mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu do mei 09, 2024 8:43 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 47 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

wie vindt dat er eisen moeten zijn aan plaatsing op bf.nl?
ik 33%  33%  [ 6 ]
ik niet 67%  67%  [ 12 ]
geen mening 0%  0%  [ 0 ]
Totaal aantal stemmen : 18
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo nov 07, 2007 2:50 pm 
Offline
Superfly
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 11, 2003 2:38 pm
Berichten: 3000
Woonplaats: Nieuwegein
martijnv schreef:
(ik moet zelfs zeggen dat ik het stiekum jammer zou vinden al Wtex de look zou veranderen zonder brainstormsessies hier). Kortom, de huidige balfolksite is dusdanig goed dat we eraan gehecht zijn geraakt.
... en aanpassingen aan balfolk.nl kunnen natuurlijk ook, maar om iedereen een beetje bij elkaar te houden zou ik dat laatste toch een beetje in overleg doen.

Ook sentimentele redenen zijn belangrijk ;-)



In het kader van bovenstaande: wie vindt dat er eisen gesteld mogen worden aan bals, voordat ze op balfolk.nl mogen komen te staan?

_________________
"hoe dommer mensen zijn, hoe overtuigder ze zijn van hun eigen gelijk" Theo Maassen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo nov 07, 2007 3:53 pm 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 07, 2003 11:43 am
Berichten: 1079
heb tegen gestemd: nuancering:
Ik zou als enige eisen willen: het is een bal en geen luisteroptreden, en de muziek moet live zijn.

wmb zijn ook salsabals best welkom, mits duidelijk aangegeven.

_________________
humpa humpa humpapa humpa humpa


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo nov 07, 2007 4:24 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jul 04, 2004 9:20 pm
Berichten: 1214
Woonplaats: Nijmegen
voor mij is balfolk.nl een overizicht van balfolk, dus daar horen geen salsa, tango, ceilidh of andere dansdingetjes tussen. Als we daar aan gaan beginnen, is het eind zoek... (ik moet nu al dikwijls dingen weigeren omdat men denkt dat alles wat 'dansbaar' is wel op balfolk kan....)
Gelukkig is er nog een nieuwstopic waar iets van aanverwante zaken op kunnen.

_________________
Mevrouw bij de biomarktkraam: Zijn die tomaten lekker? Wat denkt U zelf, zegt de verkoper, het is december, ze komen uit spanje en ze zijn oranje...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo nov 07, 2007 4:45 pm 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 07, 2003 11:43 am
Berichten: 1079
WirteX schreef:
voor mij is balfolk.nl een overizicht van balfolk, dus daar horen geen salsa, tango, ceilidh of andere dansdingetjes tussen. Als we daar aan gaan beginnen, is het eind zoek... (ik moet nu al dikwijls dingen weigeren omdat men denkt dat alles wat 'dansbaar' is wel op balfolk kan....)
Gelukkig is er nog een nieuwstopic waar iets van aanverwante zaken op kunnen.

practisch gezien ben ik het met je eens. anders is het niet meer onderhoudbaar. Het zou leuk zijn als er ook salsa.nl was, en dan linkjes uitwisselen.

_________________
humpa humpa humpapa humpa humpa


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo nov 07, 2007 6:13 pm 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo feb 28, 2007 10:53 pm
Berichten: 199
Ik ben voor een bepaalde manier van eisen stellen voor plaatsing. Maar dat hoeft wat mij betreft niet persee op voorhand. Mij lijkt het ook best dat iedereen zich kan aanmelden, en dat de aanmelding bekeken wordt door een soort commissie. Maar er zijn nog tal van manieren te noemen.

Mij maakt het niet uit op welke manier het gebeurt, maar om te voorkomen dat evenementen die eigenlijk geen balfolk zijn op de balfolkagenda komen, lijkt mij wel nuttig. Hoe hoog de eisen zijn kunnen we dan met zijn allen bekijken.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo nov 07, 2007 6:51 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di okt 18, 2005 3:36 pm
Berichten: 3841
Woonplaats: Amsterdam
balloot schreef:
Ik ben voor een bepaalde manier van eisen stellen voor plaatsing. Maar dat hoeft wat mij betreft niet persee op voorhand. Mij lijkt het ook best dat iedereen zich kan aanmelden, en dat de aanmelding bekeken wordt door een soort commissie. Maar er zijn nog tal van manieren te noemen.

Mij maakt het niet uit op welke manier het gebeurt, maar om te voorkomen dat evenementen die eigenlijk geen balfolk zijn op de balfolkagenda komen, lijkt mij wel nuttig. Hoe hoog de eisen zijn kunnen we dan met zijn allen bekijken.

Balloot,
Ik mag het weer hartelijk met je oneens zijn. Ik ben tegen commissies omdat die worden bevolkt door mensen met voortschrijdende inzichten.
Dat is geen angst, dat is een constatering. We komen hier weer bij een verschilpunt. Jij zegt te willen werken met eisen. Mijn voorkeur gaat uit naar aanbevelingen (hoe netelig ook die kunnen zijn) want dat geeft ruimte voor nieuwe ontwikkelingen en afwijkend gedrag. :biggrin:

Je geeft aan dat je eisen wil stellen aan plaatsing op de Agenda, maar dat dat niet persé op voorhand hoeft te gebeuren. Eisen zijn in dit verband toch altijd op voorhand ? :raisedeyebrow:

_________________
ik wil met jou wel dansen maar m'n knieën knarsen zo...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo nov 07, 2007 7:04 pm 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo feb 28, 2007 10:53 pm
Berichten: 199
campie schreef:
balloot schreef:
Ik ben voor een bepaalde manier van eisen stellen voor plaatsing. Maar dat hoeft wat mij betreft niet persee op voorhand. Mij lijkt het ook best dat iedereen zich kan aanmelden, en dat de aanmelding bekeken wordt door een soort commissie. Maar er zijn nog tal van manieren te noemen.

Mij maakt het niet uit op welke manier het gebeurt, maar om te voorkomen dat evenementen die eigenlijk geen balfolk zijn op de balfolkagenda komen, lijkt mij wel nuttig. Hoe hoog de eisen zijn kunnen we dan met zijn allen bekijken.

Balloot,
Ik mag het weer hartelijk met je oneens zijn. Ik ben tegen commissies omdat die worden bevolkt door mensen met voortschrijdende inzichten.
Dat is geen angst, dat is een constatering. We komen hier weer bij een verschilpunt. Jij zegt te willen werken met eisen. Mijn voorkeur gaat uit naar aanbevelingen (hoe netelig ook die kunnen zijn) want dat geeft ruimte voor nieuwe ontwikkelingen en afwijkend gedrag. :biggrin:

Je geeft aan dat je eisen wil stellen aan plaatsing op de Agenda, maar dat dat niet persé op voorhand hoeft te gebeuren. Eisen zijn in dit verband toch altijd op voorhand ? :raisedeyebrow:


ja, ik bedoelde dat je niet voorhand die eisen stelt, maar na de aanmelding beslist of het op balfolk.nl mag. dat doet Wirtex altijd al. Hij weigert aanmeldingen van evenementen die eigenlijk geen balfolk zijn.

Eisen klinkt misschien wat 'veeleisend', maar als je het aanbevelingen noemt, dan houdt dat in dat alle evenementen op balfolk.nl mogen (namelijk als men niet naar de aanbevelingen luistert)? Ook een hard-core feest?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo nov 07, 2007 7:09 pm 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 07, 2003 11:43 am
Berichten: 1079
martijnv schreef:
wmb zijn ook salsabals best welkom, mits duidelijk aangegeven.


Bij nader inzien trek ik dit terug omdat het niet handig is geformuleerd. Ik wou er eigenlijk alleen mee aangeven dat ik bf.nl liefst zo breed mogelijk zie, en het bv best leuk zou vinden als er een salsa.nl of tango.nl of paganbal.nl zouden zijn die je gemakkelijk vanaf bf.nl zou kunnen vinden. Dit natuurlijk vooral om wat van die anderen naar bf te lokken :devilish:

_________________
humpa humpa humpapa humpa humpa


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo nov 07, 2007 7:10 pm 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo feb 28, 2007 10:53 pm
Berichten: 199
campie schreef:
Ik ben tegen commissies omdat die worden bevolkt door mensen met voortschrijdende inzichten.


Ik ben het hartelijk met je eens dat commissies vaak subjectief zijn, dus of die commissie is Witrex, dat is tot nu toe altijd al zo, of die commissie is een formulier met vragen waaraan voldaan moet worden. dat formulier is objectief (iedereen moet het dan eens zijn met het formulier). het maakt dan niet uit wie het invult.

Je kunt ook beslissen niks te doen, of alleen aanbevelingen te doen, maar dan verhelp je het probleem, dat ik overigens niet heb aangesneden, niet. het maakt mij niet zo uit. Zolang balfolk.nl maar balfolk vermeldt.[/quote]


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo nov 07, 2007 7:11 pm 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo feb 28, 2007 10:53 pm
Berichten: 199
martijnv schreef:
martijnv schreef:
wmb zijn ook salsabals best welkom, mits duidelijk aangegeven.


Bij nader inzien trek ik dit terug omdat het niet handig is geformuleerd. Ik wou er eigenlijk alleen mee aangeven dat ik bf.nl liefst zo breed mogelijk zie, en het bv best leuk zou vinden als er een salsa.nl of tango.nl of paganbal.nl zouden zijn die je gemakkelijk vanaf bf.nl zou kunnen vinden. Dit natuurlijk vooral om wat van die anderen naar bf te lokken :devilish:


Lijkt me een superidee voor de linkenlijst :applause:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo nov 07, 2007 7:58 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di okt 18, 2005 3:36 pm
Berichten: 3841
Woonplaats: Amsterdam
balloot schreef:
Eisen klinkt misschien wat 'veeleisend', maar als je het aanbevelingen noemt, dan houdt dat in dat alle evenementen op balfolk.nl mogen (namelijk als men niet naar de aanbevelingen luistert)? Ook een hard-core feest?

Ja, in principe wel. Maar zo'n organisator is ook niet gek. En, indien wel gek, dan komt er toch geen hond van de oprechte balfolkers?

_________________
ik wil met jou wel dansen maar m'n knieën knarsen zo...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo nov 07, 2007 8:16 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 13, 2005 9:46 pm
Berichten: 2461
Woonplaats: Utrecht
campie schreef:
balloot schreef:
Eisen klinkt misschien wat 'veeleisend', maar als je het aanbevelingen noemt, dan houdt dat in dat alle evenementen op balfolk.nl mogen (namelijk als men niet naar de aanbevelingen luistert)? Ook een hard-core feest?

Ja, in principe wel. Maar zo'n organisator is ook niet gek. En, indien wel gek, dan komt er toch geen hond van de oprechte balfolkers?


Nee, geen oprechte doorgewinterde balfolkies. Maar misschien wel mensen die pas 1 keer eerder op een bal zijn geweest. En die zullen vervolgens niet zo gauw meer naar een ander balfolk gaan. (Tenzij ze het hardcore feest eigenlijk heel leuk vonden, en dan valt het de volgende keer op een 'gewoon' balfolk weer enorm tegen.)

Is er nog een weg terug naar de situatie dat Wirtex gewoon (zonder het stempel van Keuringscommissie, en zonder dat de mensen het hier doorhadden) de aanmeldingen voor balfolk.nl folterde?

_________________
"on est là pour danser, on n'est pas là pour s'amuser!!"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo nov 07, 2007 8:17 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 13, 2005 9:46 pm
Berichten: 2461
Woonplaats: Utrecht
Louise schreef:
...filterde?

_________________
"on est là pour danser, on n'est pas là pour s'amuser!!"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo nov 07, 2007 8:18 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 25, 2002 12:43 am
Berichten: 3551
Woonplaats: Beneden Veensloot
Louise schreef:

Is er nog een weg terug naar de situatie dat Wirtex gewoon (zonder het stempel van Keuringscommissie, en zonder dat de mensen het hier doorhadden) de aanmeldingen voor balfolk.nl folterde?


Die weg terug moeten we niet op mensen. Het folteren van aanmelders alvorens ze op het schavot van balfolk.nl te plaatsen is zelfs deze hardcore spanser te gortig! :crying:

_________________
Spansen is normaal


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo nov 07, 2007 8:29 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di okt 18, 2005 3:36 pm
Berichten: 3841
Woonplaats: Amsterdam
Louise schreef:
Louise schreef:
...filterde?

folterde vind ik ook heel erg mooi. :love: :laughing:

_________________
ik wil met jou wel dansen maar m'n knieën knarsen zo...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 47 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 271 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling