tourdion schreef:
Is er werkelijk reden tot ongerustheid?
Moet ik nog reageren op deze
nutteloze discussie? ;)
Eenmaal geindexeerd en gearchiveerd door Google is het 'out of your hands'. Tot in lengte van dagen (uit zijn verband) terug te vinden, en natuurlijk niet alleen voor
diegenen die op 'franse volksmuziek' zoeken. (afgezien van het spam probleem is een email adres trouwens een fantastische sleutel om in no-time van alles van een persoon te vinden).
Met dit soort afwegingen in je achterhoofd ben je natuurlijk minder vrij in de discussie.. Ik dacht dat dit een gezellig clubje (een phpBB community) was voor franse/vlaamse folk liefhebbers. Ik denk niet dat deze opzet geschikt is als PR machine.. Vermoed dat de traagheid van het forum vooral veroorzaakt wordt door de upload bandbreedte van Mota's verbinding en er zitten nu nog maar een paar mensen op.. Straks kan die arme jongen zelf niet meer internetten ;)
Als 't dan om de PR gaat, kun je dan niet beter samen een uitgebreide website inrichten? (of
Folkie helpen met die van hem ;). En als het om landelijke openbare discussie gaat denk ik gelijk aan usenet (ook bekend als newsgroups). Sinds jaar en dag
het discussieplatform op internet. Schaalbaar, openbaar, geindexeerd door Google (met web interface) en veel handiger in gebruik dan een webplatform (als je een client gebruikt, Outlook schijnt dat ook te kunnen). Zie bijvoorbeeld:
nl.muziek /
rec.folk-dancing /
rec.music.folk /
uk.music.folkHet aanmaken van zo'n groep is een heel proces met stemmen enzo, maar als er voldoende voorstemmer zijn moet dat lukken. Kan ik mee helpen.
Ernie.
[Google gebruik ik als metafoor voor al die webcrawlers/archieven]