mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu ma apr 29, 2024 9:23 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 279 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 19  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma sep 24, 2007 8:51 pm 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di nov 29, 2005 9:56 am
Berichten: 129
Woonplaats: Amstelveen
Leuk, zo?n discussie. Herkenbare problemen: een geschikte zaal vinden, ook in dure hoeken van het land, hopelijk genoeg mensen trekken, weinig geld hebben etc. En ? ondanks dat sommigen de tegenstellingen wat benadrukken door te praten over grote en kleine bals en goede en slechte bands ? zijn we het gelukkig ook aardig eens over de groeikansen van balfolk in Nederland.

Groei? dat betekent nieuwe doelgroepen naar de bals trekken. Dat kunnen we (en doen we natuurlijk) op elk bal, of het nou intiem of groot, traditioneel of hip is. Ik denk dat het daarbij belangrijk is de omgeving en het karakter van jouw bal te kennen en van daaruit een doelgroep te formuleren die je het gemakkelijkst aanspreekt. Hoe verschillender de balprofielen zijn, hoe beter, want daarmee houden we het aanbod breed en de kans op verdere doorgroei optimaal. Niet nuttig om met bewondering danwel afgrijzen te kijken naar collega?s die het anders doen, als je ervan uitgaat dat zij hun woonplaats en doelgroep kennen. Wel nuttig om het bal te organiseren waar jezelf met plezier naartoe zou gaan, want zoals Balloot opmerkte, enthousiasme is de krachtbron!

Omdat ?groei? verder gaat dan het aanspreken van een groter publiek, ben ik van mening dat de organisatoren een gedeelde verantwoordelijkheid hebben om talent van eigen bodem een kans te bieden. We zijn de laatste jaren behoorlijk verwend geraakt door de mooie muziek die ons vanuit Vlaanderen en Frankrijk werd aangereikt. En dat legt het ambitieniveau voor balorganisatoren, -bezoekers en -muzikanten duidelijk hoger, zelfs als deze houden van intieme bals of een wat traditioneler repertoire. Maar als we allemaal klakkeloos Franse en Vlaamse bands gaan programmeren op Nederlandse bals, dan stomen we ons publiek klaar voor de Boombals. Immers, daar spelen twee of drie van onze dure (en daar veel goedkopere) bands op één avond, en daar kunnen wij niet tegenop. Bovendien vergt een Boombal in Antwerpen slechts een iets grotere actieradius voor de Utrechter dan een bal in Groningen...

Dus moeten er inspanningen worden gedaan om Nederlandse muzikanten op te leiden (b.v. door workshops te organiseren wat op veel plekken gedaan wordt) en mensen te stimuleren elkaar te vinden en muziek te maken op bals (dat gebeurt o.a. weer op sessies zoals in Utrecht). En door ze ook de mogelijkheid te bieden zich te ontwikkelen natuurlijk. Want laten we wel wezen, er zijn aardig wat bals in Nederland, maar lang niet genoeg voor een band om met regelmaat te spelen, terwijl 1 optreden per maand toch wel nodig is voor een band om zich goed te ontwikkelen. Geen wonder dat de meeste bands hun groeimarkt zien in het luisterrepertoire en balfolk ?erbij? doen. En geen wonder dat zelfs de beste Nederlandse balbands er zo nu en dan toe over gaan om voor weinig geld te spelen. Als balfolk groeit in Nederland zal het gemakkelijker worden voor balbands om zich verder te ontwikkelen en zal het wellicht ook voor andere bands de moeite waard worden om bal te gaan spelen.

Met talent van eigen bodem bedoel ik ook dansers! Voorzover ik weet ligt het niveau van dansen op de Boombals lager dan bij ons. Dat is een kans om de concurrentieslag op dansen te winnen, en niet alleen op hippe bands. Bovendien is het een waarschuwing: het dansniveau zal minimaal gehandhaafd moeten blijven, om de huidige dansers niet van de bals te vervreemden. Dus ook aan de danskant lekker doorgaan met workshops van nieuwe en uitdiepen van bestaande dansen. En om nieuwkomers te triggeren denk ik dat het geven van balfolk-cursussen in de wijkcentra, op scholen en op bedrijfsfeestjes zeker zou bijdragen aan het succes van bal folk op de langere termijn. Net als aan de muziekkant, zoals Scorda al opperde, is het ook hier belangrijk dat we breder denken dan balfolk. Daarom dansers: dring eens binnen in een dans-cultuurtje en daag de mensen uit om kennis te maken met bal folk! Trommel een paar muzikanten uit je buurt op en voil?.

Als laatste noem ik toch even: de bekendheid onder organisatoren, podiumhouders, pers moet echt vergroot worden. Ik ervaar in Amsterdam regelmatig dat ik tegen muren loop omdat mensen echt niet weten wat balfolk is en zich, door de hardnekkige vooroordelen ook niet laten bepraten. (Gelukkig hebben we onze Mokumse huisbaas op 8 september kunnen laten zien dat op een folkbal hele gewone, leuke hippe jongeren afkomen...) En met de mooie initiatieven die al genomen zijn, zoals www.balfolk.nl en de vele bals in den lande, is het gelukkig ook niet meer zo moeilijk uit te leggen.

Marion :rose:

P.S. Zijn er trouwens mensen die met succes subsidie hebben gekregen voor een of meerdere bals? Ik ben ermee bezig in Amsterdam en zou graag horen wat jullie argumentatie is geweest.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma sep 24, 2007 9:15 pm 
Offline
Pro
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo apr 02, 2003 11:10 am
Berichten: 681
Woonplaats: Utrecht
Afgelopen weekend zijn Gromit en ik - geheel onvoorbereid of in ieder geval zonder plannen in die richting - aan het werk geweest voor een groeiend balfolk.

Op 5 mei hadden we, zoals op dit forum te lezen is geweest, een muziekfeestje voor onze deur. Daar zijn we gespot door iemand van Lombok Anders, de organisatie achter de 5 mei feesten in Lombok. Een paar dagen later kreeg ik een e-mail van deze man met de vraag of wij ook op andere festijnen zouden willen spelen. Natuurlijk. En zo kreeg ik begin september een mail met de vraag of we op zeterdag 22 september op het Molenerf wilden spelen. dat wilden we natuurlijk wel. Het bleef lange tijd onduidelijk wat de gelegenheid precies was en wat er verder op het programma stond. Het zou een soort muzikale afsluiting van de zomer worden met live muziek en een dj.

toen we zaterdagavond om half acht bij de molen kwamen stond daar een kleine vrachtwagen-met-podium en een hele stellage aan apparatuur. Daarnaast stond een buurman met wie we in juli nog hadden meegedaan met het straatvolleybal toernooi. JHij bleek samen met een vriend een geluidsverhuur bedrijfje te hebben (contact 1 van dit weekend). Deze heren konden ons ook vertellen dat er in de molen nog een zaaltje was met allerlei faciliteiten en dat er geregeld culturele activiteiten werden georganiseerd en dat de mensen van de molen - van wie wij direct de namen uit het hoofd leerden - zaten te springen om initiatieven.

Na de soundcheck en een alcolvrije versnapering was het wachten op publiek Op het molenerf, op een paar luidruchtige buurtkinderen en wat Marokaans hangjongeren na bleef het angstvallig rustig. We besloten om toch maar te gaan spelen, zodat voorbijgangers tenminste iets zouden hebben om voor stil te staan.

En zo geschiedde, na twee nummers sronder er een paar hogeropgeleide Nederlands te luisteren en bij het derde nummer. een verzameling jigs, werd er door dit groepje spontaan een rondedansje gedaan - succes !

Daar bleef het echter bij; de mensen hadden het na het vijfde nummer wel weer gezien, meer publiek bleef uit en zo speelden Gromit en Scorda hun eigentijdse westerse folk, terwijl de rest van Lombok zich tegoed deed aan de Iftar, voor een stel allochtone ADHD kindertjes en een paar verveelde pubers.

totdat het ook dit publiek teveel werd; een Marokaans meisje van een jaar of zes eiste op luide toon Marokaanse muziek. Die bleek niet in het repertoire te zitten, maar de DJ had er vast wel iets van. na zo'n drie kwartier spelen gaven we het stokje over aan de DJ die de ondankbare taak had om voor een leeg veldje met hier en daar wat schuchtere buurtbewoners met zijn mechanische muziek met 85 dB nog een beetje sfeer te laten ontstaan. Scorda en Gromit keken vanachter hun door de organisatie verstrekte bier tot een uur of elf aan

Vanwege de nieuwe contacten en met visioenen van geweldige feesten in en om de molen gingen wij huiswaarts.

De zondag had nog meer fraais in petto - maar daarover in een volgende bijdrage.

_________________
Wer tanzt hat bloss kein Geld zum Saufen - oud Schwaebisch spreekwoord


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma sep 24, 2007 10:56 pm 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo feb 28, 2007 10:53 pm
Berichten: 199
Skizzo (en wellicht anderen):

Als ik een ding weet is dat er in Nederland stapels met geld liggen. Alleen niemand raapt ze op!!

Zo heeft iedere wijk in bijvoorbeeld Utrecht welgeteld 1 miljoen euro! ter beschikking voor culturele activiteiten, van en voor burgers. Maar er zijn amper burgers die er gebruik van maken. Wie weet dat nou?
Diegenen die er wel gebruik van maken zijn de sociaal werkers. Maar op gaan deze geldhoopjes nooit, deze worden dan weer teruggeboekt naar de gemeente. dan heb ik nog niet eens gesproken over de algemene subsidies, potjes voor jongeren, en alle andere fondsen en instanties.

Zonde dus, en open kansen voor balfolk, althans, zolang het cultureel blijft. Dus als je er een aan wil verdienen moet je niet bij de gemeente aankloppen.

Natuurlijk heb je in Amsterdam ook hopen met geld. Het is een kwestie van de juiste persoon spreken en het juiste verhaal vertellen. Zolang je niet commerciel bent, en je doelgroep 'de burgers' zijn, kun je rekenen op geld. Wij betalen niet voor niets zoveel belasting wij leven in Nederland :-)

Je beargumentatie heeft alleen invloed op de hoogte van het bedrag. Als je veel wilt hebben (nodig hebt) moet je en goed verhaal hebben. Dus niet: 'omdat ik zelf fan ben van balfolk'. Maar meer iets van: 'de maatschappij is tegenwoordig heel solistisch. Veel mensen zijn op zichzelf, de gezamelijke geest is weg, veel mensen hebben het druk en er is geen ruimte meer om SAMEN dingen te doen.
Nou daar is balfolk het ultieme middel tegen, met haar groepsdansen! Dus het heeft een positieve invloed op de maatschappij. Bovenmdien voorzie je een subcultuur van aanbod, wat nogal positief is omdat er te weinig aanbod is en teveel vraag binnen de balfolk. Benadruk ook de open sfeer en de toegankelijkheid (dansinstructie). Het kan ook meerdere culturen bij elkaar brengen (heel populaire argumentatie bij de gemeenten!) Het laatste argument is dat je geen budget genoeg hebt, omdat je de entree schappelijk wil houden, zodat iedereen vrij is om te komen. Ook mensen die het minder hebben en jongeren bijvoorbeeld. Dus heb je de subsidie nodig.

Een gemeente heeft geen reden om je dan geen geld te geven. Hoeveel zij geeft is afhankelijk van je begroting.

Regel 1: Blaas de begroting op. Je krijgt vaak minder dan dat je vraagt. Dus vraag dan meer. waarom niet? Bouw buffers in in de begroting. Begroot zaken die je niet percee nodig hebt, maar die je wel graag zou willen. Als je dan in geldnood komt laat je die zaken weg, en kun je dat geld gebruken voor je verlies in te dekken. Denk dus niet: dat is niet percee nodig, dus dat zal ik maar niet aan de gemeente vragen.

Regel 2: Bereken je inkomsten over minder mensen dan er meestal komen. Ook dit is bufferinbouwen. Heel belangrijk. Er kunnen namelijk altijd minder mensen komen.

Regel 4: Laat zien dat je niet alleen hun vraagt, maar ook al zelf je best hebt gedaan. Andere sponsoren, gespaarde budgetten. Bijvoorbeeld in het geval van utrecht: als wouter een begroting zou maken moet hij erin opnemen dat hij al 600 euro gesponsord krijgt, namelijk door Lirio. Die speelt gratis. Dat moet je aan de gemeente vertellen. Daar zijn ze gevoelig voor. Hoe meer je zelf je best hebt gedaan om geld te verzameln (dat hoeft dus niet direct en tastbaaar te zijn, dus een gartis zaal moet je vermelden als sponsoring en daarbij het bedrag melden dat je er normaal zou moeten betalen), hoe hoe sneller de gemeente je wil helpen. Zij vindt het namelijk lui als je alleen bij hun aanklopt en wil zien dat je je best hebt gedaan.

let op: dit geld niet voor alle gemeenten, maar wel voor subsidieverstrekkers in nhhet algemeen.

Regel 3: De sposoringen zijn dus ook inkomsten. Maar die zet je ook bij de uitgaven, dus maakt netto niets uit!!! Trek de inkomsten van je uitgaven af. Wat je tekort komt vraag je aan de gemeente. Dit mag een fors bedrag zijn. Je kunst ook meerdere bals tegelijk begroten. Afhankelijk van de gemeente en van de soort subsidie.

In veel gemeenten zijn ook gratis locaties beschikbaar, die je gewoon mag gebruiken. Vraag ernaar. Ga overal kijken. de gemeente kan ook met andere dingen helpen dan alleen geld.

Er is een tekort aan mensen die initiatieven hebben, dus laat weten dat jij er een bent.

Waat je precies moet aankloppen is per gemeente verschilllend. Een brief naar 'de gemeente' heeft uiteraard geen zin. Zoek even uit hoe het geregeld is in je stad.

Ik hoop dat iedreen die het interesseert er wat aan heeft, al de tips. Je kunt altijd even je aanvraag naar mij mailen, misschien dat ik op of aanmerkingen heb. Succes!

groetjes,

No?l
noeljosemans@gmail.com


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di sep 25, 2007 7:51 am 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 20, 2005 1:33 pm
Berichten: 2217
Woonplaats: Utrecht
Inderdaad het schrijven van subsidie-aanvragen is een kunst apart. Je moet altijd minstens een dubbele begroting indienen van wat je eigenlijk nodig hebt en een gedegen dekkingsplan.

Als je subsidie in de gemeente aanvraagt moet je plan iets toevoegen aan de gemeente, maar het moet meestal ook een vernieuwende factor hebben.

Wat voor mij altijd goed werkt, is zo snel mogelijk uitzoeken wie mijn contact persoon is en daar volop persoonlijk contact mee hebben. Als ze je leuk vinden, doen ze echt beter hun best!

O ja, en alles moet natuurlijk heel erg enthousiast en wervend zijn. Maar goed, ik ben altijd van de persoonlijke aanpak. :biggrin:

_________________
"I love playing guitar pieces on the harp: it combines the beauty of the guitar and the non-transportability of the harp." (Park Stickney)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di sep 25, 2007 9:04 am 
Offline
Rookie

Geregistreerd: di jun 27, 2006 10:13 pm
Berichten: 116
Woonplaats: Leiden
...en zorg dat je bij elke subsidie-verstrekker / fonds op de hoogte bent wat hun speerpunten zijn, wat z?j belangrijk vinden. stuur niet één standaard brief naar 10 instellingen, maar leg de ?ne keer de nadruk op het culturele, andere keer op dat het een activiteit voor jongeren is, etc etc etc. ze willen allemaal graag iets anders horen. :cool:

_________________
---


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di sep 25, 2007 9:12 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 9:46 pm
Berichten: 1691
Woonplaats: Utrecht
Skizzo goeie bijdrage en Balloot heldere toelichting op het subsidieverhaal. In dit kader: als Folkfusie een grotere activiteit ziet zitten, hebben we simpel gezegd een goed uitgewerkt plan nodig dat we bij subsidieverstrekkers kunnen indienen. En dan moet je even weten waar je op moet inzetten. Wellicht kun jij daar nog mensen bij helpen (extra studiepunten?)

Wat je opmerking betreft dat folk verschillende culturen bij elkaar kan brengen: daar heb ik sinds afgelopen zaterdag zo mijn twijfels over :raisedeyebrow: (dit is een zwaar understatement).
Maar als er een etiketje op moet dat meer geld in het laatje brengt: prima! Ik weet er nog wel een paar :idea: (community art)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di sep 25, 2007 9:55 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 20, 2005 1:33 pm
Berichten: 2217
Woonplaats: Utrecht
ik zou het zelf eerder gooien op hoe goed het is voor jonge mensen om te bewegen (momenteel een steeds groter probleem) en het bewaren van het nationaal erfgoed...want samenbrengen van culturen vind ik een beetje vergezocht.

Bij culturele instellingen is het vaak goed om aan te tonen dat wat je doet uniek en vernieuwend is. Een link naar de Boombals zou dan geen slechte move zijn.

_________________
"I love playing guitar pieces on the harp: it combines the beauty of the guitar and the non-transportability of the harp." (Park Stickney)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo sep 26, 2007 9:45 am 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 15, 2007 8:46 pm
Berichten: 147
Woonplaats: Den Haag & Charente Limousine
telenn gwad schreef:
ik zou het zelf eerder gooien op hoe goed het is voor jonge mensen om te bewegen (momenteel een steeds groter probleem) en het bewaren van het nationaal erfgoed...


Zijn Franse en Belgische dans en muziek, Nederlands nationaal erfgoed? :worried:

_________________
Òc, lenga oficiala!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo sep 26, 2007 9:49 am 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 20, 2005 1:33 pm
Berichten: 2217
Woonplaats: Utrecht
als je een slim concept schrijft wel! ;)

_________________
"I love playing guitar pieces on the harp: it combines the beauty of the guitar and the non-transportability of the harp." (Park Stickney)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo sep 26, 2007 10:25 am 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di nov 29, 2005 9:56 am
Berichten: 129
Woonplaats: Amstelveen
Europees erfgoed, toch? Net als jij Pascale, en Telenn, en ik :biggrin:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za sep 29, 2007 3:39 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jan 08, 2003 9:01 pm
Berichten: 2650
Woonplaats: Amsterdam
Skizzo schreef:
Europees erfgoed, toch?

Inderdaad, waarom van die ingewikkelde dansjes helemaal van cuba waar je een jaar voor op les moet, als je met bal folk gelijk de dansvloer op kan? Eigen folk eerst! ;)

Maar waarom is dat salsa zo populair onder de jongeren? Het antwoord is natuurlijk sex. Sex sells, dat hebben ze bij Boombal ook goed begrepen. Boombal wordt onder de jeugd ge-market als de ideale plek om een lief op te doen. De nieuwe disco. Dus wil je meer jongeren trekken, publiceer dan net als Klessie vooral foto's van wulpse jonge meiden ;)

Overigens vind ik de sfeer op bal folks (ook boombals) veel beter dan salsa feestjes :hug:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za sep 29, 2007 10:41 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jan 08, 2003 9:01 pm
Berichten: 2650
Woonplaats: Amsterdam
En vroeg beginnen met je klantenbinding :laughing:

Afbeelding(klik)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo sep 30, 2007 11:59 am 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di nov 29, 2005 9:56 am
Berichten: 129
Woonplaats: Amstelveen
Nou, serieus, ik had laatst contact met Yves Bondue - accordeonist van 'Le V?lo Vert', dat net een prachtige nieuwe CD uitbracht. Hij vertelde dat hij met een andere formatie van hem een dansinitiatie-programma heeft voor kinderen: Het eiland van de Tovercirkel. Hijzelf is dan verkleed als tovenaar. Welke band pakt die handschoen hier op? Wij, Fluitfeeks? :biggrin:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma okt 01, 2007 10:59 am 
Offline
Rookie

Geregistreerd: ma jan 08, 2007 12:08 pm
Berichten: 120
Woonplaats: den haag
Helemaal geweldig!
Mijn dochters waren op het Boombalfestival erg teleurgesteld omdat ze het Boombal voor Kids zo stom vonden. Ze waren toch geen ukkepukken meer? Ze wilden de echte tovercirkel en jig leren, en de scottisch, en zelfs de mazurka, geen kinderachtige dansjes waarbij ze werden toegesproken als kleuters. Daar hadden ze zich in vergist dus, onder leiding van mama die ze had beloofd dat ze daar in hun tempo en op hun manier 'onze' dansen konden leren. Er is op dat vlak een hoop te winnen. De instructie voor volwassenen is voor kinderen vanaf een jaar of 8 te intimiderend, heb ik gemerkt, maar de kleuterdansen vinden ze te kinderachtig. Terwijl ze best aardig mee kunnen huppelen op een bal en het erg leuk vinden om mee te doen. Ik vind het een prachtig initiatief.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma okt 01, 2007 10:07 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 13, 2005 9:46 pm
Berichten: 2461
Woonplaats: Utrecht
Het was niet alleen mij opgevallen: Zondag en op 10 juni op het bal in Utrecht waren er vooral veel jonge enthousiaste mensen. Hoe komt dit? Ik weet het niet. Gewoon omdat ik een leuk feestje weet te organiseren? Is dat dan genoeg?

Dat is namelijk het enige wat ik doe. Ik heb een sfeervol zaaltje gevonden, plan daar ongeveer 5 uur kwalitatief bal, en een intensieve workshop voor beginnende dansers en zet dat op balfolk.nl. Alle andere dingen die eigenlijk nodig zijn om de balfolk te laten groeien, zoals vooral publiciteit voeren, laat ik achterwege omdat ik er eigenlijk geen zin in heb. Daarom komen er vooral jonge (lees: digitale) mensen die balfolk.nl al kennen en goed in de gaten houden. Mensen die op bijvoorbeeld een Boschbal voor het eerst kennis hebben gemaakt met balfolk, en meer willen.

Ik heb plezier in waar ik goed in ben (zoals dit soort feestjes organiseren) en doe het daarom graag. Maar nieuwe mensen zal ik er niet mee trekken. Ik denk dat ik wel mensen mee vast weet te houden. Mensen van een beetje meehobbelen op een bal echt aan het dansen kan krijgen. Dat ik niet het totale aantal mensen dat ooit op een bal is geweest zal vergroten, maar wel de harde kern enthousiastelingen weet uit te bereiden.

Het is heel goed dat er ook mensen zijn die bals willen organiseren en dat ook aan de buitenwereld verkondigen, want anders komen er ook geen nieuwe mensen bij die op mijn bals willen komen. Maar dat is niet mijn ding. Ik laat de zendingsdrang graag aan anderen over, en organiseer zelf gewoon met enige regelmaat een leuk feestje. Met fijne muziek, en enthousiaste dansers. In een zaaltje waar je, als het eigenlijk te druk is om te dansen, of als je gewoon wat moe bent, ook prima boven kan gaan zitten, of in 1 van de bankje kan hangen en kan uitkijken over en genieten van de muzikanten en de dansers.

Ik vind het prima als mensen het balfolkwereldje willen laten groeien, maar ik denk eigenlijk dat de blijvertjes niet de mensen zijn die in een krantje een aankondiging hebben gezien, maar eerder de mensen die door vrienden zijn meegenomen. Daardoor zal de groei nooit echt hard gaan, maar dat willen we ook eigenlijk niet. Door gewoon met enige regelmaat leuke bals te organiseren, groeien we gestaag. Zo barsten we ook minder snel uit onze voegen.

Het probleem van te weinig mensen waardoor je niet genoeg inkomsten hebt om een leuke band te betalen los ik op met de dansworkshop. Die kost ons weinig, maar mensen willen er wel graag wat meer voor betalen dan voor een bal. (En nu ga ik kijken hoe de afrekening van gister er uit ziet..)

_________________
"on est là pour danser, on n'est pas là pour s'amuser!!"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 279 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 19  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 189 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling