mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu za apr 27, 2024 12:21 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 256 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma feb 06, 2012 1:22 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 25, 2002 12:43 am
Berichten: 3551
Woonplaats: Beneden Veensloot
Rob schreef:
Schaatsen zit er voor mij niet in. Jaren geleden heb ik het eens geprobeerd, maar mijn enkels bleken daar te zwak voor te zijn (iedere keer omklappen en zo). Maar een wandeling door de sneeuw heeft ook zo zijn charmes.
https://picasaweb.google.com/104110563935302367642/WinterInHuizen2012?authkey=Gv1sRgCIy8gI36vNapuwE#5705953380393748370


Ik geloof niet zo in de zwakke enkels mythe.

Meestal wordt dat omklappen veroorzaakt door hoge noren die te ruim zitten. Probeer het eens op toerschaatsen die goed passen (evt. zandstra's met zo'n ski-schoen erop) en je zult zien dat je zo wegkrabbelt.

_________________
Spansen is normaal


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma feb 06, 2012 1:44 pm 
Offline
Trainee

Geregistreerd: wo okt 14, 2009 9:28 pm
Berichten: 40
Woonplaats: Wageningen
Hoge noren zijn het Kwaad!

_________________
Sow some lonesome corner, so many flowers bloom


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma feb 06, 2012 1:47 pm 
Offline
Pro
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 04, 2006 3:53 pm
Berichten: 642
Woonplaats: Alphen aan den Rijn
Ik heb leren schaatsen op houten noren, maar schaats tegenwoordig alleen nog kunst. Dan heb je aan een paar vierkante meter genoeg.
Lekker springen! Gisteren nog even geprobeerd en ik blijk het nog niet verleerd te zijn. Lang leve de pirouette.

_________________
Beginning dancer: Knows nothing.
Intermediate dancer: Knows everything, but is too good to dance with beginners.
Hotshot dancer: Too good to dance with anyone.
Advanced dancer: Dances everything, especially with beginners.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma feb 06, 2012 3:22 pm 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 23, 2010 9:38 am
Berichten: 185
Woonplaats: Wageningen
Stiekem ben ik best verwend met een stuk prachtijs hier in de uiterwaarden, maar het is wel echt heerlijk schaatsen! Wel wat scheuren ondertussen, maar ach =)

Inderdaad ook met harde hoge schoenen, want m'n enkels trainen voor die paar dagen in het jaar vind ik de moeite niet waard...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma feb 06, 2012 6:52 pm 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr okt 03, 2008 3:02 pm
Berichten: 183
Woonplaats: Amsterdam
Rob schreef:
Schaatsen zit er voor mij niet in. Jaren geleden heb ik het eens geprobeerd, maar mijn enkels bleken daar te zwak voor te zijn (iedere keer omklappen en zo).

Je zou combinoren kunnen proberen, dat zijn (lage) noren met extra steun voor de enkels. Ik heb er twee jaar geleden een paar gekocht na 15 jaar niet geschaatst te hebben, en ik schaatste er zo mee weg. (Maar ik heb überhaupt nooit echt problemen met mijn enkels.)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di feb 07, 2012 1:39 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jan 08, 2003 9:01 pm
Berichten: 2650
Woonplaats: Amsterdam
zeerover schreef:
tourdion schreef:
Ik ben niet zo van de georganiseerde toertochten.

Same here. Liever lekker rustig schaatsen en af en toe iemand tegen komen, maar vooral veel stilte en ruimte :love:

Ja dat is ideaal, maar niet in je uppie, he.. Dan maar een toertocht..


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di feb 07, 2012 1:47 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jan 08, 2003 9:01 pm
Berichten: 2650
Woonplaats: Amsterdam
tourdion schreef:
Ik geloof niet zo in de zwakke enkels mythe.

Ik woonde vroeger aan het water en heb van alles geprobeerd om ook eens een heel rondje Loosdrechte plassen te kunnen schaatsen en toen kwam Zandstra de verlosser met hun Noor met vaste schoen.. M'n volgende schaatst wordt zo'n langlauf schoen met ijzers, lijkt me ideaal. En dan voor lange tochten gewoon een extra paar geslepen ijzers mee :)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di feb 07, 2012 1:53 pm 
Offline
Pro

Geregistreerd: ma sep 21, 2009 1:18 pm
Berichten: 526
Woonplaats: Amsterdam
Ik schaats al heel wat jaren op kunstschaatsen. Nu heb ik geen zwakke enkels, maar ik zit wel heel stevig vast in die schoenen!

Kan je natuurlijk ook eens proberen. :)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di feb 07, 2012 2:02 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 12, 2006 8:06 am
Berichten: 1195
Woonplaats: Utrecht
Kan niet zeggen dat ik zo hard train of zo, maar ik hou het toch best wel uit op mijn gewone, doodnormale Viking-lage-noren (laag, dat wel) met leren schoen. De eerste keer op het ijs moet ik er even inkomen en de slag weer te pakken krijgen, en de elfstedentocht zal ik ook niet uit kunnen rijden, maar blijkbaar doe ik genoeg met mijn enkels om toch redelijk uit de voeten te kunnen op ijzers.

Harde schoenen ben ik niet zo'n fan van, de pasvorm is minder goed (voor mij altijd veel te wijd) en het komt je bochtentechniek (bij mij toch al niet zo geweldig) niet ten goede.

Die langlaufschoenen lijken me ook wel wat inderdaad! Toen die net op de markt waren, heb ik ze eens een rondje of wat geprobeerd in De Scheg toen je ze daar ter promotie gratis mocht uitproberen. Niet gek denk ik! En als ik de hoofdprijs ooit eens win, ga ik voor thermoplast...

_________________
don't hurry, be hippie


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di feb 07, 2012 2:11 pm 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
Ja, thermoplast is super...
F. heeft dat en hij is er superblij mee (nou is ie ook behoorlijk fanatiek schaatser, dus dan kan zo'n uitgave).

Ik ben zelf ook niet van die ski-schoen-Noren.
Niet dat ik nou zo ontzettend goed pootje over kan, maar wel een beetje, dus dat wil ik wel kunnen. En dat kan niet met die giga-schoenen.
't is een uitkomst voor mensen die anders niet zouden schaatsen, maar ook wel een beetje jammer voor je techniek.

Ik heb Raps met een schoen die net iets hoger is en wat steviger in de hak. Die ik heb, bestaan niet meer (heb ze alweer vijftien jaar...) maar dit is de opvolger:
http://oosterhavensport.nl/raps-voltage-v4.html

Morgen het Schildmeer op :~)

_________________
If I can't dance, I don't want to be part of your revolution (Emma Goldman)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di feb 07, 2012 5:11 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jan 08, 2003 9:01 pm
Berichten: 2650
Woonplaats: Amsterdam
Lijntje schreef:
Harde schoenen ben ik niet zo'n fan van, de pasvorm is minder goed (voor mij altijd veel te wijd) en het komt je bochtentechniek (bij mij toch al niet zo geweldig) niet ten goede.

Grappig die van mij waren te smal. Heb toen m'n voet uit een stuk hout gezaagd, het plastic met een verfbrander opgewarmd en het hout model er in geforceerd. Zitten nu als gegoten, hoezo thermoplast? ;).

Wel jammer dat die Zandstra's niet zo'n hard ijzer hebben, vind ze vrij snel bot, maar dat kan ook gebrek aan techniek zijn. Pootje over ziet er bij mij niet uit, is puur praktisch en voldoet zonder meer voor tourtochten. Op de ijsbaan heb ik niks te zoeken (stomme rondjes, ik wil ergens naar toe ;)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di feb 07, 2012 6:24 pm 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jan 11, 2005 8:25 pm
Berichten: 196
Jippie!
In de lunchpauze geschaatst op het plasje hier op de campus. Het was goed geveegd en lekker glad. Ik kan eigenlijk niet zo heel goed schaatsen, maar vind het wel verslavend fijn.
Voor de schaatsen-vergelijking: ik schaats op houten noren, vandaag met mijn bergschoenen en ik had helemaal geen last van enkels die zwikken (ik kan geen pootje over, dus ik had ook geen last van te grote schoenen). Ik heb van het weekend geschaatst op mijn gewone (wel hoge, maar niet superstevige) schoenen, en dat ging ook prima. Ik vind het fijn van houten noren dat ze zo laag zijn, en dat je daardoor minder zwikt (?). En natuurlijk dat je je schoenen niet mee hoeft te slepen in een tas als je tochten maakt.
Morgen weer :biggrin:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di feb 07, 2012 8:25 pm 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 07, 2003 11:43 am
Berichten: 1079
Wij hebben vandaag op de gracht geschaatst, naar het panne(n)koekenschip. Beroerd ijs, je moet eigenlijk rupsbandschaatsen hebben, maar toch altijd wel erg leuk, om zo vanaf het schip het ijs op te stappen. Opvallend dat bij de echte woonschepen het ijs overal geveegd is, terwijl bij de studentenwoonbakken nog sneeuw ligt. 'T is wel weer duidelijk wie er op het water woont omdat ie dat leuk vindt en wie het doet omdat het goedkoop is.

Verder zit ik hier nu naast een loeiend (broezend, zoals ze in groningen zeggen) houtkacheltje met een heet kopje thee terwijl de mensen 1.5 meter achter me gezellig langs geschaatst komen, fijn de schaatsgeluiden door het staal van het schip ;-).

mmmm, winter.

hoewel de knallen van het ijs 's-nachts iets minder aangenaam zijn.

_________________
humpa humpa humpapa humpa humpa


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di feb 07, 2012 9:02 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 12, 2006 8:06 am
Berichten: 1195
Woonplaats: Utrecht
martijnv schreef:
Verder zit ik hier nu naast een loeiend (broezend, zoals ze in groningen zeggen) houtkacheltje met een heet kopje thee terwijl de mensen 1.5 meter achter me gezellig langs geschaatst komen, fijn de schaatsgeluiden door het staal van het schip ;-).

Dat lijkt me wel heel speciaal! Ik ben überhaupt wel een beetje jaloers op jullie noorderlingen...

_________________
don't hurry, be hippie


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di feb 07, 2012 9:04 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jan 08, 2003 9:01 pm
Berichten: 2650
Woonplaats: Amsterdam
:laughing::laughing::laughing: <-klik


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 256 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 71 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling