mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu za apr 27, 2024 10:41 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 15 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo feb 06, 2008 4:01 pm 
Offline
Superfly
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 11, 2003 2:38 pm
Berichten: 3000
Woonplaats: Nieuwegein
TREKZAKACADEMIE Nieuwegein

Nieuwegein, 6 februari 2008

Open podium Trekzakacademie Nieuwegein

De tweede cursusserie van de Trekzakacademie Nieuwegein zit erop. Wat de cursisten de afgelopen periode hebben geleerd van docent Wouter Kuijper is te horen tijdens de open podiumavond op 14 februari a.s. op de Museumwerf Vreeswijk.
De avond start om half acht.

Cursisten van de Trekzakacademie Nieuwegein treden op en vertellen over hun passie voor de trekzak.
Ook is er een optreden van 'Los Caminantes' die Zuidamerikaanse trekharmonicamuziek spelen. Los Caminantes is een Latijnsamerikaanse muziekgroep met de diatonische accordeon als melodisch instrument. De groep maakt authentieke muziek in de stijl van Los Super Seven, Buena Vista Social Club, Bimonio de Oro, Los Paraguayos en Flaco Jimenez. De enthousiaste mannen van Los Caminantes nodigen met hun aanstekelijke muziek vanzelf uit tot feesten en dansen in exotische sfeer.
Iedereen is van harte welkom. Entree ? 3,50 en daarvoor krijgt u heel veel leuke muziek te horen en een kopje koffie! De zaal gaat open om 19.00 uur.

Het kan weer: aanmelden voor het nieuwe trekzakcursusseizoen!
In februari start alweer het derde seizoen van de Trekzakacademie Nieuwegein.
Het is vanaf nu mogelijk om je aan te melden voor deze leuke cursus. Er is nog plaats in de beginnersgroep en ook zij-instromers bij de gevorderden zijn welkom. Aanmelden kan via kunstencentrum@dekom.nl.

Voor meer informatie over de Trekzakacademie Nieuwegein surft u naar www.trekzakacademie.nl

_________________
"hoe dommer mensen zijn, hoe overtuigder ze zijn van hun eigen gelijk" Theo Maassen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo feb 06, 2008 7:09 pm 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
Cooper schreef:
...docent Wouter Kuijper ..

Als je wilt dat mensen je website vinden, moet je wel je eigen naam consequent goed schrijven natuurlijk.... :raisedeyebrow:

_________________
If I can't dance, I don't want to be part of your revolution (Emma Goldman)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo feb 06, 2008 7:16 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 25, 2002 12:43 am
Berichten: 3551
Woonplaats: Beneden Veensloot
Er schijnt ook een dubbelganger met de naam 'Walter Kuyper' rond te lopen zo las ik het diatonisch sufferdje. :biggrin:

_________________
Spansen is normaal


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo feb 06, 2008 7:30 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di okt 18, 2005 3:36 pm
Berichten: 3841
Woonplaats: Amsterdam
tourdion schreef:
Er schijnt ook een dubbelganger met de naam 'Walter Kuyper' rond te lopen zo las ik het diatonisch sufferdje. :biggrin:

Moet je niet lezen.
Neem toch een abonnement op het DN ! :cool:

_________________
ik wil met jou wel dansen maar m'n knieën knarsen zo...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo feb 06, 2008 10:01 pm 
Offline
Rookie

Geregistreerd: ma jan 08, 2007 12:08 pm
Berichten: 120
Woonplaats: den haag
tourdion schreef:
Er schijnt ook een dubbelganger met de naam 'Walter Kuyper' rond te lopen zo las ik het diatonisch sufferdje. :biggrin:


Bedoel je dan niet Kuipers? Violist? Hoe komt die in het diatonisch sufferdje terecht?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do feb 07, 2008 2:53 pm 
Offline
Superfly
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 11, 2003 2:38 pm
Berichten: 3000
Woonplaats: Nieuwegein
zeerover schreef:
Cooper schreef:
...docent Wouter Kuijper ..

Als je wilt dat mensen je website vinden, moet je wel je eigen naam consequent goed schrijven natuurlijk.... :raisedeyebrow:

heh, ik heb gewoon geknipt en geplakt uit een persbericht van iemand anders,...

campie schreef:
tourdion schreef:
Er schijnt ook een dubbelganger met de naam 'Walter Kuyper' rond te lopen zo las ik het diatonisch sufferdje. :biggrin:

Moet je niet lezen.
Neem toch een abonnement op het DN ! :cool:


Heh ja,..niet in het diatonisch sfferdje geloof iik, maar in de NFS stonden mijn naam en web-adres helaas niet goed.

En ja er is ook nog een Walter Kuipers actief, speelt voornamelijk viool, en ook wat doedelzak geloof ik. Ik kwam hem laatst eindelijk eens tegen,...volgens mij zijn er redelijk wat mensen die al langer in het folkcircuit rondlopen die mij met hem verwarren,...
W

_________________
"hoe dommer mensen zijn, hoe overtuigder ze zijn van hun eigen gelijk" Theo Maassen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma feb 11, 2008 2:41 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jan 08, 2003 9:01 pm
Berichten: 2650
Woonplaats: Amsterdam
rabarber schreef:
Bedoel je dan niet Kuipers? Violist? Hoe komt die in het diatonisch sufferdje terecht?

Ah, Kuipers net gezien met cowboy shirt op de campus (Broodje Cultuur) met Jan Rot en Marjolijn. Wel grappig, vertalingen van country klassiekers. Ze hadden ook nog een liedje over Gorinchem (ik zuip me klem in Gorinchem', naar 'Jackson', bekend van Cash en die ander Cash hit 'A Boy named Sue': 'Mijn naam is Mien; lang niet gezien!' ;)

Je moet er van houden. Was muzikaal iig ook leuk genoeg voor een try-out. Ze komen ook een keer spelen in Den Haag, Rabarber.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma feb 11, 2008 2:58 pm 
Offline
Pilot

Geregistreerd: do mei 26, 2005 7:59 am
Berichten: 261
Walter is een neef van Rens van de Zalm. Die naam behoeft geen nadere introductie op een dergelijk forum mag ik hopen. Speelde met Fred Piek (geldt hetzelfde voor) op de cd Vroeger Is Terug, een akoestische terugblik op het Fungus repertoire. Speelt ook bij de Berini's. En Eaden (of dat nog aktueel is weet ik niet). Multi-instrumentalist.

http://www.strijkstokbeharing.nl/


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma feb 11, 2008 3:04 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 9:46 pm
Berichten: 1691
Woonplaats: Utrecht
Cooper schreef:
Heh ja,..niet in het diatonisch sfferdje geloof iik, maar in de NFS stonden mijn naam en web-adres helaas niet goed.W


stuur maar even een mailtje naar NFS. Ik vond het ook nogal dom, omdat beide namen naast elkaar in hetzelfde artikel staan.

Overigens heeft er bij monumentenzorg een echte Wouter Kuyper gewerkt (voor mijn tijd) en die had vooral verstand van kunstgeschiedenis.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma feb 11, 2008 3:15 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 25, 2002 12:43 am
Berichten: 3551
Woonplaats: Beneden Veensloot
Gromit schreef:
Cooper schreef:
Heh ja,..niet in het diatonisch sfferdje geloof iik, maar in de NFS stonden mijn naam en web-adres helaas niet goed.W


stuur maar even een mailtje naar NFS. Ik vond het ook nogal dom, omdat beide namen naast elkaar in hetzelfde artikel staan.


Excuses. De recensie in het Diatonisch Lijfblad van de hand van Campie was uiteraard onberispelijk. :applause:

Het was indeed de recensie van Ron J. in NFS die merkwaardig slordig met de namen omsprong. :blush: Wel jammer want het NFS bereikt vast meer lezers. Ik zou om een spansificatie vragen! :angry:

_________________
Spansen is normaal


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma feb 11, 2008 4:22 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di okt 18, 2005 3:36 pm
Berichten: 3841
Woonplaats: Amsterdam
tourdion schreef:
Excuses. De recensie in het Diatonisch Lijfblad van de hand van Campie was uiteraard onberispelijk. :applause:

Het was indeed de recensie van Ron J. in NFS die merkwaardig slordig met de namen omsprong. :blush: Wel jammer want het NFS bereikt vast meer lezers. Ik zou om een spansificatie vragen! :angry:


Nee hoor, Het Diatonisch Nieuwsblad heeft veel, veel meer abonnees dan NFS. Het aantal lezers is natuurlijk ook veel groter. :cool:

En we bestaan ook al heel wat langer... :biggrin:

_________________
ik wil met jou wel dansen maar m'n knieën knarsen zo...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma feb 11, 2008 4:37 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 9:46 pm
Berichten: 1691
Woonplaats: Utrecht
campie schreef:
Nee hoor, Het Diatonisch Nieuwsblad heeft veel, veel meer abonnees dan NFS. Het aantal lezers is natuurlijk ook veel groter. :cool:

En we bestaan ook al heel wat langer... :biggrin:


hoe lang eigenlijk? NFS (1989) is voortgekomen uit Jan Viool (1977)...dus dat is 31 jaar.

(en moet lezers niet vervangen worden door harmonica's :wink: )


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma feb 11, 2008 4:50 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di okt 18, 2005 3:36 pm
Berichten: 3841
Woonplaats: Amsterdam
Gromit schreef:
campie schreef:
Nee hoor, Het Diatonisch Nieuwsblad heeft veel, veel meer abonnees dan NFS. Het aantal lezers is natuurlijk ook veel groter. :cool:

En we bestaan ook al heel wat langer... :biggrin:


hoe lang eigenlijk? NFS (1989) is voortgekomen uit Jan Viool (1977)...dus dat is 31 jaar.

(en moet lezers niet vervangen worden door harmonica's :wink: )

Als ze aan jou vragen wanneer je geboren bent, geef je dan de geboortedatum van jouw vader :raisedeyebrow: ?
:biggrin:
Ons 0-nummer verscheen april 1983.

_________________
ik wil met jou wel dansen maar m'n knieën knarsen zo...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma feb 11, 2008 5:06 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 9:46 pm
Berichten: 1691
Woonplaats: Utrecht
campie schreef:
Gromit schreef:
campie schreef:
Nee hoor, Het Diatonisch Nieuwsblad heeft veel, veel meer abonnees dan NFS. Het aantal lezers is natuurlijk ook veel groter. :cool:

En we bestaan ook al heel wat langer... :biggrin:


hoe lang eigenlijk? NFS (1989) is voortgekomen uit Jan Viool (1977)...dus dat is 31 jaar.

(en moet lezers niet vervangen worden door harmonica's :wink: )

Als ze aan jou vragen wanneer je geboren bent, geef je dan de geboortedatum van jouw vader :raisedeyebrow: ?
:biggrin:


Een vader van 12 jaar? ze zijn er vroeg bij tegenwoordig :battingeyelashes:

Ons 0-nummer verscheen april 1983.

Oh, vandaar :devilish:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo maart 05, 2008 5:27 pm 
Offline
Pilot

Geregistreerd: do mei 26, 2005 7:59 am
Berichten: 261
Zo heb je het over Walter Kuipers, zo staat-ie in de Volkskrant

http://www.volkskrant.nl/kunst/article5 ... _origineel


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 15 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 110 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling