mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu di mei 14, 2024 3:34 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 154 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11  Volgende

Wat is de leukste dans?
Bourree 2%  2%  [ 1 ]
Jig 7%  7%  [ 3 ]
cercle/tovercirkel 12%  12%  [ 5 ]
wals (3/4 of 5/4) 10%  10%  [ 4 ]
scottisch 20%  20%  [ 8 ]
mazurka 34%  34%  [ 14 ]
polka 5%  5%  [ 2 ]
bretons (andro/hanterdro) 5%  5%  [ 2 ]
polska 5%  5%  [ 2 ]
Totaal aantal stemmen : 41
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jun 20, 2006 6:29 pm 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 17, 2005 6:41 pm
Berichten: 1031
Woonplaats: Bakkeveen
GoofusInsanius schreef:
Doe je anders mee in de uitdaging ennys? Sleep jij Collega bijv. mee. Het is tenslotte een groepsdans. :hug:


Hé Goofy, als er gesleept moet worden dan doe ik dat zelf wel! :wink:
Helaas is het zeer onwaarschijnlijk dat ik op een van de festivals ga zijn die jullie noemen.
Dus jullie zullen nog een harde dobber aan die Kikker hebben zonder mijn sprongkracht.
Ik wens jullie desalnietemin veel sterkte. :luck: (en kikker natuurlijk ook :biggrin: )


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jun 20, 2006 6:37 pm 
Offline
Pilot

Geregistreerd: do okt 06, 2005 6:24 pm
Berichten: 239
Woonplaats: Rotterdam
Ik ben ook niet op de langste dag, maar ik hoop wel naar Gooik te komen :biggrin:

_________________
Hop! Hop! Wisselpas!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Duel
BerichtGeplaatst: di jun 20, 2006 7:04 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di okt 18, 2005 3:36 pm
Berichten: 3841
Woonplaats: Amsterdam
Bij het duel tussen Kikker en Duracel - want het begint zich tot een echt ouderwets duel te ontwikkelen - kunnen beide dames zich laten bijstaan door (ieder) 2 secondanten.
De gezamenlijke secondanten oefenen de scheidsrechterfunktie uit. Het geheel dient nog te worden gecompleteerd met een bevoegd arts om de doodsoorzaak vast te stellen (batterijen op of alle snaren doorgezaagd).

Jammer dat er verder geen publiek bij kan zijn als we dit allemaal serieus nemen.

_________________
ik wil met jou wel dansen maar m'n knieën knarsen zo...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jun 20, 2006 8:26 pm 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo nov 24, 2002 11:28 pm
Berichten: 158
Woonplaats: Arnhem
Leuk om te zien dat mijn vraagje over de plinn deze oude draad weer helemaal tot leven heeft gebracht, inclusief nieuwe stemmen in de poll.

De korte krachtige dansuitleg van Ernie bracht mij op het idee om een ballfolk-dansuitleg-for-dummies-factsheet te maken, waarin de stappen van elke dans in jip-en-janneke taal uitgelegd worden in, zeg, hooguit 5 regels. Als jullie kenners mij nou de tekstjes aanleveren (niet nadat er op het forum eerst natuurlijk lekker over gesteggeld is), dan zal ik ze bundelen. (of bestaat er al zo'n factsheet?)

P.S. een duracel liedje: http://www2.tmf.nl/mediaplayer/player.php?id=590&action=&channel=music&exurl=&bandwidth=512

_________________
ye yaille !


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jun 20, 2006 8:46 pm 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 07, 2003 11:43 am
Berichten: 1079
Kikker schreef:
Ik laat me niet kisten! Zeker niet door dat soort zoete woordjes. Kikker goes for it! :devilish: :cool: (Nog even snel een Plinn leren... :blush: Heb een mooi boek van Campie gekregen! :hug: :luck: )


als je eentje hebt uitgezocht, kan je me die dan even mailen oid voor gooik :devilish:

_________________
humpa humpa humpapa humpa humpa


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jun 20, 2006 9:38 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 12, 2006 8:06 am
Berichten: 1195
Woonplaats: Utrecht
luquiluuq schreef:
De korte krachtige dansuitleg van Ernie bracht mij op het idee om een ballfolk-dansuitleg-for-dummies-factsheet te maken, waarin de stappen van elke dans in jip-en-janneke taal uitgelegd worden in, zeg, hooguit 5 regels. Als jullie kenners mij nou de tekstjes aanleveren (niet nadat er op het forum eerst natuurlijk lekker over gesteggeld is), dan zal ik ze bundelen. (of bestaat er al zo'n factsheet?)


Op zich is dat natuurlijk superhandig, om alle dansen kort uitgelegd te hebben, maar ik weet niet of het zo praktisch is. Leren dansen is toch een kwestie van doen, en een beschrijving op papier blijft altijd een beetje abstract. Ritme of zo kan je moeilijk uitleggen in woorden. Maar als "naslagwerk" is het misschien wel handig: kan je na je eerste bal nog eens nalezen welke dans ook al weer welke naam had en zo.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jun 20, 2006 10:20 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jan 08, 2003 9:01 pm
Berichten: 2650
Woonplaats: Amsterdam
Btw. Bompa heeft de belangrijkste hier al staan:

http://celticbompa.4t.com/BFdances.html


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jun 20, 2006 11:57 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 16, 2004 8:03 pm
Berichten: 2209
Woonplaats: Den Haag
Lijntje schreef:
luquiluuq schreef:
De korte krachtige dansuitleg van Ernie bracht mij op het idee om een ballfolk-dansuitleg-for-dummies-factsheet te maken, waarin de stappen van elke dans in jip-en-janneke taal uitgelegd worden in, zeg, hooguit 5 regels. Als jullie kenners mij nou de tekstjes aanleveren (niet nadat er op het forum eerst natuurlijk lekker over gesteggeld is), dan zal ik ze bundelen. (of bestaat er al zo'n factsheet?)


Op zich is dat natuurlijk superhandig, om alle dansen kort uitgelegd te hebben, maar ik weet niet of het zo praktisch is. Leren dansen is toch een kwestie van doen, en een beschrijving op papier blijft altijd een beetje abstract. Ritme of zo kan je moeilijk uitleggen in woorden. Maar als "naslagwerk" is het misschien wel handig: kan je na je eerste bal nog eens nalezen welke dans ook al weer welke naam had en zo.

Na m'n eerste zomer in St Chartier heb ik voor mezelf de stappen van de dansen die ik had geleerd, in jip en janneke taal opgeschreven. Ik was bang dat ik ze anders zou vergeten. :blush: (Was het volksdansen bij de NJN gewend). Ik kwam het schriftje laatst weer tegen en moest er erg om lachen. :biggrin: Ik had uitgeschreven hoe de scottisch, jig, cercle en mazurka gingen... :blush: :dancing:
Ik denk dat ik die niet meer zal vergeten. :wink: :biggrin:

De beschrijvingen op de boombalsite zijn volgens mij erg goed. Althans ik heb wel eens de beschrijving van de 5-kwarts wals doorgenomen en vond dat heel duidelijk en verhelderend. :luck: :idea:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jun 21, 2006 8:34 am 
Offline
Pro
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jan 24, 2005 2:02 pm
Berichten: 485
Woonplaats: wageningen
Ernie schreef:
Btw. Bompa heeft de belangrijkste hier al staan:

http://celticbompa.4t.com/BFdances.html


Die uitleg is inderdaad leuk, met zowel aandacht voor de stappen als de muziek. Ik vind t alleen jammer dat als er dan filmpjes tussen staan (wat op zich heel verhelderend zou kunnen werken voor mensen die de dansen niet kennen) er dan balletdansers of volksdansers in klederdracht te zien zijn, geeft weer een erg apart beed van wat bal folk inhoudt :sick:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jun 21, 2006 8:46 am 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr mei 19, 2006 1:04 pm
Berichten: 255
luquiluuq schreef:


:angry: Ik ben geen lief konijntje! :angry: En bovendien heb ik geen vliegje op m'n neus maar zit er een Kikker in m'n nek te hijgen :sick:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Dansuitleg
BerichtGeplaatst: wo jun 21, 2006 9:21 am 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr mei 19, 2006 1:04 pm
Berichten: 255
luquiluuq schreef:
De korte krachtige dansuitleg van Ernie bracht mij op het idee om een ballfolk-dansuitleg-for-dummies-factsheet te maken, waarin de stappen van elke dans in jip-en-janneke taal uitgelegd worden in, zeg, hooguit 5 regels.

Het lijkt mij een hartstikke goed idee :idea: om dat te doen en dan in het Nederlands en liefst nog met een neutraal en helder filmpje erbij. Leuk project!

Ernie schreef:
Btw. Bompa heeft de belangrijkste hier al staan:
http://celticbompa.4t.com/BFdances.html.

Op zich prachtig dat Bompa al het één en ander "op papier" heeft staan, maar ik vind het allemaal nogal rommelig met alle links en extra informatie. Bovendien ben ik er voorstander van om de uitleg in het Nederlands te lezen.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jun 21, 2006 12:27 pm 
Offline
Pilot

Geregistreerd: do okt 06, 2005 6:24 pm
Berichten: 239
Woonplaats: Rotterdam
op de folkroddels site staan onder de dansroddels ook heel wat dansbeschrijvingen, kan je ook nog kijken :)

_________________
Hop! Hop! Wisselpas!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jun 21, 2006 1:55 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma maart 14, 2005 8:55 am
Berichten: 1169
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
willowtree schreef:
er dan balletdansers of volksdansers in klederdracht te zien zijn, geeft weer een erg apart beed van wat bal folk inhoudt :sick:

Net als http://www.dancilla.com.... :raisedeyebrow:

_________________
¡Hell Yeah!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jun 21, 2006 3:06 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jul 04, 2004 9:20 pm
Berichten: 1214
Woonplaats: Nijmegen
Ik vind het een heel goed idee, die korte jip en janneke uitleg. En als we daar nou zelf leuke filmpjes bij maken (kan dat konijn zich lekker uitleven...) zet ik het allemaal op balfolk.nl, kan iedereen daar rustig de boel thuis oefenen! :hug:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jun 21, 2006 3:30 pm 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 27, 2006 11:14 am
Berichten: 856
Woonplaats: Nijmegen
Citaat:
bovendien heb ik geen vliegje op m'n neus

AH! een van Peter ?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 154 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 194 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling