mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu ma apr 29, 2024 9:12 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 189 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13  Volgende

Het forum opdelen in subforums?
Ja, goed idee. 66%  66%  [ 25 ]
Nee, ik wil dat het zo blijft als het is. 34%  34%  [ 13 ]
Totaal aantal stemmen : 38
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr mei 29, 2009 2:49 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma maart 14, 2005 8:55 am
Berichten: 1169
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Inderdaad... een subtaart! :)
Nog even dan:
Louise schreef:
Iets anders wat ik wel echt heel jammer vind, is wat fille aanstipte, maar waar niemand op in ging. Muziek is wel een serieus onderwerp, een eigen forum waardig, maar dans valt onder onzin?

Dit schreef Fille:
Fille schreef:
En waarom horen "dansen" en "onzin" bij elkaar in één forum? Ik zie de overeenkomst niet zo.

En zij reageert op:
zeerover schreef:
Het lijkt erop dat er toch een extra forum bijkomt, waar we over muziek kunnen bomen zonder gedoe over taarten en dansen erdoor :tongues:


Ik zie hier ZRS een grappige opmerking maken :) Ze zet niet de stelling neer dat dansen onzin is. Waarschijnlijk zien meer mensen het gewoon als een grappige opmerking en hadden ze niet de neiging om op jouw reactie in te gaan :peace: Naast dat zat er niet zo vreselijk veel tijd tussen de reacties.. maar dat had ik al aangegeven.

En dan ga ik nu Dr Oetker bellen.

_________________
¡Hell Yeah!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr mei 29, 2009 3:46 pm 
Offline
Pro

Geregistreerd: za sep 01, 2007 6:03 pm
Berichten: 430
Woonplaats: Den Bosch
GoofusInsanius schreef:

En dan ga ik nu Dr Oetker bellen.


awww, is je pizza nu ook al ziek?

*on topic*
Als je niet eens bent met de gang van zaken, of vindt dat andere thema's ook een subforum verdienen, er is niemand die je tegenhoudt om een eigen forum te beginnen dat je helemaal naar wens kunt indelen! :peace:

en als het forum goed loopt zul je vanzelf ervaren wat een tijd en energie het kost om het allemaal bij te houden


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jun 03, 2009 9:34 am 
Offline
Star

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 8:23 pm
Berichten: 1231
Andere vraag: is de naam "Franse en Vlaamse volksmuziek" voor het niet-muzikantenforum nog wel up to date? We hebben het toch over veel meer soorten muziek en bovendien hebben de muzikanten nu hun eigen hoekje...

_________________
"Elle les envoie autour du monde
Pour ramener la lune"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jun 09, 2009 11:34 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 13, 2005 9:46 pm
Berichten: 2461
Woonplaats: Utrecht
wow.. Ik weet niet wat er is gebeurt, wat dat muzikanten forum hier heeft getriggerd, maar opeens zijn er allemaal vette discussies over dansen, die de aankondigingen ondersneeuwen. Is opeens iedereen ontwaakt uit zijn winterslaap? Of door de regens het huis weer ingejaagd?

_________________
"on est là pour danser, on n'est pas là pour s'amuser!!"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jun 10, 2009 8:15 am 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr okt 03, 2008 3:02 pm
Berichten: 183
Woonplaats: Amsterdam
Louise schreef:
wow.. Ik weet niet wat er is gebeurt, wat dat muzikanten forum hier heeft getriggerd, maar opeens zijn er allemaal vette discussies over dansen, die de aankondigingen ondersneeuwen. Is opeens iedereen ontwaakt uit zijn winterslaap? Of door de regens het huis weer ingejaagd?

Hm, zo te lezen zit iedereen ziek binnen en heeft niets beters te doen?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jun 10, 2009 8:32 am 
Offline
Pro
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 29, 2008 9:35 am
Berichten: 416
Woonplaats: Delft
Ik zal in ieder geval een paar weken niet verschijnen op bals en heb me laten verleiden om in te haken op discussies. Als bovendien mensen oude discussies oprakelen resulteert dat inderdaad in een paar wat inhoudelijker topics.

_________________
Music is my favourite drug.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jun 10, 2009 10:12 am 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 20, 2005 1:33 pm
Berichten: 2217
Woonplaats: Utrecht
Louise schreef:
wow.. Ik weet niet wat er is gebeurt, wat dat muzikanten forum hier heeft getriggerd, maar opeens zijn er allemaal vette discussies over dansen, die de aankondigingen ondersneeuwen. Is opeens iedereen ontwaakt uit zijn winterslaap? Of door de regens het huis weer ingejaagd?


Misschien heeft het iedereen er wel aan herinnerd dat discussies over taarten en topjes heel belangrijk zijn...maar niet de enige die gevoerd kunnen worden. Je laat een keer het woord 'serieus' vallen en iedereen wordt inderdaad langzaam uit een soort taarten/topjes winterslaap.

Leuk toch?

_________________
"I love playing guitar pieces on the harp: it combines the beauty of the guitar and the non-transportability of the harp." (Park Stickney)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jun 10, 2009 10:59 pm 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma aug 30, 2004 10:19 pm
Berichten: 846
Woonplaats: almere
Nou, leuk, leuk: Tis ook wel weer vermoeiend natuurlijk.

Zo kon ik de afgelopen tijd lekker alleen maar lezen wat er zoal gebeurde, nu moet ik af en toe weer vet op het toetsenbord beuken. Komt misschien omdat de historie van dit forum weer opnieuw geschreven moet worden nu de ouwe meuk gewist is.

Maar het is wel goed om af en toe weer eens de diepte in te gaan en te kijken of opinies misschien veranderen of bijgesteld moeten worden.

_________________
Novo: nenhuma barbante uniram


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jun 10, 2009 11:07 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di okt 18, 2005 3:36 pm
Berichten: 3841
Woonplaats: Amsterdam
flimmie schreef:
Komt misschien omdat de historie van dit forum weer opnieuw geschreven moet worden nu de ouwe meuk gewist is.
En niemand die daardoor in de gaten heeft dat je in herhalingen valt. :biggrin:

_________________
ik wil met jou wel dansen maar m'n knieën knarsen zo...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo apr 06, 2011 5:06 pm 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
Invar schreef:
Misschien is het een idee om een offtopic 'hoekje' (zoals campie het muzikanten-forum-deel noemt) aan te maken, voor niet-muziekgerelateerde dingen? Er zijn een boel topics die daar veel beter zouden passen dan in dit "Vlaamse en Franse Volksmuziek"-forum; bijvoorbeeld "gezellig gelul", "Kampie's klaagmuur", "Telenn's Jubel-Ei", "Uitspraken van anderen" en nog veel meer topics die nu hier staan. Een duidelijkere splitsing maakt het volgens mij makkelijker om muziekgerelateerde topics ontopic te houden en maakt het voor een moderator ook overzichtelijker.

Wat ik op veel fora zie, is dat een gezellig offtopic-gedeelte (waar mensen vrij zijn om te posten wat ze willen) het forum levendiger maakt, zodat mensen die normaal alleen het forum lezen ook worden aangespoord om zelf dingen te posten. Dat heeft volgens mij ook weer een positieve invloed op het ontopic-gedeelte - ik ben hier nog niet zo lang, maar volgens mij is nu met de editknopdiscussie ook in andere topics iets drukker op dit forum dan normaal?

Er zijn (zoals zeerover al zei) vaak raakvlakken tussen on-topic en off-topic (het is nooit zwart/wit), maar misschien is het dan juist handig om het op de manier die ik voorstelde gescheiden te houden. Dan is het in het muziekgedeelte makkelijker om iets strenger te zijn tegenover offtopicheid, en als er een apart offtopic-hoekje is is het ook makkelijker om daar een offtopic-discussie voort te zetten (ik zou in dit "Vlaamse en Franse Volksmuziek"-forum bijvoorbeeld geen taaltopic openen (ook al zou ik zo'n topic leuk vinden), omdat het hier niet thuishoort).


Gewoon een idee; ik vind dit forum zo ook heel leuk hoor!

'k heb je even volledig gequote, omdat het uit een ander topic komt (het on-topic / off-topic - topic ;) ).
Ik vind dat eigenlijk wel een goed idee, een apart "gezellig-gelul-forum".
Benieuwd wat anderen vinden en of iemand een goede naam weet voor dat forum. :idea:

_________________
If I can't dance, I don't want to be part of your revolution (Emma Goldman)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo apr 06, 2011 5:11 pm 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
[paar minuten later]

Jemig, dit was ook wel een heftige discussie zeg...
Misschien niet zo slim om dit topic weer naar boven te halen ;)

'k ga niet teruglezen wat ik toen allemaal vond van verschillende indelingen (ik moet oefenen voor een optredentje zondag ;) ). Maar het muzikantenforum heeft het voor mij in elk geval overzichtelijker gemaakt en ik kan me voorstellen dat nog een sub-forum erbij het nog overzichtelijker maakt.

Maar wees niet bang of boos, mensen.
Ik ga dat niet zomaar doen. Invar komt met een suggestie en ik vind het wel een goede. Maar 't zo laten, vind ik ook best. :rose:

_________________
If I can't dance, I don't want to be part of your revolution (Emma Goldman)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo apr 06, 2011 8:01 pm 
Offline
Reserve

Geregistreerd: di aug 17, 2010 1:36 pm
Berichten: 53
Woonplaats: Wageningen
Was niet op de hoogte van dit topic, hier past het inderdaad beter. Heb net alles even snel doorgelezen (nouja, 'even'.. inderdaad een heftig topic zeg!).

Een afsplitsing van offtopic gebabbel naar een apart subforum is eerder ook al door anderen voorgesteld, en daar waren zowel positieve als negatieve reacties op. Er is al veel over gediscussieerd, en volgens mij waren er meer argumenten vóór dan tegen. Maar de discussie ging tot nu toe vooral over het onderverdelen in subfora in het algemeen, en niet specifiek het afsplitsen van 'gebabbel', en dit was ook alweer twee jaar geleden, dus ik weet niet in hoeverre dit nog steeds geldt.

Ik ben het met eerdere argumenten vóór onderverdeling in drie of vier subfora eens, ook al weet ik niet precies hoe het dan het beste verdeeld zou kunnen worden. Maar misschien is het inderdaad niet zo handig om die discussie weer op te starten, en beter om eerst even te peilen of afsplitsing van 'gebabbel' uit "Vlaamse en Franse Volksmuziek" naar een apart subforum gewenst is?

Is het trouwens technisch mogelijk om topics te verplaatsen naar een ander subforum? In eerste instantie om de huidige topics in dit subforum te verdelen (wat me trouwens best veel werk lijkt), maar later ook om eventuele verkeerd geplaatste topics in z'n geheel te verplaatsen..?


Ik las eerder in dit topic dat sommige mensen graag snel de laatste reacties van het hele forum willen zien, en dat verdeling in subfora dat moeilijker of langzamer zou maken. Een handige tip daarvoor is de "view posts since last visit"-link rechtsbovenaan de voorpagina - daarmee kun je alle laatste reacties van alle subfora in één handig overzichtje zien.

_________________
Hvørjum skal eg dansa við?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo apr 06, 2011 9:52 pm 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 07, 2003 11:43 am
Berichten: 1079
Invar schreef:

Is het trouwens technisch mogelijk om topics te verplaatsen naar een ander subforum? In eerste instantie om de huidige topics in dit subforum te verdelen (wat me trouwens best veel werk lijkt), maar later ook om eventuele verkeerd geplaatste topics in z'n geheel te verplaatsen..?


Alles is technisch mogelijk, met wat database gepruts. Ik ben ook nog steeds van plan de hier en daar nog voorkomende rare letters nog eens te fixen. Alleen zijn sommige dingen *erg* veel werk, dus dat is een kosten-baten ding.

Verder zou ik zeer zeker niet oude topics gaan verplaatsen, dat is toch iets teveel 'geschiedvervalsing' naar mijn smaak.

Ook iets om eens over na te denken:

De huidige forum software (phpbb) is al vrij oud. Dit maakt de mogelijkheden om spam en bots te weren beperkt.

Helaas vind ik persoonlijk de nieuwere phpbb versies lelijk en onoverzichtelijk.

Binnenkort (nu echt) ga ik zeerover's moderator taken overnemen, en ik ben dan van plan ook iets te (proberen te) doen aan de vele spam/bot aanmeldingen, zodat de memberlist weer wat overzichtelijker wordt.

Als er mensen zijn die (goede en/of slechte) ervaringen hebben met nieuwere phpbb versies dan hoor ik dat graag via een PB

_________________
humpa humpa humpapa humpa humpa


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do apr 07, 2011 10:31 am 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr aug 20, 2010 6:19 am
Berichten: 235
Ben voor zon extra subforumpje'. Welke versie van PhPBB is dit trouwens?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do apr 07, 2011 10:42 am 
Offline
Star

Geregistreerd: wo jun 06, 2007 6:42 pm
Berichten: 1357
Woonplaats: Het Bosch van de Hertog
Eigenlijk niet slim om opnieuw discussies te beginnen, maar dan toch:
voorkeur voor indeling:
- muzikanten (is er al)
- dansen en bal algemeen (dansschoenen, etiquette op de dansvloer, welke bands etc.)
- bals en workshops specifiek (niet alleen degene met aparte data, maar ook bijvoorbeeld voor 'Bal in Eindhoven')
- restbak (eigenlijk de huidige vergaarbak, die het forum al is)

Op die manier heb je een beter overzicht of er van een topic al een topic bestaat (er zijn nu bijvoorbeeld twee topics 'Damada 2011')
Bovendien kunnen mensen dan makkelijker zoeken of er van een bepaald onderwerp ooit al iets geschreven is.
Van de topics over bals en workshops specifiek een archiefbak maken, maar van relevante topics een bak 'dansen en bal algemeen' maken.
En ik zou met meer moderatoren werken om het werk te verdelen en niet te afhankelijk te zijn van het 'geen zin' gehalte.

_________________
Als leiden lijden wordt, kun je het niet meer volgen.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 189 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 179 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling