mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu wo apr 24, 2024 2:49 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 279 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 19  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo sep 16, 2007 10:16 pm 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 27, 2006 11:14 am
Berichten: 856
Woonplaats: Nijmegen
Kees schreef:
In 's-Hertogenbosch en Eindhoven was de sfeer over het algemeen erg open, maar ik schrok nogal van het kliekgehalte in Nijmegen op 24 juni.


wellicht omdat je in die contereien al sowieso meer mensen kent?
dat overkomt mijzelf namelijk ook altijd :hug: .


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo sep 16, 2007 10:27 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di okt 18, 2005 3:36 pm
Berichten: 3841
Woonplaats: Amsterdam
Kees schreef:
In 's-Hertogenbosch en Eindhoven was de sfeer over het algemeen erg open, maar ik schrok nogal van het kliekgehalte in Nijmegen op 24 juni.
Hoe kleiner een groep of ruimte, hoe meer het opvalt als er kliekjes zijn.
Je kan er niet op vertrouwen dat nieuwelingen altijd door anderen worden meegenomen en dat mensen juist wat verloren lijken rond te lopen.

In Nijmegen viste ik elke keer achter het net met dansen, omdat ik eerst wil weten wat er gespeeld wordt voordat ik inspring. Maar als je in wil springen als men al begonnen is, dan is dat eigenlijk onmogelijk, omdat alle mensen die willen dansen al met elkaar aan het dansen zijn. En dan zie ik opvallend genoeg dezelfde kliek met alkaar dansen. dat gaf me een katerig gevoel, en dat had ik nog niet eerder meegemaakt.


Het is goed tijdens het eerste uur van een balfolk om een paar keer een cercle en/of een jig (mijn voorkeur voor de jig) te doen. Duidelijk dansen die de zogenoemde "kliek" doorbreken. Tijdens jig en cercle kan je al een afspraakje maken. (Folkie heeft daarover een amusant stukje geschreven.)

Kees, het zijn geen kliekjes. Het zijn mensen die elkaar misschien al weer een hele week (of langer) niet hebben gezien. Nieuwkomers die zich daardoor laten afschrikken, hebben wellicht hetzelfde probleem bij andersoortige dansevenementen.

_________________
ik wil met jou wel dansen maar m'n knieën knarsen zo...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma sep 17, 2007 8:50 am 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 20, 2005 1:33 pm
Berichten: 2217
Woonplaats: Utrecht
Scordatura schreef:
Gromit schreef:

Mee eens. Groepsvorming -en daardoor uitsluiting van anderen- is meer een probleem dan wat er gedragen wordt. Enige zelfreflectie kan dus helemaal geen kwaad.
Overigens, er zijn meer lange rokken dan gws-en. Dat is namelijk wat ik te horen krijg als ik foto's laat zien aan buitenstaanders.


Kijk eens naar deze foto van een bal ergens in Nederland:

http://picasaweb.google.com/campie.gertjan/UtrechtBalfolk10062007/photo?authkey=FTNFpqJe3zU#5075480799546323618

Scordatura


Ehm...wat zijn gws-en?
En...ik heb overduidelijk geen lange rok aan! Bovendien is ie ook nog eens knalroze! Jong, hip en zeer aanlokkelijk. :biggrin:

Misschien moeten we een keer met z'n allen in de metamorphose; ons laten stylen door Dyanne Beekman (net 5).


Verder sluit ik me wat kliekjes aan bij Campie. Ik ga naar bals voor de lol. Als ik en aantal balvriendjes en -vriendinnetjes al weer een tijdje niet gezien heb, dan moet er altijd gekuffeld, gezoend, bijgekletst en gedanst. Mijn eerste zorg is dan niet om te zorgen dat de mensen die ik niet ken het leuk hebben.
Op plekken waar ik zelf minder mensen ken, leg ik inderdaad contact tijdens een jig. Dan bedenk ik met wie ik graag eens zou willen dansen. De truc, als je vaker achter het net vist, is om gewoon iemand te vragen: ook als je nog niet weet welke dans er komt. Dan weet je zeker dat je een danspartner hebt en als je de dans nog niet kent is het meteen een goede kans om die te leren.
Bovendien vind ik zelf soms heel prettig om af en toe een dans niet te dansen, maar even naar de muzikanten te kijken, naar de dansers te kijken of een lekker biertje te drinken.

_________________
"I love playing guitar pieces on the harp: it combines the beauty of the guitar and the non-transportability of the harp." (Park Stickney)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma sep 17, 2007 9:08 am 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di okt 18, 2005 3:36 pm
Berichten: 3841
Woonplaats: Amsterdam
telenn gwad schreef:
Ehm...wat zijn gws-en?


GWS

_________________
ik wil met jou wel dansen maar m'n knieën knarsen zo...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma sep 17, 2007 9:22 am 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 20, 2005 1:33 pm
Berichten: 2217
Woonplaats: Utrecht
hi hi hi :biggrin:

_________________
"I love playing guitar pieces on the harp: it combines the beauty of the guitar and the non-transportability of the harp." (Park Stickney)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma sep 17, 2007 12:48 pm 
Offline
Rookie

Geregistreerd: di jun 27, 2006 10:13 pm
Berichten: 116
Woonplaats: Leiden
ghehehe...

_________________
---


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di sep 18, 2007 12:17 pm 
Offline
Superfly
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 11, 2003 2:38 pm
Berichten: 3000
Woonplaats: Nieuwegein
Er is niks mis met kleine bals, laat dat duidelijk zijn, die moeten ook zeker blijven bestaan.

Ik zou alleen graag wat vaker echt goede groepen (uit het buitenland) zien spelen. Dan zijn er 2 mogelijkheden, ?f je gaat naar het buitenland om ze te zien, ?f je haalt ze hierheen.
Wil je die vanuit het buitenland naar hier halen, dan heb je meer bezoekers nodig, want anders is het budget niet toereikend.

Een andere optie is: zorgen dat er meer verschillende bands in Nederland komen, met een hoog niveau. Zowel voor "meer bands" als voor "hoog niveau" is het bijzonder nuttig als er een groter publiek is (een grotere visvijver)

Ik zou graag ook zien dat je niet het hele land door hoeft te reizen om naar een bal te gaan, N ik zou graag zien dat je als organisator in Groningen eigenlijk geen rekening hoeft te houden met of er een bal is in Utrecht of niet. Momenteel is dat toch nog wel nodig, omdat er niet genoeg mensen zijn om 2 bals op een dag goed te bevolken.

W

_________________
"hoe dommer mensen zijn, hoe overtuigder ze zijn van hun eigen gelijk" Theo Maassen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di sep 18, 2007 12:31 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di okt 18, 2005 3:36 pm
Berichten: 3841
Woonplaats: Amsterdam
Ik verbaas mij ook wel over het soms grote aantal muziekgroepen per avond. Als je dat wil belonen wordt de spoeling dun.
Neem je maar één of 2 groepen, dan moeten die over een ruim repertoire beschikken om hun danspubliek niet te vervelen.
Maar je hebt inderdaad ook (kleinere) bals nodig als kweekvijver voor nieuw talent.
Probeer maar eens rekening te houden met al die verschillende wensen.

Wellicht toch maar gewoon ijzerenheinig lokaal doorgaan en bouwen aan een goede achterban (zodat die geen behoefte meer heeft aan al dat reizen).

Ach, het balfolk heeft niet zo'n groei nodig. Het danspubliek moet groeien in aantal. En dat lukt alleen maar als we het die mensen goed naar de zin maken. Spelen voor en luisteren naar. Dus.

_________________
ik wil met jou wel dansen maar m'n knieën knarsen zo...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di sep 18, 2007 2:43 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 18, 2005 11:00 pm
Berichten: 1372
Woonplaats: Noordeloos
campie schreef:
En dat lukt alleen maar als we het die mensen goed naar de zin maken. Spelen voor en luisteren naar. Dus.


we zullen ons best doen Campie :biggrin: :dancing:

_________________
Als de nood hoog is, kun je best een vierkwartsmazurka dansen!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di sep 18, 2007 2:43 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 18, 2005 11:00 pm
Berichten: 1372
Woonplaats: Noordeloos
campie schreef:
En dat lukt alleen maar als we het die mensen goed naar de zin maken. Spelen voor en luisteren naar. Dus.


we zullen ons best doen Campie :biggrin: :dancing:

_________________
Als de nood hoog is, kun je best een vierkwartsmazurka dansen!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di sep 18, 2007 3:20 pm 
Offline
Superfly
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 11, 2003 2:38 pm
Berichten: 3000
Woonplaats: Nieuwegein
campie schreef:
. En dat lukt alleen maar als we het die mensen goed naar de zin maken. Spelen voor en luisteren naar. Dus.



Hoe stel je je dat voor Campie? En veel publiek dat eens komt kijken is al redelijk enthousiast vaak, dus ik weet niet of je het van het huidige publiek moet hebben,
W

_________________
"hoe dommer mensen zijn, hoe overtuigder ze zijn van hun eigen gelijk" Theo Maassen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di sep 18, 2007 3:39 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di okt 18, 2005 3:36 pm
Berichten: 3841
Woonplaats: Amsterdam
Cooper schreef:
campie schreef:
. En dat lukt alleen maar als we het die mensen goed naar de zin maken. Spelen voor en luisteren naar. Dus.



Hoe stel je je dat voor Campie? En veel publiek dat eens komt kijken is al redelijk enthousiast vaak, dus ik weet niet of je het van het huidige publiek moet hebben,
W

Dat reeds enthousiaste publiek moet dus gewoon weer nieuwe mensen attenderen en meenemen en zo stel ik mij dat voor...
Ik vertel ook iedereen hoe leuk het is en stuur ze mailtjes en/of foto's. En ik beloof dat ik niet met ze zal dansen.

_________________
ik wil met jou wel dansen maar m'n knieën knarsen zo...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo sep 19, 2007 10:06 am 
Offline
Superfly
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 11, 2003 2:38 pm
Berichten: 3000
Woonplaats: Nieuwegein
campie schreef:
Cooper schreef:
campie schreef:
. En dat lukt alleen maar als we het die mensen goed naar de zin maken. Spelen voor en luisteren naar. Dus.



Hoe stel je je dat voor Campie? En veel publiek dat eens komt kijken is al redelijk enthousiast vaak, dus ik weet niet of je het van het huidige publiek moet hebben,
W

Dat reeds enthousiaste publiek moet dus gewoon weer nieuwe mensen attenderen en meenemen en zo stel ik mij dat voor...
Ik vertel ook iedereen hoe leuk het is en stuur ze mailtjes en/of foto's. En ik beloof dat ik niet met ze zal dansen.


Dat is idd een uitstekende methode, maar ik ben bang dat het op all?en die manier nog wel even duurt voordat we leuke groepen uit het buitenland naar hier kunnen halen.
:peace:
:-)
W

_________________
"hoe dommer mensen zijn, hoe overtuigder ze zijn van hun eigen gelijk" Theo Maassen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo sep 19, 2007 11:14 am 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di okt 18, 2005 3:36 pm
Berichten: 3841
Woonplaats: Amsterdam
Cooper schreef:
Dat is idd een uitstekende methode, maar ik ben bang dat het op all?en die manier nog wel even duurt voordat we leuke groepen uit het buitenland naar hier kunnen halen.
:peace:
:-)
W

Laten we eerst Belgi? maar annexeren. Dan hebben we al een laterale oplossing gevonden voor een heleboel eerst nog buitenlandse bandjes. :devilish:

_________________
ik wil met jou wel dansen maar m'n knieën knarsen zo...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo sep 19, 2007 11:16 am 
Offline
Superfly
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 11, 2003 2:38 pm
Berichten: 3000
Woonplaats: Nieuwegein
campie schreef:
Cooper schreef:
Dat is idd een uitstekende methode, maar ik ben bang dat het op all?en die manier nog wel even duurt voordat we leuke groepen uit het buitenland naar hier kunnen halen.
:peace:
:-)
W

Laten we eerst Belgi? maar annexeren. Dan hebben we al een laterale oplossing gevonden voor een heleboel eerst nog buitenlandse bandjes. :devilish:


Goed plan, wie belt deWinter even, die wil dat vast wel voorstellen bij hun huidige soort-van-regering. Oh wacht, dat had hij al gedaan
:-)
W

_________________
"hoe dommer mensen zijn, hoe overtuigder ze zijn van hun eigen gelijk" Theo Maassen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 279 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 19  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling