mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu zo apr 28, 2024 10:12 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 112 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo nov 07, 2007 4:24 pm 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 07, 2003 11:43 am
Berichten: 1079
Cooper schreef:
En vanavond nog gedegradeerd met volleyballen ook, dus mocht iemand enig cynisme ontwaren; het zal wel met mijn humeur te maken hebben :cow:
Neem het met een korrel zout :-)

W

Gogo W ;-)
iedereen juicht het organisatie plan toe hoor!

_________________
humpa humpa humpapa humpa humpa


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo nov 07, 2007 11:56 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma maart 14, 2005 8:55 am
Berichten: 1169
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
tourdion schreef:
Ik laat nog maar even blijken dat ik de discussie inmiddels ook gelezen heb.

Haha, ik ook nu pas... op pagina 1 viel ik nog bijna van m'n stoel af, maar nu haal ik opgelucht adem... :hug:
Folkfusie is toch ook een overkoepelende / ondersteunende stichting? Die kan het toch ook met 'n eigen site af?
Verder ben ik van mening dat URL kapen overeen komt met imago kapen.. en dat kun je echt niet maken. :angry: Bovendien vind ik dat Wirtex de agenda en alles wat er in komt prima bijhoud.. ik zie weinig agenda vervuiling.

_________________
¡Hell Yeah!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do nov 08, 2007 10:03 am 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 9:46 pm
Berichten: 1691
Woonplaats: Utrecht
GoofusInsanius schreef:
tourdion schreef:
Ik laat nog maar even blijken dat ik de discussie inmiddels ook gelezen heb.

Haha, ik ook nu pas... op pagina 1 viel ik nog bijna van m'n stoel af, maar nu haal ik opgelucht adem... :hug:
Folkfusie is toch ook een overkoepelende / ondersteunende stichting? Die kan het toch ook met 'n eigen site af?
Verder ben ik van mening dat URL kapen overeen komt met imago kapen.. en dat kun je echt niet maken. :angry: Bovendien vind ik dat Wirtex de agenda en alles wat er in komt prima bijhoud.. ik zie weinig agenda vervuiling.


Ik begrijp even niet waarom je folkfusie noemt in dit verband? :raisedeyebrow:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do nov 08, 2007 12:47 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 9:46 pm
Berichten: 1691
Woonplaats: Utrecht
Ik heb in het kader van bal-organisatie en naamgeving eens even op de site van Boschbal gekeken.

http://boschbal.nl/balfolk.php?PHPSESSI ... d65f17b3b2

Daar zie ik staan wat de vier organisatoren van een XL bal willen. (twee van de vier staan overigens met naam en toenaam genoemd op de eerste pagina).

Dus waar hebben we het eigenlijk over? Jullie bestaan al :battingeyelashes:

Boschbal bekt lekker en het is inmiddels ook buiten Den Bosch bekend.
Ik zou zeggen: breid dit concept verder uit met dans workshops (The Bal Factory? aangezien Boschbal in een fabriek zit) of met wat voor variant dan ook.

(en voor de Arboretum liefhebbers onder ons: het past prima in het rijtje: Boombal, Boschbal, Folkwoods, Takkenbal....en al dat hout wordt uiteindelijk verzaagd in het Molenbal :wink: )


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do nov 08, 2007 1:24 pm 
Offline
Superfly
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 11, 2003 2:38 pm
Berichten: 3000
Woonplaats: Nieuwegein
Gromit schreef:
Ik heb in het kader van bal-organisatie en naamgeving eens even op de site van Boschbal gekeken.

http://boschbal.nl/balfolk.php?PHPSESSI ... d65f17b3b2

Daar zie ik staan wat de vier organisatoren van een XL bal willen. (twee van de vier staan overigens met naam en toenaam genoemd op de eerste pagina).

Dus waar hebben we het eigenlijk over? Jullie bestaan al :battingeyelashes:

Boschbal bekt lekker en het is inmiddels ook buiten Den Bosch bekend.
Ik zou zeggen: breid dit concept verder uit met dans workshops (The Bal Factory? aangezien Boschbal in een fabriek zit) of met wat voor variant dan ook.

(en voor de Arboretum liefhebbers onder ons: het past prima in het rijtje: Boombal, Boschbal, Folkwoods, Takkenbal....en al dat hout wordt uiteindelijk verzaagd in het Molenbal :wink: )


dank voor het constructieve meedenken. De hout-fascinatie was mij ook al opgevallen.

Zowel Boschbal als Bal Factory bekt wel lekker idd.
Maar Boschbal zie ik toch wel echt als dat ene bal. En ik zou het ook graag als losstaande organisatie zien van wat er in Belgi? gebeurt. Boschbal-Boombal lijkt te duiden op een organisatorische link die er niet is met de organisatie die wij op het oog hebben.
Natuurlijk is samenwerking met welkr organisatie dan ook niet uitgesloten, dat gebeurt nu ook al om goede bands naar Nederland te krijgen. (op een andere manier is dat namelijk niet betaalbaar)

Bal Factory linkt wel weer heel erg aan de fabriek waar boschbal plaatsvindt. Alhoewel het misschien best een leuk bedrijf is, is het niet bedrijf waar ik nu perse reclame voor wil maken.

Maar misschien is die link voor mij wel evident en voor anderen wat minder, tis een naam om in overweging te nemen,
W

_________________
"hoe dommer mensen zijn, hoe overtuigder ze zijn van hun eigen gelijk" Theo Maassen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do nov 08, 2007 3:41 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma maart 14, 2005 8:55 am
Berichten: 1169
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Gromit schreef:
Ik begrijp even niet waarom je folkfusie noemt in dit verband? :raisedeyebrow:

Folkfusie is toch ook een overkoepelende / ondersteunende stichting.. of zie ik dat verkeerd...

_________________
¡Hell Yeah!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do nov 08, 2007 4:03 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di okt 18, 2005 3:36 pm
Berichten: 3841
Woonplaats: Amsterdam
GoofusInsanius schreef:
Gromit schreef:
Ik begrijp even niet waarom je folkfusie noemt in dit verband? :raisedeyebrow:

Folkfusie is toch ook een overkoepelende / ondersteunende stichting.. of zie ik dat verkeerd...


Stichting Folkfusie op haar website schreef:
Doel
Het doel van de Stichting Folkfusie is om:


Traditionele Europese volksmuziek bij zowel muzikanten als publiek te bevorderen en onder de aandacht te brengen;
Contacten tussen muzikanten onderling en contacten met culturele instanties op het gebied van (volks)muziek te bevorderen.

Activiteiten
En die doelen willen we bereiken door:


Workshops, dansavonden (bal folk), sessies, optredens en/of festivals te (mede)organiseren;
Deelname aan gezamenlijke activiteiten door muzikanten en publiek te stimuleren en motiveren;
Idee?n en initiatieven van derden te faciliteren;
Kennis en ervaring op allerlei gebieden uit te wisselen

_________________
ik wil met jou wel dansen maar m'n knieën knarsen zo...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do nov 08, 2007 4:15 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 9:46 pm
Berichten: 1691
Woonplaats: Utrecht
GoofusInsanius schreef:
Gromit schreef:
Ik begrijp even niet waarom je folkfusie noemt in dit verband? :raisedeyebrow:

Folkfusie is toch ook een overkoepelende / ondersteunende stichting.. of zie ik dat verkeerd...


Okee. Ik dacht dat je bedoelde dat Folkfusie hetzelfde was als balfolk of verward werd met de organisatie van XL bals.
De discussie is wat onoverzichtelijk en voor je het weet ontstaan er misverstanden.

Met dank aan Campie voor de quote van onze site :hug:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do nov 08, 2007 4:26 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 9:46 pm
Berichten: 1691
Woonplaats: Utrecht
Cooper schreef:
Gromit schreef:
Ik heb in het kader van bal-organisatie en naamgeving eens even op de site van Boschbal gekeken.

http://boschbal.nl/balfolk.php?PHPSESSI ... d65f17b3b2

Daar zie ik staan wat de vier organisatoren van een XL bal willen. (twee van de vier staan overigens met naam en toenaam genoemd op de eerste pagina).

Dus waar hebben we het eigenlijk over? Jullie bestaan al :battingeyelashes:

Boschbal bekt lekker en het is inmiddels ook buiten Den Bosch bekend.
Ik zou zeggen: breid dit concept verder uit met dans workshops (The Bal Factory? aangezien Boschbal in een fabriek zit) of met wat voor variant dan ook.

(en voor de Arboretum liefhebbers onder ons: het past prima in het rijtje: Boombal, Boschbal, Folkwoods, Takkenbal....en al dat hout wordt uiteindelijk verzaagd in het Molenbal :wink: )


dank voor het constructieve meedenken. De hout-fascinatie was mij ook al opgevallen.

Zowel Boschbal als Bal Factory bekt wel lekker idd.
Maar Boschbal zie ik toch wel echt als dat ene bal. En ik zou het ook graag als losstaande organisatie zien van wat er in Belgi? gebeurt. Boschbal-Boombal lijkt te duiden op een organisatorische link die er niet is met de organisatie die wij op het oog hebben.
Natuurlijk is samenwerking met welkr organisatie dan ook niet uitgesloten, dat gebeurt nu ook al om goede bands naar Nederland te krijgen. (op een andere manier is dat namelijk niet betaalbaar)

Bal Factory linkt wel weer heel erg aan de fabriek waar boschbal plaatsvindt. Alhoewel het misschien best een leuk bedrijf is, is het niet bedrijf waar ik nu perse reclame voor wil maken.

Maar misschien is die link voor mij wel evident en voor anderen wat minder, tis een naam om in overweging te nemen,
W



Ter inspiratie

http://nl.wikipedia.org/wiki/Fabriek

Je hoeft de tekst maar op een paar punten in te vullen (door op de blauwe woorden een aan balfolk of folk gerelateerd woord in te vullen) en dan heb je volgens mij jullie recept :idea:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do nov 08, 2007 4:55 pm 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jan 08, 2007 6:35 pm
Berichten: 163
Woonplaats: Utrecht
Oke... 5 pagina's lezen verder...
Ten eerste ben ik het geheel eens met Telenn. (wat zij zei was geloof ik alweer enkele pagina's terug) Dat geldt naar mijn mening nog steeds:

Het idee van een organisatie is goed! had ik eerlijk gezegd al wel iets eerder verwacht (i.v.m. bijvoorbeeld zalen die alleen door organisaties met een KvK-nummer gehuurd mogen worden)... maar...
Ik ben blij dat balfolk.nl blijft zoals het was. Ik ben niet van het danstijdperk om erg sentimenteel erover te zijn, maar ik zie het niet als iets van één organisatie. Ik zie het btw wel als iets waarbij een aantal 'leading' personen zijn qua organisatie (bijv louise + wirtex).

Voor de naam stel ik het volgende:
geen naam waarbij 'Bal' en 'folk' in welke volgorde dan ook aan elkaar zitten... tenzij je er iets erg aparts voor of ander plakt waar de aandacht naar uitgaat, maar dan wordt het lang en niet meer goed bekkend ben ik bang.
Waarom? Omdat het (zoals anderen al zeiden) een term is. Net zoals het gek zou zijn een vereniging met de naam 'Stijldans' op te richten. Daarnaast zou ik het eigenlijk ook gewoon leuk vinden om te zien dat er een naam komt die getuigd van creativiteit en originaliteit... Bekendheid is er grotendeels al en komt ook wel. Wat overigens verwarring in verschillende balfolkdingen voorkomt en een pakkende naam blijft ook lekkerder hangen als die deels maar niet compleet overeenkomt met de geassocieerde inhoud.
Dan nog even een ander ding over de naam: Het gaat hier over een Nederlandse organisatie... dus waarom dan geen Nederlandse naam? Ik stem ervoor om het Engels achterwegen te laten.

(P.S. verontschuldig mogelijk vaag taalgebruik, ben beetje letterziek wegens alle essays die ik momenteel schrijf)

Ik vroeg me eigenlijk iets anders af...
Wat zijn de conreete doelen van een dergelijke organisatie? en wat zal het algemene beeld zijn van geslotenheid of betrokkenheid van buiten de kern van de organisatie?

Er zijn ontzettend veel mogelijkheden die een organisatie kan benutten, ik ben heel erg benieuwd!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: fabriek
BerichtGeplaatst: do nov 08, 2007 5:06 pm 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
Gromit schreef:
Ter inspiratie

http://nl.wikipedia.org/wiki/Fabriek

Je hoeft de tekst maar op een paar punten in te vullen (door op de blauwe woorden een aan balfolk of folk gerelateerd woord in te vullen) en dan heb je volgens mij jullie recept :idea:

Het hele balfolk-gebeuren en zelfs dit forum zat me de afgelopen dagen tot hier :sick:
maar nu is het jullie (Gromit) toch gelukt om weer wat enthiousiasme bij me op te wekken :hug:
Een naam met een fabriek erin biedt namelijk heel veel mogelijkheden voor logo's en een website (huisstijl).... Mijn handen en hoofd beginnen een beetje te kriebelen ;~)

Balfolk-fabriek?
Past bij het idee om dingen te organiseren (= te produceren)?
Fabriek in de naam en tandwielen in het logo/algehele huisstijl.

Fabriek = productie
Tandwielen = samenwerking

En dan nog op een manier de balfolk erin verwerken :idea:

Even heel snel wat inspiratieplaatjes, ik moet zo naar saxles :~)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_________________
If I can't dance, I don't want to be part of your revolution (Emma Goldman)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do nov 08, 2007 5:54 pm 
Offline
Star

Geregistreerd: wo jun 06, 2007 6:42 pm
Berichten: 1357
Woonplaats: Het Bosch van de Hertog
De BalFactory is inderdaad helemaal geen gekke naam!

Ik heb balloot al eens gewezen op een locatie, waar in de toekomst workshops en intieme bals kunnen worden gehouden. Dat gebouw, in 's-Hertogenbosch bekend als de Bank van Leening, is in zijn begindagen (1836-1850) het hoofdgebouw van een glasfabriek geweest.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do nov 08, 2007 5:56 pm 
Offline
Star

Geregistreerd: wo jun 06, 2007 6:42 pm
Berichten: 1357
Woonplaats: Het Bosch van de Hertog
Enne Zeerover, als die raderen ook nog draaien, krijg je helemaal een dynamisch geheel (niet te snel, want je moet de teksten eromheen ook nog kunnen lezen).


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do nov 08, 2007 6:10 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di okt 18, 2005 3:36 pm
Berichten: 3841
Woonplaats: Amsterdam
Kees schreef:
De BalFactory is inderdaad helemaal geen gekke naam!

Ik heb balloot al eens gewezen op een locatie, waar in de toekomst workshops en intieme bals kunnen worden gehouden. Dat gebouw, in 's-Hertogenbosch bekend als de Bank van Leening, is in zijn begindagen (1836-1850) het hoofdgebouw van een glasfabriek geweest.


Kees,
Balloot wil Groot. Niets mis mee hoor. En dat wil ik ook graag een keer meemaken. Al was het alleen maar om te ervaren hoe ik daarop zelf reageer (geluidsniveau is bij mij een kritisch punt).

Maar waarom grijp je die locatie niet aan om je eigen (intieme) bal te organiseren? :idea: Alleen of samen met anderen.

's-Hertogenbosch verdient een eigen bal te hebben.

_________________
ik wil met jou wel dansen maar m'n knieën knarsen zo...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do nov 08, 2007 7:46 pm 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo feb 28, 2007 10:53 pm
Berichten: 199
campie schreef:
Kees schreef:
De BalFactory is inderdaad helemaal geen gekke naam!

Ik heb balloot al eens gewezen op een locatie, waar in de toekomst workshops en intieme bals kunnen worden gehouden. Dat gebouw, in 's-Hertogenbosch bekend als de Bank van Leening, is in zijn begindagen (1836-1850) het hoofdgebouw van een glasfabriek geweest.


Kees,
Balloot wil Groot. Niets mis mee hoor. En dat wil ik ook graag een keer meemaken. Al was het alleen maar om te ervaren hoe ik daarop zelf reageer (geluidsniveau is bij mij een kritisch punt).

Maar waarom grijp je die locatie niet aan om je eigen (intieme) bal te organiseren? :idea: Alleen of samen met anderen.

's-Hertogenbosch verdient een eigen bal te hebben.


Campie,

Ik wil niet alleen groot. Ik wil in het geval van BoschBal groot. Maar ik wil ook klein. Daarom komt er in Den Bosch ook een klein bal, zodat er veelzijdigheid is.

In het plan voor die organisatie willen we trouwens ook niet alleen maar groot. Ook daarmee willen we in Elke stad een groot en een klein bal: voor ieder wils wat!

En je hebt geluk, want op BoschBal is het geluid niet hard, in het begin vaak wel, maar ik heb intussen een geluidsman die heel goed akkoustisch versterkt en dus niet te hard.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 112 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 86 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling