Ik heb net met Mota goddelijk gespeeld
. De man is na Schier volstrekt van God los geraakt overigens. Die nachten in de duinpan hebben hem goed gedaan.
In de letter is ie nog wat puriteins maar in zijn daden rost ie er op los op z'n jammerkast
. Jon Spiers is er niks bij, die had tenminste nog haren over aan zijn strijkstok na die drie stampnummers op zaterdagavond.
Het enige wat Marco overhad na vanavond waren de talrijke wilde haren in zijn hoofd. Hij zaagde door tot op het botte hout.
De noviteiten vlogen me om de oren. Lekker improviseren kan die gast. Op de akkoorden van Eileen Oge. Een iers nummer nog wel. Iets voor Brummen?
Verder hebben we de Kanarie ingestudeerd. Kortweg "de Knarie". Nr. 1 wel te verstaan, dat beest dat doof geworden is. Trouwens, Rolf, die halve noot in maat 4, dat moet een A zijn, geen G.
Verder een nieuwe compositie van zijn hand doorgenomen. "Lazarus in de duinpan" heet het. Akkoorden: Dm, Bes, F, C. Een beetje Cure-achtig door laten vibreren op de lage snaren en dan maar loos gaan.
Maar goed, deze afdeling van het forum behandeld de toelaatbaarheid van bassen, trommels
en dat soort spul in de Volksmuziek. Kan iemand mij vertellen waarom er van oorsprong kennelijk geen bas-achtige instrumenten en trommels in de volksmuziek zaten? Of is dit een onjuiste veronderstelling.
Ik heb niks tegen op die bassen
. Ze zitten de hogere frequenties toch ook helemaal niet in de weg. Wat mij betreft gaat Marco contra-bas spelen. Dat past ook wel bij hem. Zelf wil ie aan de trekzak. Maar dat vind ik geen porum. Misschien is dat een leuke voor een poll op dit Forum.