mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu za apr 27, 2024 2:42 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 256 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 18  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za dec 22, 2007 3:28 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 12, 2006 8:06 am
Berichten: 1195
Woonplaats: Utrecht
...ik ben door het ijs gezakt... :crying: BRRRR wat is dat koud!!!
Bomijs aan de randen, ik wilde even klunen naar een andere plas maar daar ben ik helaas nooit gekomen...
Gelukkig heb ik daarvoor toch even heerlijk wat slagen kunnen slaan, super zo in dat zonnetje! Het ijs kraakte al vervaarlijk, vertoonde her en der een barst of een wak, maar het was ondertussen zoooooo verleidelijk... En alles zou goed gegaan zijn als ik niet zo eigenwijs was dat ik naar die andere plas wilde klunen en niet naar de randen was gegaan. Helaas...

_________________
don't hurry, be hippie


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za dec 22, 2007 4:10 pm 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 06, 2003 1:26 pm
Berichten: 344
Woonplaats: Hilversum
:laughing: :biggrin: :happy: heerlijk geschaatst in de Molenpolder, blauwe lucht, berijpte rietkragen en wilgen..... welliswaar vervaarlijk krakend ijs zo nu en dan, 1 doorzakker gespot (tot het middel nat...brrrrrrr) als waarschuwing.... en maar 1 keer onderuit getettert... mmm en dit dan gewoon nog tot eind februari ofzo... :sleep: droom :hug: morgen (tip van Kikker) wellicht naar Tienhoven..... :cool:

_________________
.... ben dr weer ...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za dec 22, 2007 4:51 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 9:46 pm
Berichten: 1691
Woonplaats: Utrecht
en ik heb vanmorgen geschaats in Bunnik, op natuurijs (opgespoten weiland) aan de rand van Amelisweerd :luck:

Het was een prachtig wintertafereel, en de ijsbaan was van het aandoenlijke soort: een houten keet met een luik, met daarin een gefacelifte mevrouw met band om het hoofd, die voor 1 euro kaartjes verkocht. Daaromheen een paar gammele houten banken, een zooi kinderen op dubbele schaatsen, een vrouw van mijn leeftijd met kunstchaatsen uit de jaren 80 (welk een feest der herkenning) en wat fanatieke mannen die met de handen op de rug in aerodynamische pakken alvast de eerste meters van de elfstedentocht oefenden.

De baan was prima, het ijs kraakte maar het hield het.
Geweldig om alle stadia van ijspret te zien: eerst de verrukte blikken van kinderen na de eerste onvaste slagen vooruit, dan een peuter achter een stoel met vader erachter, bij het volgende rondje vader achter stoel en peuter erop, derde rondje peuter achterstevoren op stoel en bleren, vader zwaar geirriteerd en vermoedelijk denkend aan de voetbalkantine op zaterdagmiddag.

En Gromit zelf: die is geen een keer gevallen en heeft op de buitenbaan twee uur lang rondjes gemaakt op haar nieuwe noren zonder over klein grut heen te schaatsen.
Thuis helemaal hyper, thans enige spierpijn in de scheenbenen. Maar dat hoort zeggen ze :worried:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za dec 22, 2007 9:23 pm 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
Heerlijk geschaatst vandaag :~)
We moetsten er wel wat moeite voor doen, want hier in het Noorden ligt vele minder ijs (amper zelfs). Zeeklimaat, hè...

Frank was gisteren zelfs helemaal naar een verborgen ven in de buurt van Enschede gegaan, maar vandaag zochten we het iets dichter bij huis.
Eerst naar het Fochteloër veen, waar het prachtig was... :love:
(foto's met mobiel)

Afbeelding
Afbeelding

Het ijs was er helaas maar vier cm dik, dus dat was een beetje spannend.. Er was verder ook niemand op het ijs, alleen allerlei mensen die het natuurschoon aan het fotograferen waren.
Het kraakte aan alle kanten omdat we de eersten waren, maar het was erg mooi. We konden alleen niet echt ver, omdat we het daar niet kenden en we geen zin hadden om door het ijs te zakken... (we hadden wel een touw mee en we bleven op de ondiepe stukken)

Toen nog een stuk verder gereden naar het Dwingelooër veld omdat we viavia gehoord hadden dat daar in elk geval ijsbanen in de buurt open waren. We gingen een stuk lopen in het bos daar en opeens hoorden we iets wat verdacht veel op het klappen van klapschaatsen leek :dancing:
En ja, om de bocht, aan de rand van het bos, naast de heide, lag een groot ven dat helemaal vol lag met gitzwart ijs :love: Op het ijs waren vier volwassenen en zes kinderen aan het schaatsen en ze konden op het hele ven schaatsen :~)
We hebben daar met ondergaande zon heerlijk rondjes geschaatst. Prachtig zwart ijs...
't was alweer een tijd geleden dat ik op de schaats stond, want ik ben niet zo van de kunstijsbanen, maar het ging toch heerlijk... :~)

Ik heb hier even wat korte filmpjes neer gezet. Ik weet niet of alle players 3gp ondersteunen, maar Quick Time pakt 'm in elk geval wel. :luck:
Bij het filmpje in de tweede rij en de tweede kolom kan je naast het krassen van de ijzers ook prachtig het ijs horen zingen. Dat heb ik nog nooit zo hard gehoord als daar...

Gompie en Stuiter moeten maar niet gaan kijken... :hug: :kiss: (ik leef met jullie mee)

_________________
If I can't dance, I don't want to be part of your revolution (Emma Goldman)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za dec 22, 2007 10:43 pm 
Offline
Star

Geregistreerd: wo jun 06, 2007 6:42 pm
Berichten: 1357
Woonplaats: Het Bosch van de Hertog
Ik heb niet geschaatst, om de doodeenvoudige reden dat ik het niet kan. Ja, vroeger wel geprobeerd, maar toen ik bij het vallen een verzwikte pols had, was voor mij de ijspret over. Drie weken last voor een uurtje proberen te schaatsen was iets teveel voor me gevraagd.
Maar goed, dat is zeer lang geleden allemaal.

Terug naar vandaag.
Rond het middaguur was het nog een prachtig gezicht al die witte bomen.
Helaas steeg de temperatuur tot boven het vriespunt, waardoor alle rijp uit de bomen viel en als sneeuw naar beneden viel.

Voor degene die morgen willen gaan schaatsen, ik zou maar uitkijken. De dooiaanval is al ingezet (vannacht ijzel!) en morgen zeker enkele graden boven nul.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo dec 23, 2007 12:05 am 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 16, 2004 8:03 pm
Berichten: 2209
Woonplaats: Den Haag
Ik heb echt fantastisch geschaatst op de Tienhovense Plassen! :dancing: Veel vrienden en zelfs collega's tegen gekomen. :) Het was er zoooo mooi!!! :love: Ik heb hele mooie foto's maar weet niet hoe ik ze op het net kan zetten. :sad::
Morgen ga ik weer! :biggrin:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo dec 23, 2007 8:49 am 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
Het regent hier.
We kunnen weer duimen voor een nieuwe vorstperiode :luck:

_________________
If I can't dance, I don't want to be part of your revolution (Emma Goldman)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo dec 23, 2007 11:58 am 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 9:46 pm
Berichten: 1691
Woonplaats: Utrecht
zeerover schreef:
Gompie en Stuiter moeten maar niet gaan kijken... :hug: :kiss: (ik leef met jullie mee)


?? ik heb even gekeken, de filmpjes werken bij mij niet, maar wat ik zie (het voorplaatje) ziet er net zo mooi uit als Amelisweerd.

Overigens schijnt de zon hier. Ook erg lekker :rose: of moet dat in het topic "warm he?"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo dec 23, 2007 12:16 pm 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
Gromit schreef:
?? ik heb even gekeken, de filmpjes werken bij mij niet, maar wat ik zie (het voorplaatje) ziet er net zo mooi uit als Amelisweerd.
Je moet twee keer op play klikken om de één of andere reden. En je ziet geen handje of pijltje, maar je kunt toch klikken (ik in elk geval).
't was in elk geval heel mooi. De kerstvakantie is in één keer heel geslaagd. Kan geen wintersportvakantie tegenop :~)

[off-topic]Hier schijnt nu ook de zon, zo op naar het kerkje van Meeden voor een winterliederen-concert[/off-topic]

_________________
If I can't dance, I don't want to be part of your revolution (Emma Goldman)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo dec 23, 2007 8:31 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 25, 2002 12:43 am
Berichten: 3551
Woonplaats: Beneden Veensloot
Leuke filmpjes. Ik heb met Beertje op het vijvertje achter ons huis gestaan. Beertje schaatst al heel aardig (voor een kitten). :applause:

_________________
Spansen is normaal


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo dec 23, 2007 10:06 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 16, 2004 8:03 pm
Berichten: 2209
Woonplaats: Den Haag
Findus schreef:
droom :hug: morgen (tip van Kikker) wellicht naar Tienhoven..... :cool:

Waar was je??? Ik heb VANDAAG echt de hele middag vanaf 12u tot zonsondergang heerlijk geschaatst op Tienhoven. :love: :love: Ik was in erg goed gezelschap en we konden er geen genoeg van krijgen. :biggrin: Het was zo mooi!!! :love:
Het rare was dat toen we vanaf Breukelen erheen fietsten, we het idee hadden dat we vast niet meer konden schaatsen. Overal was het ijs prut. Maar bij de Stille Plas klonk het geluid van klapschaatsen. :) Ongelofelijk! Er werd zelfs op de Stille Plas geschaatst! :luck: Maar zulke waaghalzen waren wij niet, dus reden we door naar de Tienhovense Plassen en daar was het ijs nog steeds geweldig! :love: Sommige bochten waren een beetje kapot gereden, maar er waren lange spiegelgladde vaarten waar we in de heerlijke zon over rond gleden. :dancing: "Nog één rondje... ah nee, toch nog maar één rondje, eh... zullen we nog even die kant op gaan anders is dit rondje zo afgelopen... eh ach, nog één rondje..." maar op 'n gegeven moment werd het toch donker. :sad:: Op de terugweg naar Breukelen werden we beloond met een prachtige maan en flarden mist over de weilanden. :love: Nog fijn gegeten in Utrecht. Ik geniet nog steeds na. :) We zouden eigenlijk muziek gaan maken.... :wink:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do dec 27, 2007 8:56 am 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 06, 2003 1:26 pm
Berichten: 344
Woonplaats: Hilversum
Kikker schreef:
Findus schreef:
droom :hug: morgen (tip van Kikker) wellicht naar Tienhoven..... :cool:

Waar was je??? Ik heb VANDAAG echt de hele middag vanaf 12u tot zonsondergang heerlijk geschaatst op Tienhoven. :love: :love: Ik was in erg goed gezelschap en we konden er geen genoeg van krijgen. :biggrin: Het was zo mooi!!! :love:
:wink:[/size]


na... ik dacht.. het dooit ... :cow: en de dag er voor gingen ze er ook al door heen... en het huishouden riep (hard) en toen zijn we toch maar niet gegaan... :crying: :crying: (en heel veel spijtharen nu op het hoofd :sad:: )

_________________
.... ben dr weer ...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do dec 27, 2007 4:16 pm 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jan 11, 2005 8:25 pm
Berichten: 196
Super filmpjes ZRS!! Ik heb niet geschaatst maar heb nu dankzij je filmpjes wel het gevoel van schaatsen gehad :).


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do dec 27, 2007 5:00 pm 
Offline
Star

Geregistreerd: wo jun 06, 2007 6:42 pm
Berichten: 1357
Woonplaats: Het Bosch van de Hertog
Een fototje van een ander forum:
[img]foto2_1eb6f40b73759b3b3f6fcea07b3475ac70630a5a.jpg[/img]


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do dec 27, 2007 5:02 pm 
Offline
Star

Geregistreerd: wo jun 06, 2007 6:42 pm
Berichten: 1357
Woonplaats: Het Bosch van de Hertog
Ik heb dus duidelijk geen ervaring met foto's plaatsen.
Sorry.
Ik zal even beschrijven wat er op stond: een enorm wak, waar mensen al dan niet vrijwillig aan het rondploeteren waren met kleren aan.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 256 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 18  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 91 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling