mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu za apr 27, 2024 2:29 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 279 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 19  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma sep 10, 2007 8:16 am 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 9:46 pm
Berichten: 1691
Woonplaats: Utrecht
Helemaaleensmetflimmie (dubbele woordwaarde)

Ik vind dat de (bal)folkscene in Nederland succesvol is: drie, vier jaar geleden was er af en toe een bal waar we met zijn allen naar toe gingen omdat we anders niet met genoeg mensen waren, nu is er elke week wel ergens een bal of sessie.

Als je uberhaupt iets op een groter plan wil krijgen moet je niet teveel discussieren (dat doen we al genoeg in nederland) maar vooral dingen doen :raisedeyebrow:
Zoals: netwerken in de locale (muziek)politiek, lobbyen, goeie PR voeren en samengaan met bestaande (commerciele!) of culturele organisaties.

En typisch Nederlands: er zijn teveel eilandjes. Zolang bestaande clubs als D&D, TEEU en SNV niets samen (willen) doen, zal het lang duren voor je een hollandse versie van Gooik krijgt, en daarmee de kweekvijver voor een groot balfolk.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma sep 10, 2007 11:03 am 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 24, 2005 12:40 pm
Berichten: 1480
Woonplaats: Utrecht
Gromit schreef:
En typisch Nederlands: er zijn teveel eilandjes. Zolang bestaande clubs als D&D, TEEU en SNV niets samen (willen) doen, zal het lang duren voor je een hollandse versie van Gooik krijgt, en daarmee de kweekvijver voor een groot balfolk.


Dat is inderdaad een punt dat ik niet begrijp. De folkscene in Nederland is klein, waarom gaan zulke organisaties niet (af en toe) samenwerken? Lijkt mij wel zo praktisch.

Ik heb het idee dat het in het algemeen met de balfolk goed gaat. Het groeit misschien niet heel snel, maar het wordt toch wel steeds bekender.

Op zo'n festival als Folkwoods wordt de balfolk nu ook duidelijk populairder.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma sep 10, 2007 1:17 pm 
Offline
Trainee

Geregistreerd: do jan 11, 2007 4:59 pm
Berichten: 20
Woonplaats: lettele (middle of nowhere
ik vind ook dat we het als balfolk scene het eigenlijk goed doen. ik zie op steeds meer balls steets meer onbekende gezichten en dat is een goed voorteken.
alleen moeten we er wel voor zorgen dat die nieuwe gezichten blijven komen. en dat kan denkik vrij makkelijk als iedereen wat vaker dan gebruikelijk een vreemde beetpakt en die helpt beter te leren dansen in plaats van het vastgrijpen van je favo dansers.
daarnaast zijn nieuwe lokaties van groot belang. op de meeste balls is het stamp en stamp vol en verschrikkelijk heet. ik denk dus dat we als scene niet zo zeer op zoek moeten naar een groter publiek maar naar grotere beter berijkbare ruimtes. want het feit dat een bal halverwege de avond zo verschrikkelijk leeg loopt is omdat de meeste mensen met het ov zijn en soms dus al om half 11 weg moeten.

dus mijn conclusie is dat eerste de voorzieningen beter moeten voordat we persee in mensen aantal willen groeien. :biggrin:

_________________
"angels can fly becouse they take themselves lightly"

hmmm.... hier ook al niet..... waar is nou toch die dating pagina kan hem nie vinden... weet iemand waar hij is??


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma sep 10, 2007 5:23 pm 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 27, 2006 11:14 am
Berichten: 856
Woonplaats: Nijmegen
Gromit schreef:
Als je uberhaupt iets op een groter plan wil krijgen moet je niet teveel discussieren (...) maar vooral dingen doen.


:biggrin: gaaf, ik durfde het nog niet te schrijven.

joris schreef:
zo verschrikkelijk leeg loopt is omdat de meeste mensen met het ov zijn en soms dus al om half 11 weg moeten.


Ik vrees dat die vlieger niet altijd op gaat. Hier in het noorden blijven alle spansapen die van verre komen toch wel slapen of gaan met de auto terug. Mijn inziens zijn het meestal de locals die afhaken.

ifer schreef:
De truc met groots opgezette balfolk avonden is om de groep mensen op te vangen die halverwege vertrekt.

Inderdaad, gewoon de deur op slot!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di sep 11, 2007 11:35 am 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
Rooddraakje schreef:
Gromit schreef:
En typisch Nederlands: er zijn teveel eilandjes. Zolang bestaande clubs als D&D, TEEU en SNV niets samen (willen) doen, zal het lang duren voor je een hollandse versie van Gooik krijgt, en daarmee de kweekvijver voor een groot balfolk.

Dat is inderdaad een punt dat ik niet begrijp. De folkscene in Nederland is klein, waarom gaan zulke organisaties niet (af en toe) samenwerken? Lijkt mij wel zo praktisch.

Ik vind dat wel een interessant punt, dat Gromit noemt. Had me dat nooit zo gerealiseerd, maar het zou best eens een belangrijke verklaring zijn, waardoor wij hier niet zo snel een stageweek ? la Gooik zullen hebben...

Is daar iets over bekend, hoe dat zo gegroeid is? En klopt het dat er in Belgi? in principe alleen Muziek Mozaiek is, als overkoepelend folkorgaan?
't is natuurlijk w.b. financi?n, vrijwilligers, pr, draaiboeken, locaties, netwerken, ervaring etc. veel praktischer om samen te gaan.
De folkfusie is wat dat betreft net zoiets, denk ik? Weer een nieuw clubje.
Als de folkfusie-mensen zich bij de SVN hadden aangesloten, zou dat misschien veel meer opbrengen. Zowel voor de SVN (waar wij folkies dan uiteindelijk allemaal profijt van hebben) als voor de folkfusie.

Kunnen de folkfusie-mensen in het kader van deze discussie iets zeggen over hun overwegingen zelfstandig te gaan, of is dit forum daar te openbaar voor en zijn het vrij schokkende overwegingen?
Ik vind het erg interessant..
En ik moet zeggen dat ik er zelf ook niet bij stil heb gestaan dat ik de workshop van Op Zwier misschien ook wel onder het mom van de SVN had kunnen organiseren.. Maar ik vind het nu wel een goed idee om met het bestuur van de SVN contact op te nemen en te kijken wat de mogelijkheden waren geweest als ik dat wel had gedaan. En wat de voor- en nadelen waren.

Het zou super zijn als er ooit een soort stageweek als Gooik in Nederland zou komen. Super omdat die week niet alleen ontzettend leuk is, maar die week volgens mij heel veel bijdraagt aan de kwaliteit van de folk in Belgi?. En ik vind kwaliteit veel belangrijker dan kwantiteit, om maar even op Cooper in te gaan.
Kwantiteit is ook leuk, maar kwaliteit gaat voor wat mij betreft.

En ik sluit me ook aan bij wat Folkie zegt over de bal-folk-bandjes in Nederland en de kwaliteit daarvan. Die kwaliteit kan denk ik verhoogd worden door de instelling van de bandjes zelf (je moet beter willen worden en bedenken waar je aan moet werken om beter te worden) en door de mogelijkheden die er zijn. Zijn er genoeg docenten en stagemogelijkheden om balfolk-bandjes (maar ook losse muzikanten) vooruit te helpen en te inspireren?
Ik denk dat de workshop die folkfusie nu organiseert een belangrijke bijdrage kan leveren en ik hoop dat er steeds meer van dit soort intitiatieven zullen komen en uitgevoerd zullen worden.
(sluit me dus ook aan bij Gromit, we moeten dingen doen)

Nog een gedachte:
Misschien zijn we wel te anarchistisch voor een groot overkoepelend folkorgaan? Het organiseren van die workshop door Op Zwier was in m'n eentje zo gepiept en allerlei overleg vertraagt dan maar... Maar w.b. financi?le reserve was het wel handig om het via een overkoepelend iets te doen. En zo'n kleine workshop kan best in je eentje of met een paar mensen georganiseerd worden, maar iets als Gooik krijg je in je eentje of met z'n vijfen nooit van de grond...
Dus misschien moeten we maar eens over onze anarchistische neigingen heen stappen en dan maar af en toe slikken over "onnodig overleg" en vergadergedoe, als dat dingen op kan leveren als een stageweek of Folk & Jazz-weekenden...

_________________
If I can't dance, I don't want to be part of your revolution (Emma Goldman)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di sep 11, 2007 11:47 am 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
O, en voor de nieuwelingen die het leuk vinden wat de oudjes hier drie jaar geleden al allemaal over gezegd hebben (negen pagina's..) en voor de oudjes die terug willen lezen wat ze drie jaar geleden vonden:
Hier is het topic (toen ook al door Cooper gestart ;) ) van 2004. "Hoe krijgen we het onder een groter publiek?"

_________________
If I can't dance, I don't want to be part of your revolution (Emma Goldman)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di sep 11, 2007 11:48 am 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 20, 2003 9:39 pm
Berichten: 1232
Woonplaats: Wageningen
Me dunkt dat de vergadergekte in Nederland tig keer erger is dan in Belgi?, wat op zich al een reden is om niet al te veel samen te willen werken... Ik zou ook niet weten waarom je geen leuke dingen op poten kan zetten zonder een overkoepelend orgaan. Liever zelf iets doen dan heel moeite steken in het overtuigen van een andere club waar je toch al een buitenstaander bent.

_________________
"Guess you only get one chance in life to play a song that goes like... (insert silly noises)" (Frank Zappa)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di sep 11, 2007 11:53 am 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
folkie schreef:
Ik zou ook niet weten waarom je geen leuke dingen op poten kan zetten zonder een overkoepelend orgaan. .

Kleine leuke dingen, kunnen heel goed, maar als je wat groter wilt, wordt het denk ik lastiger. Dan heb je financi?le reserves nodig en veel (heel veel) vrijwilligers. (voor bardiensten, koken, overnachtingen regelen, docenten opvangen, geluid regelen...)

Maar je kunt natuurlijk ook alles klein doen en iets als Gooik opsplitsen. Dan heb je niet één week met 300 mensen die allerlei stages doen (van viool, tot samenspel en draailier, en van beginners tot vergevorderd) maar steeds een los weekend met één zo'n workshop.

_________________
If I can't dance, I don't want to be part of your revolution (Emma Goldman)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di sep 11, 2007 12:05 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di okt 18, 2005 3:36 pm
Berichten: 3841
Woonplaats: Amsterdam
Zoals ik het door de jaren heb opgepikt:

Eerst had je allerlei zelfstandige amateur-muziekclubjes zoals SVN, D&D, Huismuziek, Pijpersgilde. Om subsidieredenen werden die opgeveegd op het blik van de Loam (Landelijk Overleg Amateur Muziek o.i.d.). De minister vond het opportuun om verder te concentreren naar een eenvoudiger subsidiestroom en ziedaar Unisono werd geboren uit de oude LOAM, de zangkoorsector en de Harmonie & Fanfare.
Inmiddels blijkt dat we nu "Kunstfactor" hebben (sectorinstituut voor de amateurkunst).

Citaat:
Kunstfactor is op 1 januari 2007 ontstaan uit een fusie tussen Theaterwerk NL, het Landelijk Centrum voor Amateurdans (LCA), de Stichting Beeldende Amateurkunst (SBA), Stichting Schrijven en Unisono. Kunstfactor voert een actief beleid om in programma-aanbod, publieksbereik, personeelsopbouw en bestuurssamenstelling een afspiegeling te bereiken van de Nederlandse samenleving.


Ik ga dat niet allemaal uitzoeken, maar het lijkt ook nu weer een gedwongen fusie van bovenaf uit de geldstroom.

Je kunt gaan vergelijken met Muziekmoza?ek, Maar heeft zo'n vergelijking wel zin? Voorzover ik kan nagaan formuleren ze bij MM elk jaar een aantal beleidsdoelen en daar wordt iemand op gezet en dat wordt uitgevoerd. MM is veel minder breed dan de Kunstfactor en qua daadkracht zal dat ook wel beter werken, denk ik.

Misschien zijn wij wel het best af met een gezonde portie anarchisme dat gekruid wordt met contacten met allerlei organisaties. Als bij ons de nadruk maar blijft liggen op het (voor)doen.

_________________
ik wil met jou wel dansen maar m'n knieën knarsen zo...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di sep 11, 2007 12:07 pm 
Offline
Star

Geregistreerd: wo jun 06, 2007 6:42 pm
Berichten: 1357
Woonplaats: Het Bosch van de Hertog
Inderdaad heb ik ook wel eens gedacht dat er een landelijke stichting zou moeten komen, die plaatselijke initiatieven kan ondersteunen. Op die manier is het denk ik makkelijker om subsidies te krijgen, waardoor de financi?le armslag groter is. Bovendien kan je dan qua PR je beter op de kaart zetten.
Tja, dat er dan wel eens overlegd moet worden, hoeft geen probleem te zijn. 'Het nuttige met het aangename conbineren' is in dat kader altijd een gevleugelde kreet.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di sep 11, 2007 12:36 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di okt 18, 2005 3:36 pm
Berichten: 3841
Woonplaats: Amsterdam
Citaat:
Tijdstip:19:50 (GMT+02:00)
Datum:04 September 2007
Uitgever:Kunstfactor
IPTC Codes:01011000, 01026000, 01014000, 01020000
Trefwoorden:amateurkunst
Rubriek:Binnenland
APS: Kunstfactor claimt geld voor amateurkunst

Dit is een origineel persbericht.
Op woensdag 5 september introduceert Kunstfactor in Utrecht het actieprogramma amateurkunst. Met het actieprogramma geeft Kunstfactor invulling aan het nationale programma om amateurkunst zichtbaar, hoorbaar en voelbaar te maken.

Voor ruim 25 miljoen euro in de komende vier jaar wordt de Nederlandse bevolking op alle mogelijke manieren gestimuleerd om haar creativiteit aan te spreken en actief te worden binnen de kunsten. Met het actieprogramma wil Kunstfactor door middel van een aantal nationale activiteiten de actieve amateurkunstbeoefening bevorderen, het imago van de amateurkunst verbeteren en de amateurkunst vermaatschappelijken.
Onderdelen van het actieprogramma zijn onder andere een landelijke imagocampagne, een nationale amateurkunstweek, het cre?ren van culturele trapveldjes, de nationale amateurkunstprijs en Jouwkunst 2.0, database van jonge talenten.
Kijk voor het volledige actieprogramma amateurkunst op www.kunstfactor.nl.

Heldere aanpak
Overheden zoeken naar middelen om de maatschappelijke betrokkenheid en coherentie te bevorderen, om er in te investeren. Dat vraagt om een heldere aanpak van Kunstfactor, een aanpak gericht op de toekomst. Het actieprogramma amateurkunst is daarin een eerste stap.

Cement van de samenleving
Amateurkunst is van onschatbare waarde voor de samenleving. Miljoenen Nederlandse amateurkunstenaars hebben een grote invloed op de economie en de werkgelegenheid. Amateurkunst stimuleert de innovatieve en creatieve vermogens van mensen.
Amateurkunst is kunst van en voor de samenleving. Zij draagt bij aan het welzijn en de maatschappelijke integratie van burgers. Door middel van hun creativiteit kunnen mensen zich uiten over wat hen bezighoudt en problemen uit de samenleving kunnen met een kunstzinnige benadering zichtbaar en bespreekbaar gemaakt worden. Kunst is daarmee het cement van de samenleving.



Neem voor meer informatie over het actieprogramma amateurkunst contact op met Janneke Doornebal, co?rdinator communicatie van Kunstfactor via 030 233 5600 / 06 1848 1869 of via j.doornebal@kunstfactor.nl.

Kunstfactor is de landelijke organisatie voor de ontwikkeling en promotie van amateurkunst. Of het nu gaat om amateurverenigingen, kunstinstellingen, opleidingen of kader, Kunstfactor biedt ondersteuning, advies, educatie en bevordert de kwaliteit en de infrastructuur. Kijk voor meer informatie over Kustfactor op www.kunstfactor.nl.


Dit kwam net binnen.
Blablabla of zouden wij er echt wat aan hebben ? Het actieprogramma is mij niet geheel duidelijk.

_________________
ik wil met jou wel dansen maar m'n knieën knarsen zo...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di sep 11, 2007 2:40 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 20, 2005 1:33 pm
Berichten: 2217
Woonplaats: Utrecht
zeerover schreef:
O, en voor de nieuwelingen die het leuk vinden wat de oudjes hier drie jaar geleden al allemaal over gezegd hebben (negen pagina's..) en voor de oudjes die terug willen lezen wat ze drie jaar geleden vonden:
Hier is het topic (toen ook al door Cooper gestart ;) ) van 2004. "Hoe krijgen we het onder een groter publiek?"


Tjonge zeg, wat een soap! Ik ben nog niet veel verder gekomen dan de eerste pagina's...oei, dat ging er stevig aan toe. Hi hi! Die woeste folkies van het eerste uur waren echt van de folk 'n roll (purist of niet :wink: )! Dan zijn wij wel heel erg braaf...treurig.

Zo leuk:
Komt tijd komt spans

Een ieder spanst zoals zij/hij gebekt is

Eigen spans is goud waard

als er 1 schaap over de dijk spanst volgen er meer

Als de kat van huis is spansen de muizen


Hi hi! Alles wordt leuker als je er spreekwoorden van kan maken!!!
een volgende keer zal ik ook wat meer op de inhoud letten en wat verder lezen. Nu schijn ik te moeten werken...

_________________
"I love playing guitar pieces on the harp: it combines the beauty of the guitar and the non-transportability of the harp." (Park Stickney)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di sep 11, 2007 3:54 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 9:46 pm
Berichten: 1691
Woonplaats: Utrecht
Citaat:
Kunnen de folkfusie-mensen in het kader van deze discussie iets zeggen over hun overwegingen zelfstandig te gaan, of is dit forum daar te openbaar voor en zijn het vrij schokkende overwegingen?


Eerst even een toelichting voordat er allerlei misverstanden ontstaan.

Met eilandjes cultuur bedoel ik dat SVN, D&D en TEEU niet gezamenlijk weekends organiseren maar in principe alleen voor hun eigen publiek of voor hun eigen instrument. Als bestuurslid van D&D heb ik regelmatig het idee geopperd om gezamelijk een weekend te organiseren maar het stuit op principiele bezwaren. Uiteraard zijn er ook mensen binnen die clubs die hier positief tegenover staan, maar die zijn in de minderheid.

Ik heb op zich niets tegen eilandjes cultuur :peace: en niemand hoeft van mij zijn principes om te gooien. D&D bijv. is ontstaan omdat er nergens in Nederland op bourdoninstrumenten gespeeld kon worden. Gelukkig maar want waar had ik anders doedelzak moeten leren spelen? Alleen, als je iets op breder plan wil krijgen, zoals een weekend a la Gooik, dan is het handiger om de handen ineen te slaan, pragmatisch te zijn en aan te sluiten op de praktijk. En die praktijk is sinds een paar jaar gericht op balfolk en op muzikanten die met elkaar samenspelen op bals, feestjes en sessies. Zonder het onderscheid op type instrument.

Okee, dan nu Folkfusie.

Folkfusie is opgericht om een paar redenen: o.a. om de dingen die wij (Scorda en ik in eerste instantie) in Utrecht organiseerden een etiketje te geven. Daarbij is het slim om een rechtspersoon te worden. Een van de doelen is om verbanden te leggen in de (folk)muziek en kijken wat je gezamenlijk zou kunnen doen. Het fusie deel dus. Dat kan met andere soorten instrumenten maar bijv. ook met andere muziek (jazz, pop, klassiek). Als stichting ben je zichtbaar, professioneel benaderbaar en niet te vergeten kun je je netwerk vergroten. Verder was de praktijk dat we vaak met anderen (Folkie, Kikker o.a.) zaten te brainstormen over folkmuziek en de rest van het heelal, dus het duurde niet lang of deze twee zaten ook in Folkfusie.
En omdat wij allevier banen hebben en liever muziek maken, gaan we niet zelf het wiel zitten uitvinden, maar sluiten we aan op de praktijk. En organiseren we wat we zelf leuk vinden en nergens anders kunnen halen.

(en verder houdt Folkfusie van bier drinken en roti eten :biggrin: )


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di sep 11, 2007 5:58 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jan 08, 2003 9:01 pm
Berichten: 2650
Woonplaats: Amsterdam
Ifer schreef:
Ik neem aan dat er wel weer zoiets te regelen valt in de Februari Muziekmaand hier in Enschede.

FM is nogal ingekrompen, de laatste keer hadden ze geen interesse meer, maar ik was ook een beetje laat, want had niet niet door dat ze verplaatst waren naar de zomer (ik woon niet in Enschede). Gelukkig was Februari Muziekmaand wel geinteresseerd. Er is wel duidelijk animo voor hier gezien het aantal beginnende dansers de laatste keer.

Ifer schreef:
De truc met groots opgezette balfolk avonden is om de groep mensen op te vangen die halverwege vertrekt, zonder dat het feest doodvalt.

De eerste keer in Enschede was gelijk het grootst. Tot 24:00 op het plein met behoorlijk wat volk en daarna verder als besloten feestje in de kerk (met de deur dicht inderdaad ;)

Ifer schreef:
Conclusie: Ik wil de groei hier in Enschede een behoorlijke schop geven, tot het punt dat als ik hier wegga er een cultuurvereniging is ontstaan die Balfolk nog lang in leven houdt. Nieuwe mensen en nieuwe bands houden Balfolk in leven.

Leuk, hoe ga je het doen? De Folkclub van Enschede is trouwens ook naarstig op zoek naar vrijwilligers (o.a. een programmeur en webmaster ;)

"Enschede Muziekstad" is trouwens niet de makkelijkste stad voor een culturele instelling. Je hebt hier maar een half en dun bevolkt verzorgingsgebied, subsidie hebben wij nooit mogen aanboren en dit jaar vond het UIT bureau het niet eens nodig om een UIT-markt te organiseren.. (of had dit in het klaag topic gemoeten? ;)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za sep 15, 2007 5:54 pm 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 10, 2003 6:48 pm
Berichten: 965
Woonplaats: Twin Peaks
Citaat:
maar het is een brug te ver om nieuw publiek bij bijv. death-trash-metal-publiek te zoeken, om maar eens een dwarsstraat te noemen. Als het namelijk echt leuk was, deed iedereen het wel en gingen wij allemaal de hele dag aan het headbangen


nou ja :cool:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 279 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 19  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 91 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling