mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu zo apr 28, 2024 2:53 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 112 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma nov 05, 2007 10:30 pm 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 27, 2006 11:14 am
Berichten: 856
Woonplaats: Nijmegen
[quote="Menno"] :devilish: Anders komen deze noestige pioniers nooit van het idee af dat er Geen betere naam dan balfolk bestaat :hug:

met correctie


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma nov 05, 2007 10:33 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di okt 18, 2005 3:36 pm
Berichten: 3841
Woonplaats: Amsterdam
Ik vind de benaming Balfolk XL een heel erg duidelijke voor bals met de capaciteit voor 100 dansers en meer
Alles daaronder kan dan gewoon Balfolk blijven. Andere maataanduidingen zijn onnodig en alleen maar lastig in het gebruik.

In ons buurland hebben ze ook maar twee maataanduidingen: Boombal en Boombal intiem. Ik denk dat wij ook aan twee genoeg hebben.

We kunnen er althans mee beginnen. :luck:
Verder voordeel is dat veel bij het oude kan blijven.

_________________
ik wil met jou wel dansen maar m'n knieën knarsen zo...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma nov 05, 2007 10:34 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 16, 2004 8:03 pm
Berichten: 2209
Woonplaats: Den Haag
Menno schreef:
:biggrin: laten we de spelregel in leven roepen dat voor elk tegenargument je post je ook minimaal 1 alternatieve naam moet verzinnen.
:devilish: Anders komen deze noestige pioniers nooit van het idee af dat er een betere naam dan balfolk bestaat :hug:

OK, Menno heeft nog een tegoed van 12 tegenargumenten. :cool: :wink:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma nov 05, 2007 10:44 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 16, 2004 8:03 pm
Berichten: 2209
Woonplaats: Den Haag
campie schreef:
In ons buurland hebben ze ook maar twee maataanduidingen: Boombal en Boombal intiem. Ik denk dat wij ook aan twee genoeg hebben.

Nee hoor, in Belgi? zijn er nog veel meer bals: baleynbal, moederbal, quiemada, la cabane... en nog vele vele andere waar ik nog niet ben geweest. Boombal is daar zeker niet de enige balorganisator! (Gelukkig!!! Want dat houdt het divers. :dancing: )


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma nov 05, 2007 10:50 pm 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo feb 28, 2007 10:53 pm
Berichten: 199
okee, even inventariseren:


- Folkbal (balnaam)
- Balfolk United (organisatienaam)
- Balfolk XL (balnaam)
- Grombal (balnaam)
- Balplus (balnaam)
- Zappbal (balnaam)
- Balfolk Xtreme (balnaam)
- Balfolk United Front
- Balfederatie (organisatienaam)
- Balbond (organisatienaam)
- Balfolks Belang (organisatienaam)
- Trefbal (balnaam)
- InterBal (balnaam)
- Balder (balnaam)
- KoepelBal (balnaam)
- Bal populaire (balnaam)
- PopiBal (balnaam)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma nov 05, 2007 10:56 pm 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo feb 28, 2007 10:53 pm
Berichten: 199
Kikker schreef:
campie schreef:
In ons buurland hebben ze ook maar twee maataanduidingen: Boombal en Boombal intiem. Ik denk dat wij ook aan twee genoeg hebben.

Nee hoor, in Belgi? zijn er nog veel meer bals: baleynbal, moederbal, quiemada, la cabane... en nog vele vele andere waar ik nog niet ben geweest. Boombal is daar zeker niet de enige balorganisator! (Gelukkig!!! Want dat houdt het divers. :dancing: )


En Folkroddels bals, Frissefolk bals. Ook heb je er volksbals. Maar die staan niet op het web...


Ja klopt, die andere zijn ontstaan in navolging van Boombal. En het grote publiek kent alleen Boombal, omdat Boombal als enige reclame maakt bij het grote publiek. Maar echte dansers weten wel beter.

Grapig in Nederland is het net andersom, de navolgingen, de diversiteit kwamen als eerste. En nu willen er een paar net als boombal een merk neerzetten om meer publiek aan te spreken. Grappis. Net andersom. Daarom is het ook zo ingewikkeld.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma nov 05, 2007 11:25 pm 
Offline
Star

Geregistreerd: wo jun 06, 2007 6:42 pm
Berichten: 1357
Woonplaats: Het Bosch van de Hertog
Ik weet niet waar ik moet beginnen met mijn reactie, dus ik begin maar ergens:
1. het initiatief
Allereerst ben ik heel erg blij dat er een stel mensen zijn die de koppen bij elkaar hebben gestoken om het balfolk een upgrade te willen geven. In de wandelgangen dacht ik al enkele signalen opgevangen te hebben die in die richting wezen en als ik zie welke mensen erbij betrokken zijn, verbaast me dat totaal niets. Ik juich het ook heel erg toe.
2. de naam
De organisatienaam vind ik niet het belangrijkst, maar ik snap wel dat dat heel veel losmaakt. Wel verbaas ik me erover dat niemand een alternatief verzonnen heeft met het woord 'spans' erin. Het forum wordt bijvoorbeeld ook tzt overgzet naar mota.spansen.nl, dus zou het logisch zijn om daarbij aan te sluiten als je perse wil dat de stichting een andere naam krijgt.
3. Wij/zij houding
Ik vind de mensen hier nogal anarchistisch. Alles wat een beetje met een zekere vorm van organisatie te maken heeft, wordt met wantrouwen benaderd. De club die nu plannen bedenkt, wordt aangesproken met 'jullie' en afgeschilderd als 'naamrovers', terwijl dat gewoon mensen zijn met dezelfde passie voor balfolk, maar die gewoon wat structuur in alle initiatieven willen brengen.
En die structuur is nodig omdat het aantal initiatieven groeit en de ambitie is om het balfolk breder te verspreiden.
4. een concept
Ik ken het hele plan niet, dus kan ik lekker voor de vuist weg brainstormen.
Het hele concept zou drie hoofdbestanddelen moeten hebben:
- de bals met relatief veel rij- en cirkeldansen
- de bals met relatief veel paardansen
- workshops

Voor elk hoofdbestanddeel moet je je richten op een aparte doelgroep.
Bij de bals met relatief veel rij- en cirkeldansen een laagdrempelig karakter, dansinstructie, veel publiciteit, uitpakken dus, een flink feest neerzetten.
Bij de bals met relatief veel paardansen kun je het ingetogener en kleiner houden. Je richt je op mensen die al bekend zijn met balfolk of mensen uit de volksdanswereld.
Bij de workshops kunnen mensen de kneepjes van de dansen beter leren. Dat kan een afgeleide zijn van de Vlaamse structuur.

Initiatieven in grotere steden zouden a la Boschbal in grotere locaties moeten worden gehouden en groots opgezet moeten worden. Er moeten dermate uitbreiding zijn dat je buitenlandse bands een weekend kunt laten rondtoeren door Nederland zonder dat ze dezelfde mensen tegenkomen.

Het is om 1 reden al belangrijk om de krachten te bundelen in een bepaalde organisatievorm. Dan is het waarschijnlijk makkelijker om geld los te krijgen van sponsors of overheid.
Bovendien kun je de publiciteit bundelen. Momenteel is www.balfolk.nl de plek waar je alles kunt vinden. Ik zou het jammer vinden als de informatie versnipperd zou raken en dat moet ook ten allen tijde worden voorkomen. Ik heb misschien al vaker gezegd dat ik een forum mis op balfolk.nl en daarom heb ik eerder in deze bijdrage al gepleit voor een nadrukkelijke koppeling met mota.spansen.nl.
Behoud het goede, maar wees a.u.b. niet bang voor veranderingen in de toekomst.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma nov 05, 2007 11:31 pm 
Offline
Star

Geregistreerd: wo jun 06, 2007 6:42 pm
Berichten: 1357
Woonplaats: Het Bosch van de Hertog
Okee, even wat namen spuien:
Spansbal
Folkbal (is al genoemd, maar een hele goede naam)
Feetfolk (het voetvolk, folk om op te dansen)
Folkander (folk met elkander)
Folklive.nl (folk altijd met een liveband)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di nov 06, 2007 12:58 am 
Offline
Rookie

Geregistreerd: di jun 27, 2006 10:13 pm
Berichten: 116
Woonplaats: Leiden
Ik vind eerlijk gezegd Boschbal best een goeie naam voor een dergelijke organisatie. in korte tijd al redelijk ingeburgerd, 'bekt' lekker en niet noodzakelijk met Den Bosch verbonden, de naam kan ook algemeen opgevat worden. Boschbal XL of Boschbal XS..... klinkt gewoon lekker!

Verder ben ik van mening dat balfolk.nl met huidige functie en inhoud behouden zou moeten blijven.

Hulde voor het initiatief!!

_________________
---


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di nov 06, 2007 12:59 am 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo feb 28, 2007 10:53 pm
Berichten: 199
Dames en heren! Ik heb weet het goed gemaakt!

Laten we gewoon met zijn allen ons steentje bijdragen. Wij vier organisatoren kunnen best samenwerken, maar we blijven gewoon doorgaan als nu. Dus er komt niks geen nieuwe naam. Alle bals blijven gewoon balfolk heten. Die van iedereen, en ze staan allemaal vermeld op www.balfolk.nl

Wat we dan wel doen (anders is het onmogelijk voor ons) is dat we met zn allen een onderverdeling maken. En daarmee is iedereen het eens toch? (zie topic Groeiend Balfolk?). Dus dat we inderdaad pictogrammen maken, een tweeledige verdeling in grote bals en kleine bals, en dat we eisenlijstjes maken voor nieuwe organisatoren, zodat er niet langer on-balfolks op balfolk.nl komen. Daarmee is ook iedereen het eens (behalve de volksdansverenigingen die we dan buiten sluiten,maar eerlijk is eerlijk: balfolk is niet hetzelfde als een instuif in een gymzaal of andere volksbals; takkenbal of niet)

Voor een klein bal geldt dan een ander lijstje dan voor een groot bal. De gedaitailleerderde diversiteit binnen de hele balfolk breng je verder in kaart door pictogrammetjes.

Is het beste om vredig samen te werken toch? met zn allen hebben we balfolk.nl gemaakt, met zn allen gaan we verder. Wen is al een tijd bezig om balfolk.nl een nieuw jasje te geven, dus dan kan hij gelijk de nieuwe aanpassingen doen! ik zal een zeer uitgebreide linkenpagina maken, een mooie fotopagina, er komt dan sowieso een apparte pagina met heel veel danslessen en workshops, een kaart, het gastenboek kan gaan leven, het forum kan dan misschien eventueel zelfs op balfolk.nl, dan hebben we alles bij mekaar!

Volgens mij kan iedereen hier wel mee leven toch? Dit is eigenlijk een samenraapsel van gespuide idee?n in het topic over groeiend balfolk. Leek me wel een vredig plan, weet nog niet of Wirtex, Lou en Cooper het ook zien zitten.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di nov 06, 2007 11:35 am 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jan 08, 2003 9:01 pm
Berichten: 2650
Woonplaats: Amsterdam
Kees schreef:
Ik vind de mensen hier nogal anarchistisch. Alles wat een beetje met een zekere vorm van organisatie te maken heeft, wordt met wantrouwen benaderd.

Volgens mij was het plan om de populaire url balfolk.nl te kapen het probleem. Zonder dat rare voorstel was er niks aan de hand geweest.

(lees allemaal net en ben het helemaal met Zeerover eens).

Overigens zijn sommigen niet enthousiast over de term spansen (persoonlijk klinkt het me te NJNerig ;). Ik heb ooit in het begin in Enschede New Folk gebruikt omdat de nadruk lag op de cross-over muziek voor de sponsor. Ik ben er nog niet uit of dat verstandig was, maar die term sloeg wel aan. Neo Folk staat in NL meer voor vleermuisen muziek geloof ik ;)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di nov 06, 2007 12:39 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 16, 2004 8:03 pm
Berichten: 2209
Woonplaats: Den Haag
Ernie schreef:
Overigens zijn sommigen niet enthousiast over de term spansen (persoonlijk klinkt het me te NJNerig ;).

Bij de NJN heet balfolk nog steeds hupsen hoor!!!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di nov 06, 2007 12:56 pm 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
Ernie schreef:
Volgens mij was het plan om de populaire url balfolk.nl te kapen het probleem. Zonder dat rare voorstel was er niks aan de hand geweest.
Inderdaad.
Ik vind het een heel raar voorstel (maar dat zal ondertussen duidelijk zijn) en kan er nog boos om worden....

_________________
If I can't dance, I don't want to be part of your revolution (Emma Goldman)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di nov 06, 2007 12:56 pm 
Offline
Superfly
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 11, 2003 2:38 pm
Berichten: 3000
Woonplaats: Nieuwegein
Kikker schreef:
Ernie schreef:
Overigens zijn sommigen niet enthousiast over de term spansen (persoonlijk klinkt het me te NJNerig ;).

Bij de NJN heet balfolk nog steeds hupsen hoor!!!

same difference,...
;-)
W

_________________
"hoe dommer mensen zijn, hoe overtuigder ze zijn van hun eigen gelijk" Theo Maassen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di nov 06, 2007 1:00 pm 
Offline
Superfly
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 11, 2003 2:38 pm
Berichten: 3000
Woonplaats: Nieuwegein
balloot schreef:
Wat we dan wel doen (anders is het onmogelijk voor ons) is dat we met zn allen een onderverdeling maken. En daarmee is iedereen het eens toch? (zie topic Groeiend Balfolk?). Dus dat we inderdaad pictogrammen maken, een tweeledige verdeling in grote bals en kleine bals, en dat we eisenlijstjes maken voor nieuwe organisatoren, zodat er niet langer on-balfolks op balfolk.nl komen. Daarmee is ook iedereen het eens (behalve de volksdansverenigingen die we dan buiten sluiten,maar eerlijk is eerlijk: balfolk is niet hetzelfde als een instuif in een gymzaal of andere volksbals; takkenbal of niet)


Ik vind het feit dat het er nu nog geen toetsing is op balfolk.nl juist een van de charmes, maar ik geloof wel veel mensen voor zo'n toetsing (=keurmerk!) zijn..verder daarover in groeiend BF, waar het al daarover ging.

W

_________________
"hoe dommer mensen zijn, hoe overtuigder ze zijn van hun eigen gelijk" Theo Maassen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 112 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 46 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling