mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu za apr 27, 2024 3:00 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 279 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 15, 16, 17, 18, 19  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo nov 07, 2007 11:14 pm 
Offline
Star

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 8:23 pm
Berichten: 1231
balloot schreef:
Ik zei toch al dat je vooroordelen had, en dat blijkt. Ik hou helemaal niet van AedO en zou die nooit op BoschBal plaatsen.


KVExpress, Balla Vogala en Anveld (citaat uit de boschbal agenda) vallen voor mij in dezelfde categorie.

Ik zie ook totaal niet in waarom je iemand die Boschbal leuk vond niet naar Wageningen kan verwijzen. Laat die mensen zelf proberen, de diversiteit van de folk in Nederland ontdekken en vervolgens uitmaken wat ze leuk vinden.

_________________
"Elle les envoie autour du monde
Pour ramener la lune"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo nov 07, 2007 11:47 pm 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo feb 28, 2007 10:53 pm
Berichten: 199
Fille schreef:
balloot schreef:
Ik zei toch al dat je vooroordelen had, en dat blijkt. Ik hou helemaal niet van AedO en zou die nooit op BoschBal plaatsen.


KVExpress, Balla Vogala en Anveld (citaat uit de boschbal agenda) vallen voor mij in dezelfde categorie.

Ik zie ook totaal niet in waarom je iemand die Boschbal leuk vond niet naar Wageningen kan verwijzen. Laat die mensen zelf proberen, de diversiteit van de folk in Nederland ontdekken en vervolgens uitmaken wat ze leuk vinden.


Jij leest echt nooit goed wat ik zeg! Ingelooflijk. Dat ik iemand niet naar Wageningen kan sturen gold enkel wanneer iemand psecifiek vroeg naar eenzelffde soort bal! Niet als iemand vroeg om een ander bal en zegt: verras me maar. Dat is nogal een verschil.

AedO en Anveld, okee...(dat was strategisch, ik houd persoonlijk ook niet zo van Anveld, heel veel BoschBallers echter wel)

Maar als jij geen verschil hoort tussen AedO en Balla Vogala of KV Express... dan neem ik je niet meer serieus, sorry. Dan heb je namelijk geen verstand van muziek.

En kun je nagaan: ik wil het BoschBal voor iedereen leuk maken en denk plan daarom altijd als tweede groep een intiemere groep (ten koste van mn bedget!, want daarom leed ik steeds verlies). Vind je b-boa, Liguster, Lirio en Naragonia ook hetzelfde als AedO? Ik kan met mensen als jij helaas geen rekening houden, ik organiseer een serieus evenement, met een bepaalde doelgroep, een bepaald consept, een bepaald doel. En vandaaruit handel ik. Dat je jouw persoonlijke onvrede en mijn persoonlijke voorkeuren daar steeds bij betrekt vind ik onsportief.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do nov 08, 2007 9:58 am 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 9:46 pm
Berichten: 1691
Woonplaats: Utrecht
balloot schreef:
Fille schreef:
balloot schreef:
Ik zei toch al dat je vooroordelen had, en dat blijkt. Ik hou helemaal niet van AedO en zou die nooit op BoschBal plaatsen.


KVExpress, Balla Vogala en Anveld (citaat uit de boschbal agenda) vallen voor mij in dezelfde categorie.

Ik zie ook totaal niet in waarom je iemand die Boschbal leuk vond niet naar Wageningen kan verwijzen. Laat die mensen zelf proberen, de diversiteit van de folk in Nederland ontdekken en vervolgens uitmaken wat ze leuk vinden.


Jij leest echt nooit goed wat ik zeg! Ingelooflijk. Dat ik iemand niet naar Wageningen kan sturen gold enkel wanneer iemand psecifiek vroeg naar eenzelffde soort bal! Niet als iemand vroeg om een ander bal en zegt: verras me maar. Dat is nogal een verschil.

AedO en Anveld, okee...(dat was strategisch, ik houd persoonlijk ook niet zo van Anveld, heel veel BoschBallers echter wel)

Maar als jij geen verschil hoort tussen AedO en Balla Vogala of KV Express... dan neem ik je niet meer serieus, sorry. Dan heb je namelijk geen verstand van muziek.

En kun je nagaan: ik wil het BoschBal voor iedereen leuk maken en denk plan daarom altijd als tweede groep een intiemere groep (ten koste van mn bedget!, want daarom leed ik steeds verlies). Vind je b-boa, Liguster, Lirio en Naragonia ook hetzelfde als AedO? Ik kan met mensen als jij helaas geen rekening houden, ik organiseer een serieus evenement, met een bepaalde doelgroep, een bepaald consept, een bepaald doel. En vandaaruit handel ik. Dat je jouw persoonlijke onvrede en mijn persoonlijke voorkeuren daar steeds bij betrekt vind ik onsportief.


Balloot, je zegt hier hier nogal wat persoonlijks over Fille.
Als je ergens niet eens bent blijf dan bij de feiten, maar ga iemand niet beschuldigen van allerlei dingen die niets met de discussie te maken hebben.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do nov 08, 2007 11:55 am 
Offline
Superfly
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 11, 2003 2:38 pm
Berichten: 3000
Woonplaats: Nieuwegein
balloot schreef:
Maar als jij geen verschil hoort tussen AedO en Balla Vogala of KV Express....


Ligt een beetje aan je vertrekpunt denk ik. Van hieruit gezien lijken Uruguay en Paraguay best op elkaar. Vanuit Uruguay gezien is dat heel anders. (Paraguay ligt niet eens in de buurt)

Voor mensen die onbekend zijn met het genre speel ik altijd Iers, en eerlijk gezegd heb ik het ook opgegeven om uit te leggen dat dat toch echt iets anders is.

W

_________________
"hoe dommer mensen zijn, hoe overtuigder ze zijn van hun eigen gelijk" Theo Maassen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do nov 08, 2007 8:47 pm 
Offline
Star

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 8:23 pm
Berichten: 1231
Cooper schreef:
Ligt een beetje aan je vertrekpunt denk ik. Van hieruit gezien lijken Uruguay en Paraguay best op elkaar. Vanuit Uruguay gezien is dat heel anders. (Paraguay ligt niet eens in de buurt)


En toch zeggen we van beide landen dat ze in Zuid Amerika liggen en een Latino cultuur hebben. Over Scandinavi? zou je dat niet zeggen. Het hangt er maar vanaf hoe globaal je de indeling ziet.

_________________
"Elle les envoie autour du monde
Pour ramener la lune"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do nov 08, 2007 8:53 pm 
Offline
Star

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 8:23 pm
Berichten: 1231
Gromit schreef:
Balloot, je zegt hier hier nogal wat persoonlijks over Fille.
Als je ergens niet eens bent blijf dan bij de feiten, maar ga iemand niet beschuldigen van allerlei dingen die niets met de discussie te maken hebben.


Dank je Gromit. Ik vind het nogal straf om van iemand die je nooit ontmoet hebt te zeggen dat ze geen verstand heeft van muziek.

Tegen de tijd dat balloot ook een universitaire afstudeerscriptie geschreven heeft over volsliederen, op het Grand Bal de l'Europe heeft gespeeld, muziekworkshops heeft gegeven en de workshops van één van Frankrijk's grootste volksmuziekwetenschappers, Yvon Guilcher, heeft begeleid spreken we wel weer verder. Voor nu heb ik het wel gehad met deze discussie.

_________________
"Elle les envoie autour du monde
Pour ramener la lune"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do nov 08, 2007 9:06 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di okt 18, 2005 3:36 pm
Berichten: 3841
Woonplaats: Amsterdam
Fille schreef:
Tegen de tijd dat balloot ook een universitaire afstudeerscriptie geschreven heeft over volsliederen, op het Grand Bal de l'Europe heeft gespeeld, muziekworkshops heeft gegeven en de workshops van één van Frankrijk's grootste volksmuziekwetenschappers, Yvon Guilcher, heeft begeleid spreken we wel weer verder. Voor nu heb ik het wel gehad met deze discussie.

Fille , ik begrijp nu waarom we soms zo weinig van je horen.
Eigenlijk heb je me wel ge?mponeerd hoor. Is de scriptie volksliederen al beschikbaar voor publieke vertoning?

_________________
ik wil met jou wel dansen maar m'n knieën knarsen zo...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do nov 08, 2007 9:25 pm 
Offline
Star

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 8:23 pm
Berichten: 1231
campie schreef:
Fille, ik begrijp nu waarom we soms zo weinig van je horen.
Eigenlijk heb je me wel ge?mponeerd hoor. Is de scriptie volksliederen al beschikbaar voor publieke vertoning?


Hallo Campie, je kunt er een per e-mail krijgen als je wilt. 't Is wel in het Engels... In Frankrijk haken dan meestal meteen af, helaas, want hoe zeer het onderwerp ze ook interesseert... ze kunnen geen Engels lezen. Als het goed is is één dappere documentaliste van het Centre de Musiques Traditionelles Rhones Alpes nog steeds (sinds april!) bezig om te proberen zich er doorheen te worstelen.

Verder ben ik ook verschrikkelijk druk met voor het eerst werken en daarnaast nog zo veel mogelijk muziek spelen... 24 uur in een dag is te weinig. Of nou ja, eigenlijk is 38 uur per week werken gewoon te veel. Maar tot de kerst mag ik even wat minder gelukkig! Kan ik nog weer een beetje verder oefenen op mijn viool want dat schoot er de laatste tijd veel te vaak bij in.

_________________
"Elle les envoie autour du monde
Pour ramener la lune"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do nov 08, 2007 9:41 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di okt 18, 2005 3:36 pm
Berichten: 3841
Woonplaats: Amsterdam
Fille schreef:
Hallo Campie, je kunt er een per e-mail krijgen als je wilt. 't Is wel in het Engels...

Engels lees ik zo makkelijk als Nederlands, dus graag.

Citaat:
Verder ben ik ook verschrikkelijk druk met voor het eerst werken en daarnaast nog zo veel mogelijk muziek spelen... 24 uur in een dag is te weinig. Of nou ja, eigenlijk is 38 uur per week werken gewoon te veel. Maar tot de kerst mag ik even wat minder gelukkig! Kan ik nog weer een beetje verder oefenen op mijn viool want dat schoot er de laatste tijd veel te vaak bij in.

Fille, je hebt me al ge?mponeerd. :angry: :peace:
Maar veel succes met de vioolstudie hoor. :luck:

_________________
ik wil met jou wel dansen maar m'n knieën knarsen zo...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do nov 08, 2007 9:42 pm 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 07, 2003 11:43 am
Berichten: 1079
Fille schreef:
. Voor nu heb ik het wel gehad met deze discussie.

Beste fille, neem het niet te serieus. Schriftelijk discussieren blijft moeilijk, voor alle partijen. Ik vind dat iedereen zich tot nogtoe wonderwel heeft gedragen, in aanmerking genomen datvwat je leest altij 10x erger lijkt dan wat je schrijft (omdat je dan de nuance erbij denkt denk ik). Ik vind Balloot soms ook wat stellig, maar ik weet zeker dat hij het niet kwaad bedoelt. Het zou jammer zijn als deze interessante discussie in een loopgravenoorlog verandert, en ook jouw input lijkt me waardevol, vooral ook omdat je het vanaf een afstandje bekijkt. (jammer dat Bibster niet zo actief meer is).

_________________
humpa humpa humpapa humpa humpa


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do nov 08, 2007 11:12 pm 
Offline
Star

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 8:23 pm
Berichten: 1231
martijnv schreef:
Beste fille, neem het niet te serieus


Balloot en ik hebben er inmiddels in een pb-tje al zand overgegooid. Het bleek dat hij het gevoel kreeg dat ik de moderne folk als slecht probeer af te schilderen terwijl ik juist continue het gevoel krijg dat hij een minder moderne interpretatie onmiddelijk verwijt oubollig te zijn. Verder hebben we gewoon tegenovergestelde visies en doelen.

_________________
"Elle les envoie autour du monde
Pour ramener la lune"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do nov 08, 2007 11:20 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di okt 18, 2005 3:36 pm
Berichten: 3841
Woonplaats: Amsterdam
Fille schreef:
martijnv schreef:
Beste fille, neem het niet te serieus


Balloot en ik hebben er inmiddels in een pb-tje al zand overgegooid. Het bleek dat hij het gevoel kreeg dat ik de moderne folk als slecht probeer af te schilderen terwijl ik juist continue het gevoel krijg dat hij een minder moderne interpretatie onmiddelijk verwijt oubollig te zijn. Verder hebben we gewoon tegenovergestelde visies en doelen.
:applause:

_________________
ik wil met jou wel dansen maar m'n knieën knarsen zo...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jun 08, 2010 10:24 am 
Offline
Superfly
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 11, 2003 2:38 pm
Berichten: 3000
Woonplaats: Nieuwegein
bump

_________________
"hoe dommer mensen zijn, hoe overtuigder ze zijn van hun eigen gelijk" Theo Maassen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do sep 29, 2011 11:42 am 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 21, 2010 2:47 pm
Berichten: 228
Woonplaats: Huizen
* bump *
Ben eigenlijk wel benieuwd hoe er anno 2011 tegen dit onderwerp wordt aangekeken.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do sep 29, 2011 1:19 pm 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr aug 20, 2010 6:19 am
Berichten: 235
Volgens mij groeit het hard genoeg. Anders waren er toch geen quotums nodig?

- Mensen nemen hun vriendjes en vriendinnetjes mee naar bals.
- Workshops op festivals.
- Balfolkbandjes die optreden op niet-specifieke balfolk evenementen

De enige reden die ik helaas nog vrij vaak hoor waarom mensen niet (meer) naar bals komen heeft niet zoveel met de organisatie of de marketing te maken... Bovendien lost dat zichzelf wel op als de groei even doorzet.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 279 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 15, 16, 17, 18, 19  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 98 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling