mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu zo apr 28, 2024 11:33 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 112 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do nov 08, 2007 11:36 pm 
Offline
Star

Geregistreerd: wo jun 06, 2007 6:42 pm
Berichten: 1357
Woonplaats: Het Bosch van de Hertog
Dan nog even over de vorm van organisatie.
Je kunt je ook de vraag stellen in hoeverre je je met je initiatieven aan kan sluiten bij een plaatselijke stichting.
Ik zal bijvoorbeeld de Bossche situatie als voorbeeld nemen omdat ik die het beste ken.
Met ballooot heb ik verschillende keren contact gehad over Bossche situatie. Daarin kwam ook een mogelijke verbintenis met de Muzerije naar voren. De Muzerije is een stichting die zich met culturele- en kunsteducatie bezighoudt.
Nu vinden er enkele interessante ontwikkelingen plaats in 's-Hertogenbosch, waarbij je als balorganisatie op in kunt haken.
1. de Muzerije merkt dat de langlopende cursussen steeds minder mensen trekt. Kortlopende cursussen trekken wel meer mensen. De tendens is dus naar kortere cursussen. Als je balfolkcursussen wilt geven, moet je bijvoorbeeld een beperkt aantal lessen geven van, pak 'm beet, 5 tot 10 lessen, zodat het voor cursisten heel overzichtelijk blijft.
2. de twee panden van de Muzerije worden voor 10 miljoen euro verbouwd. Een van de twee panden, die nu al verbouwd wordt, moet de danscursussen gaan huisvesten. Dat wordt dus gedaan in de eerder Bank van Leening. Het zou mooi zijn om daarop aan te kunnen sluiten om balfolklessen en een intiem bal in die ruimte te houden, maar het lijkt me dan noodzakelijk dat onder de vlag van de Muzerije te doen.
3. Uit een recente studie blijkt dat de twintigers en dertigers te weinig dansgelegenheden hebben. Ze kunnen 1x per maand terecht in de Verkadefabriek (het beste paard van stal ben ik vergeten te noemen in het rijtje van mijn vorige bijdrage) en 1x in de Azijnfabriek. Het lijkt erop dat er ingestoken gaat worden op meer dansmomenten in de stad. Balfolk zou daarop in kunnen spelen.

Moraal van het verhaal is dat het misschien zinvol is om te kijken of het mogelijk is om aan te sluiten bij het bestaande culturele klimaat in een stad, zodat je automatisch meer in de picture komt en misschien daardoor ook sneller in aanmerking kan komen voor subsidie of andere geldbronnen of anderszins gebruik kan maken van andere diensten.

De vraag die dan echter opdoemt, is of je liever een apart clubje blijft dat in de marge wat kleine dingen organiseert of dat je contacten zoekt om in de culturele hoofdstroom meegenomen te worden.

Het totaalconcept van balloot met grote en kleine bals en workshops vereist volgens mij het zoeken naar een mogelijkheid om in de culturele hoofdstroom opgenomen te worden en daarmee meer in de picture te komen van het grote publiek.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr nov 09, 2007 12:20 am 
Offline
Star

Geregistreerd: wo jun 06, 2007 6:42 pm
Berichten: 1357
Woonplaats: Het Bosch van de Hertog
Tot slot van mijn hattrick nog een personal touch.
In de structuur van groot en klein bal en workshops kies ik zelf het liefst voor het pad: grote bals --> workshops --> kleinere bals. Dat zal waarschijnlijk vooral aan mezelf liggen, omdat ik moeite heb om de subtielere dansen en de variaties van de andere dansen onder de knie te krijgen. En ik wil graag een dans op een bal dansen als ik het gevoel heb 'm enigszins onder knie te hebben.
Maar ik kan me ook heel goed voorstellen dat mensen daar geheel anders over denken en gewoon de anderen imiteren.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr nov 09, 2007 12:37 am 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 13, 2005 9:46 pm
Berichten: 2461
Woonplaats: Utrecht
Kees schreef:
Tot slot van mijn hattrick nog een personal touch.
In de structuur van groot en klein bal en workshops kies ik zelf het liefst voor het pad: grote bals --> workshops --> kleinere bals. Dat zal waarschijnlijk vooral aan mezelf liggen, omdat ik moeite heb om de subtielere dansen en de variaties van de andere dansen onder de knie te krijgen. En ik wil graag een dans op een bal dansen als ik het gevoel heb 'm enigszins onder knie te hebben.
Maar ik kan me ook heel goed voorstellen dat mensen daar geheel anders over denken en gewoon de anderen imiteren.


Dat was ook het pad wat ik in mijn hoofd had. En wat volgens mij voor meer mensen zo werkt...

_________________
"on est là pour danser, on n'est pas là pour s'amuser!!"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr nov 09, 2007 10:40 am 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 07, 2003 11:43 am
Berichten: 1079
Kees schreef:
Maar ik kan me ook heel goed voorstellen dat mensen daar geheel anders over denken en gewoon de anderen imiteren.

Bij mij is de logische volgorde inderdaad :
1) al afkijkend meestrompelen op een bal
2) vaak doen
3) evt specifieke cursus volgen om iets echt te leren

ik zou het jammer vinden als de laagdrempeligheid verdwijn doordat het de norm wordt dat je pas op een bal meedot als je de cursus hebt gedaan, zoals dat bij salsa/stijldansen/tango/enz gebruikelijk is.

juist het 'al doende leert men' vindt ik een van de serke kanten van balfolk.

Maarja, er zullen ongetwijfeld veel mensen zijn die graag het gevoel hebben te weten wat ze doen :laughing: . We blijven nederlanders tenslotte :devilish:

_________________
humpa humpa humpapa humpa humpa


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr nov 09, 2007 10:43 am 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 20, 2005 1:33 pm
Berichten: 2217
Woonplaats: Utrecht
Oei, wat gaat het er hier toch pijlsnel aan toe!

Volgens mij heb ik deze optie nog niet gehoord: de Balfabriek.

Bal facotry doet mij inderdaad ook erg aan tmf denken, dat geeft natuurlijk niet...maar toch.

_________________
"I love playing guitar pieces on the harp: it combines the beauty of the guitar and the non-transportability of the harp." (Park Stickney)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr nov 09, 2007 10:56 am 
Offline
Star

Geregistreerd: wo jun 06, 2007 6:42 pm
Berichten: 1357
Woonplaats: Het Bosch van de Hertog
Okee, nog een suggestie dan, voor de anarchisten onder ons:
Baldadig


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr nov 09, 2007 11:01 am 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di okt 18, 2005 3:36 pm
Berichten: 3841
Woonplaats: Amsterdam
Lijkt steeds meer op Bal-controle. :biggrin:

_________________
ik wil met jou wel dansen maar m'n knieën knarsen zo...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr nov 09, 2007 11:02 am 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di okt 18, 2005 3:36 pm
Berichten: 3841
Woonplaats: Amsterdam
Als het maar geen Bal-last wordt. :devilish:

_________________
ik wil met jou wel dansen maar m'n knieën knarsen zo...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr nov 09, 2007 11:04 am 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di okt 18, 2005 3:36 pm
Berichten: 3841
Woonplaats: Amsterdam
Kes, jij lijkt wel bal-sturig. :biggrin:

_________________
ik wil met jou wel dansen maar m'n knieën knarsen zo...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr nov 09, 2007 3:53 pm 
Offline
Rookie

Geregistreerd: di jun 27, 2006 10:13 pm
Berichten: 116
Woonplaats: Leiden
Ik begrijp van Balloot dat ze juist een naam zoeken voor bals in verschillende steden, zodat je weet dat die vanuit éénzelfde organisatie/filosofie georganiseerd worden.

BalFabriek of BalFolkFabriek klinkt leuk (mooi plaatje, zeerover :cool: )!!
(in het nederlands idd leuker dan Engels).

maarja wat wordt dan de balnaam? bal-fabriek-bal?
fabrieksbal? productbal? balproduct? :biggrin:

maar het gaat goed, we brainstormen vrolijk verder :applause:

_________________
---


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za nov 10, 2007 12:04 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 9:46 pm
Berichten: 1691
Woonplaats: Utrecht
balloot schreef:
euhm, heet zo'n bal dan een 'Bal Factory'? We gaan vanavond naar een 'Bal Factory'!

Of bedoel je de organisatie?

In ieder geval zoeken we een naam voor de bals, niet persee voor de organisatie. Het moet dus slaan op het evenement, het bal.

Heel fijn trouwens, dat je zo meedenkt :applause: we nemen alles mee in onze overwegingen!


Als jullie nu even met zijn vieren een avondje gaan brainstormen en dan op het forum terugkomen met de nieuwe naam?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za nov 10, 2007 12:06 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 9:46 pm
Berichten: 1691
Woonplaats: Utrecht
Kees schreef:
....Een van de twee panden, die nu al verbouwd wordt, moet de danscursussen gaan huisvesten. Dat wordt dus gedaan in de eerder Bank van Leening. Het zou mooi zijn om daarop aan te kunnen sluiten om balfolklessen en een intiem bal in die ruimte te houden...


Citaat:
zinvol is om te kijken of het mogelijk is om aan te sluiten bij het bestaande culturele klimaat in een stad, zodat je automatisch meer in de picture komt en misschien daardoor ook sneller in aanmerking kan komen voor subsidie of andere geldbronnen of anderszins gebruik kan maken van andere diensten



Wat dacht je van het Bal van Leening :idea:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za nov 10, 2007 5:20 pm 
Offline
Pro
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo apr 02, 2003 11:10 am
Berichten: 681
Woonplaats: Utrecht
Ik probeer me zo weinig mogelijk met al deze discussie te bemoeien, met uitzondering van de volgende observaties:
1 goed dat er een vorm van samenwerking is tussen organisatoren van bals.
2. goed dat balfolk.nl blijft wat het nu is.
3. jammer dat de organisatoren die met de nieuwe balfolk organisatie aan zijn komen zetten, weinig oog lijken te hebben voor de bestaande situatie en gevoeligheden.
4. goed dat de nieuwe balorganisatie hard nadenkt over het neerzetten van een nieuw product en het imago daarvan.
5. goed dat er eens een stevige discussie is over het fenomeen balfolk.

en dan nu de idee?n voor de namen; Gromit en ik zaten zojuist in een van de andere buurtkroegen in Lombok aan de Leffe blonde en zo ontstond het volgende:

Voor de organisatie lijkt ons Bal fabriek toch de beste kandidaat, maar er zijn ook nog andere mogelijkheden: De Grote Vier bijvoorbeeld, of Lijn 4.

De Bal fabriek houdt zich bezig met het organiseren van het Bal Moderne (dit in tegenstelling tot het balfolk dat iedereen al kent) Uit het assortiment van de Balfabriek komen de volgende producten:
    Bal Moderne (grotere bals met bekende groepen voor een publiek dat niet direct verwant is aan de wereld van folk.volksmuziek)
    culi-bal (wanneer de eetkraam uitzonderlijke hapjes verkoopt)
    cultibal
    multiculti-bal
    baby bal (met cr?che/kinderopvang)
    nachtnet-bal (voorlopig alleen Utrecht, Amsterdam en Den Haag)
    brownies bal
    Lijn4 bal
    Leder bal (misschien is - een bepaald deel van - de gayscene wel een interessante doelgroep ?)
    RsG bal (de afkorting staat nergens voor)
    Bal blonde vs bal brune (waarbij bal brune een klein, intiem, rokerig bal moet zijn)
    polderbal
    toverbal (met steeds weer een andere kleur)
    dertigplus bal (voor een iets oudere doelgroep)
    minibal (voor jongeren tot 15 jaar, of misschien is kids-bal dan beter)
    bal-kenende
    play-ball!
    maagdenbal
    okidokibal
    intriganten bal
    bal bleu (voor beginners)

Was getekend,

FolkFusie consultancy
Scordatura

_________________
Wer tanzt hat bloss kein Geld zum Saufen - oud Schwaebisch spreekwoord


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za nov 10, 2007 9:08 pm 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 06, 2003 1:26 pm
Berichten: 344
Woonplaats: Hilversum
Scordatura schreef:

bal-kenende


bal-kennende? (en bal-niet-kennende: voor beginners.. :biggrin: )

_________________
.... ben dr weer ...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo nov 11, 2007 12:39 am 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 16, 2004 8:03 pm
Berichten: 2209
Woonplaats: Den Haag
Scordatura schreef:
Voor de organisatie lijkt ons Bal fabriek toch de beste kandidaat, maar er zijn ook nog andere mogelijkheden: De Grote Vier bijvoorbeeld, of Lijn 4.

En mag Voie3 (spoor3) dan ook komen spelen? :biggrin: :peace:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 112 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 172 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling