mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu do mei 09, 2024 7:59 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 256 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 18  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jan 08, 2010 10:58 am 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
collega schreef:
Thanx Zeerover! Weet je ook hoe lang die baan is? Gaat ie rond?
En hoe is de kwaliteit van het ijs? Ik heb alleen nog op de ijsbaan geschaatst en zelfs daar zitten veel putjes met sneeuw in het ijs.
Veel buitenwater heeft van dat 'borstplaat'-ijs of sneeuwijs; zeer onbetrouwbaar, bros ijs en als het wel houdt is er niet op vooruit te komen.

Volgens mij gaat ie helemaal rond en Frank zei dat het best goed ijs was, af en toe wat slechte hobbelstukken, maar best goed. En in elk geval veilig.
Anders moet je Frank even bellen ;) Die kent zo ongeveer alle schaatsplekken in Groningen, Friesland en Drenthe op het moment.

Ik hoop morgen ook een baantje te kunnen trekken :luck:

_________________
If I can't dance, I don't want to be part of your revolution (Emma Goldman)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jan 08, 2010 12:47 pm 
Offline
Pro

Geregistreerd: za sep 01, 2007 6:03 pm
Berichten: 430
Woonplaats: Den Bosch
Was dit al bekend?

Tijdelijk 40% korting voor iedereen tussen 09.00 en 16.00 uur en na 19.00 uur

Gezien de verslechterde toestand op de weg door een tekort aan strooizout en vanwege minder lange treinen in de spits, nodigt NS iedereen uit buiten de spits met korting met de trein te reizen. NS biedt –mede op verzoek van de overheid - alle klanten de mogelijkheid om tussen 09.00 en 16.00 uur en na 19.00 uur met 40% korting te reizen. De actie (‘het zoutkaartje’) geldt op donderdag 7 en vrijdag 8 januari 2010. Meer weten over het Zoutkaartje? Klik hier .

Over eventuele verlenging wordt dit weekend besloten.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jan 08, 2010 4:40 pm 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 17, 2005 6:41 pm
Berichten: 1031
Woonplaats: Bakkeveen
zeerover schreef:
Volgens mij gaat ie helemaal rond en Frank zei dat het best goed ijs was, af en toe wat slechte hobbelstukken, maar best goed. En in elk geval veilig.
Anders moet je Frank even bellen ;) Die kent zo ongeveer alle schaatsplekken in Groningen, Friesland en Drenthe op het moment.

Ik hoop morgen ook een baantje te kunnen trekken :luck:


Morgen wordt het dus echt pittig om te schaatsen door een harde noordooster.
Over het Paterswoldsemeer heb ik juist gehoord dat er gewaarschuwd wordt voor zeer slecht ijs. Ik zal internet eens afspeuren.

Zelf ben ik vandaag in de buurt van Earnewoude geweest en daar was het op één plaats, de jan-durkspolder, slecht vanwege de vele scheuren die slecht zichtbaar waren door gebrek aan veegkracht; rondje van 4 a 5 kilometer.
Op een tweede plek, aan de andere kant van de weg, was wel geveegd waardoor je de scheuren en slechte stukken goed kon zien. Dit was echter een wat kleiner rondje, of betere gezegd drie kleinere rondjes.
Op de derde plek, opstappen in het dorp zelf, was een rondje van misschien 3 kilometer geveegd over redelijk tot goed ijs met weinig scheuren.
Heerlijk geschaatst, helemaal toen 's middag de mist helemaal verdwenen was en de zon aan de staalblauwe hemel stond.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jan 08, 2010 5:18 pm 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
collega schreef:
Morgen wordt het dus echt pittig om te schaatsen door een harde noordooster.
Ja, 't gaat 'm ook niet worden ben ik bang. Was al helemaal op van drie kwartier wandelen in de kou...
Ooit word ik wel weer een keiharde bikkel :cool: maar nu helaas even niet. 't was wel prachtig wandelen trouwens, met die knalblauwe lucht en alles wit van de sneeuw en aangevroren mist :love:

De zon gaat onder, dus Frank zal zo wel weer terug komen. Als ie nog goede nieuwe schaats-spots heeft gevonden, zal ik ze doorgeven :~)

_________________
If I can't dance, I don't want to be part of your revolution (Emma Goldman)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jan 08, 2010 6:32 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 12, 2006 8:06 am
Berichten: 1195
Woonplaats: Utrecht
http://www.schaatsforum.nl geeft ook handige tips...

_________________
don't hurry, be hippie


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jan 08, 2010 6:32 pm 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
Frank was vandaag weer op het Paterswoldse meer, maar omdat er nu meer mensen op schaatsen wordt het al snel slecht.
Het is toch een geveegde baan die niet zo breed is, waar iedereen overheen moet. Steeds meer scheuren met plassen.
Hij was ook gevallen door een scheur (niks ernstigs, maar wel nat, want in een plas).

Dus hij gaat daar morgen in elk geval niet meer heen, verwacht ook dat er morgen wel eens iemand doorheen zou kunnen gaan omdat er dan (weekend) echt massa's komen... Hopelijk valt het mee en gaat het goed.

Neem in elk geval altijd ijsprikkers mee en bij voorkeur ook een lang touw. Als Frank met z'n schaatsvriendjes nieuw ijs voor het eerst verkent, hebben ze allemaal een touw om hun middel met meters los eind dat achter hen aan hangt. Als er dan iemand doorheen gaat, is er zelfs nog touw om aan te trekken als iemand onder het ijs schiet.

Als het ijs al behoorlijk vertrouwd is, schaatsen ze niet meer met losse einden, maar tien meter touw (bij voorkeur met een lus) in je rugzak weegt niks en kan erg van pas komen.

Veel plezier en doe verantwoord ;~)

_________________
If I can't dance, I don't want to be part of your revolution (Emma Goldman)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jan 08, 2010 8:46 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jan 08, 2003 9:01 pm
Berichten: 2650
Woonplaats: Amsterdam
collega schreef:
@Ernie:Ik neem aan dat die foto's van vorig jaar zijn?
Of rijden er daar al auto's op het ijs?


Nee, op de Vuntus rijden ze wel vaker met auto's op het ijs. Ik heb er mijn eerste rijles nog gehad (parkeren naast de steiger ;) en vanuit m'n slaapkamer vaak nacht rallys rond de rietkraag gezien. Scroll maar even naar beneden: 7-1-2010

Ik heb heerlijk geschaatst, het ijs veel enorm mee. Had me alleen verslapen, dus geen tijd meer om Ankeveen te halen, ook omdat het niet zo snel gaat met sneeuw op het ijs. Ben opgestapt in Breukelen en via de trekgaten naar de 5e plas geschaatst, waar een leuke baan was geveegd (zwart ijs). Daarna linksom door geschaatst naar Oud-Loosdrecht en de dijk over, via cafe naar de Vuntus. Daar reden ze dus met een 2cv op het ijs en maandag wordt er de eerste wedstrijd op echt natuurijs gereden. Nog provinciegrens overgestoken naar natuurgebied Het Hol (Kortenhoef), maar met de Vreelandseweg in zicht moest ik toch wel terug om voor het donker van het ijs te zijn. Dat kon gelukkig via andere route ('s Gravelandsevaart), maar de 3e plas dwars oversteken is mislukt door een windwak over de volle lengte (was wel duidelijk, er zwommen eendjes in ;).

Toch nog op tijd terug in Cafe De Aanleg in Breukelen, waar het nu vol zat met gepensioneerde schaatsers die sinds zondag elke dag trainen voor de Elfstedentocht (het hotel is ook al geboekt ;).

Eens kijken of m'n gps-logger het gedaan heeft.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jan 08, 2010 10:20 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jan 08, 2003 9:01 pm
Berichten: 2650
Woonplaats: Amsterdam
http://www.everytrail.com/view_trip.php?trip_id=462354


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za jan 09, 2010 11:33 am 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
Bij een temperatuur van -1 en ruime windkracht 7, gaat Frank vandaag het Lauwersmeer verkennen....
Leuk, zo'n avontuurlijke man :worried:

Ik hou het vandaag maar bij scottishen spelen op de Captain, bij de houtkachel ;)

_________________
If I can't dance, I don't want to be part of your revolution (Emma Goldman)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za jan 09, 2010 11:36 am 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
Ernie schreef:
http://www.everytrail.com/view_trip.php?trip_id=462354
Mooi om te zien, met die foto's erbij :~)

_________________
If I can't dance, I don't want to be part of your revolution (Emma Goldman)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za jan 09, 2010 4:12 pm 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
...laatste nieuws... Frank kon ijszeilen op het Lauwersmeer door de schep die hij mee had in de lucht te houden :laughing:

_________________
If I can't dance, I don't want to be part of your revolution (Emma Goldman)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za jan 09, 2010 8:49 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 12, 2006 8:06 am
Berichten: 1195
Woonplaats: Utrecht
zeerover schreef:
...laatste nieuws... Frank kon ijszeilen op het Lauwersmeer door de schep die hij mee had in de lucht te houden :laughing:

Hahaha geweldig! Ik ga morgen misschien nog ergens een poging wagen op het ijs... Loosdrecht weer..? Of meer in de buurt van Wageningen..? Nog eens even kijken...

_________________
don't hurry, be hippie


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za jan 09, 2010 10:18 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 12, 2006 8:06 am
Berichten: 1195
Woonplaats: Utrecht
Yes, de plannen zijn gesmeed, we gaan naar Kortenhoef, Kortenbergse plassen! Geveegd rondje van 8,5 km en veelal tussen de rietkragen, dus een beetje uit de wind. Dat gaf de doorslag :cool:
Hopelijk val ik niet te hard, want 's avonds uiteraard naar Den Haag om te dansen... :dancing:

_________________
don't hurry, be hippie


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za jan 09, 2010 10:37 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 16, 2004 8:03 pm
Berichten: 2209
Woonplaats: Den Haag
Ik heb vandaag lekker geschaatst op der uiterwaarden bij wageningen. Ze waren daar voortdurend aan het vegen. Het ijs was heel stevig, geen gekraak of geklingel gehoord. Het was wel een beetje bobbelig en veel kapot gereden scheuren verscholen in sneeuwplekjes die niet altijd te onwijken waren. Ben een keer gevallen omdat ik na een scheur mijn evenwicht probeerde te hervinden en toen in een volgende scheur belandde. M'n knie doet nog zeer, zal wel blauw worden. Tegen der wind in schaatsen was zwaar, maar met der wind mee hoefde je niets te doen. Er waren ook wat jongens met van die grote vliegers aan het spelen. Dat ging heel hard en ik heb ze een paar keer door der lucht zien vliegen. Zag er erg gaaf uit! :)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za jan 09, 2010 10:41 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 16, 2004 8:03 pm
Berichten: 2209
Woonplaats: Den Haag
Sorry, op een Zwarte Bes zijn de e en de r twee kleine knopjes die ik vaak tegelijk indruk en het scherm is te klein om dat te zien...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 256 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 18  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 292 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling