mota.spansen.nl

mota's forum
Het is nu vr mei 17, 2024 3:47 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 189 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13  Volgende

Het forum opdelen in subforums?
Ja, goed idee. 66%  66%  [ 25 ]
Nee, ik wil dat het zo blijft als het is. 34%  34%  [ 13 ]
Totaal aantal stemmen : 38
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo mei 27, 2009 11:15 am 
Offline
Star

Geregistreerd: wo maart 12, 2003 8:23 pm
Berichten: 1231
En waarom horen "dansen" en "onzin" bij elkaar in één forum? Ik zie de overeenkomst niet zo.

_________________
"Elle les envoie autour du monde
Pour ramener la lune"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo mei 27, 2009 12:06 pm 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
tourdion schreef:
Ik ben het wel met Kees eens dat niemand apart toestemming zou moeten hebben om iets op het muzikantenforum te schrijven.
Zoals gezegd, is dat puur iets praktisch. Ik moet mensen handmatig activeren, dat is nu eenmaal niet anders.
'k zal heus niemand weigeren, ze moeten me alleen even mailen dat ze erop willen... (dat moet toch niet zoveel moeite zijn, minder moeite dan het voor mij is om iemand te activeren in elk geval).

Zucht...

Als jullie nou even wachten tot komend weekend, als ik het forum erop gooi, dan kunnen jullie het zien en dan praten we dan verder :hug:

En verder moet het voor mij ook een beetje werkbaar blijven. Dit was een makkelijke manier. Even niets officieels, gewoon als test een klein forumpje opzetten om even wat dingen uit te proberen.
In de praktijk bleek dat het beviel, dus dan wordt het "echt" en voor iedereen.

_________________
If I can't dance, I don't want to be part of your revolution (Emma Goldman)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo mei 27, 2009 12:24 pm 
Offline
Hotstick
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di okt 18, 2005 3:36 pm
Berichten: 3841
Woonplaats: Amsterdam
Sterkte !

_________________
ik wil met jou wel dansen maar m'n knieën knarsen zo...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo mei 27, 2009 1:20 pm 
Offline
Star
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 12, 2006 8:06 am
Berichten: 1195
Woonplaats: Utrecht
Ik vind je een goede forummoeder hoor zeerover! Leuk dat het nieuwe muzikantensubforum nu ook openbaar wordt, ik ben benieuwd!
:hug:

_________________
don't hurry, be hippie


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo mei 27, 2009 1:51 pm 
Offline
Reserve
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 18, 2003 8:10 pm
Berichten: 81
Woonplaats: Amersfoort
Ik ben ook erg benieuwd en vind het een goed idee! Het leuke van het "normale" forum en de diepgang van de muzikantenpraat.

_________________
luctor et emergo


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo mei 27, 2009 1:55 pm 
Offline
Reserve
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 18, 2003 8:10 pm
Berichten: 81
Woonplaats: Amersfoort
(Niet dat danserspraat geen diepgang kan hebben...)

_________________
luctor et emergo


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo mei 27, 2009 5:40 pm 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
zeerover schreef:
Als jullie nou even wachten tot komend weekend, als ik het forum erop gooi, dan kunnen jullie het zien en dan praten we dan verder :hug:

Om van de onrust af te zijn (ik had ook gewoon m'n mond moeten houden...) heb ik het nu direct maar gedaan.

Veel plezier ermee, en als je toegang wilt om te schrijven, stuur me even een pb :hug:

_________________
If I can't dance, I don't want to be part of your revolution (Emma Goldman)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo mei 27, 2009 8:08 pm 
Offline
Champ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 07, 2003 11:43 am
Berichten: 1079
zeerover schreef:

En verder moet het voor mij ook een beetje werkbaar blijven. Dit was een makkelijke manier. Even niets officieels, gewoon als test een klein forumpje opzetten om even wat dingen uit te proberen.
In de praktijk bleek dat het beviel, dus dan wordt het "echt" en voor iedereen.


Laat je niet stangen zrs ;-) Ik vind dat je het goed doet.

@kees. Misschien tot 2000 tellen?

_________________
humpa humpa humpapa humpa humpa


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo mei 27, 2009 8:57 pm 
Offline
Star

Geregistreerd: wo jun 06, 2007 6:42 pm
Berichten: 1357
Woonplaats: Het Bosch van de Hertog
Bedankt voor de tip.
Ik ga meteen oefenen. :tongues:
1001, 1002, 1003, 1004, 1005..........


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo mei 27, 2009 9:00 pm 
Offline
Ballbreaker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 14, 2003 9:29 am
Berichten: 6582
Kees schreef:
Bedankt voor de tip.
Ik ga meteen oefenen. :tongues:
1001, 1002, 1003, 1004, 1005..........

:laughing: :applause:

_________________
If I can't dance, I don't want to be part of your revolution (Emma Goldman)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo mei 27, 2009 9:15 pm 
Offline
Pro

Geregistreerd: za sep 01, 2007 6:03 pm
Berichten: 430
Woonplaats: Den Bosch
Kees schreef:
Bedankt voor de tip.
Ik ga meteen oefenen. :tongues:
1001, 1002, 1003, 1004, 1005..........


oi, niet smokkelen dan he! wel gewoon bij 1 beginnen ;-)

@ zeerover,

Ik vind het heel fijn dat er muzikanten forum is, nu is er een duidelijk plek waar ik als beginner al mijn (dwars)fluitvraagjes kwijt kan :-)
Durfde ze op het gewone forum nooit kwijt omdat er dan wéér een onderwerp bij kwam dat vervolgens weer ondergesneeuwd zou raken...
Op een muzikantenforum zal het bij de geïnteresseerden veel sneller in het oog springen :-)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo mei 27, 2009 9:55 pm 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 20, 2005 1:33 pm
Berichten: 2217
Woonplaats: Utrecht
Het idee van het muzikantenforum was aanvankelijk dat er soms dingen zijn die je wil bespreken, muziektechnisch, waarmee je je soms kwetsbaar kan opstellen. Het is fijn om dat te doen in een omgeving waarbinnen je je veilig en vertrouwd voelt. De meeste muzikanten hadden dat gevoel niet meer op het 'gewone' forum en dit had tot gevolg dat er bijna geen discussies meer over muziek te vinden waren. Dit is geen aanval, zelfs geen mening, maar echt alleen een droge constatering. Omdat we met een aantal personen merkten dat we wel over muziek willen praten (bijvoorbeeld rondom workshops heen), is Zeerover met het afgeschermde muziek forum begonnen, bij wijze van proef. We hebben allemaal gemerkt dat het erg leuke discussies oplevert, dat mensen écht vragen durven te stellen aan elkaar en geen problemen hebben hun gebrek aan (muzikale) kennis aan te kaarten. Al met al is het een zeer zinvolle toevoeging aan het forum.

MAAR...dat weten we nu pas...nadat het is utgeprobeerd. Voor hetzelfde geld hadden de muzikanten onder ons helemaal geen behoefte gehad aan het forum en was het experiment mislukt. Ik vind het een erg goed idee van onze Zeerover om eerst te kijken of iemand hier behoefte aan heeft. Misschien is het voor iedereen wel heel vanzelfsprekend dat het forum er altijd maar is en het goed doet, maar daar gaat veel werk in zitten en dat komt allemaal neer op de dappere schouders van onze forummoeder Zeerover. Dat zij zoekt naar een manier die voor haar zinvol en tijdbesparend is, vind ik verstandig.

Maarre...dat ik dit subforum heb geaccepteerd, betekent nog niet dat er aan het 'oude' forum geklungeld mag worden met de indeling, hoor!!! Verandering is nog steeds meestal geen verbetering!!! Grrr.

_________________
"I love playing guitar pieces on the harp: it combines the beauty of the guitar and the non-transportability of the harp." (Park Stickney)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo mei 27, 2009 10:34 pm 
Offline
Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr okt 03, 2008 3:02 pm
Berichten: 183
Woonplaats: Amsterdam
Dat aparte forum verklaart wel waarom er de laatste tijd eigenlijk helemaal geen muziekdiskussie meer op het "oude" forum was. Al droeg ik er (nog) niet aan bij, ik miste het wel heel erg, dus ik ben blij dat dat weer terug is. Voor het overige lijkt de opsplitsing me geen probleem.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo mei 27, 2009 11:13 pm 
Offline
Star

Geregistreerd: wo jun 06, 2007 6:42 pm
Berichten: 1357
Woonplaats: Het Bosch van de Hertog
Iertje schreef:
oi, niet smokkelen dan he! wel gewoon bij 1 beginnen ;-)

Okee, zucht. :sick:
1, 2, 3, 4, 5...
wat zijn die vrouwen toch veeleisend zeg, :angry:
o nee, zo moet ik niet denken, :blush:
shit, nu ben ik de tel kwijt, :cow:
opnieuw, :worried:
1, 2, 3, 4, 5....


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do mei 28, 2009 7:56 am 
Offline
Allstar
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 13, 2005 9:46 pm
Berichten: 2461
Woonplaats: Utrecht
Lieve allemaal (en zeerover in het bijzonder)

Ik vind het om te beginnen super dat iedereen zo bevlogen is als het om dit soort dingen gaat, en heel fijn dat zeerover zoveel tijd in het forum en beheren daarvan stopt.

1 algemeen puntje over dat toevoegen. Toen ik dat eerst las vloog ik ook tegen het plafond. Ik snap nu dat dat gewoon iets praktisch is, maar dat stuit op weerstand omdat mensen het zich niet kunnen voorstellen. 't is toch hetzelfde forum, waarom kan dan niet gewoon iedereen meteen meedoen? Maar blijkbaar is het nodig door de structuur van het forum. Prima.

Maar is het dan niet veel minder werk om gewoon in een keer iedereen die wel eens op het algemene forum heeft gepost toe te voegen? Daar ben je dan 1 keer wat langer aan kwijt, maar uiteindelijk minder dan als je elke keer dat iemand erom vraagt hem moet toevoegen? En het maakt het ook laagdrempeliger om over muziek mee te praten/vragen te stellen, als je je niet eerst bij jou moet aanmelden en dan moet wachten tot je tijd hebt gehad die ander te activeren. Dat we in dat forum alleen maar over muziek praten lijkt me iets dat zichzelf handhaaft, we zijn immers allemaal volwassen...

Iets anders wat ik wel echt heel jammer vind, is wat fille aanstipte, maar waar niemand op in ging. Muziek is wel een serieus onderwerp, een eigen forum waardig, maar dans valt onder onzin? Ik zou ook heel graag wat meer dans-inhoudelijke discussies in dit forum zien. Zijn er geen mensen met vragen daarover? Wat het verschil is tussen een bourree in 2 en in 3? Hoe hoor je het verschil tussen een bourree in 3 uit de Berry of de Auvergne? (of hoort dat dan in het muzikanten forum?) Hoe dans je een wals in 8? Hoe geef je een dansuitleg? Is de rondo ook een bretonse dans etc...

_________________
"on est là pour danser, on n'est pas là pour s'amuser!!"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 189 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 201 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling