mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu za apr 27, 2024 8:20 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 279 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo nov 07, 2007 2:15 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 16, 2004 8:03 pm
Berichten: 2209
Woonplaats: Den Haag
balloot schreef:
cooper schreef:
Ik bedoel, ik denk niet dat je takkenbal dmw een vragenlijst niet op de lijst had gekregen, zonder uitsluiting van andere bals die je wel op de lijst wil hebben.


Nou, door te vragen od er balfolkdansen worden gespeeld die avond (heb ik erbij gezet in stap 1), met uitleg, sluit je zo?n takkenbal uit, maar verder geen enkel bal hoor!

:raisedeyebrow: Ik kan me niet voorstellen dat Lirio en de Gonnagles iets anders dan balfolkdansen hebben gespeeld...
En misschien was het wel een heel geslaagd bal geworden als zeg 10 mensen van dit forum erheen waren gegaan en de volksdansers over hun eerste parendansangst heen hadden geholpen. :peace: :luck:

Ik ben tegen categori?n en hokjes, de beoordeling daarvoor is me veel te subjectief en inderdaad creativiteit en motivatie onderdrukkend. Hooguit kan er op balfolk.nl iets meer achtergrond informatie worden gegeven, maar waar die uit moet bestaan weet ik niet. Roken/Rookvrij werd hier als voorbeeld genoemd, maar dat staat nu ook al vermeld op balfolk.nl

Ga gewoon lekker grote bals organiseren als je dat graag wil, bedenk er een leuke naam bij, maak er een mooie website bij! :dancing: Dan kun je mensen daarheen verwijzen als je denkt dat ze zich op de balfolks van balfolk.nl niet zullen vermaken...
:peace:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo nov 07, 2007 2:15 pm 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo feb 28, 2007 10:53 pm
Berichten: 199
O, oja, alleen dan maar een paar (jig, tovercirkel, hollandse mazurka)

Dan moet je erbij zetten dat de organisatie niet mag bepalen welke wat de band speelt. Als de organisator niet tevreden is over het repertoir had hij dat vantevoren moeten vragen en dan had hij de band niet moeten boeken. Dan verhelp je het wel toch?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo nov 07, 2007 2:28 pm 
Offline
Superfly
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 11, 2003 2:38 pm
Berichten: 3000
Woonplaats: Nieuwegein
Ik heb even wat berichtjes op een rij gezet, dat maakt de discussie, en het waarom daarvan misschien even weer wat helderder.

flimmie schreef:
[
Belangrijk lijkt het mij dus om trouw te blijven aan de uitgangspunten van bal folk: dansinstructie om wegwijs te raken en vervolgens een feestje van dans en live muziek, waarbij de muziekbandjes verantwoordelijk zijn hoe ze de dansers met hun muziek amuseren. Ik zou vooral waken voor 'Arnemuidense Takkenbalgebeurens' waarbij goedbedoelende mensen de klok hebben horen luiden en menen te weten welke dansen een bandje nu weer moet gaan spelen om een bal folk te laten slagen.

Ik zou in dat kader ook een algemene oproep willen doen om terughoudend te zijn dat soort (toch enigszins besloten) Takkenballen aan te melden in de agenda van balfolk.nl. Op het gastenboek van balfolk staat nu een deerniswekkend verhaal van een Belgische die de moeite heeft genomen een 'Nederlands' balfolk te bezoeken omdat ze de agedan van balfolk.nl had bekeken. En ze heeft daarna zelfs nog de moeite genomen om op het gastenboek te schrijven dat het organisatorisch niet allemaal even gezellie was in de hoop dat balfolk.nl daar haar voordeel mee kan doen. Het verslag van Cooper over de wederwaardigheden op de avond zelf daarbij gevoegd, betekent dat iedere nieuwsgierige tango-, salsa- of ongeacht welke meegetroonde danslustige dan ook (en waarschijnlijk zelfs de erkende bal folkie) onmiddellijk zou zijn afgehaakt. Laten we ervoor waken dat de agenda verwatert tot een lijst waar het koren niet meer van het kaf gescheiden kan worden.

Dus toch maar een balfolk.nl keurmerk voor bals die aan bepaalde kwaliteitsnormen voldoen? Boombal is zo'n merk. Waarom balfolk.nl niet?


zeerover schreef:
flimmie schreef:
De argumenten voor en tegen volgend, zie ik ook wel dat een merk door surplus aan diversiteit ofwel gebrek aan eenheid niet echt handig is, hoewel een aantal organisatoren het aardig met elkaar eens lijken te zijn over bepaalde onderdelen van het concept. Waar het mij vooral om gaat is dat bal folk niet verwatert, maar dat het een dansfeest is met live muziek, waarbij aandacht is voor absolute beginners door een dansinstructie vooraf.

In dat kader heb ik mijn twijfels bij Takkenbal en bij het Bokkie in de domstad, omdat dat reguliere volksdansverenigingen zijn die hun feest- of soosavond een andere invulling geven. Niks mis mee, maar als je dan als Belgische de grens oversteekt of als nieuweling hebt gehoord van bal folk, kom je toch in een ander feestje terecht dan bij de bals van Den Bosch, Amsterdam, Groningen of andere delen van Utrecht, die een andere uitstraling hebben en waarbij de bands de avond bepalen en niet een dansleiding. De kenners kennen de verschillen wel, maar de nieuwelingen en buitenstaanders niet.

Ja... wel een punt inderdaad.
Doet me denken aan naamsbescherming voor eten als parmaham en feta. Dat je daar op een gegeven moment ook regels voor kreeg, dat je niet alles feta mag noemen, maar dat het aan eisen moet voldoen.

Ik blijf het lastig vinden. Op zich vind ik het goed, als iets wat een bal folk genoemd wordt, (alhoewel je dat natuurlijk niet kan verbieden, dus dan gaat het inderdaad om wat op balfolk.nl staat) aan een bepaald minimum voldoet, zodat je het ook echt bal folk mag noemen. Maar hoe je dat concreet moet invullen zonder de indruk te wekken dat het ene bal beter of leuker is dan het andere, vind ik heel lastig.

Een keurmerk of stempel of logo wekt toch die indruk. Ik denk dat de enige manier om het minder in de trant van een keurmerk te hebben een soort afstreeplijst is.
Dus wat er nu eigenlijk al een beetje op balfolk.nl staat, om dat uit te breiden. Nu zijn er al standaard rubrieken voor dansuitleg, rookvrij, programma, etc.
Dat zou misschien uitgewerkt kunnen worden zodat je er nog meer informatie uit kunt halen. Plus het opstellen van een lijst van kenmerken waar een bal folk minimaal aan moet voldoen om een bal te zijn. Flimmie noemde al de live muziek en de dansinstructie vooraf.
En je zou dan eventueel (maar ik ben er nog niet over uit...) iets kunnen instellen als: "Als een bal aan meer dan één van de specifieke bal folk-kenmerken niet voldoet, dan wordt het niet op balfolk.nl geplaatst".

Tja...


campie schreef:

Wel,... in praktische zin is dat - zonder waarde oordeel - best wel uit te voeren.
Je kan de aanmelding van een balfolk voor de balfolk-site via een invulformulier laten gebeuren. Wanneer dat invulformulier de kenmerken voor een balfolk bevat dan kan het geplaatst worden. Indien niet, dan kan de indiener van zijn gebreken automatisch met een voorlopige beargumenteerde weigering op de hoogte worden gesteld.
Maar wel eerst heel goed nadenken over de vaste kenmerken van een correct balfolk. :cool: en dan pas het formulier construeren.


Pascale schreef:
campie schreef:
Maar wel eerst heel goed nadenken over de vaste kenmerken van een correct balfolk. :cool: en dan pas het formulier construeren.


Maar wat noemen jullie eigenlijk een "correct balfolk"?


Cooper schreef:
campie schreef:
Ik ben ook niet voor het keurmerk want dat houdt een waardeoordeel in.

Ik zal het overigens toejuichen wanneer de info op www.balfolk een standaardisering ondergaat ten behoeve van een zo volledig mogelijke informatie aan bestaande en nieuwe balfolkers. Zie een eerder bericht van mij over de hantering van een invulformulier.


Dus geen keurmerk, maar wel een toetsing of iets wel of niet op de balagenda mag? Dan wordt het genoemd worden daar toch het "keurmerk" waar je zo tegen bent?

W


martijnv schreef:
telenn gwad schreef:
ik snap ergens wel dat het woord 'keurmerk' mensen tegen de borst stuit. Je zou natuurlijk ook kunnen denken aan het in het leven roepen van icoontjes zoals die bij de film worden gebruikt. De organisator kan zelf bepalen welke icoontjes er bij het bal horen. Mensen die de bals niet kennen, hebben dan een beter idee wat ze kunnen verwachten.

.....

Wat voor mij belangrijk is om te weten, is:
1. is er live muziek?
2. welke band speelt er?
3. in wat voor omgeving is het (gymzaal of iets sfeervols)?
4. is het rookvrij?
5. hoe bereikbaar is het met openbaar vervoer?
6. wat voor soort vloer ligt er?
7. is er nog een sessie achteraf?

Als het antwoord op vraag 1 "nee" is, dan haak ik eigenlijk al af. Het antwoord op vraag 2 is uiteraard veruit het belangrijkste. Ik denk dat iedereen wel een dergelijk lijstje in het achterhoofd heeft. :

hier kan ik mij zeer in vinden. ik zou zeggen dat nr 1 een eis is om iets op balfolk te kunnen zetten, en er zouden nog wat punten bij mogen misschien. maar een lijstje standaard vragen bij het opgaveformulier vsn balfolk.nl lijkt me een prima plan. Dan kan je meteen ook mooi zien dat de diversiteit groot is, ook handig voor mensen die een keer teleurgesteld zijn.


Blast schreef:
..... Niet alleen is het praktisch voor nieuwe balfolkers, ook geregelde bezoekers vinden het fijn om te weten dat ze op een bepaald soort bal terecht komen (ik wel :) )

Denk ook eens aan de onderverdeling die boombal maakt met boombal-intiem. iemand die 1x geweest is en liever andro's, cercles etc. danst wil graag weten dat het een hele avond vnl. koppeldansen wordt. Lijkt me zowieso waardevolle aanvullende info op balfolk.nl.

wat vind ik belangrijk bij een folkbal?
1. Live-muziek (duh), van een leuke groep. hoeft niet altijd een bekendere groep te zijn, als ik de naam niet ken bekijk ik de website wel, maar het moet wel een ?chte bal-groep zijn (iets waar Boombal ook h??l streng in is trouwens!).

2. Goeie dansvloer.

3. Sfeervolle lokatie (en goed bereikbaar is ook nooit weg....).

Fille schreef:
Blast schreef:
maar het moet wel een ?chte bal-groep zijn (iets waar Boombal ook h??l streng in is trouwens!).


uche uche uche uche

Zullen we dan ook met een keurmerk komen over wat een ?chte bal-groep is? Dat wordt dan meteen een hele reeks keurmerken naargelang wiens oordeel er gevraagd wordt. En dan weten mensen die mijn zeer kritische idee?n over wat ?chte dansmuziek is delen dat wanneer er het Fille-keurmerk op een bal kleeft ze tenminste ?cht goed zullen kunnen dansen. :devilish:


Cooper schreef:
Ik weet niet of ik zo voor die toetsing/dat keurmerk ben, maar misschien is het wel de meest optimale oplossing...

Zoals ik al ergens zei, ik vind de laagdrempeligheid voor organisatoren die iets dat op een balfolk lijkt willen organiseren nu juist een van de leuke dingen aan de huidige balagenda.

Maar stel dat we het dan toch zo doen, wat zijn dan precies de eisen voor plaatsing op de site?


telenn gwad schreef:
Wat voor mij belangrijk is om te weten, is:
1. is er live muziek?
2. welke band speelt er?
3. in wat voor omgeving is het (gymzaal of iets sfeervols)?
4. is het rookvrij?
5. hoe bereikbaar is het met openbaar vervoer?
6. wat voor soort vloer ligt er?
7. is er nog een sessie achteraf?



Dan moet het denk ik ook een stuk duidelijker dan dit..

de vraag is niet alleen "is er live muziek" maar ook welke...
als de enige "band" die speelt op de avond het plaatselijk volksdansvereniging-begeleidingsclubje is,...heb je nog steeds live muziek, maar wordt het dan een balfolk?
Ik denk het niet,... en moet je dan een lijst maken met bands die wel of niet op een dansavond mogen spelen om het BF te maken?
En is het mogelijk daar een consensus-lijst van te maken? (zie het mailtje van Fille ook)

En sfeervolle omgeving.... de balfolks in Utrecht zijn een tijdje in een oude gymzaal geweest. De rekstokken en ringen hingen er nog, maar er lag een houten dansvloer, omdat het nu als Tangozaal gebruikt werd....
telt dat dan? En ik vond de zaal in De Glind, met de lappen aan de muur enzo best wel ok eruit, telt dat dan nu?

ik geloof niet dat de Boschbals rookvrij waren, is dat een harde eis. of mag Boschbal er dan niet meer op? En hoe werkt het met rookmachines (niet dat dat momenteel in de planning zit, maar toch...stel dat...)

Is bereikbaarheid met het OV een belangrijke eis voor of het op BF mag staan? Als organisator is dat wel iets waar ik op let, gewoon omdat je mensen wilt trekken. Maar het zegt niks over ed leukheid van je feestje als dat in Aduard, of in Utrecht gegeven wordt....

Vloer,...om lekker te dansen is een houten vloer prettig. Maar ook daar weer,...is dat een harde eis voor een BF? Op een grasveld is dus geen BF?

Sessie achteraf...altijd leuk natuurlijk,...maar als er nu toevallig niemand zijn instrumenten meeneemt die avond,..mag het dan de volgende keer niet meer op BF.nl?

Voor mij persoonlijk zijn enkel band en sfeer echt bepalend voor of iets op die site zou kunnen. En met die eisen in het achterhoofd had het takkenbal zonder problemen op de site gekund. (Lirio en Gonnagles speelden, in een erg mooie en sfeervolle tent)...maar was het een balfolk,..nou nee....

W

_________________
"hoe dommer mensen zijn, hoe overtuigder ze zijn van hun eigen gelijk" Theo Maassen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo nov 07, 2007 3:22 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 12, 2006 8:06 am
Berichten: 1195
Woonplaats: Utrecht
Pfff het is bijna een dagtaak om het forum bij te houden! Ik weet niet meer wat ik nou war moet zeggen, de topics lopen een beetje in elkaar over. Maar laat ik hier mijn licht er ook eens over schijnen.

Ik heb zojuist in beide polls gestemd op "ja" (ja, ik ben voor uitgebreidere informatie, ja, ik ben voor eisen stellen aan een bal), maar ik denk dat alles wel toegelicht moet worden:

Balloot zegt dat hij niet automatisch naar balfolk.nl wil verwijzen als mensen vragen hoe ze te weten kunnen komen waar bals zoals Boschbal nog meer worden gegeven. Begrijpelijk, want niet alle bals zijn zoals Boschbal, dus als daar specifiek naar gevraagd wordt kun je ze niet zonder meer doorverwijzen. Maar wel zonde om niet naar balfolk.nl te verwijzen, want er zijn mensen die zowel Boschbal als het Wageningse bal, als het Utrechtse bal, als het ...bal leuk vinden! Het een sluit het ander niet uit.

Het lijkt mij daarom misschien handig om op balfolk.nl in de algemene omschrijving van wat balfolk is te schrijven dat de bals heel gevarieerd vormgegeven kunnen worden (qua sfeer, grootte, etc etc) maar dat de kern altijd hetzelfde is: lekker samen dansen op folkmuziek. Dat lijkt me de essentie. Mensen die na een Boschbal (of elk ander bal dat hun eerste bal kan zijn geweest en dus voor hen op dat moment normbepalend is) op balfolk.nl kijken, kunnen dan lezen dat andere bals anders kunnen zijn van sfeer, en zijn dus "gewaarschuwd".

Vervolgens kan er per bal wel meer aanvullende organisatie gegeven worden. Wat mij betreft in de vorm van icoontjes, zoals Coca opperde. Dat vind ik geen slecht idee. Bijvoorbeeld een icoontje voor de soort vloer die er ligt en een icoontje of er een bar is, of bijv een icoontje neem-zelf-je-picknickbijdrage-mee, of neem-je-instrument-mee-want-er-is-sessie-achteraf. Dat is ook voor anderen dan nieuwelingen informatief (voor mij, bijvoorbeeld :D)

Bovenstaande is wat ik bedoelde met mijn "ja" in de poll: moet er extra info gegeven worden.

Dan nog de eisen aan een bal: ja, natuurlijk zijn er eisen aan een bal. Er is toch zeker een aantal kenmerken die zorgen dat een bal een bal wordt. Niemand kan dat ontkennen. Maar om daar een vragenlijst voor op te stellen waar een organisator zelf zijn bal aan moet toetsen... Ik weet niet of dat de beste manier is. Ik denk dat iemand die een bal aanmeldt even opgebeld moet worden (door het Balfolk Keuringsteam :wink: Nee, ik bedoel gewoon een wat meer doorgewinterde balfolker; wat mij betreft komt er inderdaad een "team" van mensen die dat leuk vinden om te doen), zodat een beetje doorgevraagd kan worden naar het hoe en wat van het bal. Als dan de vertegenwoordiger van het "Balfolk Keuringsteam" de indruk krijgt dat het bal oke is (nog daargelaten of het leuk wordt, dat kan je zoals eerder gezegd nooit van te voren weten; bovendien moet de "vertegenwoordiger" het ook niet naar zijn persoonlijke voorkeur gaan meten, maar naar het algemene beeld van wat folkbal tegenwoordig is), kan het op balfolk.nl. Dit lijkt me minder intimiderend dan een vragenlijst die een organisator zelf in moet vullen. Dat kan inderdaad, zoals eerder door iemand genoemd, de creativiteit en het enthousiasme van een nieuwe organisator smoren. Dan durft diegene geen bal meer te organiseren omdat hij bang is dat het niet aan de eisen zal voldoen...

Goed, dat is hoe ik erover denk.

Wat ik ook nog even kwijt moet: er komt veel kritiek op Balloot. Ik ben het ook niet met alles eens wat hij stelt, maar hij levert wel zeer constructieve bijdragen aan de discussie, komt met concrete opzetten enz. Dat verdient ook wel een complimentje vind ik :applause: Ik vind het sowieso tof dat er zo met zn allen meegedacht wordt! Hopelijk komt er een concept uit waarvan we weer kunnen zeggen: "een kindje van het forum" :cool:

_________________
don't hurry, be hippie


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo nov 07, 2007 3:58 pm 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 07, 2003 11:43 am
Berichten: 1079
Lijntje schreef:

Wat ik ook nog even kwijt moet: er komt veel kritiek op Balloot. Ik ben het ook niet met alles eens wat hij stelt, maar hij levert wel zeer constructieve bijdragen aan de discussie, komt met concrete opzetten enz. Dat verdient ook wel een complimentje vind ik :applause: Ik vind het sowieso tof dat er zo met zn allen meegedacht wordt! Hopelijk komt er een concept uit waarvan we weer kunnen zeggen: "een kindje van het forum" :cool:

Hear! Hear!

_________________
humpa humpa humpapa humpa humpa


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo nov 07, 2007 4:19 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di okt 18, 2005 3:36 pm
Berichten: 3841
Woonplaats: Amsterdam
Citaat:
Cooper schreef:
Citaat:
campie schreef:

Ik ben ook niet voor het keurmerk want dat houdt een waardeoordeel in.

Ik zal het overigens toejuichen wanneer de info op www.balfolk een standaardisering ondergaat ten behoeve van een zo volledig mogelijke informatie aan bestaande en nieuwe balfolkers. Zie een eerder bericht van mij over de hantering van een invulformulier.

Dus geen keurmerk, maar wel een toetsing of iets wel of niet op de balagenda mag? Dan wordt het genoemd worden daar toch het "keurmerk" waar je zo tegen bent?

W

Misschien heb ik last van voortschrijdend inzicht, misschien heb ik het in eerste instantie onvoldoende zorgvuldig geformuleerd.
Daarom voor de verheldering van mijn standpunt:
    Ik ben voor standaardisering van de informatie.
    Ik ben voorstander van een (geautomatiseerde) reminder aan de aanmeldende organisator indien de info te mager is dan wel te zeer afwijkt van een eventueel geaccordeerde basisinformatie. De organisator beslist dan zelf of hij doorgaat voor de Agenda.
    Ik ben tegen toelatingsweigering op de Agenda, geen 'keurmerk' .
:peace: :luck:

_________________
ik wil met jou wel dansen maar m'n knieën knarsen zo...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo nov 07, 2007 4:36 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 20, 2003 9:39 pm
Berichten: 1232
Woonplaats: Wageningen
Lijntje schreef:
Wat ik ook nog even kwijt moet: er komt veel kritiek op Balloot. Ik ben het ook niet met alles eens wat hij stelt, maar hij levert wel zeer constructieve bijdragen aan de discussie, komt met concrete opzetten enz. Dat verdient ook wel een complimentje vind ik :applause: Ik vind het sowieso tof dat er zo met zn allen meegedacht wordt! Hopelijk komt er een concept uit waarvan we weer kunnen zeggen: "een kindje van het forum" :cool:

Begrijp me niet verkeerd: mijn kritiek heeft betrekking op de idee?n, niet op de personen die ermee komen. Ik heb sowieso weinig zicht op wie precies met de idee?n komen.

Ik heb ook niet de indruk dat ik ons bal moet veranderen, slechts dat er 'labels' of 'categorie?n' geformuleerd gaan worden waar slechts weinig bals precies in gaan passen.

Ik heb wel moeite met de term 'keurmerk', helemaal als dat keurmerk gaat gelden voor de naam 'bal folk'. Waarom niet een franchise-idee, zoals het Boombal dat doet? Verschillende winkelketens doen dat zo: als je een bepaald assortiment hebt, de juiste huisstijl, en je doet mee aan bepaalde acties en prijsafspraken, dan mag je je McDonalds noemen, of DA Drogist. Wat minder multinationalachtig: Keurslagers zijn geen franchise-ondernemingen, maar zijn wel lid van de Vereniging van Keurslagers, en die eist dat je het Keurslagerlogo hanteert, de Keurslagerhuisstijl, aan zekere kwaliteitseisen voldoet en meedoet aan bepaalde landelijke acties. Een vergelijkbare constructie doet Boombal volgens mij ook: je mag je bal Boombal noemen als het aan bepaalde eisen voldoet, en dan kondig je het aan op de Boombal website etc. Als jullie dat gaan doen met een bal onder de naam 'XL Bal' of 'Intiem Bal' of 'Herriebal' of 'Puristische Azijnurinatorenbal' vind ik dat best. Maar om dit te doen onder de naam 'Bal Folk', sorry, dat lijkt mij te veel op het patenteren van het wiel.

Ook toetsen of iets op de balagenda mag, daar ben ik heel huiverig voor. Ik zou dan meer voelen voor de Amazon-constructie: geef mensen de gelegenheid om in gastenboeken of zo te vertellen wat ze van een bal vonden. Dus niet het obligate "nou, dat was weer gezellig!" maar "de muziek was versterkt, daar was ik niet zo blij mee", of "het had een hoog volksdansgehalte" of "eindelijk, een bal waar mensen kunnen dansen!" Om Fille's punt te herhalen: je kan niet alle vervelende ervaringen voorkomen, ook niet wat er met het Takkenbal is gebeurd.

_________________
"Guess you only get one chance in life to play a song that goes like... (insert silly noises)" (Frank Zappa)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo nov 07, 2007 4:55 pm 
Offline
Star

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 8:23 pm
Berichten: 1231
balloot schreef:
Ik durf alleen niet iedereen zomaar naar balfolk.nl te verwijzen op deze manier. Als iemand op BoschBal vraagt of er nog meer van dit soort bals zijn, en ik verwijs diegene naar balfolk.nl, dan komt diegene geheit iets anders tegen, en dat kon diegene niet zien aan de aankondiging.


Nou leuk toch. Dan komt die persoon misschien wel in Wageningen, Utrecht, Groningen of Harlingen terecht en ontdekt iets. Dat er behalve Aedo ook zoiets als Vioolschot of Chardon bestaat bevoorbeeld en dat die bals ook hardstikke leuk zijn.

_________________
"Elle les envoie autour du monde
Pour ramener la lune"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo nov 07, 2007 5:02 pm 
Offline
Star

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 8:23 pm
Berichten: 1231
folkie schreef:
Waarom niet een franchise-idee, zoals het Boombal dat doet?


Als ik moet geloven wat één van de organisatoren van Boombal mij persoonlijk heeft verteld in zijn poging mij te overtuigen hoe geweldig zijn organisatie niet is, dan hebben die franchise organisatoren in werkelijkheid niets te vertellen over hoe en wat ze willen doen. Als je dan zo'n franchise organisator zijn mening vraagt blijft die bij hoog en laag vasthouden dat hij wel van alles zelf kan beslissen. Maar de grote baas spreekt dat net zo hard tegen.

Leuk h?, franchise?

_________________
"Elle les envoie autour du monde
Pour ramener la lune"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo nov 07, 2007 5:08 pm 
Offline
Star

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 8:23 pm
Berichten: 1231
folkie schreef:

Wil je voorkomen dat nieuwelingen bij hun eerste balervaring wegrennen? Dan heb ik heel vervelend nieuws voor je. De mensen die ik ken die zijn weggerend bij hun eerste bal vertelden mij allemaal dat ze het gevoel hadden er niet bij te horen zolang ze geen kilts of zwierjurken droegen en hun haar niet tot onder hun schouders kwam. Gaan we nu ook allemaal naar de kapper?


:applause: :applause: :applause: :laughing: :laughing: :laughing:

_________________
"Elle les envoie autour du monde
Pour ramener la lune"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo nov 07, 2007 5:24 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 20, 2003 9:39 pm
Berichten: 1232
Woonplaats: Wageningen
Fille schreef:
Als ik moet geloven wat één van de organisatoren van Boombal mij persoonlijk heeft verteld in zijn poging mij te overtuigen hoe geweldig zijn organisatie niet is, dan hebben die franchise organisatoren in werkelijkheid niets te vertellen over hoe en wat ze willen doen. Als je dan zo'n franchise organisator zijn mening vraagt blijft die bij hoog en laag vasthouden dat hij wel van alles zelf kan beslissen. Maar de grote baas spreekt dat net zo hard tegen.

Leuk h?, franchise?

Je kan altijd nee zeggen. Punt is eenvoudig: wil je de boel een Boombal noemen, dan moet je aan bepaalde eisen voldoen. Wil je niet aan die eisen voldoen, dan noem je het geen Boombal maar iets anders.

Ik zie niet wat daar mis mee is.

_________________
"Guess you only get one chance in life to play a song that goes like... (insert silly noises)" (Frank Zappa)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo nov 07, 2007 5:29 pm 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo feb 28, 2007 10:53 pm
Berichten: 199
Fille schreef:
balloot schreef:
Ik durf alleen niet iedereen zomaar naar balfolk.nl te verwijzen op deze manier. Als iemand op BoschBal vraagt of er nog meer van dit soort bals zijn, en ik verwijs diegene naar balfolk.nl, dan komt diegene geheit iets anders tegen, en dat kon diegene niet zien aan de aankondiging.


Nou leuk toch. Dan komt die persoon misschien wel in Wageningen, Utrecht, Groningen of Harlingen terecht en ontdekt iets. Dat er behalve Aedo ook zoiets als Vioolschot of Chardon bestaat bevoorbeeld en dat die bals ook hardstikke leuk zijn.


Ik zei toch al dat je vooroordelen had, en dat blijkt. Ik hou helemaal niet van AedO en zou die nooit op BoschBal plaatsen. Sowieso plaats ik op BoschBal ook strategisch, en niet alleen maar naar mijn smaak; mijn smaak is veel breder! Ik persoonlijk hou van alle bals. Ik heb ook een keer balfolk gedanst in het prehistorisch openlucht museum, in middeleeuwse kledij: daar kon ik ook van genieten! Maar dat was wel na een jaar balfolkervaringen, en niet mn eerste keer.

Iemand die voor het eerst op BoschBal komt en die mij vertelt dat hij dit bal geweldig vond en me vraagt of ik meer van deze bals weet? Dan kan ik diegene moeilijk naar Wageningen verwijzen. Iemand anders die zegt: ik dacht ik ga eens naar een balfolk (BoschBal in dit geval) en ik schrok me kapot: veel te modern, zijn er ook minder moderne bals, waar ze onversterkt spelen? Dan kan ik ze wel naar Wageninegn sturen.

Kortom. Als mensen mij het niet vragen, maar zelf gaan kijken op balfolk.nl, is het best nuttig als ze dan zelf kunnen vinden wat de
verschillen zijn.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo nov 07, 2007 5:43 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 20, 2003 9:39 pm
Berichten: 1232
Woonplaats: Wageningen
balloot schreef:
Iemand die voor het eerst op BoschBal komt en die mij vertelt dat hij dit bal geweldig vond en me vraagt of ik meer van deze bals weet? Dan kan ik diegene moeilijk naar Wageningen verwijzen. Iemand anders die zegt: ik dacht ik ga eens naar een balfolk (BoschBal in dit geval) en ik schrok me kapot: veel te modern, zijn er ook minder moderne bals, waar ze onversterkt spelen? Dan kan ik ze wel naar Wageninegn sturen.

Kortom. Als mensen mij het niet vragen, maar zelf gaan kijken op balfolk.nl, is het best nuttig als ze dan zelf kunnen vinden wat de
verschillen zijn.

Helemaal mee eens. Het is ontzettend divers, en zou mooi zijn als we dat kunnen communiceren, en mensen kunnen helpen zelf hun weg te vinden. Vraag is, hoe doe je dat zonder de dynamiek en creativiteit te belemmeren? Een leeftijdsindicatie is al link, want dat kan per keer veranderen. Zoals gezegd hou ik niet van vaste categorie?n. Een kenmerk om toe te voegen zou 'versterkt/onversterkt' kunnen zijn, maar dat zegt ook niet alles.

Om op Amazon terug te komen: een vermelding als "mensen die dit bal leuk vinden, vinden de volgende bals ook leuk:..." geeft wat ruwe informatie zonder te impliceren dat er vaste categorie?n zijn. Zijn er mensen met een beetje ervaring met internetpolls, marktonderzoek en factoranalyse? OK OK, tijd om naar huis te gaan...

_________________
"Guess you only get one chance in life to play a song that goes like... (insert silly noises)" (Frank Zappa)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo nov 07, 2007 6:05 pm 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo feb 28, 2007 10:53 pm
Berichten: 199
folkie schreef:
balloot schreef:
Iemand die voor het eerst op BoschBal komt en die mij vertelt dat hij dit bal geweldig vond en me vraagt of ik meer van deze bals weet? Dan kan ik diegene moeilijk naar Wageningen verwijzen. Iemand anders die zegt: ik dacht ik ga eens naar een balfolk (BoschBal in dit geval) en ik schrok me kapot: veel te modern, zijn er ook minder moderne bals, waar ze onversterkt spelen? Dan kan ik ze wel naar Wageninegn sturen.

Kortom. Als mensen mij het niet vragen, maar zelf gaan kijken op balfolk.nl, is het best nuttig als ze dan zelf kunnen vinden wat de
verschillen zijn.

Helemaal mee eens. Het is ontzettend divers, en zou mooi zijn als we dat kunnen communiceren, en mensen kunnen helpen zelf hun weg te vinden. Vraag is, hoe doe je dat zonder de dynamiek en creativiteit te belemmeren? Een leeftijdsindicatie is al link, want dat kan per keer veranderen. Zoals gezegd hou ik niet van vaste categorie?n. Een kenmerk om toe te voegen zou 'versterkt/onversterkt' kunnen zijn, maar dat zegt ook niet alles.

Om op Amazon terug te komen: een vermelding als "mensen die dit bal leuk vinden, vinden de volgende bals ook leuk:..." geeft wat ruwe informatie zonder te impliceren dat er vaste categorie?n zijn. Zijn er mensen met een beetje ervaring met internetpolls, marktonderzoek en factoranalyse? OK OK, tijd om naar huis te gaan...


ja, dat is inderdaad erg moeilijk. Maar er zijn mogelijkheden :-) Zal ik een lijste maken met mogelijke infoitems (bijvoorbeeld pictogrammen)? Dan probeer ik er zoveel mogelijk te benken, en dan kan iedereen aangeven welke gepast zijn en er op mogen?

Een Amazon-systeem is ook mogelijk neem ik aan. maar dat lijkt mij dan weer niet zo effectief, want bijna niemand geeft zijn mening: kijk maar naar polls op dit forum, de uitslagen worden altijd bepaald door een handjevol mensen. maar wel een goed idee.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo nov 07, 2007 8:21 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 20, 2005 1:33 pm
Berichten: 2217
Woonplaats: Utrecht
ik ben altijd voor pictogrammen!!!

En Balloot, ik ben het met Karlijn: je krijgt veel kritiek, maar je doet ook heel veel, hoor...hoge bomen en veel winde enzo.

_________________
"I love playing guitar pieces on the harp: it combines the beauty of the guitar and the non-transportability of the harp." (Park Stickney)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 279 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 76 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling