mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu zo apr 28, 2024 3:41 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 256 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 18  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jan 07, 2009 3:13 pm 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 07, 2003 11:43 am
Berichten: 1079
Lijntje schreef:
houtje (of ehh.. noren waarschijnlijk toch wel)


Wat mij eraan doet denken. Ikzelf rijd nog altijd op houten noren (niet te verwarren met de onschaatsbare 'houtjes' waar je als kind op rondkrabbelt, dit zijn dezelfde ijzers als schoen-noren en met leren riempjes die wel werken ipv die bevriezende lintjes ;-) ) en vindt dat heel comfortabel. Ze zijn nog iets lager dan 'lage noren' en je stapt er makkelijk op en af bij klunen. Het is veel prettiger voor je enkels en je kan gewoon je fijne schoenen aanhouden. Het enige verschil met schoen-noren is eigenlijk dat je lager op het ijs staat en dus iets minder hard gaat, vooral in de bochten (hoewel ik zelf toch nog altijd in de middenmoot zit en ongeveer de helft van de mensen voorbij schaats). Het verbaast mij daarom dat ik ze echt bijna niet meer zie, ik heb de afgelopen week 3 andere paren gezien.

Hoe zou het toch komendat ze uitsterven? Associeert iedereen die dingen teveel met het geklungel als kind? Zien ze er te ouderwets uit? (Ik kreeg nog 'wat een oerlelijke schaatsen' toegeroepen door een scooterpuber bij het noorderplantsoen :laughing: ). Ik zou toch echt denken dat voor 3/4 van de schaatsers (recreativelingen zoals ik) de ideale schaats is. Niet duur en makkelijker te bereiden dan schoen-noren. Ook de maat doet er veel minder toe wat heel handig is als er bezoek is.

Ik maak me een beetje zorgen dat ze helemaal uit gaan sterven. Ik ben er achter dat zandstra ze nog maakt (meteen maar een extra paar besteld) maar helaas maar tot 31 cm schoenmaat (ik had altijd 32, maar op 31 kom ik vast ook wel weg)

_________________
humpa humpa humpapa humpa humpa


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jan 07, 2009 3:33 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 16, 2004 8:03 pm
Berichten: 2209
Woonplaats: Den Haag
Findus schreef:
:idea: wie gaat eigenlijk waar schaatsen zaterdag? ik twijfel nog tussen waterland, oostvaardersplassen.. molentocht... kweenognie..

Ik wil ook zaterdag schaatsen, maar heb me opgegeven voor de bretonse muziekworkshop... :crying: :crying: Lou, kan ik er nog onderuit? :battingeyelashes:
Daarom wil ik vrijdag vrij nemen en gaan schaatsen! :biggrin: Nog meer mensen?
Je kunt trouwens op http://www.knsb.nl/content/toerschaatsen/ zien waar de tochten zijn. Behalve de molenviergangtoertocht heb ik ze allemaal wel eens geschaatst. De 2-provinciëntoertocht zou ik je afraden, want dat was heel veel klunen, de rest is erg mooi! :luck:
Op de Oostvaardersplassen schijnt heel mooi ijs te liggen, maar dat wordt natuurlijk met de marathon morgen wel behoorlijk kapot gereden. :peace:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jan 07, 2009 3:57 pm 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 17, 2005 6:41 pm
Berichten: 1031
Woonplaats: Bakkeveen
Ik wil vrijdag proberen de tocht op de oostvaardersplassen te rijden.
Eerst even het weer afwachten, want hier dooit het nogal hard nu (2 graden en het heeft even geregend)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jan 07, 2009 4:25 pm 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 12, 2008 2:46 pm
Berichten: 332
Woonplaats: Delft
Over die ene gek die de Elfstedentocht al aan het rijden is... Op de website van de Leeuwarder Courant houden ze een leuk verslagje bij, met updates. :biggrin: Zie: http://www.leeuwardercourant.nl/nieuws/ ... indeloopen

_________________
"If you're not dancing, you're wasting your feet!"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jan 07, 2009 5:06 pm 
Offline
Star

Geregistreerd: wo jun 06, 2007 6:42 pm
Berichten: 1357
Woonplaats: Het Bosch van de Hertog
Ik zag gisteren wel wat lachwekkends. Ze waren het parcours van de NK Marathon op natuurijs aan het frezen en toen zakte de freesmachine door het ijs. Hij bleef nog wel half op het ijs hangen, dus hij was snel weer op het droge, maar de organisatie werd meteen een stuk voorzichtiger over de doorgang.

_________________
Als leiden lijden wordt, kun je het niet meer volgen.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jan 07, 2009 7:32 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 25, 2002 12:43 am
Berichten: 3551
Woonplaats: Beneden Veensloot
martijnv schreef:
Lijntje schreef:
houtje (of ehh.. noren waarschijnlijk toch wel)


Het verbaast mij daarom dat ik ze echt bijna niet meer zie, ik heb de afgelopen week 3 andere paren gezien.

Hoe zou het toch komendat ze uitsterven? Associeert iedereen die dingen teveel met het geklungel als kind? Zien ze er te ouderwets uit? (Ik kreeg nog 'wat een oerlelijke schaatsen' toegeroepen door een scooterpuber bij het noorderplantsoen :laughing: ). Ik zou toch echt denken dat voor 3/4 van de schaatsers (recreativelingen zoals ik) de ideale schaats is. Niet duur en makkelijker te bereiden dan schoen-noren. Ook de maat doet er veel minder toe wat heel handig is als er bezoek is.

Ik maak me een beetje zorgen dat ze helemaal uit gaan sterven. Ik ben er achter dat zandstra ze nog maakt (meteen maar een extra paar besteld) maar helaas maar tot 31 cm schoenmaat (ik had altijd 32, maar op 31 kom ik vast ook wel weg)


Ik vind het een hele mooie schaats. Maar ik rijd er zelf niet op omdat ze inderdaad een stukje trager zijn. En niet alleen in de bochten. Je kunt er ook minder hard mee afzetten. Maar ze zijn wel heel comfortabel en je blijft er langer op staan dan op moderne noren.

Overigens waren ze 20 jaar geleden ook al zeldzaam op het ijs. Alleen de diehards reden er op. Een enkeling zag ik er de 110 km lange 11-meren tocht op rijden in de jaren '80.

Ik denk dat voor mensen met slappe enkels er ook het alternatief van de 'ski-schoen schaats' bijgekomen is. Die bestaat ook alweer meer dan 20 jaar. In mijn familie altijd hardnekkig 'debieltjes' genoemd wat mijn vader er niet van weerhield om er als eerste een paar van aan te schaffen zodat hij ook weer eens meer dan 10 km achterelkaar kon schaatsen. :biggrin:

_________________
Spansen is normaal


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do jan 08, 2009 12:21 am 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma aug 30, 2004 10:19 pm
Berichten: 846
Woonplaats: almere
Kikker schreef:
Findus schreef:

Op de Oostvaardersplassen schijnt heel mooi ijs te liggen, maar dat wordt natuurlijk met de marathon morgen wel behoorlijk kapot gereden. :peace:

Daar is het zeker heel mooi ijs. Er wordt al anderhalve week geschaatst (ik kwam er pas later achter en heb de eerste 4 dagen gemist) en ik heb vanmorgen nog vrij genomen om er even een uurtje te schaatsen. Toen had het licht gesneeuwd, maar dat was geen probleem. Bij het weggaan begon het te regenen, dus ik weet niet hoe dat vandaag op het ijs inwerkt.
De marathon wordt aan de kant van Lelystad gereden op een parcour van slechts 4,5 km. Er blijven dus heel veel kilometers over die niet kapot worden geschaatst. En de Oostvaarderplassen zijn erg ondiep, een halve, hooguit een meter diep, dus je kunt enig risico nemen.

_________________
Novo: nenhuma barbante uniram


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do jan 08, 2009 6:33 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 25, 2002 12:43 am
Berichten: 3551
Woonplaats: Beneden Veensloot
Vanmiddag dan eindelijk eens een schaatsactie ondernomen op een stuk ijs met wat meer omvang dan een bosvijver: het Oldambtmeer! :cool:

Uiterst degelijke ijsvloer die dankzij de dooi (regen en sneeuw) van gisteren het predikaat 'warmefuotteniis' verdiend. :biggrin:

Interessant meer is dat trouwens, je kunt er wel op verdwalen als je er voor het eerst komt. Allemaal inhammen en verborgen hoekjes. Erg de moeite waard.

Morgenmiddag mijn verkenningen aldaar maar eens voortzetten. :hug:

_________________
Spansen is normaal


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do jan 08, 2009 6:50 pm 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 17, 2005 6:41 pm
Berichten: 1031
Woonplaats: Bakkeveen
martijnv schreef:
Lijntje schreef:
houtje (of ehh.. noren waarschijnlijk toch wel)


Wat mij eraan doet denken. Ikzelf rijd nog altijd op houten noren ....

Ik maak me een beetje zorgen dat ze helemaal uit gaan sterven. Ik ben er achter dat zandstra ze nog maakt (meteen maar een extra paar besteld) maar helaas maar tot 31 cm schoenmaat (ik had altijd 32, maar op 31 kom ik vast ook wel weg)

Ik zag vandaag nog een paar van het merk Batavus liggen bij de intersport in Drachten.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do jan 08, 2009 6:53 pm 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
tourdion schreef:
Ik denk dat voor mensen met slappe enkels er ook het alternatief van de 'ski-schoen schaats' bijgekomen is. Die bestaat ook alweer meer dan 20 jaar. In mijn familie altijd hardnekkig 'debieltjes' genoemd wat mijn vader er niet van weerhield om er als eerste een paar van aan te schaffen zodat hij ook weer eens meer dan 10 km achterelkaar kon schaatsen. :biggrin:

Raps heeft heel veel varianten in schoenen die wat steviger zijn.
Ik heb zelf sinds een aantal jaren de Raps Voltage en die bevallen me heel goed :~)

Afbeelding

'k heb ook ooit van die hockeynoren gehad met zo'n grote plastic schoen, maar dat vond ik niks. Daar kan je ook geen pootje over mee (niet dat ik dat nou voortdurend doe, maar wil wel de mogelijkheid hebben).

Voor mij zit het er deze week denk ik niet in, schaatsen, maar veel plezier allemaal. Komen er nog leuke foto's en filmpjes? :hug:

_________________
If I can't dance, I don't want to be part of your revolution (Emma Goldman)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: heel veel sneeuw
BerichtGeplaatst: do jan 08, 2009 9:12 pm 
Offline
Rookie

Geregistreerd: zo nov 02, 2008 10:03 pm
Berichten: 152
Woonplaats: Venlo - Limburg
Hm, hier ligt vooral sneeuw. Heel veel sneeuw.
Limburg lijkt wel Oostenrijk.
Iedere ochtend wacht ik op een telefoontje van school dat de lessen niet doorgaan, maar tevergeefs... De kinderen komen per taxi gemiddeld om half 11 pas aan op school en dus doen we ook niet veel bijzonders. (speciaal onderwijs)
Ja natuurlijk buiten spelen en een beetje schaatsen en sleetje rijden enzo, maar van leren komt er niet veel terecht.
Ik hoop dat ik zaterdag goed kan rijden richting Utrecht. Maar vanaf de autosnelweg zal dat wel geen probleem zijn...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do jan 08, 2009 9:59 pm 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 17, 2005 6:41 pm
Berichten: 1031
Woonplaats: Bakkeveen
tourdion schreef:
Vanmiddag dan eindelijk eens een schaatsactie ondernomen op een stuk ijs met wat meer omvang dan een bosvijver: het Oldambtmeer! :cool:

Uiterst degelijke ijsvloer die dankzij de dooi (regen en sneeuw) van gisteren het predikaat 'warmefuotteniis' verdiend. :biggrin:

Interessant meer is dat trouwens, je kunt er wel op verdwalen als je er voor het eerst komt. Allemaal inhammen en verborgen hoekjes. Erg de moeite waard.

Morgenmiddag mijn verkenningen aldaar maar eens voortzetten. :hug:


Ziet er inderdaad leuk uit! link


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do jan 08, 2009 10:02 pm 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 17, 2005 6:41 pm
Berichten: 1031
Woonplaats: Bakkeveen
Morgen niet naar de Oostvaardersplassen, maar naar Dwarsgracht voor de natuurtocht Dwarsgracht Mocht die afgelast worden, dan misschien toch naar het noorden; Zuidlaardermeer of wie weet zelfs het Oldambtmeer!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do jan 08, 2009 10:48 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 25, 2002 12:43 am
Berichten: 3551
Woonplaats: Beneden Veensloot
collega schreef:
Morgen niet naar de Oostvaardersplassen, maar naar Dwarsgracht voor de natuurtocht Dwarsgracht Mocht die afgelast worden, dan misschien toch naar het noorden; Zuidlaardermeer of wie weet zelfs het Oldambtmeer!


Leuk voor gezinnen met kinderen dat dwarsgracht :devilish:

Misschien zie ik je anders nog op het oldambtmeer. :cool:

't is geloof ik wel crisis in Friesland als de friezen niet eens op eigen ijs kunnen schaatsen.... :crying:

_________________
Spansen is normaal


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do jan 08, 2009 11:10 pm 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 17, 2005 6:41 pm
Berichten: 1031
Woonplaats: Bakkeveen
tourdion schreef:

Leuk voor gezinnen met kinderen dat dwarsgracht :devilish:


da's alleen dat eerste stukje, daarna scheiden onze wegen zich :laughing:

Citaat:
Misschien zie ik je anders nog op het oldambtmeer. :cool:

Plan B is mogelijk ook het Veluwemeer...
Citaat:
't is geloof ik wel crisis in Friesland als de friezen niet eens op eigen ijs kunnen schaatsen.... :crying:


Inderdaad triest; het klimaat is flink in de war :crying:

Plan B is meren graven in Limburg en een massale volksverhuizing...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 256 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 18  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 90 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling