mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu zo apr 28, 2024 4:05 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 112 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di nov 06, 2007 1:27 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 20, 2005 1:33 pm
Berichten: 2217
Woonplaats: Utrecht
Ho ho ho, het plakken van icoontjes (zoals bij de film...ik zeg het nog eens) is juist geen keurmerk. Het geeft alleen maar aan wat je kan verwachten. Hou je niet van actiefilms, dan ga je niet naar een film met icoontje geweld. Maar hou je wel van Quentin Tarantino, dan kan je er nog eens over nadenken.
Datzelfde zou werken voor bals: hou je niet van het gymzaal gebeuren, prima. Maar als Naragonia daar zou spelen, dan zou ik er nog ens over na denken.

Je moet dan zelf maar bedenken welke icoontjes voor jou een leuk bal maken. Dat is natuurlijk voor iedereen verschillend. Zeerover gaat bij voorkeur naar rookvrije bals en ik hou wel van een donker rookholletje. Door het plaatsen van een icoontje 'rookvrij' weten we allebei wat er aan de hand is en moeten dan zelf nadenken wat we daar mee willen.

Fijn toch?

_________________
"I love playing guitar pieces on the harp: it combines the beauty of the guitar and the non-transportability of the harp." (Park Stickney)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di nov 06, 2007 1:30 pm 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
telenn gwad schreef:
Ho ho ho, ....Fijn toch?

H? Tellen, plak je dit berichtje even in dat andere topic (groter balfolk ofzo), dan blijft het nog enigszins overzichtelijk, al deze discussies...
:hug:

_________________
If I can't dance, I don't want to be part of your revolution (Emma Goldman)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di nov 06, 2007 1:33 pm 
Offline
Superfly
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 11, 2003 2:38 pm
Berichten: 3000
Woonplaats: Nieuwegein
zeerover schreef:
telenn gwad schreef:
Ho ho ho, ....Fijn toch?

H? Tellen, plak je dit berichtje even in dat andere topic (groter balfolk ofzo), dan blijft het nog enigszins overzichtelijk, al deze discussies...
:hug:

had ik al gedaan :-)
W

_________________
"hoe dommer mensen zijn, hoe overtuigder ze zijn van hun eigen gelijk" Theo Maassen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di nov 06, 2007 2:06 pm 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma aug 30, 2004 10:19 pm
Berichten: 846
Woonplaats: almere
Ernie schreef:
Volgens mij was het plan om de populaire url balfolk.nl te kapen het probleem. Zonder dat rare voorstel was er niks aan de hand geweest.

Dat was het probleem uiteraard, maar balfolk.nl is niet kaapbaar en niet te koop. De site verwijst gewoon naar een door de 'beweging' gedragen inhoud van Nederlandse balfolk, is daardoor objectief en betrouwbaar en staat open voor ieder inititatief dat ertoe kan bijdragen dat de ballen van de landkaart af rollen :cool:

Balfolk kan overigens niet als merk of handelsnaam fungeren omdat de naam daarvoor niet gschikt is, zoals Telenn en Martijn terecht opmerken. Balfolk is gewoon hetzelfde als 'boek' of 'tango', maar de onderscheiding, het merk, maak je met een naam, zoals Boombal, of Mokumbal of Boschbal of Spansbal of weet ik veel. Vergelijk het maar met de Proms: een concert licht klassiek en populaire evergreens, met zang en orkest. Daarvan zijn er honderden, want dat is nu eenmaal Proms en een inmiddels bijna twee eeuwen oud concept. Er is echter maar 1 'Last night of the Proms' en dat is een merk van een Antwerpse organisator. Iedereen die iets organiseert dat begint met 'Last night...' is de klos. Maar Proms is nu eenmaal gewoon Proms en dat mag gewoon gebruikt worden door iedereen. Hetzelfde heb je met balfolk. Dat als merknaam zou betekenen dat je geld en energie investeert in de bekendheid van het merk balfolk, en als dat is gelukt, mag iedereen datzelfde etiketje op zijn eigen balfolk plakken zonder dat je daar wat tegen kunt doen. Dat is dus niet handig.

Hoe kan het overigens dat jullie, de 4 organisatoren, geen leuke naam kunnen bedenken? Het hoeft helemaal geen bal in zich te hebben, het kan zelfs een fantasienaam zijn, als je maar zorgt dat het merk herkenbaar is en eenvormig gebruikt wordt. Dat laatste is nu juist met balfolk niet het geval.

Overigens is Mokumbal ge?nteresseerd in het plan. Mogen we er van kennisnemen, bijv. via een mailtje naar mokumbal at gmail.com?

_________________
Novo: nenhuma barbante uniram


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di nov 06, 2007 2:12 pm 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
flimmie schreef:
Dat was het probleem uiteraard, maar balfolk.nl is niet kaapbaar en niet te koop. De site verwijst gewoon naar een door de 'beweging' gedragen inhoud van Nederlandse balfolk, is daardoor objectief en betrouwbaar en staat open voor ieder inititatief dat ertoe kan bijdragen dat de ballen van de landkaart af rollen :cool:

:hug: :hug:

_________________
If I can't dance, I don't want to be part of your revolution (Emma Goldman)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di nov 06, 2007 2:46 pm 
Offline
Superfly
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 11, 2003 2:38 pm
Berichten: 3000
Woonplaats: Nieuwegein
flimmie schreef:
[.... Maar Proms is nu eenmaal gewoon Proms en dat mag gewoon gebruikt worden door iedereen. Hetzelfde heb je met balfolk. Dat als merknaam zou betekenen dat je geld en energie investeert in de bekendheid van het merk balfolk, en als dat is gelukt, mag iedereen datzelfde etiketje op zijn eigen balfolk plakken zonder dat je daar wat tegen kunt doen. Dat is dus niet handig.
Dat is niet handig, als je het erg vind dat anderen de naam ook gebruiken. Dat is in dit geval niet zo.

flimmie schreef:
Hoe kan het overigens dat jullie, de 4 organisatoren, geen leuke naam kunnen bedenken? Het hoeft helemaal geen bal in zich te hebben, het kan zelfs een fantasienaam zijn, als je maar zorgt dat het merk herkenbaar is en eenvormig gebruikt wordt. Dat laatste is nu juist met balfolk niet het geval.
gebrek aan inspiratie en voorstellingsvermogen waarschijnlijk.
Herkenbaar is belangrijk, eenvormig gebruikt,..van mij hoeft dat niet.
Iemand organiseert een balfolk,..iemand anders komt daar, en gaat eens kijken op balfolk.nl (das wel een logische plek om te kijken, als je meer over balfolk wil weten) wat je dan zou vinden is een organisatie die balfolks organiseert, en de balfolkscene ondersteunt met workshops, PR en wat niet meer zij.
Je kan zelfs met wat klikken (waarschijnlijk niet eens meer dan nu) uitkomen bij een lijst waar alle balfolks van Nederland op staan...van Takkenbal tot Boschbal.

flimmie schreef:
Overigens is Mokumbal ge?nteresseerd in het plan. Mogen we er van kennisnemen, bijv. via een mailtje naar mokumbal at gmail.com?

Volgens mij wordt daar al aan gewerkt, toch Balloot?

_________________
"hoe dommer mensen zijn, hoe overtuigder ze zijn van hun eigen gelijk" Theo Maassen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di nov 06, 2007 7:38 pm 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 07, 2003 11:43 am
Berichten: 1079
Even een korte samenvatting van waar volgens mij al het gekrakeel vandaan komt.

De website balfolk.nl is na veel delibereren op dit forum geworden zoals ie is. Het is toch een beetje het kindje van dit forum. Ik voel dat wel zo iig. Ik vindt het een erg goede en duidelijke site, waar ik mensen met veel plezier naar verwijs. Ik snap dat WirteX het domein heeft en er verreweg het meeste werk in heeft zitten, maar het voelt toch een beetje als van ons allemaal. (ik moet zelfs zeggen dat ik het stiekum jammer zou vinden al Wtex de look zou veranderen zonder brainstormsessies hier). Kortom, de huidige balfolksite is dusdanig goed dat we eraan gehecht zijn geraakt.

Dit nu allemaal omgooien zou voor mij het plezier om mensen naar de site te verwijzen deels wegnemen.

Verder is het opzetten van een overkoepelende organisatie natuurlijk prima, en aanpassingen aan balfolk.nl kunnen natuurlijk ook, maar om iedereen een beetje bij elkaar te houden zou ik dat laatste toch een beetje in overleg doen.

Ook sentimentele redenen zijn belangrijk ;-)

Verder wel een zeer goed plan om iets op te zetten natuurlijk.

Ik zal er verder over ophouden want het lijkt me zo wel duidelijk.

_________________
humpa humpa humpapa humpa humpa


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di nov 06, 2007 7:48 pm 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma aug 30, 2004 10:19 pm
Berichten: 846
Woonplaats: almere
martijnv schreef:
Ik snap dat WirteX het domein heeft en er verreweg het meeste werk in heeft zitten, maar het voelt toch een beetje als van ons allemaal.

Dan maar even heel precies, dat voorkomt misverstanden: ik heb de domeinnaam, Wirtex beheert de site en we betalen de kosten met z'n twee?n.
En inderdaad, de ontstaansgeschiedenis toont aan dat het van ons allen is. Het idee was van Ernie, het logo van Zeerover, de bolletjesmachine van Bibster en dat alles na inbreng van nog veel meer forumgangers. Iedereen heeft bijgedragen en gemaakt tot wat het is, waarbij Wirtex natuurlijk extra hulde toegezwaaid moet krijgen omdat het zonder hem nooit tot dit niveau was gekomen.

Toch goed om het even te memoreren.
:love:

_________________
Novo: nenhuma barbante uniram


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di nov 06, 2007 8:00 pm 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 07, 2003 11:43 am
Berichten: 1079
flimmie schreef:
martijnv schreef:
Ik snap dat WirteX het domein heeft en er verreweg het meeste werk in heeft zitten, maar het voelt toch een beetje als van ons allemaal.

Dan maar even heel precies, dat voorkomt misverstanden: ik heb de domeinnaam, Wirtex beheert de site en we betalen de kosten met z'n twee?n.
En inderdaad, de ontstaansgeschiedenis toont aan dat het van ons allen is. Het idee was van Ernie, het logo van Zeerover, de bolletjesmachine van Bibster en dat alles na inbreng van nog veel meer forumgangers. Iedereen heeft bijgedragen en gemaakt tot wat het is, waarbij Wirtex natuurlijk extra hulde toegezwaaid moet krijgen omdat het zonder hem nooit tot dit niveau was gekomen.

Toch goed om het even te memoreren.
:love:

Natuurlijk niets dan lof voor WirteX :hug: Als er trwns nog eens hulp nodig is voor het onderhoud (hoorde viavia zoiets) dan wil ik best zo nu en dan lijstjes bijwerken en mails lezen (als mijn schouder het weer doet dan, nu heb je aan mij niet veel)

_________________
humpa humpa humpapa humpa humpa


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di nov 06, 2007 8:06 pm 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 06, 2003 1:26 pm
Berichten: 344
Woonplaats: Hilversum
Menno schreef:
Wat ik nog wel toe kan voegen is leuke namen verzinnen.
Want het is een mooi plan, wat zeker niet moet stranden op een burgeroorlog in de balscene...alhoewel de folkguerilla dan natuurlijk wel beter aan zijn trekken komt.

Dus wat andere leuke namen zouden zijn:

- Balfolk United Front
- Balfederatie
- Balbond
- Balfolks Belang
- Trefbal
- InterBal
- Balder
- KoepelBal
-

andere mensen nog iets leuks? ik dacht eigenlijk ook nog naar namen die mooi klinken voor een feest. Wat dat betreft klinken BoschBal en BoomBal heel mooi met die Bu-Bu trema erin... maar veel verder dan BuffelBal of een potje TrefBal kwam ik niet zo snel.


.. Balorig, AntiBalen, ProBal, Ballenbak, ZoBal, BalOk, YippieBal, BeterBal, MotaBal, GoBal, Baldaardig, Balzofijn, ....

_________________
.... ben dr weer ...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di nov 06, 2007 10:02 pm 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
martijnv schreef:
De website balfolk.nl is na veel delibereren op dit forum geworden zoals ie is. Het is toch een beetje het kindje van dit forum. Ik voel dat wel zo iig.

Zo is het dus ook voor mij.
Er is veel verscheidenheid binnen de balfolkwereld, maar het mota-forum en balfolk.nl zijn van ons allemaal en dat is juist het mooie daarvan. :love:
Ik ging ervan uit dat dat (dat dat beide onze kindjes zijn, om in Martijns woorden te blijven) een soort basisfundament was, waar nooit iemand aan zou willen tornen. Ik vind het eerlijk gezegd heel jammer dat dat nu anders blijkt te zijn...

_________________
If I can't dance, I don't want to be part of your revolution (Emma Goldman)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo nov 07, 2007 12:05 am 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jul 04, 2004 9:20 pm
Berichten: 1214
Woonplaats: Nijmegen
nu even duidelijk:

balfolk.nl blijft balfolk.nl, daar gaat niets mee gebeuren.

tijdens onze gesprekken (Balloot, Lou, Cooper) kwam al naar voren dat het niet zo vanzelfsprekend zou zijn dat 'iemand er met de naam balfolk.nl vandoor kon gaan'. Maar we dachten het toch te kunnen proberen.

Maar het forum heeft gesproken en daar sluit ik me bij aan, want ik ben het er mee eens dat balfolk.nl een kindje is dat hier geboren is.

dus, als er nog ideeen zijn voor andere namen voor het initiatief, laat het ons weten! :hug:

ik zal gewoon zorgen dat balfolk.nl zijn werk zal blijven doen, eventueel met aangepaste aanmeldprocedures, icoontjes, stempels of andere keurmerken!

_________________
Mevrouw bij de biomarktkraam: Zijn die tomaten lekker? Wat denkt U zelf, zegt de verkoper, het is december, ze komen uit spanje en ze zijn oranje...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo nov 07, 2007 2:28 am 
Offline
Superfly
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 11, 2003 2:38 pm
Berichten: 3000
Woonplaats: Nieuwegein
zeerover schreef:
martijnv schreef:
De website balfolk.nl is na veel delibereren op dit forum geworden zoals ie is. Het is toch een beetje het kindje van dit forum. Ik voel dat wel zo iig.

Zo is het dus ook voor mij.
Er is veel verscheidenheid binnen de balfolkwereld, maar het mota-forum en balfolk.nl zijn van ons allemaal en dat is juist het mooie daarvan. :love:
Ik ging ervan uit dat dat (dat dat beide onze kindjes zijn, om in Martijns woorden te blijven) een soort basisfundament was, waar nooit iemand aan zou willen tornen. Ik vind het eerlijk gezegd heel jammer dat dat nu anders blijkt te zijn...


Blijkbaar ben ik niet sentimenteel genoeg,... ik heb nooit het gevoel gehad dat balfolk.nl "ons kindje" was... het was een leuke en nuttige site voor mij. (van WirTex)
Het leek mij ook de meest logische plek voor een organisatie die de balfolkscene wil ondersteunen en structureren.
Blijkbaar is de consensus anders (maar daar hebben ze ook heksen mee verbrand, niet Campie? :devilish: )
Jammer, maar geen probleem. De reden om deze thread te beginnen was om jullie mening te vragen. Die hebben we gekregen, in niet mis te verstane bewoordingen...
Dus balfolk.nl blijft zoals het is, zoals WirTex hierboven al schreef.

Ik heb nog geen voorstel van een naam gezien waarvan ik nu dacht "die wordt het" maar dat zal dat al genoemde gebrek aan inspiratie en voorstellingsvermogen van me wel zijn. :blush: :cow:

En vanavond nog gedegradeerd met volleyballen ook, dus mocht iemand enig cynisme ontwaren; het zal wel met mijn humeur te maken hebben :cow:
Neem het met een korrel zout :-)

W

_________________
"hoe dommer mensen zijn, hoe overtuigder ze zijn van hun eigen gelijk" Theo Maassen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo nov 07, 2007 9:54 am 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 25, 2002 12:43 am
Berichten: 3551
Woonplaats: Beneden Veensloot
Ik laat nog maar even blijken dat ik de discussie inmiddels ook gelezen heb.

Mijn mening: geen verzuiling! Dat een groepje enthousiastelingen nog actiever bals en workshops wil organiseren is prachtig. Maar het is in het belang van het balfolk in Nederland dat alle bals op balfolk.nl te vinden zijn. :applause:

Anders gaat de zaak toch uit elkaar vallen in clubjes die langs elkaar heen werken. :crying:

_________________
Spansen is normaal


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo nov 07, 2007 10:03 am 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di okt 18, 2005 3:36 pm
Berichten: 3841
Woonplaats: Amsterdam
En nog veel later komen ze weer samen en vormen ze "Nederlandsch Balfolk in Hersteld Verband" :biggrin:

_________________
ik wil met jou wel dansen maar m'n knieën knarsen zo...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 112 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 85 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling