mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu di mei 14, 2024 7:33 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 56 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo nov 25, 2007 10:31 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 20, 2005 1:33 pm
Berichten: 2217
Woonplaats: Utrecht
Heb mijn exemplaren uit hand van Kikker ontvangen...helaas werd onze reputatie meteen aangetast door enorm uithalend gegiechel...nee, laten we eerlijk zijn: met woest gebrul hebben we de dansworkshop verstoord (op charmante wijze, echt!). Nou ja, Kikker heeft goed op de reacties gelet, zij moet nog eens bevestigen dat wij positief reageerden op het zien van de Harp maffia in boekvorm!

Auke, nu snap ik pas waarom je ons hebt getekend...chapeau beste vent! Echt super tof!!! :hug: En Zeerover...zomaar niets zeggen terwijl ik lijf en harp heb geriskeerd om bij jullie in Nova Zembla te raken!!! Super tof!!! Zo'n verrassing: vroeg sinterklaas... :hug:

Met de harpdozen heeft meteen heel Lambiek meegekeken, waarbij gezegd moet worden dat als eerste de B-Boa muzilanten het boek wilden bekijken (ja, die moesten ook spelen bij de dansinitiatie, maar toen even niet...het deunen boek ging voor). Vervolgens heeft iedereen de boekjes betats en verwachten wij veel aanvragen bij Wouter. Hadden we een doos met de boeken gehad, dan was die nu absouut uitverkocht geweest. Tip voor alle volgende bals?

In ieder geval ga ik slapen met een mega glimlach op mijn harpende lippen...en dat zonder nog mar en noot uit het boek te hebben gespeeld! Cooper, ik weet nu al zeker dat het mooie deuntjes zijn, maar de tekeningejes geven op een instument-loos gebeuren imidiate satsfaction...

Zeerover :hug:
Auke :hug:
Wouter :hug:

_________________
"I love playing guitar pieces on the harp: it combines the beauty of the guitar and the non-transportability of the harp." (Park Stickney)


Laatst bijgewerkt door telenn gwad op ma jan 31, 2011 10:26 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo nov 25, 2007 10:33 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 20, 2005 1:33 pm
Berichten: 2217
Woonplaats: Utrecht
Na een weekend vol goode doelen (dans-dingetjes, spelspektakel) ben ik nu voorbij gewoon moe zijn...vergeef me de spelfouten. :battingeyelashes:

Ik heb er nu al zo veel gezien, dat ik ze niet meer ga verbeteren...sorry! Ik ga lekker sapen...hmmm, in mijn eigen bed!

Dromend van Het Boek :biggrin:

_________________
"I love playing guitar pieces on the harp: it combines the beauty of the guitar and the non-transportability of the harp." (Park Stickney)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma nov 26, 2007 10:26 am 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 16, 2004 8:03 pm
Berichten: 2209
Woonplaats: Den Haag
telenn gwad schreef:
Heb mijn exemplaren uit hand van Kikker ontvangen...helaas werd onze reputatie meteen aangetast door enorm uithalend gegiechel...nee, laten we eerlijk zijn: met woest gebruk hebben we de dansworkshop verstoord (op charmante wijze, echt!). Nou ja, Kikker heeft goed op de reacties gelet, zij moet nog eens bevestigen dat wij positief reageerden op het zien van de Harp maffia in boekvorm!

Positief... dat is nog zacht uitgedrukt! :biggrin: Ik dacht dat mijn naam Kikker was :liar:, maar nu was het echt Telenn die rondstuiterde door het caf?. :biggrin: Het eerste lachsalvo kwam bij het zien van het boek. Na het lezen van Zeerovers opmerking wist ze niet hoe snel ze naar pagina 37 moest bladeren. Bij het zien van de tekening schoot ze helemaal in de lach. Daarna nogmaals toen ze ontdekte dat de harpmaffia een trekzakker om het leven had gebracht. :devilish: Vervolgens ontstond er een discussie tussen Telenn en Repel over wie nou wie was, want Repel droeg toch nooit een zonnebril en Telenn wel, maar die zonder zonnebril leek qua gezicht meer op Telenn. :laughing:
Daarna stuiterde ze op de muzikanten van B-Boa af, die mij hoopvol vroegen of ik het boek verkocht... :peace: Telenn kreeg een nieuwe lachstuip bij het zien van de tekening van Madlot en moest echt even gaan zitten, omdat ze niet meer op haar benen kon staan. :biggrin: De boeken werden uit onze handen gerukt...
Ik had al nauwelijks vanaf mijn tas met de boeken bij Telenn kunnen komen, want mijn weg werd geblokkeerd door Fokke en Hans H die het boek wilden bekijken.
De boeken gingen het hele caf? door... Een doosje voor de verkoop was niet verkeerd geweest. :peace:

Ik heb zelf ook erg genoten toen ik rustig in de trein naar Tilburg alle prachtige tekeningen bekeek. :love: :applause: Al die leuke details en grapjes! :biggrin: Het is een pachtig boek geworden! Cooper, Zeerover en Tour! :kiss: :hug: :applause:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma nov 26, 2007 12:04 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 18, 2005 11:00 pm
Berichten: 1372
Woonplaats: Noordeloos
Haha.. wat een feest was dat! Het was echt een genot om door het boek te bladeren en iedereen te herkennen :hug: En dan de vereeuwiging van de harpmaffia :cool: :cool: COOL!!!! Telenn en ik hebben geposeerd voor verschillende cafebezoekers, giechelend met het boek open op blz 37, poserend in maffiose standjes :battingeyelashes: En nu heb ik de deuntjes nog niet eens bekeken!

Ik wil ook het boek! :battingeyelashes:
Ik wil er ook wel twee! :biggrin:

_________________
Als de nood hoog is, kun je best een vierkwartsmazurka dansen!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma nov 26, 2007 1:32 pm 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
Super dat jullie allemaal zo enthousiast zijn :hug:
De presentatie op DT was ook heel erg leuk. Dankjewel Campier voor je mooie en leuke praatje. :hug:
Het was de bedoeling dat Cooper na het praatje een scottish uit het boek zou gaan spelen en Tour en ik daar op zouden dansen, maar dat ging echt niet lukken, want iedereen rende na het praatje naar ons toe en ze wilden allemaal een boek (of soms zelfs meerdere). Heel erg leuk :~)

Tijdens het signeren en verkopen zag ik op een gegeven moment een handvol muzikanten om een opengeslagen boek staan en ze waren de Biggenrace (jig) aan het spelen :laughing: Klonk heel goed :~)

En voor iedereen die het boek wil kopen:
dat kan via www.wouterkuyper.nl of als je één van ons drie?n live ziet, kan dat vaak ook.

En één dezer dagen breng ik een stapeltje naar Berend Kok, dus dan zijn ze daar ook te koop :~)

_________________
If I can't dance, I don't want to be part of your revolution (Emma Goldman)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma nov 26, 2007 2:55 pm 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
En voor wie ik vrijdag zie, kan ik ook wat meenemen :idea:

_________________
If I can't dance, I don't want to be part of your revolution (Emma Goldman)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma nov 26, 2007 5:25 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 25, 2002 12:43 am
Berichten: 3551
Woonplaats: Beneden Veensloot
Zijn er nog boeken? :raisedeyebrow:

_________________
Spansen is normaal


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma nov 26, 2007 5:34 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di okt 18, 2005 3:36 pm
Berichten: 3841
Woonplaats: Amsterdam
tourdion schreef:
Zijn er nog boeken? :raisedeyebrow:

Zeerover heeft ze opgemaakt....

_________________
ik wil met jou wel dansen maar m'n knieën knarsen zo...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di nov 27, 2007 10:42 am 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 25, 2002 12:43 am
Berichten: 3551
Woonplaats: Beneden Veensloot
Gelukkig heb ik thuis nog een proefdruk liggen zodat ik gisteravond nog eens wat deunen kon doornemen.

De deunen voor Trekzak zijn erg speelbaar. Geschikt voor de luie muzikant zullen we maar zeggen. Veel resultaat voor weinig inspanning. De bekende Rondo van Lirio klinkt heel swingend en speelt lekker weg. :dancing:

Fijn om al die swingende dingen van Lirio nu binnen handbereik te hebben.

Maar ook een mooie mazurka zoals Afke's mazurka mag er wezen. :love:

En fijn dat er ook een paar dansnummers aangereikt worden die wat minder frekwent op bals worden gespeeld. Zoals een paar 5/4 walsen, een Gavotte, een Polska en een Hambo (hopelijk). Tot mijn schande moet ik bekennen dat ik nog nooit een Hanter Dro had gespeeld. :blush: Dus ik ben erg blij met de Ouwe Jonge. Een fijne Hanterdro die ik snel uit het hoofd ga leren. :cow:

Bourr?es schrijven lijkt wel een specialiteit van Cooper. Die zijn allemaal even pakkend. En in verschillende moeilijkheidsgraden aanwezig. De Bourr?e le M?nage a trois speel je zo weg en de Coocka Bourr?e is weer wat lastiger. Grappig dat in beide bourr?es de accoord-combinatie Am D-groot voorkomt met die statige fis in de melodie. Is dat nu een Wouter-truukje of komt dat omdat je op de trekzak maar een beperkt aantal harmonische variaties tot je beschikking staan. :raisedeyebrow: Het klinkt in elk geval erg mooi.

Ik begin al wat meer Cooper-stijlkenmerken te ontdekken. En het blijkt dat hij niet alleen maar een luie muzikant is. :biggrin:

_________________
Spansen is normaal


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di nov 27, 2007 12:28 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 13, 2005 9:46 pm
Berichten: 2461
Woonplaats: Utrecht
Kikker schreef:
Daarna stuiterde ze op de muzikanten van B-Boa af, die mij hoopvol vroegen of ik het boek verkocht... :peace:


Cooper als ik jou was zou ik 14 december vooral een doosje meenemen naar Antwerpen..

_________________
"on est là pour danser, on n'est pas là pour s'amuser!!"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do nov 29, 2007 1:29 pm 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma aug 30, 2004 10:19 pm
Berichten: 846
Woonplaats: almere
Gisteren in de brievenbus gekregen: Wat een briljant boek.
Echt een document dat de hedendaagse bal folk tijdgeest precies weergeeft.

En ik herkende mezelf meteen aan mijn wilskrachtige kin :cool:

_________________
Novo: nenhuma barbante uniram


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do nov 29, 2007 1:44 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di okt 18, 2005 3:36 pm
Berichten: 3841
Woonplaats: Amsterdam
flimmie schreef:
En ik herkende mezelf meteen aan mijn wilskrachtige kin :cool:


Ik herkende jou aan de ander ... :biggrin:

_________________
ik wil met jou wel dansen maar m'n knieën knarsen zo...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do nov 29, 2007 2:03 pm 
Offline
Pro
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jan 24, 2005 2:02 pm
Berichten: 485
Woonplaats: wageningen
jullie maken me heel nieuwsgierig, ik wil ook zo'n boek!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do nov 29, 2007 2:07 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 16, 2004 8:03 pm
Berichten: 2209
Woonplaats: Den Haag
campie schreef:
flimmie schreef:
En ik herkende mezelf meteen aan mijn wilskrachtige kin :cool:

Ik herkende jou aan de ander ... :biggrin:

En ik kom er 'gelukkig' niet in voor... :cool:
Kan ik tenminste zelf nog een mooie deun schrijven bij deze prachtige tekening van tour :kiss: waarmee ik in de digitale spansparade ben vereeuwigd. :blush: :peace:
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo jan 30, 2011 11:39 pm 
Offline
Superfly
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 11, 2003 2:38 pm
Berichten: 3000
Woonplaats: Nieuwegein
De eerste druk was binnen een jaar uitverkocht, en sindsdien heb ik vele malen gehoord dat er nog meer mensen zijn die het boek graag zouden kopen. Welnu, het heeft wat voeten in de aarde gehad, maar…

HIJ IS WEER VERKRIJGBAAR.

Voor wie niet weet waar het overgaat:

'Is het een plaatjesboek met muziek of een muziekboek met plaatjes? Ik kies voor het laatste, maar het was een moeilijke beslissing. Het is in ieder geval één van de fraaiste muziekboeken van de afgelopen jaren.' (Diatonisch Nieuwsblad)

'Gisteren in de brievenbus gekregen: wat een briljant boek. Echt een document dat de hedendaagse balfolk-tijdgeest precies weergeeft.'


In 2007 verscheen het ‘Bal folk deunenboek’ van de Utrechtse muzikant en docent Wouter Kuyper. De ondertitel van dit muziekboek geeft de inhoud goed weer: ’40 nieuwe melodieën voor bal folk’. En dat is ook precies wat je in dit boek kunt vinden. Veertig melodieën die geënt zijn op traditionele dansen uit West-Europa met de nadruk op Frankrijk.
Het zijn moderne composities zoals ze de laatste jaren op de steeds populairder wordende balfolks gespeeld worden. Het boek staat vol met scottishen, mazurka’s en bourrée’s. Een aantal nummers wordt gespeeld door Lirio, de balfolk-groep van Wouter, en zullen veel mensen dan ook bekend in de oren klinken.

Het boek is vanaf vandaag weer verkrijgbaar via www.wouterkuyper.nl voor 15 euro en zal ook bij de betere harmonicazaak wel te krijgen zijn.

En nu wilde ik hier een leuk plaatje neerzetten, maar dat kwam zo asociaal groot in beeld dat ik dat maar weer weg heb gehaald. Maar jullie kunnen het allemaal hier zien.

W

_________________
"hoe dommer mensen zijn, hoe overtuigder ze zijn van hun eigen gelijk" Theo Maassen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 56 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 162 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling