze zijn van hun eigen gelijk" Theo Maassen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma maart 17, 2003 4:11 pm 
Offline
Superfly
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 11, 2003 2:38 pm
Berichten: 3000
Woonplaats: Nieuwegein
Dimitra schreef:
Is er iemand die mijj de polska kan leren? Er zit zo'n moooie kadans in.


Als we eens een cursus gingen doen?
W

_________________
"hoe dommer mensen zijn, hoe overtuigder ze zijn van hun eigen gelijk" Theo Maassen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo apr 20, 2003 9:44 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 25, 2002 12:43 am
Berichten: 3551
Woonplaats: Beneden Veensloot
Even evalueren: wat ging er goed :biggrin:

Wat goed ging: Er zijn veel dansen gespeelt en die werden ook allemaal fanatiek uitgeprobeerd.

Er was o.a. een leuke polka :hug: (van Chardon)

Er waren veel scottischen.

Er waren genoeg Mazurka's

Er waren erg veel jigs.

Er waren niet zoveel cercles

Het aantal walsen was maar net voldoende.

Genoeg bourrées.

Er was een gigantisch blok met Bretonse Mikmak. Ik heb meegedaan en ik vond het nog leuk ook.

Er was een zot Kieken, en dat was erg grappig.

Er was geen Horlepiep :crying: :crying: :crying:

Op het eind van de avond: eindelijk de reprise van de wals met Jonneke die zo fantastisch ging in Wageningen. Maar ...... nu kwam ie niet echt lekker uit de verf. (Misschien door de aanwezigheid van de concurrent?). Verder is Jonneke ook wat klein (is ze gekrompen?), zowiezo bij de wals een probleem want je moet bij veel dames bijna gekromd rondjes draaien. Nee, een echt lekkere wals heb ik helaas niet mogen smaken te Beijum. Helaas.

Wel weer een fantastische (!!) mazurka met Dimitra. Op een gegeven moment vielen zwier en subtiele pas geheel samen. De Mazurka is de dans der dansen! :dancing: :dancing: :dancing:

(take it away Cooper)

_________________
Spansen is normaal


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma apr 21, 2003 10:46 am 
Offline
Superfly
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 11, 2003 2:38 pm
Berichten: 3000
Woonplaats: Nieuwegein
tourdion schreef:
Wel weer een fantastische (!!) mazurka met Dimitra. Op een gegeven moment vielen zwier en subtiele pas geheel samen. De Mazurka is de dans der dansen! :dancing: :dancing: :dancing:

(take it away Cooper)


What should i take away? You said it all..
:-)
W

_________________
"hoe dommer mensen zijn, hoe overtuigder ze zijn van hun eigen gelijk" Theo Maassen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di apr 22, 2003 8:58 am 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 9:46 pm
Berichten: 1691
Woonplaats: Utrecht
Ja ons Auke maakt goeie vorderingen :applause: !!
Volgende les zal bestaan uit het spannendste deel
van de Mazurka :raisedeyebrow:

(geen idee trouwens wat ie met Take Away bedoelt. Zoiets als de Mac Drive? )


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di apr 22, 2003 9:11 am 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
tourdion schreef:
... een leuke polka ..... veel scottischen..... genoeg Mazurka's......erg veel jigs.....niet zoveel cercles.....aantal walsen...genoeg bourrées.....gigantisch blok met Bretonse Mikmak.....een zot Kieken....


Wat bestaan er veel dansen...
De beginners onder ons (= o.a. ZRS) hebben dus ook een boel geleerd op dit Beyumer Spoedbal! Afbeelding
Dat was zweten... Maar Marco had het goed uitgelegd, en dat was niet gemakkelijk door al dat gekakel van die overenthousiaste mensen heen Afbeelding

Ik leer graag binnenkort de punten op de i...Kan nu wel wat meehuppelen in de juiste richting, maar de rest moet nog.
Gelukkig heb ik van zowel Mota als Plien een dieptecursus tegoed voor het rondjesdraaien bij de Cercle Afbeelding

En in juni wordt er weer gedanst in Groningen! De locatie wordt nog gezocht, maar dat komt vast wel goed.

S


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di apr 22, 2003 9:35 am 
Offline
Reserve
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 18, 2003 8:10 pm
Berichten: 81
Woonplaats: Amersfoort
Ik heb nog niemand iets horen zeggen over de wals waar cooper zo verstandig ook een wals in 5en achter had gezet. Om eerlijk te zijn vind ik een wals in 5en en een wals in 8en het leukst om te dansen. Die hebben een bepaalde rust een elegantie, daar kan een bourree niet aan tippen.

Dus ik zou zeggen voor het volgende bal; leer allemaal walsen en 5- en 8en spelen. Ik kan er zelf al wel een paar maar het wordt eigenlijk nooit gespeeld (ook niet in Gestel bijvoorbeeld) dus ik dans ze alleen maar in de huiskamer met mijn vader. :crying:

Verder vind ik de mazurka een hele mooie dans. Maar dan ook eigenlijk alleen op de Franse manier, die andere is zo grof. Dan doe je als speler extra je best om een mooie mazurka te spelen (en een mazurka spelen is al zo moeilijk) en dan gaan ze erop hobsebobse.

_________________
luctor et emergo


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Wals
BerichtGeplaatst: di apr 22, 2003 9:48 pm 
Offline
Trainee
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma maart 31, 2003 7:51 pm
Berichten: 30
Speelt er iemand een wals in 13/4 voor het volgende bal. Ik speel er zelf geen maar het is echt heel gaaf om te dansen. Het duurt 10 maten lang voor dat je weer opnieuw begint.

|:123| 123| 123| 12| 12| 123| 123| 123| 12| 12:|
|:LRL| LRL |LRL | R | L | RLR| LRL| RLR| L | R :|

en zo maar door.

Garantie om kots-draaierig :sick: te worden.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Wals
BerichtGeplaatst: wo apr 23, 2003 12:57 am 
Offline
Superfly
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 11, 2003 2:38 pm
Berichten: 3000
Woonplaats: Nieuwegein
Souffle schreef:
Speelt er iemand een wals in 13/4 voor het volgende bal. Ik speel er zelf geen maar het is echt heel gaaf om te dansen. Het duurt 10 maten lang voor dat je weer opnieuw begint.

|:123| 123| 123| 12| 12| 123| 123| 123| 12| 12:|
|:LRL| LRL |LRL | R | L | RLR| LRL| RLR| L | R :|


Dat ziet er wel heel hopserig uit...bedoel je niet
LRL]RLR} enz...?

Maar om je vraag te beantwoorden...nee nooit gespeeld..zelfs nooit gedanst...
W

_________________
"hoe dommer mensen zijn, hoe overtuigder ze zijn van hun eigen gelijk" Theo Maassen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 154 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 36 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling