mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu zo mei 12, 2024 8:10 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Bretagne in de zomer
BerichtGeplaatst: wo apr 09, 2008 12:18 pm 
Offline
Rookie

Geregistreerd: ma jan 08, 2007 12:08 pm
Berichten: 120
Woonplaats: den haag
Komende zomer vertoef ik waarschijnlijk in Bretagne. Dat wordt genieten, denk ik. :dancing: Maar ik ben met niet-folkminnende man en twee meiden (9 en 7) die wel graag een festival bezoeken en genieten van folk. Het wordt dus een beetje schipperen.
Lorient lijkt me iets te grootschalig (misschien kan ik er een dagje meepikken). Weten jullie kleinere festivals in de periode van pakweg 28 juli tot 24 augustus, die gezellig en toegankelijk van sfeer zijn?
We waren vorig jaar met z'n allen in Gooik en dat is goed bevallen, zelfs de niet-folkliefhebber heeft zich daar vermaakt. Zoiets zou leuk zijn dus.
Dank voor het meedenken vast! :rose:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo apr 09, 2008 6:55 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 20, 2005 1:33 pm
Berichten: 2217
Woonplaats: Utrecht
Het festival van Kemper (Quimper op z'n frans) en het festival van Dinan zijn heel leuk...in Dinan heb je een harpen festival en een middeleeuwen festival...daar moet je van houden. Kemper is gewoon heel erg leuk met elke avond gratis bal. Bovendien is er in de buurt van beide steden veel te doen. Maar overal in Bretagne zijn veel festivalletjes en fest noz-en, dus waar je ook bent, er is altijd folk! :dancing:

_________________
"I love playing guitar pieces on the harp: it combines the beauty of the guitar and the non-transportability of the harp." (Park Stickney)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo apr 09, 2008 10:14 pm 
Offline
Rookie

Geregistreerd: ma jan 08, 2007 12:08 pm
Berichten: 120
Woonplaats: den haag
telenn gwad schreef:
waar je ook bent, er is altijd folk! :dancing:

En hiermee heb je mijn langgezochte afsluitregel voor me verzonnen.
Credit aan Telenn:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo apr 09, 2008 10:15 pm 
Offline
Rookie

Geregistreerd: ma jan 08, 2007 12:08 pm
Berichten: 120
Woonplaats: den haag
rabarber schreef:
telenn gwad schreef:
waar je ook bent, er is altijd folk! :dancing:

En hiermee heb je mijn langgezochte afsluitregel voor me verzonnen.
Credit aan Telenn:


Kijken of hij het nu wel doet:

_________________
Waar je ook bent, er is altijd folk!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo apr 09, 2008 10:33 pm 
Offline
Pro
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 04, 2006 3:53 pm
Berichten: 642
Woonplaats: Alphen aan den Rijn
telenn gwad schreef:
Maar overal in Bretagne zijn veel festivalletjes en fest noz-en, dus waar je ook bent, er is altijd folk! :dancing:


Wat wij meestal deden, en dat werkte perfect:
Als het donker wordt gaan rondrijden met de autoraampjes open.
Hoor je ergens muziek, effe stoppen, richting bepalen en g?één.
Zie je dan een hoop auto's in de berm schots en scheef geparkeerd staan, uitstappen en verder lopen in de richting van de muziek.

Ook kun je even langs de plaatselijke VVV, maar dat werkte in de praktijk toch minder goed dan methode 1.

Leukste feest wat ik ooit meegemaakt heb daarginds ben ik ook via methode 1 beland. Het was een soort fundraising barbeque van de (dorps-)brandweer. Hele speenvarkens boven loeiende vlammen en wij deromheen dansen. Toen de locals in de gaten kregen dat wij buitenlanders waren, werden we meteen eregast en kregen we (derhalve) de oortjes.

Ahh, Breizh ... Ik wil trug!
(Vertel nogeens over vroeger, opa)

_________________
Beginning dancer: Knows nothing.
Intermediate dancer: Knows everything, but is too good to dance with beginners.
Hotshot dancer: Too good to dance with anyone.
Advanced dancer: Dances everything, especially with beginners.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do apr 10, 2008 8:20 am 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 20, 2005 1:33 pm
Berichten: 2217
Woonplaats: Utrecht
rabarber schreef:
rabarber schreef:
telenn gwad schreef:
waar je ook bent, er is altijd folk! :dancing:

En hiermee heb je mijn langgezochte afsluitregel voor me verzonnen.
Credit aan Telenn:


Kijken of hij het nu wel doet:


wauw...ik ben een onderschrift! :blush:

_________________
"I love playing guitar pieces on the harp: it combines the beauty of the guitar and the non-transportability of the harp." (Park Stickney)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr apr 11, 2008 9:49 pm 
Offline
Ballgirl

Geregistreerd: wo mei 16, 2007 10:19 pm
Berichten: 8
De laatste dag van het Festival de Cornouailles in Quimper, wat trouwens een week duurt, valt dit jaar op 27 juli...
Maar Distel, elk jaar wordt dit feest opnieuw gevierd. Er worden flink wat workshops georganiseerd, er zijn veel optredens, gratis en niet gratis, optochten, inderdaad elke avond fest noz op het plein naast de kathedraal, elke namiddag dansinitiatie op hetzelfde plein. Ik ben er 4 jaar geleden met mijn toenmalige fiance naar toe geweest (we waren allebei 46). Hij was geen uitgesproken folkliefhebber, maar hij was na 1 avond om.
Voordat we vertrokken uit Nederland heb ik in mijn agenda de data en plaatsen genoteerd van de informatie die ik vond op www.fest-noz.com.
Ik ging er vanuit dat wanneer er meer dan 3 groepen op 1 fest-noz-avond waren geprogrammeerd, het feest wel leuk genoeg zou zijn. Dat bleek een goede strategie. Het Fest Noz in Plevenon was precies zoals je het wenst: buiten, omheind door stenen muren, volle maan, volkomen stilte buiten het terrein, en een grote houten vloer zodat je de percussie van de voeten goed kon horen... Meerdaagse festivals vind je om de 2 jaar in Douarnenez en Paimpol. Daar worden de kaden afgesloten, verkoopstalletjes neergezet. Overdag vooral braderie, maar 's avonds weer sfeervol en lekker ballen.
Volgens mij gaat het helemaal goedkomen.
Veel plezier.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr apr 11, 2008 9:51 pm 
Offline
Ballgirl

Geregistreerd: wo mei 16, 2007 10:19 pm
Berichten: 8
Waar ik Distel schreef: lees Rabarber :blush:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr apr 11, 2008 11:47 pm 
Offline
Ballgirl

Geregistreerd: wo mei 16, 2007 10:19 pm
Berichten: 8
En wat die site betreft: www.fest-noz.net is praktischer.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di apr 15, 2008 8:31 pm 
Offline
Rookie

Geregistreerd: ma jan 08, 2007 12:08 pm
Berichten: 120
Woonplaats: den haag
Dank je wel, dat is zeer bruikbare info!

_________________
Waar je ook bent, er is altijd folk!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Bretagne in de zomer
BerichtGeplaatst: wo apr 16, 2008 11:02 am 
Offline
Star

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 8:23 pm
Berichten: 1231
rabarber schreef:
Komende zomer vertoef ik waarschijnlijk in Bretagne. Dat wordt genieten, denk ik. :dancing: Maar ik ben met niet-folkminnende man en twee meiden (9 en 7) die wel graag een festival bezoeken en genieten van folk. Het wordt dus een beetje schipperen.


Ik ben een 5 tal jaren geleden één dag naar Lorient geweest en vond dat niet geweldig. We waren bij een concert van Alain Pennec en een paar andere harmonicaspelers (verder geen andere concerten gedaan) in een tent maar je kon de muziek minder goed horen omdat de gratis concertjes in de vele Guinnes biertenten rondom de concerttenten zo luid waren. En Lorient is een grote, lelijke stad (platgebombardeerd tijdens WO2). Maar ja, ze zouden daar wel kunnen gaan shoppen.

Leuker was een klein festnoz in de buitenlucht op het schiereiland van Crozon; waar het niet folk-kennende schoolvriendinnetje van mijn zus dat met ons mee was binnen 2 uur zonder een woord Frans te spreken een lokale knul aan de haak wist te slaan. Zij heeft zich dus ook goed geamuseerd ;-) Maar mijn zus die een regelrechte hekel heeft aan folk en niet op de locals viel vond het minder. Maar ach, 't is maar een avond h?. Dan laat je ze in de auto zitten met een boek. En meestal is er bier en worden er worstjes gegrild.

Ik weet niet of het nog bestaat (gerucht was dat ze dicht moesten), maar dingen die in het centrum Ti Kendalch nabij St. Vincent sur Oust worden ge?rganiseerd schijnen ook altijd heel goed te zijn.

Verder waren er op meerdere plaatsen dansinitaties; gewoon op een middag of avond op een dorpsplein, o.i.d.. Georganiseerd via VVV.

_________________
"Elle les envoie autour du monde
Pour ramener la lune"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo apr 16, 2008 11:08 am 
Offline
Star

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 8:23 pm
Berichten: 1231
Oh ja, er zijn ook festou (meervoud) deiz. Hetzelfde als fest noz maar overdag. Geschikter voor meiden van 7 en 9.

_________________
"Elle les envoie autour du monde
Pour ramener la lune"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo apr 16, 2008 12:12 pm 
Offline
Reserve
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 15, 2006 3:49 pm
Berichten: 64
Woonplaats: Opdorp, België
Fille schreef:
Oh ja, er zijn ook festou (meervoud) deiz. Hetzelfde als fest noz maar overdag. Geschikter voor meiden van 7 en 9.


En meiden van 70 tot 90...

Gompie

_________________
I understand the inventor of the bagpipes was inspired when he saw a man carrying an indignant, asthmatic pig under his arm. Unfortunately, the man-made sound never equaled the purity of the sound achieved by the pig. (A. Hitchcock)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Bretagne in de zomer
BerichtGeplaatst: wo apr 16, 2008 12:14 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jan 08, 2003 9:01 pm
Berichten: 2650
Woonplaats: Amsterdam
Fille schreef:
Ik ben een 5 tal jaren geleden één dag naar Lorient geweest en vond dat niet geweldig.

Heb een aantal jaren geleden het het hele festival meegemaakt en had ook last van de straatbandjes, maar dan vooral 's nachts na 3-en als ik wilde slapen, maar het raam van de hotelkamer niet dicht kon doen vanwege de hitten, maar beneden dus die herrie nog wel even door ging. Heb trouwens toen wel een aantal interessante straatbandjes gespot waarvan ik de cds nog steeds draai. In mijn ervaring had maar 1 concertlokatie last van die bandjes, er waren nog veel meer lokatie's door de hele stad, o.a. een gigantische Fest Noz tent en overdag was er altijd gratis dansles in de gymzaal :). Gelukkig waren er ook badplaatsjes met zandstrandjes op fietsafstand om af te koelen. Heb me er wel vermaakt, maar die drukte lijkt me niet zo geschikt voor de heel familie.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo apr 16, 2008 12:17 pm 
Offline
Pilot

Geregistreerd: do mei 26, 2005 7:59 am
Berichten: 261
Wat zijn hitten?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 165 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling