mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu ma apr 29, 2024 3:17 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 189 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13  Volgende

Het forum opdelen in subforums?
Ja, goed idee. 66%  66%  [ 25 ]
Nee, ik wil dat het zo blijft als het is. 34%  34%  [ 13 ]
Totaal aantal stemmen : 38
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do apr 07, 2011 10:52 am 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 27, 2006 11:14 am
Berichten: 856
Woonplaats: Nijmegen
ik vind het juist wel duidelijk zo.
Al die subcategoriën vind ik maar onhandig. In september organiseert D&D een weekend met workshops voor muzikanten, dansers en 's avonds waarschijnlijk ook bal: dan ga ik 3 topics aanmaken!
(eenmaal in het muzikantendeel, eenmaal in het dansersdeel en eenmaal in het baldeel)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do apr 07, 2011 10:59 am 
Offline
Pro
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 29, 2008 9:35 am
Berichten: 416
Woonplaats: Delft
Als je een extra dingen wilt is er volgens mij hooguit behoefte aan:

muzikanten
dansen en bals
rest
organisatoren (afgeschermd)

_________________
Music is my favourite drug.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do apr 07, 2011 11:26 am 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do maart 05, 2009 2:02 pm
Berichten: 191
Woonplaats: Amersfoort
martijnv schreef:
De huidige forum software (phpbb) is al vrij oud. Dit maakt de mogelijkheden om spam en bots te weren beperkt.

Helaas vind ik persoonlijk de nieuwere phpbb versies lelijk en onoverzichtelijk.


Bedoel je dan de admin of het forum zelf?
Want voor het forum zelf zijn dus skins* beschikbaar. Sommigen zijn prettiger (leesbaar) dan anderen.
Dus dat de default skin lelijk is zou geen bezwaar moeten zijn.

* Je kunt verschillende skins ter demo kiezen met de pulldown links bovenin.


Of de admin minder overzichtelijk wordt weet ik niet. Ik heb alleen ooit die van phpbb3 gezien. En die is niet heel overzichtelijk maar dat komt nou eenmaal doordat men veel mogelijkheden wil hebben en alles in wil kunnen stellen.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do apr 07, 2011 11:55 am 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 07, 2003 11:43 am
Berichten: 1079
Brenda schreef:
martijnv schreef:
De huidige forum software (phpbb) is al vrij oud. Dit maakt de mogelijkheden om spam en bots te weren beperkt.

Helaas vind ik persoonlijk de nieuwere phpbb versies lelijk en onoverzichtelijk.


Bedoel je dan de admin of het forum zelf?

Beide
Citaat:

... skins ...

Ik weet het, maar dat verandert alleen de kleurtjes/fonts en niet de algehele onoverzichtelijkheid. Alle knopjes/linkjes blijven toch hetzelfde.


Citaat:
Of de admin minder overzichtelijk wordt weet ik niet. Ik heb alleen ooit die van phpbb3 gezien. En die is niet heel overzichtelijk maar dat komt nou eenmaal doordat men veel mogelijkheden wil hebben en alles in wil kunnen stellen.

Admin onoverzichtelijk vind ik iets minder belangrijk. Dat hoeft maar 1 persoon (of een paar) te leren.

_________________
humpa humpa humpapa humpa humpa


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do apr 07, 2011 12:34 pm 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do maart 05, 2009 2:02 pm
Berichten: 191
Woonplaats: Amersfoort
Dan snap ik niet wat je met onoverzichtelijkheid van het forum zelf (dus niet skin kleurtjes) bedoelt.
Dit is duidelijk geen phpbb3 forum, maar elders gebruik ik er wel 1 met de subsilver2 skin. En ik zie het verschil niet zo...

Je kunt trouwens ook weergave van een aantal dingen uit zetten, dat maakt het ook rustiger.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do apr 07, 2011 4:18 pm 
Offline
Reserve

Geregistreerd: di aug 17, 2010 1:36 pm
Berichten: 53
Woonplaats: Wageningen
Kees schreef:
voorkeur voor indeling:
- muzikanten (is er al)
- dansen en bal algemeen (dansschoenen, etiquette op de dansvloer, welke bands etc.)
- bals en workshops specifiek (niet alleen degene met aparte data, maar ook bijvoorbeeld voor 'Bal in Eindhoven')
- restbak (eigenlijk de huidige vergaarbak, die het forum al is)

Helemaal mee eens, dat lijkt me een ideale indeling!

Menno schreef:
ik vind het juist wel duidelijk zo.
Al die subcategoriën vind ik maar onhandig. In september organiseert D&D een weekend met workshops voor muzikanten, dansers en 's avonds waarschijnlijk ook bal: dan ga ik 3 topics aanmaken!
(eenmaal in het muzikantendeel, eenmaal in het dansersdeel en eenmaal in het baldeel)

Het lijkt me juist veel overzichtelijker om dat in één topic te hebben, in plaats van in drie. Volgens Kees z'n indeling zou dat ene topic dan gewoon in het "bals en workshops specifiek"-deel kunnen. Een goed criterium voor dat subforum is dan "alles met betrekking tot een specifieke datum" (zoals Leon op pagina 5 van dit topic eerder al voorstelde).

_________________
Hvørjum skal eg dansa við?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do apr 07, 2011 4:31 pm 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 27, 2006 11:14 am
Berichten: 856
Woonplaats: Nijmegen
lijkt mij ook.
en lijkt mij ook dat het werk scheelt.

Desalniettemin maak ik in elk forum onderdeel een topic aan als ik denk dat ik daarmee denk een doelgroep van lezers/schrijvers kan bereiken (lees reclame maken)

Ik ben dan ook niet voor een verdere uitbreiding van forum-onderdelen.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do apr 07, 2011 4:37 pm 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 27, 2006 11:14 am
Berichten: 856
Woonplaats: Nijmegen
Overigens geef ik alleen aan wat ik bij opsplitsing in de praktijk ga doen.
En dit is momenteel ook al de praktijk:

zowel in het muzikanten als in het dansgedeelte is er een topic voor TEEU.
- http://mota.spansen.nl/viewtopic.php?t=1830
- http://mota.spansen.nl/viewtopic.php?t=1829

:cool: zouden we nog een derde of vierde onderdeel erbij hebben gehad, dan gok ik dat daar ook een topic geplaatst zou zijn


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do apr 07, 2011 4:48 pm 
Offline
Reserve

Geregistreerd: di aug 17, 2010 1:36 pm
Berichten: 53
Woonplaats: Wageningen
Niet mee eens. In het "restbak"-gedeelte hoeft een discussie over welk topje iemand aan moet trekken naar TEEU bijvoorbeeld geen apart topic; dat kan gewoon in een bestaand topic als "gezellig gelul". Hetzelfde geldt voor het "dansen en bal algemeen"-gedeelte; TEEU-specifieke discussie kan in 'specifieke' gedeelte en algemene discussie over dansen gaat in niet TEEU-specifieke topics in het 'algemene' gedeelte. Reclame voor bals of evenementen is handig voor de organisators, maar daar zijn het 'algemene' gedeelte en de "restbak" dan niet de beste plek voor.

_________________
Hvørjum skal eg dansa við?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do apr 07, 2011 5:55 pm 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 07, 2003 11:43 am
Berichten: 1079
Brenda schreef:
Dan snap ik niet wat je met onoverzichtelijkheid van het forum zelf (dus niet skin kleurtjes) bedoelt.
Dit is duidelijk geen phpbb3 forum, maar elders gebruik ik er wel 1 met de subsilver2 skin. En ik zie het verschil niet zo...

Je kunt trouwens ook weergave van een aantal dingen uit zetten, dat maakt het ook rustiger.


Ik zal nog eens naar nieuwere phpbb versies kijken. Misschien was het alleen gewenning.

_________________
humpa humpa humpapa humpa humpa


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do apr 07, 2011 6:05 pm 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 07, 2003 11:43 am
Berichten: 1079
mensen mensen.

Voordat iedereen weer oeverloos gaat leuteren over indelingen en de voor en nadelen daarvan:

Op korte termijn word er *niet* aan de indeling gesleuteld. Er zijn andere zaken die wmb dringender zijn (spambots weren, rare letters fixen) en laten we wel wezen, er zijn toch maar weinig mensen die echt niet kunnen vinden wat ze zoeken lijkt me toch? Verder ben ik persoonlijk van mening dat 3 subfora gewoon 3x zoveel chaos geven als 1 subforum + de nodige ruis van mensen die vinden dat eea in een ander subforum had gemoeten enzo.

Dat wil niet zeggen dat ik altijd mordicus tegen een splitsing zou zijn, alleen op korte termijn heb ik daar sowieso geen tijd voor als ik al die andere klusjes al wil doen.

handige tip:

Aangezien de zoekfunctie van het forum zelf (zeker bij topics met 65 pagina's) niet zo heel handig is kan je ook via google het forum doorzoeken.
gebruik dan

"site:mota.spansen.nl" als extra zoekterm, dan beperk je google tot het forum. Op die manier kom je meestal in 1 keer op de juistelijke pagina uit.

Ik stel voor discussies over indeling nog eens dunnetjes overdoen als het aan de orde is.

_________________
humpa humpa humpapa humpa humpa


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do apr 07, 2011 9:15 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 13, 2005 9:46 pm
Berichten: 2461
Woonplaats: Utrecht
Als we binnen een topic al niet on topic kunnen blijven, is het wel erg optimistisch om te denken dat we een extra opdeling in subfora wel aankunnen.

(Overigens hoeft dat niet een reden te zijn om de voordelen van de subfora niet te zien)

_________________
"on est là pour danser, on n'est pas là pour s'amuser!!"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr apr 08, 2011 8:20 am 
Offline
Pro
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 29, 2008 9:35 am
Berichten: 416
Woonplaats: Delft
Wat mij betreft is de indeling zo eigenlijk ook wel prima, afgezien van een mogelijk afgeschermd subforum voor organisatoren. Vrijwel alle topics zijn dansgerelateerd, afgezien van:

gezellig gelul
Campies Klaagmuur
Telenn's jubelei
andere muziek
youtube filmpjes
films
(mogelijk topic over taaldingen)

Het lijkt me onnodig om hier een subforum voor te maken.

_________________
Music is my favourite drug.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr apr 08, 2011 12:03 pm 
Offline
Pilot
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 13, 2009 11:35 am
Berichten: 390
Woonplaats: Leiden
Helemaal mee eens Leon!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr apr 08, 2011 12:50 pm 
Offline
Star

Geregistreerd: wo jun 06, 2007 6:42 pm
Berichten: 1357
Woonplaats: Het Bosch van de Hertog
Okee, het is me duidelijk.

Maar misschien is het dan handig om de danswiki aan te vullen met informatie over dansschoenen en etiquette op de dansvloer voor als mensen niet aan het dansen zijn om maar enkele voorbeelden te noemen.

_________________
Als leiden lijden wordt, kun je het niet meer volgen.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 189 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 187 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling