mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu zo apr 28, 2024 11:59 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 112 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma nov 05, 2007 6:13 pm 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
balloot schreef:
bedoel je met balfolk.nl nou de website of de url?

Beide. De url en de manier waarop die nu is ingevuld.

balloot schreef:
Je hebt het over een balfolk.nl waar we met zijn allen aan gewerkt hebben. Maar de bals in wageningen, groningen en amsterdam hebben toch niet bijgedragen aan de website? alleen aan de scene! De website heeft Wirtex gemaakt, niemand anders.

WirteX heeft zeker het meeste gedaan, maar er hebben zeker ook andere mensen bijgedragen aan de site.
http://mota.xs4all.nl/forum/viewtopic.php?t=730

_________________
If I can't dance, I don't want to be part of your revolution (Emma Goldman)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma nov 05, 2007 6:15 pm 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
Martijn was me net een minuutje voor ;)

_________________
If I can't dance, I don't want to be part of your revolution (Emma Goldman)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma nov 05, 2007 6:18 pm 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo feb 28, 2007 10:53 pm
Berichten: 199
zeerover schreef:
Ik vind de samenwerking en wat daar misschien uit voort gaat komen trouwens super, laat daar geen misverstand over bestaan :applause:
Alleen niet onder de website balfolk.nl


Dat is mooi. Overigens is iedereen welkom om mee te doen he. Maar dat heeft alleen zin als er sprake is van een zelfde visie.

Het is ook begrijpelijk dat het wat onhandig is om een ingebakken url ineens te wijzigen in een nieuwe. Maarja, aan de andere kant, als www.balagenda.nl eenmaal gewend raakt, dan zal het wel meevallen toch?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma nov 05, 2007 6:19 pm 
Offline
Superfly
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 11, 2003 2:38 pm
Berichten: 3000
Woonplaats: Nieuwegein
ben de rest van de avond druk, dus verwacht ff geen psts van mij :-)

Dan kan de rest ook ff bijlezen enzo :-)
W

_________________
"hoe dommer mensen zijn, hoe overtuigder ze zijn van hun eigen gelijk" Theo Maassen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma nov 05, 2007 6:29 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di okt 18, 2005 3:36 pm
Berichten: 3841
Woonplaats: Amsterdam
balloot schreef:
campie schreef:
Jullie kunnen - binnen de balfolkscene - je eigen identiteit gaan oppoetsen. Misschien je eigen "keurmerk" gaan bedenken? Zoals, "groter dan de rest". Of "Dank zij onze geluidsversterking is onze muziek nog meer LIVE".

Waarom nou meteen weer strijd? het gaat niet om beter dan de rest. het gaat alleen om iets anders, anders is niet beter of slechter. Je vertaalt het hele verhaal gelijk naar strijd omdat je je aangevallen voelt. Maar niemand heeft je aangevallen, dus waar ligt de angst dan?

:devilish: :devilish: :devilish:
Niet bij mij. :biggrin: Wat zijn mijn wapens ? :peace:

_________________
ik wil met jou wel dansen maar m'n knieën knarsen zo...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma nov 05, 2007 6:38 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di okt 18, 2005 3:36 pm
Berichten: 3841
Woonplaats: Amsterdam
balloot schreef:
O, ik las het verkeerd, excuses.

euhm, binnen de balfolk onze identiteit oppoetsen. Ja dat kan. Maar dat is niet genoeg om meer publiek te krijgen. Dan moet je ook samenwerken en een eenduidige naam hebben naar buiten toe.


Excuses ruimhartig aanvaard. :hug:
Maar ik ben het ook nog ruimhartig met je oneens op punten die anderen al voorteffelijk onder woorden hebben gebracht. :luck:

_________________
ik wil met jou wel dansen maar m'n knieën knarsen zo...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma nov 05, 2007 7:49 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 9:46 pm
Berichten: 1691
Woonplaats: Utrecht
Ik denk meer aan een onderscheid in grote en kleine bals.
Beiden hebben hun oorsprong in het gezamenlijk door "ons" bedachte balfolk. Binnen de balfolk scene in Nederland is er veel diversiteit, die door de meesten (zoniet door iedereen) wordt gewaardeerd.

Maar, Balfolk is een goeie merknaam en bekt lekker. Dat krijg je er niet uit.

Dus wat dachten jullie van Balfolk XL (extra large) en Balfolk S (small)?
(als variatie op Boombal en Boombal intiem)

Het een is bedoeld voor bals met meer dan 100 man en met een grote band, het ander is bedoeld voor alle andere kleinschalige bals.

En verder: als er al een eigenaar is van www.balfolk.nl dan is dat flimmie. Die heeft bij mijn weten de domeinnaam geregistreerd. En die kent ook nog wel een goeie advocaat :devilish:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma nov 05, 2007 7:51 pm 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 27, 2006 11:14 am
Berichten: 856
Woonplaats: Nijmegen
ben ook tegen de overname van de sitenaam al is het alleen maar om die 33 pagina's tellende discussie niet voor niks is geweest
Maar aan de andere kant moet Wirtex het natuurlijk helemaal zelf weten wat hij met zijn domein en webzijde uitspookt.

en ben voor het initiatief.
de argumenten die genoemd zijn wat betreft "site-kaping", sluit ik me bij aan ( :hug: ik snap echter niet dat een zeerover tegen kapen kan zijn, maar dat terzijde :biggrin: ). Kan dus weinig meer extra toevoegen

Wat ik nog wel toe kan voegen is leuke namen verzinnen.
Want het is een mooi plan, wat zeker niet moet stranden op een burgeroorlog in de balscene...alhoewel de folkguerilla dan natuurlijk wel beter aan zijn trekken komt.

Dus wat andere leuke namen zouden zijn:

- Balfolk United Front
- Balfederatie
- Balbond
- Balfolks Belang
- Trefbal
- InterBal
- Balder
- KoepelBal
-

andere mensen nog iets leuks? ik dacht eigenlijk ook nog naar namen die mooi klinken voor een feest. Wat dat betreft klinken BoschBal en BoomBal heel mooi met die Bu-Bu trema erin... maar veel verder dan BuffelBal of een potje TrefBal kwam ik niet zo snel.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma nov 05, 2007 7:54 pm 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 27, 2006 11:14 am
Berichten: 856
Woonplaats: Nijmegen
Verdraaid, gromit was me voor...
Balfolk XL bekt inderdaad wel fijn. Ik zat inderdaad ook al aan namen te denken met een X erin. Dat is tegenwoordig wel hip.
Balfolk S zou ik wat minder lekker bekken.

Daarnaast lijkt het ook alsof ballen die niet door de Federatie zijn georganiseerd klein zijn.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma nov 05, 2007 8:16 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 20, 2005 1:33 pm
Berichten: 2217
Woonplaats: Utrecht
Oei, wat een discussie! Ik denk dat het probleem met de naam 'Balfolk' privatiseren het volgende is: het omschrijft iets. Er is ook geen supermarkt die 'Supermarkt' heet. Het maakt onduidelijk wat nou de term is voor het ding en wat de merknaam is van een bepaald iets dat daar deel van uit maakt.

Bovendien heb ik er eens over gegoogled: balfolk is niet een term die alleen in Nederland wordt gebruikt. Ook in Belgi? wordt de term gebruikt en het zou wel een beetje gek zijn als hun bals dan onder een Hollandse merknaam blijken te vallen. Zelfs in Duitsland wordt de term gebruikt, http://www.balfolk.de

Verder maakt het me niet zo veel uit onder welke naam de bals door gaan, ?ls ze maar door gaan! Ik denk alleen dat dit is waar iedereen tegen aan loopt.

_________________
"I love playing guitar pieces on the harp: it combines the beauty of the guitar and the non-transportability of the harp." (Park Stickney)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma nov 05, 2007 8:37 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 16, 2004 8:03 pm
Berichten: 2209
Woonplaats: Den Haag
Ik heb jullie actieplan gelezen en vind dat het erg goed in elkaar zit! :applause: Ik wil graag vanuit Stichting Folkfusie meewerken aan subsidieaanvragen e.d. Maar... ik merkte bij het lezen over het overnemen van balfolk.nl dat ik ineens al mijn motivatie verloor. Mensen die mij kennen weten dat ik niet snel van slag raak, maar dit zorgde daar wel voor. Ik voorzag deze discussie en denk dat Zeerover precies mijn gevoelens heeft verwoord. We hebben met z'n allen gewerkt aan de organisatie van de bals en de bekendheid van www.balfolk.nl en ik vind dat jullie daarom www.balfolk.nl niet ineens over kunnen nemen. Nogmaals: ik vind jullie samenwerkingsinitiatief harstikke goed! Nu nog even een naam kiezen die zich van de huidige balfolk onderscheidt. Dan kunnen jullie ook veel beter naar voren treden met je eigen concept. Anders zal er altijd verwarring blijven bestaan, want de andere bals blijven toch Balfolk heten.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma nov 05, 2007 9:44 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 16, 2004 8:03 pm
Berichten: 2209
Woonplaats: Den Haag
Kikker schreef:
Ik heb jullie actieplan gelezen en vind dat het erg goed in elkaar zit! :applause: Ik wil graag vanuit Stichting Folkfusie meewerken aan subsidieaanvragen e.d.

Even voor alle duidelijkheid... dit is mijn persoonlijke mening! De rest van Stichting Folkfusie heeft het plan nog niet gezien, maar is wel erg benieuwd. :peace:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma nov 05, 2007 10:08 pm 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo feb 28, 2007 10:53 pm
Berichten: 199
In het begin van onze samenkomsten was ik zelf ook erg tegen de naam balfolk, omdat deze dus allang bestond. Maar omdat we geen andere konden bedenken hebben we het maar op balfolk gegooid, met alle overwegingen van dien.

Ik heb ook zitten denken aan Balfolk United, wat ik veel te dom amrikaans vind klinken. Voor een organisatienaam is dat een mooie naam opzich, we zijn dan United. Maar voor nieuw publiek als naam niet: ga je vanavond mee naar een Balfolk Unitded in Utrecht? Nee, dat gat niet. We zullen iets moeten bedenken dus.

Aan de scheiding grote en kleine bals hadden we al gedacht. In ons plan zijn twee balfolks beschreven: de gewone (maar daarvoor moeten we wellicht een andere naam bedenken) en de kleine bals noemen we in dat plan Balfolk XS (Extra small) Dit kwa grootte small, maar ook 'extra' omdat zo'n bal iets extra's heeft (voor dansers). Wel grappig. We wilden ook niet 'Balfolk Intiem' in het leven roepen.

Maar als de bals uberhaubt geenbalfolk kunnen heten, kwa naam, dan wordt dat wel weer lastig. Maar hoe dan ook hadden we sowieso al een scheiding in gedachten. Het bal in de Moira is bijvoorbeeld Extra Small en in de Musketon wordt vanaf nu een groot bal, met grote groepen. BoschBal is ook groot. In Nijmegen kan er in het Vlaams arsenaal een Balfolk XS blijven. Wellicht komt er in Nijmegen een groot bal bij en in Den Bosch juist een klein bal.

Ik weet niet meer wat ik met die naamkwestie aanmoet. Als we mer publiek willen bereiken moeten we een goede naam hebben, de beste naam is balfolk. Als dat los gebruikt kan worden naast de hedendaagse balfolk dan zou dat fijn zijn, maar dat levert veel problemen op, dus is het heel moeilijk. Ik weet even geen oplossing in ieder geval.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma nov 05, 2007 10:15 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 20, 2005 1:33 pm
Berichten: 2217
Woonplaats: Utrecht
ik zeg het nog eens (maar dan wat korter :biggrin: ): het grote probleem is dat Balfolk een term is en geen naam. Je zoekt een naam voor julie eigen visie op wat balfolk voor jullie inhoud. Het maakt niet zo veel uit wat de naam is. Als je er iets goeds mee doet, slaat het vanzalef aan...kijk maar naar Boombal.

Ik vind Boschbal eigenlijk wel een goede naam...genoemd naar de plek waar het is ontstaan (net als Boombal...nu maar zorgen dat je niet zo veel tegenstanders krijgt als Boombal, maar dat heb je natuurlijk zelf in de hand :wink: )

_________________
"I love playing guitar pieces on the harp: it combines the beauty of the guitar and the non-transportability of the harp." (Park Stickney)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma nov 05, 2007 10:28 pm 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 27, 2006 11:14 am
Berichten: 856
Woonplaats: Nijmegen
telenn gwad schreef:
ik zeg het nog eens



ik ook
tegenargumenten zijn er zat te verzinnen...maar een andere naam is lastig.

:biggrin: laten we de spelregel in leven roepen dat voor elk tegenargument je post je ook minimaal 1 alternatieve naam moet verzinnen.

:devilish: Anders komen deze noestige pioniers nooit van het idee af dat er een betere naam dan balfolk bestaat :hug:

daarom:

- Grombal
- Balplus
- Zappbal
- Balfolk Xtreme


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 112 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 64 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling