mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu wo mei 08, 2024 5:03 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 745 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di feb 08, 2011 10:20 am 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di okt 18, 2005 3:36 pm
Berichten: 3841
Woonplaats: Amsterdam
Iertje schreef:
arg, zijn we 3/4 jaar verder gaan ze vandaag op het kasteel iets organiseren voor kinderen met Vuvuzela's.......
en dat moet ik dan de rest van de dag aanhoren...
:crying:

Misschien zijn die kinderen voor de export :raisedeyebrow:.

_________________
ik wil met jou wel dansen maar m'n knieën knarsen zo...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do feb 10, 2011 9:28 am 
Offline
Rookie

Geregistreerd: za jun 21, 2008 10:54 am
Berichten: 152
mmm na een jaar kankervrij te zijn krijg ik nu 17 feb weer een operatie omdat er slechte cellen zijn gevonden... ik word daar niet echt vrolijk van :(


Laatst bijgewerkt door Darkfairy op do feb 10, 2011 10:05 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do feb 10, 2011 9:55 am 
Offline
Star

Geregistreerd: wo jun 06, 2007 6:42 pm
Berichten: 1357
Woonplaats: Het Bosch van de Hertog
En de timing, middenin je verhuizingsperikelen, maakt het nog veel lastiger.
Veel sterkte met alles. :rose:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do feb 10, 2011 11:29 am 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 09, 2009 11:06 pm
Berichten: 280
Tjeses.... wat ontzettend rot. Heel veel sterkte, kunnen ze dat weer helemaal weg halen? :luck:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do feb 10, 2011 11:32 am 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 09, 2009 11:06 pm
Berichten: 280
Even wat anders,

Eindelijk een mooie workshop in mijn buurt (onregelmatige walsen in drachten), kost het 32.50! Das toch niet normaal zo duur...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do feb 10, 2011 11:54 am 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 21, 2010 2:47 pm
Berichten: 228
Woonplaats: Huizen
@Darkfairy: Heel veel sterkte met je operatie, ik hoop dat hij slaagt. En sterkte met het herstel daarna.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do feb 10, 2011 12:01 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di okt 18, 2005 3:36 pm
Berichten: 3841
Woonplaats: Amsterdam
guillome schreef:
Even wat anders,

Eindelijk een mooie workshop in mijn buurt (onregelmatige walsen in drachten), kost het 32.50! Das toch niet normaal zo duur...

Je bent wel de hele dag bezig hoor.

_________________
ik wil met jou wel dansen maar m'n knieën knarsen zo...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do feb 10, 2011 12:12 pm 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 09, 2009 11:06 pm
Berichten: 280
Ja maar dat ben ik in Utrecht ook, en daar is het inclusief bal (waardoor je de hele dag én avond bezig bent) 25 euro kwijt, of alleen workshop van 4 uur zo`n 20..


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do feb 10, 2011 12:16 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di okt 18, 2005 3:36 pm
Berichten: 3841
Woonplaats: Amsterdam
guillome schreef:
Ja maar dat ben ik in Utrecht ook, en daar is het inclusief bal (waardoor je de hele dag én avond bezig bent) 25 euro kwijt, of alleen workshop van 4 uur zo`n 20..

En als je het verschil in reiskosten er in betrekt?
Misschien hebben ze in Drachten gratis catering ?

_________________
ik wil met jou wel dansen maar m'n knieën knarsen zo...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do feb 10, 2011 12:21 pm 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 09, 2009 11:06 pm
Berichten: 280
Tja voor mij persoonlijk zouden de reiskosten natuurlijk iets compenseren, maar dan nog trek je er niet veel mensen mee natuurlijk. En over gratis catering wordt niet gesproken...

@kees: oh ja 37.50, ik ehhhh nam het gemiddelde van die 2 denk ik :liar:


Laatst bijgewerkt door guillome op do feb 10, 2011 12:23 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do feb 10, 2011 12:21 pm 
Offline
Star

Geregistreerd: wo jun 06, 2007 6:42 pm
Berichten: 1357
Woonplaats: Het Bosch van de Hertog
guillome schreef:
Eindelijk een mooie workshop in mijn buurt (onregelmatige walsen in drachten), kost het 32.50! Das toch niet normaal zo duur...


Op balfolk zie ik staan: € 37.50 of € 27.50.
Inderdaad is het voor een hele dag. Bovendien wordt de workshop georganiseerd onder de vlag van een stichting. Dat betekent dat er andere regels gelden dan normaal bij balfolk (lees: minder rekening houdend met beurzen van studenten). Daarnaast moet een stichting altijd BTW afdragen van zo'n 20 %, wat ik ook zie terugkomen in de prijs van danslessen, nu Louise bezig is de organisatie in een stichtingsvorm te gieten.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do feb 10, 2011 12:42 pm 
Offline
Pro
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 29, 2008 9:35 am
Berichten: 416
Woonplaats: Delft
Prijzen voor dansworkshops of lessen liggen vrijwel altijd tussen 5 en 10 euro per uur, ongeacht het soort dansen (balfolk, salsa, stijldansen, lindyhop) Het kan verschil maken of de zaal en docent toch al beschikbaar zijn vanwege een bal en bandleden, maar veel meer of minder wordt het niet snel.

_________________
Music is my favourite drug.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do feb 10, 2011 3:13 pm 
Offline
Star

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 8:23 pm
Berichten: 1231
(Misschien moeten we hier een los draadje van maken???)

Bij ons (http://www.chants-danses-france.com) hangt het er een beetje van af hoe duur de lesgevers zijn. Maar gemiddeld liggen de tarieven zo:

Workshop van één middag (14h30-19h00) : 35 euro, als er 's avonds bal is dan is dat inbegrepen.

Een dansworkshop van 2 dagdelen (zaterdag 14h30-19h00 en zondag 10h00-13h00) : 43 euro, 's avonds organiseren we meestal een informeel bal voor de aanwezige deelnemers en de muzikanten die de workshop begeleiden en de muzikanten van de organisatie.

Muziekworkshop van 2 dagdelen : 65 euro, deze is duurder omdat je maar 10 mensen per lesgever kunt plaatsen en meestal zijn dat er minder in de praktijk. 's Avonds was er een bal en dat was inbegrepen.

Overnachting moeten de deelnemers zelf betalen en regelen, want we hebben geen locatie waar we mensen kunnen onderbrengen. Eten gaat altijd volgens het "Auberge Espagnol" principe (gezamenlijke picknick).

Alle deelnemers moeten daarbij éénmalig het lidmaatschap van de vereniging betalen (10 euro voor een jaar).

Mensen die zich ten laatste 2 weken op voorhand inschrijven krijgen 5 euro korting. Maar vreemd genoeg helpt dat niet en schrijft de meerderheid zich tijdens de laatste twee weken in.

We hebben dit jaar ook een "initiatie" workshop georganiseerd die 8 euro kostte en gevolgd werd door een bal waarvoor we de formule afgekeken hebben van het Moederbal (muzikanten spelen gratis, het is een kans voor lokale groepen om zich eens te laten horen). Entree voor het bal was 3 euro (2 euro voor leden van de vereniging). Daar zijn boven verwachting veel mensen op afgekomen die niet dansten maar gewoon nieuwsgierig waren naar dit zeer goedkope "concert". Erg leuk dus om de lokale bevolking aan te spreken.

Kortom, ik vind de workshop in Drachten een vrij normale prijs heeft. Voor 2 dagdelen betaal je bij ons meer!

_________________
"Elle les envoie autour du monde
Pour ramener la lune"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do feb 10, 2011 3:26 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 25, 2002 12:43 am
Berichten: 3551
Woonplaats: Beneden Veensloot
De bedoeling van spansen was ooit dat het gratis was en voor iedereen! :crying:

_________________
Spansen is normaal


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do feb 10, 2011 3:45 pm 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 21, 2010 2:47 pm
Berichten: 228
Woonplaats: Huizen
guillome schreef:
Eindelijk een mooie workshop in mijn buurt ... kost het 37,50

Als je bij elkaar rekent wat je ervoor krijgt valt de prijs heel erg mee. Zie onderstaande quote uit http://www.volksmuziek.nl/cursussen/svn/eendagnoorden/
Citaat:
De workshops beginnen om half elf, vanaf 10 uur is iedereen welkom. Om 5 uur zal de cursusdag eindigen.

Ik kan me overigens wel voorstellen dat dat voor studenten knap aan de prijs is als je rekent dat je ook nog de reiskosten ernaartoe hebt.
@fille: misschien toch maar een nieuw draadje? Ik heb even op jullie website gekeken, ik vind het er heel mooi uitzien. En het Frans is voor mij geen probleem, gezien mijn studie en mijn verblijf in Frankrijk.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 745 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 142 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling